Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2011, 23:32
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Pikku selvennys.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Eli käytät vertailukohtana työkonedieseliä ja kaksitahti moottoripyörän konetta?

Se jäi epäselväksi, että kenellä on Audi Quattro S2 offipelinä ja kenellä on Saabin ahdettu 2,3 offipelissä, mutta noihan vois tulla seuraaville ajopäiville niin vertaillaan tollaseen vakio museo V8:siin?

Noi ominaisuudet kadulla ja dynossa ei ole ihan suoraan vertailukelpoisia maastoon. Jare voisi ehkä kertoa kuinka hyvin Alfan V6 toimii protokilpurin keulilla, vaikka paperilla lukemat oli enemmän kuin kohdallaan?
No en malttanu olla selventämättä: eli jcb ja hitachi ym. dieselit ovat hyvin toimivia ja oikein tarkoituksen mukaisia koneita joilla on tullu ajettua. Mantsa pyörän kakstahti koneet on kanssa hyviä kilpa enskaan. EN todellakaan laittaisi niitä offi autoon,kokeilemattakin on varmaa et ei hyvä. Myöskään en oo nähny Audin tai saabin konetta offipeleissä,kadulla kylläkin. Sitä vastoin vanhoja jenkki kaseja pilvin pimein,ja se saakin ihmettelemään että miksi ihmeessä? nehän on kehitetty joskus vuonna 1 ja2. Eli kysymys oli siitä että kone pitää olla tarkoituksen mukainen,ei painava ja iso? En siis verrannut dieseliä tai kaks tahtista muuten kuin siten että ne ovat toimivia ja hyviä omassa genressään,ei offi autossa. Miksi offi autossa ei voisi olla nykyajan moottori,eikä iän ikuinen veekasi? Eiko hyvä turbo kone oikeilla asetuksilla olis parempi ku museo koneet? ja miksi??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.02.2011, 23:46
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Eli kysymys oli siitä että kone pitää olla tarkoituksen mukainen,ei painava ja iso?
Miksi offi autossa ei voisi olla nykyajan moottori,eikä iän ikuinen veekasi?
Eiko hyvä turbo kone oikeilla asetuksilla olis parempi ku museo koneet? ja miksi??
Mun mielestä sillä koneen painolla ei ole niin suurta merkitystä, mutta kokonaisen auton painolla on.
Onhan niitä nykyajan moottoreitakin nähty jo aika monessa, siinä iänikuisessa V8:ssa vaan on sitä jotain.
Kyllä minäkin voin laittaa omaani sellasen nykyajan mukaisen ähkynpuhkun koneen, heti kun joku OIKEASTI todistaa sen lyövän ominaisuuksillaan mun V8-museokoneen.
Ja miksi? kysymykseen ei ole absoluuttista oikeaa vastausta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2011, 23:55
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Kyllä minäkin voin laittaa omaani sellasen nykyajan mukaisen ähkynpuhkun koneen, heti kun joku OIKEASTI todistaa sen lyövän ominaisuuksillaan mun V8-museokoneen.
Todisteina musta silmä (Mashbox testiajot keväthangilla ja "risuja" katsojien päälle)???
Lisää vammoja, Kulmakorpi ja jaksotuomarikoulutus (kiven JÄRKÄLE käsivarteen siinä kallionousussa, kun kuljettajalla taisi seota kaasu ja jarrupoljin???)

Oisko sopivaa perustelua????

Et tallissa olis HATZ:n moottori, jossa yksi sylinteri ja tehoa 4hp. Toimii dieselillä, sopii "vanhoille" miehille.
Ja JOS TUNTUU liian tehokkaalta, niin siinä napilla toimiva puolipuristin, jottei karkaa näppylöistä...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2011, 00:02
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Mun mielestä sillä koneen painolla ei ole niin suurta merkitystä, mutta kokonaisen auton painolla on.
Onhan niitä nykyajan moottoreitakin nähty jo aika monessa, siinä iänikuisessa V8:ssa vaan on sitä jotain.
Kyllä minäkin voin laittaa omaani sellasen nykyajan mukaisen ähkynpuhkun koneen, heti kun joku OIKEASTI todistaa sen lyövän ominaisuuksillaan mun V8-museokoneen.
Ja miksi? kysymykseen ei ole absoluuttista oikeaa vastausta.
Juu,oikeestaan oot just ytimessä. Meinasinkin just sitä et ku kukaan ei paneudu uusien sovellusten kehittämiseen ni sillä mennää millä ennenki. Toki voittamiseen tarvitaan paljon muutaki ku moottori,nyt hainkin sitä miksi se EI VOISI olla joku muu kuin vee kasi. Toki se vaatii et se vaihtoehto on muokattu sopivaksi,vääntöä ja puhtiahan niistä nykysin saa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2011, 00:20
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
vääntöä ja puhtiahan niistä nykysin saa.
vai että vääntöä ja puhtia, mun mielestä tässä videossa näkyy se mitä niistä saa
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=66405
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2011, 00:30
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

JUMALAUT!!!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
vai että vääntöä ja puhtia, mun mielestä tässä videossa näkyy se mitä niistä saa
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=66405
Kyl oli makiat saundit,musiikkia mun korville. Lisää tommosta eikä mitään harvakäynti moottoreita!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2011, 00:24
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Saako sitä vääntöä ja puhtia alle tyhjäkäyntikierrosten? Edes sen verran ettei kone sammu?
Toi Mikin jo mainitsema foffihäksätin oli katsojan silmään melkeen hyvä.. Mutta jokin nykypäivän juttu varmaan puuttus kun ei vaan jaksanu mennä vaikka tehoja mainostettiin olevan.
Foffi olis ehkä se kriittisin laji kun tuijotetaan erityisesti moottorin toimintaa, kyllä trialissa pärjää ilman kasiakin vaikka yleensä mieleenpainuvimmissa suorituksissa on mukana kasi.. Mutta vähintään 6 sylinteriä, joskus jopa 12. Nelosmoottorilla ei pääse otsikoihin
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan ameriikan rauta _hornet_ O/M/V Ajoneuvot 0 13.01.2010 22:32
Ameriikan offipeli... Ticru Chit-Chat 9 10.04.2008 19:29
Ameriikan navigaattori Chit-Chat 3 12.06.2006 20:54
Ameriikan tatsunit Tekniikka & Jutustelu 1 24.10.2005 17:15
Ameriikan malliin ZeiZei Linkit 1 27.07.2004 19:35


Sivu luotu: 11:27 (GMT +2).