Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Daniel
Kokeilin vielä laittaa reilusti myöhäiselle, niin johan oli tienoo savun peitossa.
Tässäkohdin huomasin, että tuossa moottorissa aina ollut kumea naputus katosi.
|
Eihän suutinputkia ole vaihdettu??? Jos putki on eri mittainen kuin muut (toleranssi 1/100mm), niin lyhyt putki aiheutta liian aikaisen ruiskutuksen (naputtaa) ja liian pitkä myöhäisen (savuttaa)...
Aikoinaan tuli auto , jossa oli ollut vettä polttonesteen seassa ja siinä ruiskutusputki oli "syöpynyt" (kavitaation takia), jolloin putken reikä oli laajentunut melkein koko matkaltaan ja polttonesteen paine "katosi" tuohon laajentumaan, mutta se taas esiintyi myöhäisenä ruiskutuksena ja savutuksena.
Mutta muuten oireet vain vahvistaa vikaa --> palamishäiriö (todnäk polttonesteen pisarointia), ja kone on rempattu, niin ei jää paljon muuta kuin suutin... Tietenkin kanittava venttiili, mutta ei tekisi tuollaista ongelmaa palamiseen!
Pumppukaan se ei voi olla, koska testipenkissä jumiutuva takaiskuventtiili näkyisi välittömästi määrisä ja tyhjäkäynti "humppaisi", eikä olisi tasainen!!!