Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2010, 13:30
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Daniel Näytä viesti
Kokeilin vielä laittaa reilusti myöhäiselle, niin johan oli tienoo savun peitossa.
Tässäkohdin huomasin, että tuossa moottorissa aina ollut kumea naputus katosi.
Eihän suutinputkia ole vaihdettu??? Jos putki on eri mittainen kuin muut (toleranssi 1/100mm), niin lyhyt putki aiheutta liian aikaisen ruiskutuksen (naputtaa) ja liian pitkä myöhäisen (savuttaa)...

Aikoinaan tuli auto , jossa oli ollut vettä polttonesteen seassa ja siinä ruiskutusputki oli "syöpynyt" (kavitaation takia), jolloin putken reikä oli laajentunut melkein koko matkaltaan ja polttonesteen paine "katosi" tuohon laajentumaan, mutta se taas esiintyi myöhäisenä ruiskutuksena ja savutuksena.

Mutta muuten oireet vain vahvistaa vikaa --> palamishäiriö (todnäk polttonesteen pisarointia), ja kone on rempattu, niin ei jää paljon muuta kuin suutin... Tietenkin kanittava venttiili, mutta ei tekisi tuollaista ongelmaa palamiseen!

Pumppukaan se ei voi olla, koska testipenkissä jumiutuva takaiskuventtiili näkyisi välittömästi määrisä ja tyhjäkäynti "humppaisi", eikä olisi tasainen!!!

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.08.2010, 14:21
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Eihän suutinputkia ole vaihdettu??? Jos putki on eri mittainen kuin muut (toleranssi 1/100mm), niin lyhyt putki aiheutta liian aikaisen ruiskutuksen (naputtaa) ja liian pitkä myöhäisen (savuttaa)...

Aikoinaan tuli auto , jossa oli ollut vettä polttonesteen seassa ja siinä ruiskutusputki oli "syöpynyt" (kavitaation takia), jolloin putken reikä oli laajentunut melkein koko matkaltaan ja polttonesteen paine "katosi" tuohon laajentumaan, mutta se taas esiintyi myöhäisenä ruiskutuksena ja savutuksena.

Mutta muuten oireet vain vahvistaa vikaa --> palamishäiriö (todnäk polttonesteen pisarointia), ja kone on rempattu, niin ei jää paljon muuta kuin suutin... Tietenkin kanittava venttiili, mutta ei tekisi tuollaista ongelmaa palamiseen!

Pumppukaan se ei voi olla, koska testipenkissä jumiutuva takaiskuventtiili näkyisi välittömästi määrisä ja tyhjäkäynti "humppaisi", eikä olisi tasainen!!!

Ei ole putkia ainakaan minun toimesta vaihdettu ja alkuperäisiltä ne näyttää.

Pumppuhan toimi kyllä penkissä hyvin ja sitten autossakin päivän verran ihan kohtalaisesti kunnes alkoi moottori täristämään. Sillä tuo pumppuvika tuntuisi kaikista loogisimmalta. Tietysti vannomatta paras tässäkin hommassa. Kaikista paras olisi, kun saisi varmasti toimivat suuttimet ja/tai pumpun lainaan ja kokeilisi niillä. Tuosta pumpusta kun on nyt löydetty remonteissa vikaa ja sitä rempattu 1,5k€ verran, eikä auto kuitenkaan toimi, niin ei millään viitsisi enää kokeilla mitään hintavaa jos ei ole 100% varmuutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.08.2010, 21:08
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Varma on varmaa..


Vai onko sittenkään? Jos se ajotus ei oliskaa kohillaan,vaikka valmistus vian takia tai jostain kummallisesta syystä,eikö koneen käydessä tippa-anturilla mitaten sais ajotuksen tarkistettua joka pytyltä erikseen? Tai vilkasis endoskoopilla hehkun reijästä pyttyyn että ei kai vaan oo taskunauris männän päällä/venttiilin välissä? En minäkään enää laittais montaa tonnia hakuammuntaan mutta nämä nyt halpoina konsteina..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.08.2010, 15:45
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Eihän kampuran dampperi vain ole paskana?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2010, 16:35
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Vai onko sittenkään? Jos se ajotus ei oliskaa kohillaan,vaikka valmistus vian takia tai jostain kummallisesta syystä,eikö koneen käydessä tippa-anturilla mitaten sais ajotuksen tarkistettua joka pytyltä erikseen? Tai vilkasis endoskoopilla hehkun reijästä pyttyyn että ei kai vaan oo taskunauris männän päällä/venttiilin välissä? En minäkään enää laittais montaa tonnia hakuammuntaan mutta nämä nyt halpoina konsteina..

Pitää kyselle tuota ajoitustyökalua paikalliselta pajalta, jos olisivat halukkaita lainaamaan. Noin pientä endoskooppia en löytänyt tähän hätään millä pääsisi hehkun reiästä tirkistämään. ajattelin mitata puristukset, selviäähän silläkin, jos sinne olisi jotain juureksia jäänyt.

Tuosta dampperista nyt ei takuuseen millään muulla voi mennä, kun vaihtamalla se uuteen. Kyllä se irti oli ja vetäisin siihen jopa uudet maalit mutta en kyllä huomannut siinä mitään.

Toisaalta jos vika olisi jokin mekaaninen epätasapaino, niin ei se oiken voisi olla sellainen, että olisi toiminut välillä.
Tuntuu, että moottori myös käy huonosta, eikä vaan ravista. Toisaalta voihan se olla, että epätasapaino saa moottorin käymään huonosti, kai, ehkä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.08.2010, 19:21
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Noista kiinalaisista kikottimista en mitään tiedä, mutta onkos siinä kaikilla hihna/ketjupyörillä kiilat tai ruuvit
tai muut härpäkkeet, jotka pakottavat pyörät oikeaan asentoon?
Jossain vehkeissähän on pelkkä kartio, joka voi remontissa lipsahtaa hiukan väärään asentoon.
Tai jos on kiiloilla, onko kiilat/urat väljät?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.08.2010, 22:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Hakuammunta..


Juu ei se hakuammunta isoa pommia tartte,endoskooppia löytyy optisella piuhalla pienimmillään 4mm,taitaa olla aika arvokkaita sitten jo. Itellä on semmonen digitaalinen jossa on LCD näyttö ja sillä pääsee 10mm reijästä sisään. Yks konsti tuli ny mieleen vielä et jos infrapuna lämpömittarilla mittaa pakosarjan käyrästä lämmöt ni kaikist viilein ei sitte polta. Jotain voi tietysti päätellä männän päällä olevasta karstasta et onko suutin toiminu ja jos on puti puhdas ni sit yleensä ei oo,tai jos karstasempi kun muut ni sitkää ei.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.08.2010, 18:59
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Taas on yksi päivä urhattu tuolle vekottimelle. Tuloksena selvisi, että kaikissa sylintereissä 32bar kylmänä. Eli on kohdallaan, kun tehtaan minimi on 25 lämpöisellä koneella. Eipä taida olla hyötyä tirkístellä sinne sylintereihin noilla lukemilla. Tai voisihan sinne katsoa mutta en kyllä tiedä mistä saisi tarpeeksi siron endoskoopin. Paikallinen dieselpaja väitti ettei heillä ollut, kuin joku vanha suurikokonen endoskooppi.Samalla kysyin sitä pulssi anturia, niin sanoivat, että heillä joskus sellainen oli mutta se ei toiminut tai eivät osanneet käyttää.

En minäkää kiinalaisista mitään ymmärrä mutta tässä pyörii tuo pumppu ratasvälityksellä kampuralta ja pumppu pyörittää nokka-akselia. Rattaissa on omat kohdistusmerkit. Sitten vielä hihnapyrörissä on merkit. Kampiakselin hihnapyörällä on kiila mutta se ei pyöritä muuta kuin apulaitteita. Nokka-akselissa on kiila ja kartio. Kaikki ne on tarkistettu kasausvaiheessa, eikä niissä mitään hälyyttävää ollut.

Jotenkin tämä vaan haiskahtaa edelleen sille pumppu vialle. Miksi se olisi muuten toiminut joka kerta sen jälkeen kun se on purettu ja putsattu päivän verran.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.08.2010, 17:04
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Eihän suutinputkia ole vaihdettu??? Jos putki on eri mittainen kuin muut (toleranssi 1/100mm), niin lyhyt putki aiheutta liian aikaisen ruiskutuksen (naputtaa) ja liian pitkä myöhäisen (savuttaa)...

Aikoinaan tuli auto , jossa oli ollut vettä polttonesteen seassa ja siinä ruiskutusputki oli "syöpynyt" (kavitaation takia), jolloin putken reikä oli laajentunut melkein koko matkaltaan ja polttonesteen paine "katosi" tuohon laajentumaan, mutta se taas esiintyi myöhäisenä ruiskutuksena ja savutuksena.

tämäpä onkin metka teoria !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj60 käyntiongelma ToyotaHj60 Tekniikka & Jutustelu 23 15.02.2012 19:33
HJ:n Käyntiongelma. välijäähdytin Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2010 17:40
SJ-413:n käyntiongelma JC Tekniikka & Jutustelu 3 15.11.2008 23:44
XJ:n käyntiongelma Killman Tekniikka & Jutustelu 0 25.11.2005 00:55
Uaz käyntiongelma -MAKE- Tekniikka & Jutustelu 18 01.06.2005 20:49


Sivu luotu: 10:58 (GMT +2).