Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt
No tuosta öljyjutusta on satoja sivuja Overdrivessa... Mutta kaikki tuntemani korjaajat ovat aina suositelleet mineraali öljyjä, nimenomaan diesel -mallia.
- Käsittääkseni noita rallyformuloita ym. öljyjä käytettäessä diisselistä johtuvat epäpuhtaudet ym. sakkautuvat ja saattaavat tukkia nostajan laakerit.
En tosin ymmärrä miksi joku laittaisi 15e/l öljyä koneeseen jos siihen suositellaan 5e/l öljyä.
|
Enpä oo nähny moisia nostajan laakereita.Eipä tullu vieläkään järkevää selitystä mikä vika siinä synteettisessä öljyssä on.Olen yrittänyt kovasti perehtyä eri öljyvalmistajien tuoteinformaatioon mulla kun on ollu mitä erilaisempia härveleitä,töissä ja kotona.Kaikki autot joissa on pitkät huoltovälit ja lifetime laatikko öljyt ynnä vähänkin tehokkaammat sekä kilpakoneet vaativat synteettisiä öljyjä.Mineraali öljyt ovat mennyttä aikaa,synteettiset öljyt ovat jokasuhteessa parempia.Öljyn vikahan ei ole jos sitä käytetään paikassa johon sitä ei ole tarkoitettu.Kuten mobilin (ja monen muun)tuoteinformaatiossa korostetaan:valitse öljy joka täyttää valmistajan vaatimukset.Onkohan yhtään synteettistä moottoriöljyä joka ei täyttäisi kaikkien automoottori valmistajien specksejä?mm.jenkeissä myydään moottoriöljynä sellaista kuraa että useat eurooppalaiset moottorit tuskin toimisivat häiriöttä.Homma taitaa olla vaan niin et jenkeis ei ylipäätään ajeta moottoreilla niin paljon kuin täällä.Täällä on myös totuttu kalliimpiin öljyihin kun talvisin mikään SAE50 ei tule purkista ulos saati öljypumppu kykene pumppaamaan.Se että moottori on pikeä ja nokea täynnä jonka synteettinen oljy sitten irrottaa ja tukkii putsarin ei ole sen synteettisen öljyn vika.Ei kaikki jenkki moottorit hajoa synteettisestä öljystä,ne rikkoo todennäkösemmin joku muu.Näin luulen ma,onkohan asiasta mitään tarkempaa tutkimiusta?