Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 20.12.2009, 01:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Miks muuten ei nostajat kestä synteettist öljyy?Toisis vehkeis pitäs nimenomaan olla synteettist öljyy nostajien takii.vai onko enemmänki uskomus ku tutkittua?
Tää varmaan liittyy siihen et monet on jenkeistä lämpimistä osavaltioista käytettynä laivattuna, eli öljyt ollu siellä mitä sattuu mineraalipuuroo ja ne kun on hyvin jämähtäny aloilleen piiiitkien vaihtovälien ansiosta, voi synteettisen öljyn käyttö saada kaikki paskat kanavista liikkeelle ja jopa täydellisen konetuhon aikaiseksi.

Vastaa lainaten
Vanha 20.12.2009, 01:50
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tää varmaan liittyy siihen et monet on jenkeistä lämpimistä osavaltioista käytettynä laivattuna, eli öljyt ollu siellä mitä sattuu mineraalipuuroo ja ne kun on hyvin jämähtäny aloilleen piiiitkien vaihtovälien ansiosta, voi synteettisen öljyn käyttö saada kaikki paskat kanavista liikkeelle ja jopa täydellisen konetuhon aikaiseksi.
Ite oon tehny kovana jätkänä noita valopetroolihuuhteluita koneille, niin jenkkidieseleille kuin japseillekkin. Kyllähän sieltä melkonen määrä paskaa irtoaa, suodatin painaa helvetisti ton huuhtelun jälkeen. Sitten oon laittanu koneeseen just sitä öljyä mitä oon halunnu, eikä kymmenien tuhansien kilometrien aikana oo tullu mitn ongelmia. Öljytkin säilyy huomattavasti kirkkaampana ton tempun jälkeen.. Eräs kaveri teki ton petroolipesun 2v/50tkm ajetulle S8 Audille, sano että aika tukkonen oli sekin,tiedä sitten noista saksalaisista miten ovat tollasesta autosta pitäneet huolta... Voi olla että oli eka öljynvaihto, ei meinaan löytyny huoltokirjaa.
Vastaa lainaten
Vanha 20.12.2009, 12:42
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Ite oon tehny kovana jätkänä noita valopetroolihuuhteluita koneille, niin jenkkidieseleille kuin japseillekkin. Kyllähän sieltä melkonen määrä paskaa irtoaa, suodatin painaa helvetisti ton huuhtelun jälkeen. Sitten oon laittanu koneeseen just sitä öljyä mitä oon halunnu, eikä kymmenien tuhansien kilometrien aikana oo tullu mitn ongelmia. Öljytkin säilyy huomattavasti kirkkaampana ton tempun jälkeen.. Eräs kaveri teki ton petroolipesun 2v/50tkm ajetulle S8 Audille, sano että aika tukkonen oli sekin,tiedä sitten noista saksalaisista miten ovat tollasesta autosta pitäneet huolta... Voi olla että oli eka öljynvaihto, ei meinaan löytyny huoltokirjaa.
Mitenkäs tuo huuhtelu tehdään, muutama minuutti reilulla tyhjäkäynnillä, vai..?
Vastaa lainaten
Vanha 20.12.2009, 23:20
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Mitenkäs tuo huuhtelu tehdään, muutama minuutti reilulla tyhjäkäynnillä, vai..?
Aika lailla tolleen mä oon tehny, muutama litra öljyä pois ja petroolia tilalle. 5-10min korotetulla tyhjäkäynnillä, jtn 1200-1500 kiekkaa minuutissa mä oon pitäny. Silmät ristissä tapittanu öljynpainemittaria että paineet riittää. Kone ajettu jo valmiiks lämpöseks. Öljyjen ja suodattimen vaihto, ja seuraava öljyn+suodattimen vaihto n. 1tkm ajon jälkeen. Onnistunu joka kerta hyvin, tai ainakaan yhtään konetta ei oo ton takia hajonnu.
Vastaa lainaten
Vanha 10.04.2011, 20:31
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Perusasetus

itsellä on -02 avalanche veto/käyttöautona ja voima ei lopu kesken.. tosin bensakoneella.. ja laatikkona 4L85-E.. kuulemma vahvin chevyn ns.oma laatikko, tosin onhan noita avalancheja ainaki tehty Allisonin laatikolla mut ei oo vissiin suomeen tuotu..

bensahan tuolle kelpaa mut eipähän oo dieselveroja eikä mitään pumppu yms.vikoja ja tehoja vakionakin tuplat verrattuna tohon 6.5 TD
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Chevrolet Suburban K20 6.2d Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 13 08.11.2010 16:55
M:CHEVROLET SUBURBAN -94 O/M/V Ajoneuvot 0 21.01.2007 22:40
gmc vai chevrolet suburban? Markus83 Chit-Chat 31 28.11.2006 18:43
M: Chevrolet suburban -94 4x4 AAPEEE O/M/V Ajoneuvot 5 11.06.2006 21:31
Chevrolet Suburban TML Tekniikka & Jutustelu 15 23.09.2004 12:54

Sivu luotu: 11:51 (GMT +2).