![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Dodgessa Cumminssin moottori on kyllä hyvä, kestää ja saa osia. Helppo virittää, saa melkein mitä vaan jos pussissa pito riittää. Vielä kun sais sen muun auton siihen ympärille yhtä hyväks. Laatikot ihan paskoja, paranee oikeasti vasta 2003 puolivälissä. Rahaa siihen saa menemään monta tonnia, viisainta tilata suoraan Jenkeistä joku billet-aski, varsinkin jos meinaa yhtään virittää. Jokusen Dodge Ramin omistajan tunnen, ja vielä useamman tiedän. Kellään ei ole enää orggisaskia paikallaan, ainakaan ilman remonttia. Jonkun verran ruostevikoja ilmenee noissakin. Kannattaa lueskella OD:lta lisää, näköjään tuhat sivua lähestyy ![]() 7.3 Powerstroke on ihan ok moottori, ei mitn pahoja lastentauteja. Uudemmissa 6.0 koneissa niitä onkin sitten enemmän, niistä kannattaa pysyä erossa. Muuten autoina hyviä, tosin näistä tiedänkin kaikista vähiten. Jenkit ite noita kaikista eniten arvostaa, eli pakkohan niiten on olla hyviä ![]() Näistä Letukoiden kansi/pumppu/lohkovioista voi tapella loputtomiin, omat näkemykset perustuu täysin omiin kokemuksiin yhdestä 6.2d Blazerista, yhdestä 6.5td K3500 crew cabista ja kahdesta 6.5td Suburbanista. Yhteensä oon ajanu noilla n.120tkm ja kyyti on ollu kylmää. Yli 3t kärryä vedetty jokaisella silleen ettei olla tien tukkeena, yhden kerran matka keskeytynyt PMd-boxin hajoamiseen (Juuka 2007 kisareissu). Tästä selvittiin vaihtamalla uusi boxi, oli kaverilla varalla mukana (tyyppivika). Helppo homma, menee 5min. Nykyään itellä yx varaboxi aina hanskalokerossa mukana. Laatikkovikoja ei ole ollu, kerran vittuillu speed sensor mistä selvis liittimien putsaamisella. 6.5td koneiden perässä on 4L80-loota mikä on hyvä ja vahva laatikko jos käyttää oikein, ja kestää se käyttää jonkinverran väärinkin ![]() ![]() Osti nyt minkä hyvänsä, kaikissa niissä vikoja on. Jonkun mielestä aivan paskoja, toisen mielestä vitun hyviä! Mut niinkuin ite jo edellisessä viestissä sanoin, paluuta japsikäyttiksiin ei ole ihan heti näkyvissä. Tai sitten pitää olla tarpeeks uus eittei tartte joka vuosi hitsata leimalle. ja pienellä verolla. Ja pehmeet penkit. Automaatti. Ilmastointi. Sähköherkut. HIljainen ja mukava. Tilava. plus 100 muuta tärkeetä asiaa. Tärkeintä että ittee miellyttää, ei ota niin paljoa päähän sitten korjata yötämyöten ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mikä on noilla jenkeillä öljynvaihtoväli nykyään ja mitä öljyä niissä voi käyttää. Tää on ehkä kiinnostava tieto niille jotka vielä tekee jotain ihan ite
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ite oon noihin 6.5td koneisiin vaihtanu 5000km välein, muistaakseni tehtaan suositus raskaassa käytössä. Öljytilavuus on kuitenkin vain vajaat 7 litraa. Taitaa tehdas antaa jotain pidempiäkin vaihtovälejä "normi"käyttöön.. Öljynä ollu kesät talvet Mobilin MX 15w-40, ei ongelmia eikä hinta ahdista 20l/70€. Suodatin maksaa vitosen.
Cummins/7.3 powerstroke ottaa sisäänsä enemmän öljyä, taitaa mennä yli 10l. Nääkin asiat selviää helposti käyttämällä Googlea. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu, Cumminsiin menee 10,5 litraa. Käytännössä on riittäny tuo 20L astia kahteen vaihtoon, ja 10 tkm välein oon vaihtanu. Fleetguardin suodin 14 ja öljy about 70/20L (Rimula X).
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ehkä tärkein varuste on mukiteline ja jenkit ovat niitä asentaneet usein riittävästi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ps.itse vanilla päristellyt useita vuosia
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vuonna 2002 oli 6,5td suburbani
Nahkaa, automaatti, cruise, ilmastointii, himmenevää taustapeilii ja mukitelineitä ![]() Hyvin tilaa, kivasti kulkua. Tunnoton ajaa, kiva pitkää matkaa taittaa, jos on tasasta tietä. Kulutus 14-18l/100km tyhjänä, pääasiassa matkaa. Puolenvuoden saldo: Iso maa isot toleranssit Termostaatti Vaihdelaatikko 3000e Syöttöpumppu vaihdettu x2 Öljynpaineanturi-( käsittämätön juttu et kiertää sähkö tän kautta siirtopumpulle -> ei pyöri, leviää syöttöpumppu..) Siirtopumppu Etupyöränlaakeri 600e ! Maalit lähtee konepellistä (thermoplast) Rintapellin luota aivoboksille menevästä moottorin johtosarjasta kaksi johtoa oli hangannu toistensa kuoret rikki, ajoittaista kontaktia...check engine valon sytyttelyä, rykimistä, sammahtelua, cruisen pois päältä tiputtelua.. Valokatkaisin+ puolimetriä hiiltynyttä piuhaa (sulakkeet mitä ne on? ![]() -Edit- Etuvedon kytkevä sähkömulkku Varmaan jäi paljon kertomatta mitä oon jo onnellisesti unohtanut ![]() Puolet ajossa puolet pajalla.. Japani, Saksa, Ruotsi? kalusto on sentää enemmän ajossa kun remontissa.. En kellekkään ainooksi käyttöautoksi suosittele ja varsinkaan jos ei oo mahdollisuutta ite laittaa ![]() Kiitos ei enää jenkkiä jossa menee sähköä muualle kun valoille! Tosin saattoihan tää olla ainut maanantaipäivän vehje ja toiset on varmasti parempia, mulla ei vaan perse, lompakko ja hermot kestä.. ![]() Viimeksi muokannut kzj : 19.12.2009 09:40 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mutta hausinta on että jos pitää autoa lohkiksessa yön yli niin ei vikaa vaikka juhannuksena koittais ![]() Kyllä se vaan on silleen että jos jenkin ostaa, se on kuin postimyyntivaimon ottaminen. Raaka totuus selviää vasta kun palauttaminen on myöhäistä ![]()
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tollanen -96 mallin subbari oli joskus omistuksessa. Satatuhatta ehdin sillä rullata reilussa parissa vuodessa.
Olihan tossa jotain vikoja... pmd boxin joutu vaihtaa siirtopumppu tuli tiensä päähän termari startti hehkurele se sähkönen mulkku mikä kytkee etupäässä nelikon päätti lopettaa toimintansa noi tollai äkkiä muisteltuna, varmaan jotain pientä vielä muistuis jos oikeen yrittäis. kaikkineen ihan tyytyväinen kuitenkin. Ja osat pääsääntöisesti halvempia kuin japani/euro autoihin. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
PDM bokseissa on ollu vikoja koska liian kuumalla paikalla. Jatkojohdon ja jäähdytys rivat saa nykysin aika edullisesti suomestakin.
Pumpphan on melkein sama kun vanhemassa 6.2 koneessa. Niitä löytyy kunnostettuna suomestakin 500-700e luokassa. 6.2 ja ilmeisesti 6.5 kärsinyt nostaja vioista, johtuu yleensä huolettomasta öljynvaihtovöistä ja täyssynteettisitä öljyistä. MVA:ssa aioinaan remppasin 6.2 koneen jossa nostajan laakerit oli jo öljyn seassa. Ajettu silloin n. 450 000km. MVA:n Mikko sanoin että saman vaurion saa aikaan jos ajaa parit öljynvaihtovälit Mobilin Formulalla tms. täys synteettisillä. Samoin kaverilla kilahti kone kun edellinen omistaja oli pitäny vaihtovälinä 20t km! Kesti muistaakseni sitä menoa joku 150tkm. Ne lohkon valuviat koski tiettyjä Meksikossa tehtyjä lohkoja, niitä tuskin paljoa on liikenteessäkään. Jos oot tosissas Jenkkiä ostelemassa niin käyppäs Mikkelissä Hämäläisen Anssilta kysymässä. Sieltä suomisoffan takaa. Tuolla muutama juttu...Sivujen päivitykset kyllä vähän ollu heikossa hapessa viimeaikoina http://gm62-65diesel.com/
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
paljon on tietoa netin syövereissä kyseisistä autoista. näköjään jos maanantai kappaleen onnistuu hankkimaan niin pirun kalliita taitais olla osat...ainakin vaihteistot,siirtopumput... miten hitossa joku pyörän laakeri voi maksaa 600€.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() MIks?Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Chevrolet Suburban K20 6.2d | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 08.11.2010 16:55 |
M:CHEVROLET SUBURBAN -94 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.01.2007 22:40 | |
gmc vai chevrolet suburban? | Markus83 | Chit-Chat | 31 | 28.11.2006 18:43 |
M: Chevrolet suburban -94 4x4 | AAPEEE | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 11.06.2006 21:31 |
Chevrolet Suburban | TML | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 23.09.2004 12:54 |