Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Eikös tuo vero ole tyyliin "aivan älytön" jos muutetaan huoltoauto takaisin henkilöautoksi? Ainakin näin olen kuullut.
Ja jos tuo 2-paikkainen pakettiauto on samoin verotettu kuin huoltoauto, niin miksi yleensä tehtäisiin koko huoltoautoja? Eli mikä tässä on niinkuin jujuna, että se kannattaa? Kun pakuun ei tarvi niitä työkaulja olla ja muutos takaisin hlöautoksi on mahdollinen???
Nyt ei mene tuo oikein jakeluun. Mikä niillä on käytännön ero?
Ja miten se vaikuttaa siihen olennaiseen, eli rahan kulumiseen?
Ensin hankittaessa tuontiautoverona tullille ja sitten käyttövoimaverona vuosittain ???
|
"Aivan älytön" se on vanhoissa suomi-maastureissa, joidenka tapauksessa palataan 80-luvulle ja katsotaan hinta sieltä ilman mitään vähennyksiä.
Siksi huoltoauto, koska sen tuontivero on pienempi. Ja vanhoissa siksi ettei niistä voi muuta tehdä ilman veroseuraamusta, koska täyttä autoveroa ei ole maksettu ennen 3.5.1993. Täysi autoverohan tarkoittaa täyttä verotusarvoa, mikä on tällä hetkellä tuon 25 % pakettiautona.
Käytännön vuosittaiset maksut ovat samat alennetun veron huoltoautolla ja täyden veron pakettiautolla.