Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2009, 00:00
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan näin.

Ja huoltoauton jos muuttaa normipakuksi tai henkilöautoksi niin autoveron erotus menee maksuun sen päivän taksojen mukaan kun auto on verotettu Suomessa.

Onnea reissuun. Ja onnittelut autovalinnasta jo etukäteen.

Edittiä vielä sen verran että tosiaan se veron määrä mikä tulisi maksuun esim. muutettaessa huoltoauto kaksikäyttöpakettiautoksi (josta voi muuttaa sitten vaikka henkilöautoksi), on tuollaisessa 90-luvun lopun 90-sarjan Cruiserissa alle pari tonnia.
Eikös tuo vero ole tyyliin "aivan älytön" jos muutetaan huoltoauto takaisin henkilöautoksi? Ainakin näin olen kuullut.

Ja jos tuo 2-paikkainen pakettiauto on samoin verotettu kuin huoltoauto, niin miksi yleensä tehtäisiin koko huoltoautoja? Eli mikä tässä on niinkuin jujuna, että se kannattaa? Kun pakuun ei tarvi niitä työkaulja olla ja muutos takaisin hlöautoksi on mahdollinen???

Nyt ei mene tuo oikein jakeluun. Mikä niillä on käytännön ero?

Ja miten se vaikuttaa siihen olennaiseen, eli rahan kulumiseen?

Ensin hankittaessa tuontiautoverona tullille ja sitten käyttövoimaverona vuosittain ???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2009, 21:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eikös tuo vero ole tyyliin "aivan älytön" jos muutetaan huoltoauto takaisin henkilöautoksi? Ainakin näin olen kuullut.

Ja jos tuo 2-paikkainen pakettiauto on samoin verotettu kuin huoltoauto, niin miksi yleensä tehtäisiin koko huoltoautoja? Eli mikä tässä on niinkuin jujuna, että se kannattaa? Kun pakuun ei tarvi niitä työkaulja olla ja muutos takaisin hlöautoksi on mahdollinen???

Nyt ei mene tuo oikein jakeluun. Mikä niillä on käytännön ero?

Ja miten se vaikuttaa siihen olennaiseen, eli rahan kulumiseen?

Ensin hankittaessa tuontiautoverona tullille ja sitten käyttövoimaverona vuosittain ???
"Aivan älytön" se on vanhoissa suomi-maastureissa, joidenka tapauksessa palataan 80-luvulle ja katsotaan hinta sieltä ilman mitään vähennyksiä.

Siksi huoltoauto, koska sen tuontivero on pienempi. Ja vanhoissa siksi ettei niistä voi muuta tehdä ilman veroseuraamusta, koska täyttä autoveroa ei ole maksettu ennen 3.5.1993. Täysi autoverohan tarkoittaa täyttä verotusarvoa, mikä on tällä hetkellä tuon 25 % pakettiautona.

Käytännön vuosittaiset maksut ovat samat alennetun veron huoltoautolla ja täyden veron pakettiautolla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Renkaiden tilaus ulkomailta? Arlanda Top jiggi Tekniikka & Jutustelu 1 24.09.2007 17:45
Varaosia ulkomailta Tekniikka & Jutustelu 0 26.05.2006 07:41
Oletteko tilanneet ulkomailta vanteita/renkaitaYMS VonLeka Chit-Chat 2 30.03.2006 20:26
Pick-Up ulkomailta, missä riittää lavankoko? jpisteh Tekniikka & Jutustelu 5 08.01.2006 19:56
-92 corveten tuonti USA:sta Vuosimallit 1984-1996 3 28.07.2003 20:54


Sivu luotu: 06:52 (GMT +2).