![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tässä tiivistelmä aiheesta: -Henkilöauto (ei väliä onko maasturi vai mikä), vero kokonaismassan mukaan Nallen linkittämästä taulukosta. Ulosottoja tms. ei edellytetä. Veron laskentaperuste yleinen markkinahinta Suomessa. -Pakettiauto, vero 0 % jos täyttää autoverolain 23 §:n tai 21 §:n 2 mom. vaatimukset ja käyttöönotettu ennen 3.5.1993. Huoltoauto siis verotetaan samallalailla. -Pakettiauto, veroprosentti n. 16 % jos täyttää autoverolain 23 §:n tai 21 §:n 2 mom. vaatimukset ja käyttöönotettu 3.5.1993 tai myöhemmin. Huoltoauto siis verotetaan samallalailla. Vero lasketaan yleisestä markkinahinnasta tai vastaavan uuden arvosta ikävähennyksin. -Pakettiauto, veroprosentti n. 25 % jos ei täytä autoverolain 23 § tai 21 § vaatimuksia. Vero lasketaan yleisestä markkinahinnasta tai vastaavan uuden arvosta ikävähennyksin. Voidaan muuttaa henkilöautoksi verotuksen puolesta. Tullille ilmoitettava veroilmoitusta tehdessä mikä autosta tehdään, jos se on jotain muuta edellisen rekisteröintimaan rekisteröintitodistuksella. Verotuspäätökseen edellytetään rekisteröintikatsastustodistus, josta ko. tieto ilmenee.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Maasturin tuonnista vielä kysymyksiä...Lainaus:
Eli jos tuon esimerkiksi normi pitkän Pajeron (tms) ensirekisteröinti vuonna 1992 ja on tuotaessa normi maasturi, mutta tullissa ilmoitan maahantuodessa, että tästä tehdään 2-paikkainen huoltoauto. Joten autoveroa ei tarvitse maksaa, mutta pitää toimittaa rekisteröinti paperit tulliin nähtäväksi? Käsitinkö oikein ja onko kukaan näin tehnyt? Entäpä jos seon uudempi vaikka 1994 otettu käyttöön? vastauksia ja kokemuksia voi laitella mailiini, olisin todella kiitollinen fakta tiedoista ilkka-1@nic.fi Kiitokset vastauksista etukäteen? t: Ile |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ensin tulliin ilmoitus että olet tuonut maahan HUOLTOAUTON, sen jälkeen katsastuskonttorille laittamaan rekiteröintikatsastus vireille huoltoautomuutokset tehtynä. Konttuurin paperin kanssa takaisin tulliin tekemään veroilmoitus (tai mikä sen virallinen nimi nyt onkaan). Konttorin paperista siis ilmenee että auto täyttää huoltoautokriteerit. Tullissa eivät edes nähneet autoa kun minä sen toin maahan. Veron osalta nollapäätös tuli kahdessa päivässä.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja lisäksi tuosta huoltoatoksi tekemisestä löytyykös mistä ne tarkat säännökset niille ehdoille mitä pitää tehdä/täyttyä... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Huoltoauton määritelmä: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...Huoltoauto.htm Ja tuo kiloraja on 1800 kg ennen 1.1.1995 käyttöönotetulla. Ja varustus on: "tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu" eli kiinteästi asennettu säilytyspaikka työkaluille ja laite mikä soveltuu ajoneuvojen ja koneiden huoltoon. Pakettiautosäännökset verotuspuolella ovat muuttumassa maalis-huhtikuussa: http://217.71.145.20/TRIPviewer/show...unta.fi&f=WORD Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Kannattaako...?
Niin jos tuommosen vähän uudemman pajeron. esim. 95-97 vuotisen tuo, niin minkälaisiahän on kokemuksia noista sovelletuista markkina-arvoista?
Mietin että kannattaako tuollaisen noin 16% veron omaavaa huoltoautoa lähteä tuomaan? Eli kiinnostais noin yleensä mitä tuollaisesta on mennyt autoveroa, jos jollakin olisi kokemuksia... Kiitokset, etukäteen! t: Ile |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Katso tullin sivuilta. Siellä on tehtyjä veropäätöksiä. Sieltä haarukoit suurimman päätöksen etkä voi ainakaan pahasti pettyä.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sanoisin ettei kannata, ei ainakaan jos meinaat sen myydä joskus eteenpäin.
Huoltoautoa kun ei muuteta henkilöpirssiksi ilman mittavia veroseuraamuksia. Tuon 16% kun maksaa niin sen voi rekata 2 hlö pakuksi ilman huoltoautovarusteita, tällöin kv-verot on pakun verot. Voi myös rekata 5 hlö pakuksi jolloin kv-verot on kovat mutta liikennevakuutus on hiukka halvempi. Verotetun pakun voi palauttaa muutoskatsastuksella takas henkilöbiiliksi toisin kuin huoltoauton. Jos huoltoauton palauttaa henkilöbiiliksi niin verottaja läppäsee autoveron 100% mukaan, eli sit maksaa hunajaa..... Noissa uudemmissa tuota jälleenmyntiä kannattaa harkita etukäteen ennenkuin rekkailee niitä huoltoautoiksi, toisin kuin "vanhoissa" autoissa jotka menevät pelkästään harrastuspeleiksi.... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onko vielä tietoa päivämääristä mihinkä mennessä huoltoauton tuonti pitää olla tehtynä, että saa vielä nolla verolla tehtyä? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
AKE:n koulutuspäivältä: -Uudessa laissa huoltoauto poistetaan autoverolain 21 §:n 2 momentista mutta huoltoauton määritelmä säilyy edelleen vanhan ARVAn 19 §:ssä → auton voi edelleen ensirekisteröidä huoltoautoksi kuten nykyisinkin mutta x.x.2009 ja sen jälkeen ensiverotettava -huoltoauto verotetaan kuten tavallinen henkilö- tai pakettiauto -huoltoautolla edelleen alempi käyttövoimavero -Ennen x.x.2009 ensiverotettuihin ajoneuvoihin sovelletaan vanhoja säännöksiä, joten mm. vanhoja maastohenkilöautoja voi edelleen muutoskatsastaa huoltoautoiksi -x.x.2009 ja sen jälkeen ensiverotettujen huoltoautojen ajoneuvo-ryhmän muutoksilla ei ole vaikutusta autoveroon |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ja vielä jos joku kertois, että saako maahantuodusta Defe 90:stä, HZJ70:stä tai lyhyestä G mesestä rekisteröityä joko huolto- tai pakettiauton tuon x.x.2009 jälkeen, niin lähden tilailemaan lippuja saksanmaalle.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tos just lue että ne menee täydelle autoverolle ton x.x.2009 jälkeen. Mutta voi joka tapauksessa rekisteröidä huolto- tai pakettiautoksi. Mut jos kerkeet ennen huhtikuun loppua niin onnistuu tullaus verottomana (käyttöönotto ennen 3.5.93)/pikkuverolla (käyttöönotto 3.5.93-xx).
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Miten tuommoisen -88 Rangen rekisteröinti, saako sen kaksikäyttö pakettiautoksi ilma veroja? Vai pitäisikö takapenkit nyysiä kokonaan pois, vai vain pienentää pehmusteita? Tulisi pakettiautolla varmaan halvemmaksi vakuutuksetkin. Henkilöautona vero olisi jotain 1000€ luokkaa ilmeisesti. Ei vaan huvittas maksaa mitään. Mikä tuo vero tulee olemaan tulevaisuudessa? Ei huvita guulelta kysellä, kun täällä tiedetään.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Henkilöautona verot tulevaisuudessa samat kuin nyt. Pakettiautona kallistuu. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ei nyt parempaakaan topikkia löytynyt, niin kysytään tässä, eli kun kattelin tuolta viron puolelta noita autoja, niin siellä lukee Hind 5100€ ja Soolushind 3800€. Hind on tietenkin hinta, mutta entäs tuo soolushind kun tuota eroakin on 1300€?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli tämä "ensiverotus" tarkoittaa juurikin sitä päivää milloin se on tuotu suomeen ja autoveroilmoitus jätetty? Eikä siis ajoneuvon ensimmäistä käyttöönottopäivää? |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Jep.
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Tuonti
Jos haluat jonkin auton ulkomailta. Tuo sellainen ja odottele miten käy verotuksen kanssa. Minä olen kolme autoa tuonut ja hyviä ovat hintaansa nähden olleet. Parasta on ruosteettomuus. Massata kannattaa sitten suomessa.
"Aito Suomi auto" mainoksia en tajua. Sehän tarkoittaa paljon kilometrejä suolavedessä. Minun kokemuksen mukaan samalla hinnalla saa vähemmän ajetun ja ruostettomamman auton. Aina on mahdollisuus joutua huijatuksi, myös suomessa. Minä en ainakaan tunne tulleeni huijatuksi omissa kaupoissani. Siis jos jotain haluat. Tee Se.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#20
|
||||
|
||||
![]() AITO SUOMI AUTOLainaus:
Tottakai näissä on sitten niitä kilometreja, mutta ne on suurin osa ajettu pääteillä, eikä taajamassa, siis kunnoltaan parhaimpia mitä yleensä saa. Niin kun et vaan osta sellaista joka on ollut POROMIEHELLÄ
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#21
|
|||
|
|||
![]() Landcruiser RekisteröintiLainaus:
Ajattelin pitkän pohdinnan jälkeen kallistua siihen HUOLTOautoon rek.jos vielä kerkis. Kysyisin onko kellään kokemusta täältä TURUNSEUDUN asemista,huoltoautohommasta. Soittelin tänään K1 raisio ja A kaarina,Ei mitään hajua tämmösestä hommasta. Akats väitti että aina maksettava täysi vero ,sen jälkeen voi muuttaa huoltoautoks, käski soittaa AKEen, Mistä taas neuvottiin TULLIIN soittaminen. Vaikeaksi menee kun täsä on vähän hosuttu sen 1.04.2009 takia. NYT OLIS HYVÄT NEUVOT TARPEEN. Kun olen näitä forumin keskusteluja olen seurannut niin kaikki näytti aika selvältä |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Pitääkö vm. -83 ja vanhemmista maastoautoista maksaa autoveroa, kun tuo Suomeen?
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Pitää nykyään. Ennen oli 1.11.1983 vanhempien tuonti verovapaata, ehdolla että ulosotto löytyy.
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Harmi.
Kellään veikkauksia tai tietoa paljon menee veroa blazerista? |
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Yksi harvoista malleista missä riittää kantavuus.. Mie verotin huoltoautoks viimekuussa yhen tollasen -01 kj:n.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaiden tilaus ulkomailta? Arlanda Top | jiggi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.09.2007 17:45 |
Varaosia ulkomailta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.05.2006 07:41 | |
Oletteko tilanneet ulkomailta vanteita/renkaitaYMS | VonLeka | Chit-Chat | 2 | 30.03.2006 20:26 |
Pick-Up ulkomailta, missä riittää lavankoko? | jpisteh | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.01.2006 19:56 |
-92 corveten tuonti USA:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 28.07.2003 20:54 |