Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 11.08.2025, 12:16
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.528
Perusasetus

No joo, päivitetääs tätäkin välillä. Joskus pettää tekniikka heikkouttaan, joskus asennus / suunnitteluvirheen takia. Tuo edellisessä viestissä näkynyt öljyn mittaletku päätti irrota matkalla forssan picknickiin. No onneksi sen huomas heti kuuman atf öljyn tuoksusta ja pienen kenttäremontin jälkeen matka jatkui. Mutta ainekset tietty oli jakisvaurioon tai jopa tulipaloon kun atf:ää lens pakoputkile yms.



Olin jättänyt letkun ilman klemmareita, kylmänä letku tarttuu noihin karoihin ihan sikana, ei meinaa lähteä millään ehjänä irti mutta kuumana tilanne oli toinen. No nyt on klemmarit niin luulis pysyvän. Oli kyllä vähän hankala saada klemmari tonne panssarin taakse kenttäoloissa.


Sit öljyä jakikseen ja pääsin perille vorssaan. Olipahan paljon kalustoa paikalla ja blazeriakin kävi moni ihmettelemässä.


Matkalla vähän mietin kun lattia lämpenee ja varsinkin apparin puoleinen putki menee myös läheltä jakista ja mitä lie jarru ja bensalinjojakin on siinä kohtuu lähellä, niin vaikka ne on ehjänä pysynytkin, niin päätin vähän lämpöeristää putkia. Biltsun eristenauha tuntui budjettiin sopivimmalta ja sitä siis molempiin putkiin kollektorilta äänenvaimentimelle asti, tossa kuva siitä "hankalamman" muotoisesta, toinen on täysin suora!

Hyvin tuntuu eristävän, kädellä pystyi koskemaan putkeen ajon jälkeen. Ilman eristettä kärähtäis kyllä.

Samalla reititin ehkä järkevämmin tuon öljyn mittaletkun. Jätin sen vieläkin ylipitkäksi jotta voisin sen kautta paremmin laskea öljyt siististi johonkin astiaan kun tulee öljynvaihdon aika.


Ja surautin vähän panssarin kulmaa pois, oli nippa kolistellut välillä tuohon kanttiin.



Sit käytiin ajamassa kulmakorvessa pitkässä ajopäivässä, pe iltana mentiin ja ajettiin puolille öin, sitte lauantaina uudestaan ja ehkä yhdeltä pois metästä. Hauskaa oli ajella, varsinkin pimeässä.




Keskusteltiin just kulmassa venttiilihatuista, totesin että ei niitä mihinkään tarvii mutta ehkä tämän reissun jälkeen taas niitäkin vois harkita.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 20:59 (GMT +2).