Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis pajerossa 0 et:n vanne?
Eikö pajeron et pidä olla monta kymmentä milliä?
Ja jos 235 85 16 pyörii, onko korotettu?
Ainakin -81/82 Mitsun 2.3 td Galantissa oli niin epämääräinen nivel simpukassa, että 90 km ajetulla alkuperäisvaraosalla ei selvinnyt katsastuksesta ilman vittuilua VUONNA -90. (siis sai olla nivelensuuntaista välystä paljon, ei työliikkeen... ja kyseessä Galant)
Jos olisi minun ongelma, niin sitoisin molempiin eturenkaisiin esim. 4 metriä pitkät 100x100 milliset parrut tms räikkäliinolla, että renkaita voi vääntää auton edestä oikealle ja vasemmalle.
Ja kun noista parruista heiluttelee vuoroin eritahtiin ja vuoroin samaantahtiin, niin alkaa selvitä missä välys on; siis kaipaa kolme henkilöä, 2 heiluttaa parruja ja yksi katsoo/puristelee ohjausniveliä.... ja auto rattilukossa.
-> ja kyseessä ei ole voima; vaan tekniikkalaji, Jos normaaleja miehiä niin retuuttaa välykset 205-16 renkaista, mutta kuka kerikää seurata.... Ja sehän tässä oli idea, siis johtuuko välykset apusimpukasta, simpukasta, vai nivelistä?
Pyörän kulmat on ajettavuuteen avainasemassa, ja varsinkin etuakselin olkatapin taka kallistuma
|
Vähän kerkisin katselemaankin. Isoa välystä ei ole missään, mutta pientä joka paikassa. Kirrasin vähän simpukkaa, se helpotti hiukan. Samoin kulkku parani hiukan , kun lykkäsi joka nivelen täyteen jäykkää vassua.
Ei kai sitten muuta, kuin ohjauksen nivelet uusiksi.