Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2019, 18:02
roina roina ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.12
Sijainti: kotka
Viestit: 82
Perusasetus

2.8 td pajero vuotaa ruiskupumpun tienoilta polttoainetta niin, että auton alle kertyy pikku lätäkkö. Paluu puoli näyttäis olevan kunnossa ja auto lähtee hyvin käyntiin sekä kuumana että kylmänä, eikä savuta tms. Olen yrittänyt paikallistaa vuotokohtaa ilman tulosta, jossain pumpun alapuolella se on= huonosti pääsee kattomaan. Onko näissä joku vakiopaikka joka alkaa fuskaamaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.11.2019, 19:18
jokke-76 jokke-76 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Tammisaari
Viestit: 254
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja roina Näytä viesti
2.8 td pajero vuotaa ruiskupumpun tienoilta polttoainetta niin, että auton alle kertyy pikku lätäkkö. Paluu puoli näyttäis olevan kunnossa ja auto lähtee hyvin käyntiin sekä kuumana että kylmänä, eikä savuta tms. Olen yrittänyt paikallistaa vuotokohtaa ilman tulosta, jossain pumpun alapuolella se on= huonosti pääsee kattomaan. Onko näissä joku vakiopaikka joka alkaa fuskaamaan?
Akselin stefa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.11.2019, 20:18
roina roina ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.12
Sijainti: kotka
Viestit: 82
Perusasetus

Sitä ei tietenkään pysty vaihtamaan muuten kuin irrottamalla pumpun ensin?
Löytyykö siihen step by step ohjeet?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2019, 07:07
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jokke-76 Näytä viesti
Akselin stefa
Jos se vuotaa, niin eikös se valu jakopään sisään?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2019, 09:12
roina roina ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.12
Sijainti: kotka
Viestit: 82
Perusasetus

Tämmöset RAF:in ohjeet löytyi, näillä homma hoitunee:

Terve.tuliko yv viesti,kopioin aikaisemman viestin omista viesteistä,kannataa vaihtaa tuo mainittu ongelma stefa myös,ruppee ajan kanssa vuotaa ja löpöt menee ölyn sekaan,pumppu repii myös ilmoja. tänne tais onnistua. jäähdyttäjä pois,tuulettajan siivet pois,sitten jakopäässä kiinni ylempänä alipainepumppu (öljynpaineanturi on siinä voiteluputken liittimessä) oikealla alempana tehostajan pumppu,molemmat jos ottaa pois niin helpottaa pulttien irroitusta,pultteja on siellä etupuolella ja syöttöpumpun puolella,syöttöpumppu lähtee sen isomman laipan mukaan eli ajoitus ei muutu,kampiakselin merkki yläkuolokohtaan sitten jos ei näy merkkej rattaissa (rattaat näkyy näitten pois otettujen pumppujen aukoista) merkataan pistepuikolla hampaat,sen jälkeen pumpun pultit pois ja pumpun irroitus,ratas kartiolla ja kiilalla joten tarvii ulosvetäjän,stefa pitää ottaa varoen pois naarmuttamatta akselia,uusi stefa löytyy pumppuja ja suuttimia korjaavasta liikkeestä muistaakseni 31x16x7,starttia en ottanut pois,suutinputkia ja sähköliittimiä.vesiletkuja,sun muua täytyy irroittaa,työaikaa vaikea sanoa kun minulla on kori pois rungolta,vaikeutuu varmaan jos on ilmastointi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2019, 18:16
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Suihkuttele pumppu ensimmäiseksi jarrukliinerillä täysin puhtaaksi ja anna kuivua. Sen jälkeen kattelet hyvällä valolla peiliä apuna käyttäen mistä alkaa kostua, ellei kostu mistään niin sit käyntiin ja jatka seuraamista.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.12.2019, 13:06
Fakewheels Fakewheels ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.05.19
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 3
Perusasetus

Pajero 2.8td


Eli semmoinen vika tuli että alkoi alakierroksilla puutumaan ja savuttamaan mustaa todella paljon. Kun kierrokset menee yli 3 tonnin alkaa auto vetämään taas normaalisti.puutuminen on niin kovaa että auto ei ota kierroksia juurikaan ja ei jaksa kiihtyä. Jos painaa kaasun pohjaan ku puutunut niin alkaa kuulumaan naputus jostain konehuoneessa ja loppuu heti kun löysää kaasun. Yläkierroksilla ei naputa tai savuta.

Sen verran on tutkittu että ilmaa ei ota välistä polttoaine linjaan ja Pa suodatin vaihdettu.
Myös turbon kunto tarkastettu ja öljyä ei ollut putkissa.
Vaihdettu myös turbon alipaine kellon letkut.

Mahtaakohan vika olla suuttimissa et ne aiheuttaisi sen naputuksen ja työntäis liikaa ainetta koneeseen.? Haisee myös nafta ohjaamossa kun pysähtyy paikoilleen.

Vai voiko alipainekello toimia jotenki väärin et ei alaalta anna painetta koneeseen.

Autosta on syöttöjä nostettu kauan sitten ja toiminut kuitenkin normaalisti tähän asti.

Kiitos vastauksista jos joku kokeneempi ymmärtäisi jotai.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.12.2019, 13:46
Northern Northern ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.19
Sijainti: Raisio
Viestit: 120
Perusasetus

Suutinvuoto


Suutinvuoto voisi olla kyseessä. Katsohan pikaisesti onko öljyn pinnan taso noussut koneessa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 07:48 (GMT +2).