Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 05.02.2018, 18:33
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Puoli- ja täysikevennetty taka-akseli.
Täyskevennetyn erottaa parhaiten siitä että siinä "napalukon näköinen ja kokoinen" laakeripesä vetoakselille.
Käytännön ero on siinä että jos puolikevennetystä akselista menee vetari poikki niin 99% todennäköisyydellä vetari tulee kaikkine pyörineen taka-akselista pihalle, täyskevennetyssä voi vetarin vetää pihalle mutta pyörä pysyy paikoillaan.


Tämän lisäksi täyskevennetyssä vetoakseliin kohdistuu vain vetopyörästön välittämää vetoakselia kiertävää voimaa, pyörän navan laakereiden kantaen koko sille renkaalle auton massasta johtuvan kuorman (navassa on itsessään kaksi tukipistettä = laakeria). Puolikevennetyssä taasen vetoakseli kantaa osan tuosta kuormasta (navassa on vain yksi tukipiste, tasauspyörästön toimiessa toisena tukipisteenä). Tämän vuoksi puolikevennetyn vetarit on paksumpia.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (1 jäsentä and 6 vierasta)
Jawa 360-0

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m:Elektroniikkaa kotiin Joakim1 O/M/V Muut 1 04.04.2007 07:28
hj-60 hain naapuri kylästä nyt kuvat ja raportti 1 ttapio Chit-Chat 9 02.02.2005 20:27
Hain vanhan ilmoitukseni nyysseistä: mika URL 1 28.06.2003 09:33
Matti palasi kotiin! tuska Matti Nykänen 0 09.01.2003 13:21
Terveisiä kotiin Laskos Jokes 0 22.10.2002 14:35


Sivu luotu: 10:39 (GMT +2).