Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl
volvot kyllä hieman kiinostaa, mitenkäs se booriholkki ja automaattilootat, onko ihan niin huonoja kun väittävät?
mites neliveto niissä pelittää, siis etemiskyky?
yks subaru kiikarissa, ekalta omistajalta, reilun satkun ajettu. soitin ekalle omistajalle ja sano et muuten täys peli mutta alkoi syömään hieman öljyä, noin 0.5l/2000tkm...aika paljolta kuulostaa
|
Moni vaihtaa sen booriholkin aikanaan. Ei pitäisi osana kallis olla, vaihtamisessa tietty työtä jonku verran. Mutta eipä nuo juuri muuten ole pahoja porsimaan voimansiirron osalta. Eli sen kun varmuuden vuoksi uusii, niin pitäisin luotettavana tekniikan puolesta.
Geartronic on oikein huollettuna hyvä aski. Vaihteiston öljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, joten moni sen laiminlyö. Siksi siihen kannattaa ostotilanteessa kiinnittää huomiota. Tuo 60-100tkm on hyvä vaihtoväli ajotavasta riippuen. Yli 100tkm ilman vaihtoja jos on ajettu niin riskinä pidän. Eikä kannattas älyttömän raskaita kuormia vetää, siksi koukuton auto parempi ku vanhaa kattelee.
Hangessa etenemisessä Subaru reilusti parempi ku Volvo. Perus Legacy on matala, siksi Outback tai Forester jos umpisessa pitää ajaa.