Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 06.12.2015, 00:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lisää apuja (toivottavasti).... JA edelleenkin suurelta osin ulkomuistista


Siis voi olla virheitä/puutteita/väärää tietoa. sorry.

Siis millä moottorilla tuo sinun hodari on? Oletan että mekaanisella syöttöpumpulla (siis kaasuvaijeri tulee kaasupolkimelta syöttöpumpun päälle, ja kääntää akselia)

Siis jos hdj-80 on alunperin automaatilla, niin siinä tyyppikilvessä on tuo mhk:n mainitsema A442F. Ja uudemman ja vanhemman laatikon välillä ei k.o tyyppikilvessä ole eroa. Mutta jos auto on jälkikäteen "automatisoitu", niin tuo vaihteistokoodi on manuaalilaatikon koodi, jossa vois olla 55...

Ja tuo vaihteen valitsimen teippaus viittaa siihen, että joku on tehnyt jotain oman pään mukaan... En usko, että maltillinen korin korotus vaatii teippaamaan nuo "pykälän väärässä olevat" asennot, ja että auto toimii vielä oikein?
siis toimiiko automaatti oikein? parkkilukkohan on kaavion toisessa päässä, ja toisessa päässä pakko ykkönen? (ainakin tuossa vanhemmassa, ilman sähköjä olevassa!!!!) ja hämärä mielikuva, että tuossa sähköojatussa pakko 2:nen tarkoittaa sitä, että lähtee vaihteella 2.

kysymys tuohon Hessu888 linkkiin: tuo taitaa olla vanhempaan, siis tuohon täysin mekaaniseen hodarin automaattiin? (tuo solennoidi, mikä tuossa vanhassa, vakionopeussäätimellä olevassa on, pyrkii estämään vaihteiden ja/tai turbiinilukon edestakaista kytkeytymistä)

Ja tuohon vikakoodeihin: OD merkkivalon saa vilkkumaan vikakoodeja,
pitää vain olla nappulat oikeassa asennossa, ja ?oikosulkea? jotkin johdot, vai olisko se että jostain sähköt hetkeksi pois???....

Ja tuohon sähköohjauksen "toiminta" verrattuna vanhempaan:

Siis yhteistä on se, että Tuohon hydrauliseen "muurahaispesään" tuodaan mekaanisesti tieto vaihde valitsimen asennosta ja vaijerilla tieto kaasupokimen asennosta.
Ja tuohon uudenpaan "murahaispesään", siis sähköohjattuun automaattiin on tehty uusi Hydrauliikka ohjaus osa,4 sähkösolennoidia, jolla laatikon toimintaa voidaan ohjata sähköisesti.

Ja tärkein on napit , siis sekä od että veto?

Ja tuo ECU ohjaa noita neljää hydrauliikka venttiiliä siellä laatikon sisällä...

Siis en muista/tiedä, mutta kun tuohon omaan omaan hodariin oli tarkoitus vaihtaa vanhan automaatin tilalle tuo sähköohjattu a442f... niin tuo egu tahtoi (paperilla) tietoa mm koneen kierroksista, laatikon kierroksista, JA nopeussingaalin takakardaanilta ja laatikosta...Ja kaikkea muuta pientä
mm. jakolaatikon asennot.

ja sitten siihen vaihdeisen vaihtamis ongelmaan: tuo 40 km/h voi helposti ajaa myös hitaalla puolen? ja jos edelleen sama ongelma, niin se ei ole sähköisessä nopeusmittarin anturissa..... ....
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HDJ80 -92 automaatti Epro O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2015 15:07
Myydään Landcruiser Hdj80 -94 vikki O/M/V Ajoneuvot 3 08.02.2015 19:54
Myydään hdj80 wx vm 94 kimsat O/M/V Ajoneuvot 1 15.10.2011 10:16
Myydään Volvo 940 TDIC automaatti -94, 255tkm, 5200€ Teukka O/M/V Ajoneuvot 2 05.02.2010 22:56


Sivu luotu: 11:09 (GMT +2).