Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonzkuu
Turbottaisin sen nykyisen 2H-koneen muttakun en itse ole kiisseli-miehiä vaikka työkseni ajan kaivinkonetta. Bensa v8 juuri sen takia kun sattuu löytymään viripalikkaa lähes joka koti nurkilta ja vieläpä ihan 440 cid:iin asti kohtuu hinnalla  Joten ei oo kallista virittää vapariakaan
Juu olenkin ajatellut et jos sattuu löytymään oikea koneinen auto kohtuu hinnalla niin ostan koko auton kerralla. Saa ainakin seuraavan uuden projektin kun HJ valmistuu eikä tarvi miettiä mitä alkaa seuraavaksi tekemään. Elikkä mielessä pyörii juuri nuo capricet/80-luvun El Caminot tällä hetkellä.
Jos on muita vaihtoehtoja niin voi ilmoittaa tänne tai privanakin. Arvelen että oikeita jenkki harrastajiakin täältä löytyy varmasti.
|
no ihellani on rojektina Astro, eli tuo sikavarma 150 heppanen kutoskikotin, eikai se "oikee" jenkki ole, mutta siihen tutkin kasiswappia ja hylkasin sitten sen ajatuksen justiinsa koneen kalliin virittamisen takia. talvella, jos rahat piisaa niin astroon tuherretaan turbotekniikka, megaruutta3 ohjauksella ja tahan on kustannusarvio osineen noin tuhat euroa.
ilmanen vinkki, hankit 350 pikkulohkon, siihen saat paremmin viripalikkaa kun 305:een (+nama on paallepain saman nakosia...) ja se tulee pukkaamaan voimaakin ihan eri malliin kun tuo 5l, kone meinaan omaa paremman viripotentiaalin kun pienempi malli. paperilla sitten kanta-autoksi koneen luovuttajalle justiikaan joku TBI/TPI ruiskunen <180hv 305cid "tykkimoottorilla", katiska kilpiin ja sitten vasta alat avartelemaan kansia ja kaivamaan siihen niita kunnon palikoita

noita vastaavuustodistuksiahan saa kun osaa oikeista paikoista pyytaa, eli jos kaveripiirissa on jenkkimiehia, niin etkohan sie moiset saa aika helpostikin
vaihat konepellin alle GM:n V6 koneen ja ahdat sen, suorilla putkilla normi kansalaiset ei alya mitaan eroa ja kylla tuosta 4,3l kutosesta saa sen 300 irti turbotekniikalla helpostikin