Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 07.08.2013, 21:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis bj-40; rumpujarrut myös edessä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja holtom Näytä viesti
juu se alkaa katsastus häämöttää ja pitäisi pertta saaha leimakuntoon. Ongelmana vain on jarrut: jarrut pelasi ihan ok, mutta kun käytin boosterisäiliöstä letkuja irti ja laitoin takasin niin alkoi summeri huutamaan ja ei lopeta millään. Tehostaja ei toimi kunnolla kun ottaa repsikan takarengas suttiin ennen kun alkaa muut jarruttaa ja sekös sitten v...ttaa.
Mitäköhän neuvoksi konkareilta?

Sitte, sammutinmoottorin tauottaja ei pelaa ja sammutin humpasi edestakasin. Laitoin kytkimellä ja n. 2 sekunnin viiveellä kun heilauttelee kytkintä niin ajoitus voi mennä ok onko se tauottaja vaikia korjata?

Kardaanijarruun tarvis uudet kengät kun tuli sitten äkkinäisellä ajettua möyriessä käsijarru päällä ja tietäähän tuon mitä siellä on kun savu hälveni. Ei oikein löydy uusia kenkiä.. onko tietoa mistä saa?

Vieläköhän sitä... joo no korin kiinnikkeistä pari on haperoa ja see "kuumaliimalla" kasaan eli se jotenkin hanskassa.

Niin ja mikä on syöttöruuvi polttoainepumpussa? puskee sen verran hurjasti höyryjä ettei taida kannatta pakokaasutestiin viijä (pertta vm. -80 eli pitää mitata)



Kuten näette niin en ole autopuolella kouluja käynyt mutta sen verran kiinnostaa näperrys että tiedon janossa vinkkejä rassuuseen odottelen
Tuossa alipainesäiliössä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä; onhan letkut alkuperäisellä paikalla? mutta jos kerran alipaineet ei karkaa muualta, niin kokeile kääntää letkut ristiin. Yleensä syynä tuohon summerin ulvomiseen alipaine vuoto, siis tuo purkki lahonut puhki! (ja jos on vuotaa, ja ajat veteen niin syvälle, että vuotokohta veden alla, niin täyttää öljypohjan vedellä! -> kone leipoo kiinni.) Siis etsi alipainevuoto (tai siis käytä se alipaineanturin johto irti, että hiljeneekö; jos ei, niin vika voi olla myös jarrunesteen pinta liian matala, jos jarrunestesäiliössä anturi?)

Ottaako etujarrut ollenkaan? jos ei ota, niin pääsylinteristä voi olla kumit paskat. ja tuo että ottaa vaan tooisen puolen takarengas; taskista kaikki sylinterit, että toimiihan. Ja sitten ne takajarrutkin pitää olla peilikuvat toisistaan, kenkien kitkapintoja myöten, sama pätee eteenkin.
Ja kun alat purkamaan jarruja: ota esim digikuva siitä, miten kengät ja niiden jouset on.
Ja jos jarrut noin huonossa hapessa; niin pura kaikki säädöt (siis jokaiselle kengälle oma säätö, ja yleensä ainakin puolet jumissa) puhdista ja voitele kuparipastalla ennen kasausta. ja pese kengät jarrupesuaineella.

Käsijarrukenkiä saa toyotalta (kuten myös muita osia, kun auto ei ole kuin reilu 30v vanha, toki nuo kengät ovat hivenen arvokkaat, jos vertaa esim. corolla kiinalaisiin tarvikekenkiin) kannattaa avata, ja tarkistaa, että kannattasko ostaa myös palautusjouset, voi tulla halvemmaksi pitkän päälle, siis että itsetehostuksen puoleinen ei jää hipsuttamaan, siis tuhoudu vuodessa! Toki joku on myös niitannut/liimannut irto hihnat noihin kuluneisiin, mutta noille jarruhihnan vaihtajille on tainnut kertyä pari metriä maata rinnan päälle...

Tuo EDIC -siis sähköinen sammutin, toimii myös öljynpaineen vahtina; siis jos muutaman sekunnin paineet liian alhaiset, niin sammuttaa koneen.

Ja nyt sinulla ei siis toimi oikein, vaan kun väännät virran pois; niin edic jää surisemaan edestakaisin? JOS ei parane liittimien/johtojen/maadoitusten tarkistuksella/puhdistuksella ja edic:n moottorin sisäisten liukukontaktien tarkistuksella; niin menee vian hakeminen sähkötekniikan puolelle.... Siis joku kylmäjuotos hapettuma taikka kuivunut konkka tuolla ohjain ECU:ssa
p.s onko koelaudassa "EDIC" -kytkintä? toimiiko samoin kytkin molemmissa asennoisissa?

Ja tuo "Pertassa paikallaan tehostajasimpukka-" tarkoittaa mitä? jos siellä on tosiaankin toimiva bj-40 alkuperäinen tehostettu simpukka paikoillaan, niin aikamoinen harvinaisuus....
Yleensä sieltä etuakselin etupuolelta löytyy hj:n simpukka. (BJ:40/42 simpukka on etuakselin takapuolella)

Ja tuo syötön säätö: haulla löytyy... mutta tarkista ensin, että kalvo on ehyt: ota se letku, mikä tulee "kaasuläpältä" pumpun takapäähän, irti ja ime siitä: ei sais vuotaa (juuri) ollenkaan. tuo letkun irroitus voi olla vaikeaa, sillä yleensä aikalailla kovettuneet nuo orkkis letkut....

Toki kun rivien välistä lukee tuota viestiäsi, niin BJ ei ole ollut perinneyhdistyksen lemmikki....

Minä lataisin tuonne profiiliin muutaman kuvan konehuoneesta ja ohjaustehostimesta

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 07.08.2013 21:25 Perustelu: Tulipa kirjoitettua pitkään, osa siis jo kerrottu tuossa ylempänä
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ-40 Rakentelua ja parantelua. Pieniä päivityksiä sokkalanmäki Maasturiprojektit 20 22.11.2009 13:46
öljyvuoto bj:ssä HannuN Tekniikka & Jutustelu 5 10.05.2006 22:37
Lumiauravarustus bj:ssä HannuN Tekniikka & Jutustelu 19 03.01.2006 23:41
Nelikko jumissa BJ:ssä Palde Tekniikka & Jutustelu 4 29.11.2005 17:28
bj;ssä liikalämpöjä kristian Tekniikka & Jutustelu 7 03.11.2005 10:36


Sivu luotu: 00:33 (GMT +2).