![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
|||
|
|||
![]() Siis bj-40; rumpujarrut myös edessä.Lainaus:
Ottaako etujarrut ollenkaan? jos ei ota, niin pääsylinteristä voi olla kumit paskat. ja tuo että ottaa vaan tooisen puolen takarengas; taskista kaikki sylinterit, että toimiihan. Ja sitten ne takajarrutkin pitää olla peilikuvat toisistaan, kenkien kitkapintoja myöten, sama pätee eteenkin. Ja kun alat purkamaan jarruja: ota esim digikuva siitä, miten kengät ja niiden jouset on. Ja jos jarrut noin huonossa hapessa; niin pura kaikki säädöt (siis jokaiselle kengälle oma säätö, ja yleensä ainakin puolet jumissa) puhdista ja voitele kuparipastalla ennen kasausta. ja pese kengät jarrupesuaineella. Käsijarrukenkiä saa toyotalta (kuten myös muita osia, kun auto ei ole kuin reilu 30v vanha ![]() Tuo EDIC -siis sähköinen sammutin, toimii myös öljynpaineen vahtina; siis jos muutaman sekunnin paineet liian alhaiset, niin sammuttaa koneen. Ja nyt sinulla ei siis toimi oikein, vaan kun väännät virran pois; niin edic jää surisemaan edestakaisin? JOS ei parane liittimien/johtojen/maadoitusten tarkistuksella/puhdistuksella ja edic:n moottorin sisäisten liukukontaktien tarkistuksella; niin menee vian hakeminen sähkötekniikan puolelle.... Siis joku kylmäjuotos hapettuma taikka kuivunut konkka tuolla ohjain ECU:ssa p.s onko koelaudassa "EDIC" -kytkintä? toimiiko samoin kytkin molemmissa asennoisissa? Ja tuo "Pertassa paikallaan tehostajasimpukka-" tarkoittaa mitä? jos siellä on tosiaankin toimiva bj-40 alkuperäinen tehostettu simpukka paikoillaan, niin aikamoinen harvinaisuus.... Yleensä sieltä etuakselin etupuolelta löytyy hj:n simpukka. (BJ:40/42 simpukka on etuakselin takapuolella) Ja tuo syötön säätö: haulla löytyy... mutta tarkista ensin, että kalvo on ehyt: ota se letku, mikä tulee "kaasuläpältä" pumpun takapäähän, irti ja ime siitä: ei sais vuotaa (juuri) ollenkaan. tuo letkun irroitus voi olla vaikeaa, sillä yleensä aikalailla kovettuneet nuo orkkis letkut.... Toki kun rivien välistä lukee tuota viestiäsi, niin BJ ei ole ollut perinneyhdistyksen lemmikki.... Minä lataisin tuonne profiiliin muutaman kuvan konehuoneesta ja ohjaustehostimesta Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 07.08.2013 21:25 Perustelu: Tulipa kirjoitettua pitkään, osa siis jo kerrottu tuossa ylempänä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-40 Rakentelua ja parantelua. Pieniä päivityksiä | sokkalanmäki | Maasturiprojektit | 20 | 22.11.2009 13:46 |
öljyvuoto bj:ssä | HannuN | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.05.2006 22:37 |
Lumiauravarustus bj:ssä | HannuN | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 03.01.2006 23:41 |
Nelikko jumissa BJ:ssä | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.11.2005 17:28 |
bj;ssä liikalämpöjä | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.11.2005 10:36 |