Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 06.04.2013, 19:10
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kesis Näytä viesti
eli renix kansi oli 2685 tai 2685 näky huonosti.
No eiks se sitte ole 2685???
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 07.04.2013, 02:40
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

mitäs tossa vanhassa ho lohkossa on vikaa ja paljo se maksa
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 07.04.2013, 08:39
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mitäs tossa vanhassa ho lohkossa on vikaa ja paljo se maksa
Löytyis ehjä HO lohko Omasta ajokista purettu kiertokangen antauduttua.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 07.04.2013, 08:54
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 932
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
No eiks se sitte ole 2685???
Oho,näppäily virhe paholainen.Eli olin kattovinani et 2685 mut tuota kun ei
ollu tuolla aiemmin petpin listalla niin aattelin jos se sit kuitenkin oli 2686.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 07.04.2013, 09:06
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 932
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mitäs tossa vanhassa ho lohkossa on vikaa ja paljo se maksa
Toi vanha lohko on joskus päässy jäätymään ja lämpimänä tulee vesi läpi.
Ja on siinä vähän muutakin eli verkon paino.

Mut muita osia vois vielä hyödyntää.Kiertokanget varmaan ehjät,kampiakselissa
pienet jäljet mut koneistamalla siitäkin saa kalun,männistä ei tietoa ku en irrottanu.
Niin ja tuosta kannestakin saa ku plaanaa ja hio venttiilit.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 07.04.2013, 12:15
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Löytyis ehjä HO lohko Omasta ajokista purettu kiertokangen antauduttua.
hmm... millaset veivit sinne pitää laittaa että kestää
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 07.04.2013, 15:08
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
hmm... millaset veivit sinne pitää laittaa että kestää
Eiks nää Jeepin mosat normaalisti kestä ihan hyvin vakionakin. Tää kone oli Saksantuontiautossa ja öljynkierto just sen näköinen kuin voit kuvitella että on kun mineraaliöljyjä ei vaihdeta koskaan. Venttiilikoneistosta sai piikata pikeä irti.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 07.04.2013, 16:00
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Eiks nää Jeepin mosat normaalisti kestä ihan hyvin vakionakin. Tää kone oli Saksantuontiautossa ja öljynkierto just sen näköinen kuin voit kuvitella että on kun mineraaliöljyjä ei vaihdeta koskaan. Venttiilikoneistosta sai piikata pikeä irti.
kuka tässä vakiosta mitään on puhunut, mullahan on omassa ihan toimiva lähes vakio moottori jo
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 07.04.2013, 16:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Eiks nää Jeepin mosat normaalisti kestä ihan hyvin vakionakin. Tää kone oli Saksantuontiautossa ja öljynkierto just sen näköinen kuin voit kuvitella että on kun mineraaliöljyjä ei vaihdeta koskaan. Venttiilikoneistosta sai piikata pikeä irti.
Jeepeistä ei omakohtaista kokemusta, mutta lienee samallainen kuin muutkin:

Ja nyt kun tulee "paremman huolellapidon kohteeksi" niin jotkut huomattavan hyvin pesevät oljyt koneeseen, ja öljyjen/suodattimen vaihtoväli heti maksimmiin, niin pääset itsekkin ihmettelemään laakeriremonttia

-> siis kun pistetään parempaa öljyä koneeseen, niin kaikki vuosikymmenten paska lähtee irti, tukkii öljynsuodattimen, ja silloin kokoajan likainen öljy kiertää suodattimen ohi (niin kuin aina kylmä oljy tekee) ja sitten tuo paska tukkii joko kanteen menevä öjykanavan, Hydrauliset nostajat taikka kiertokangen öljykanavan.... ja alkaa kuulua kolina
-> suosittelen vaihtamaan suodatinta huomattavan usein, esim ensimmäisen kerran 500 km jälkeen, sitten 2000 km jälkeen, ja uudet öljyt+suodatin 5000km jälkeen. (jos öljy menee heti ensimmäisen lenkin jälkeen käytetyn näköiseksi, niin se on merkki että öljy toimii myös puhdistamisen osalta, siis vanhat paskat alkaa liuota öljyyn)
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 07.04.2013, 17:23
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kuka tässä vakiosta mitään on puhunut, mullahan on omassa ihan toimiva lähes vakio moottori jo
Tarkoitin että vakioalakerta saattais olla niin vahva että kestäisi jopa ahdinkokeilusi, koska ei nämä heikoimpien koneiden maineessa ole. TimoL varmasti tietää mitä kankia ison veden takana Jeepin koneisiin laitetaan
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 07.04.2013, 19:25
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Tarkoitin että vakioalakerta saattais olla niin vahva että kestäisi jopa ahdinkokeilusi, koska ei nämä heikoimpien koneiden maineessa ole. TimoL varmasti tietää mitä kankia ison veden takana Jeepin koneisiin laitetaan
stroukkeri tai ahdin, jompi kumpi haluttais kokeilla mutta voi olla että jää ajan puutteissa tekemättä
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 18.04.2013, 11:26
Lahtipoika Lahtipoika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: turku
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Moottorin myyjänä olisin mieluummin kuullut tästä asiasta sinulta suoraan enkä lukenut täältä palstalta. Missään vaiheessa en ole sanonut moottoria itse irroittaneeni. Ostin moottorin Akaalta toiselta palstalaiselta HO koneena ja moottoria hakiessa irroitin autosta josta moottori piti olla muita osia. Esimerkiksi HO moottorinohjainlaitteen ja täydellisen johtosarjan. Luotin myyjään että moottori todellakin oli tuosta autosta ja olen säilyttänyt sitä muutaman vuoden kuivassa tilassa varamoottorina omaan autooni.

Tarkoitus ei todellakaan ole ollut kusettaa sinua moottorikaupassa!
Myit minulle w123 280E:n moottorin joitain vuosia sitten ja senkin Piti olla hyväkuntoinen ja nokat kunnossa, sanoit itse ne tarkistaneesi. Kiinniruostunut loppuun ajettu Paska se oli.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 18.04.2013, 17:15
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lahtipoika Näytä viesti
Myit minulle w123 280E:n moottorin joitain vuosia sitten ja senkin Piti olla hyväkuntoinen ja nokat kunnossa, sanoit itse ne tarkistaneesi. Kiinniruostunut loppuun ajettu Paska se oli.
Ainut Mersun 280 mosa joka minulla on ollut oli 123 coupessa, josta kävi lauma Mersuharrastajia irroittelemassa osia ihan itse ja useampi henkilö samaan aikaan ennen romun paalaamista. Jokainen sai hypistellä osia ihan tarpeensa mukaan ennen ostamista. Auto oli vakuutusyhtiöltä ostettu korinvaihtopeli (lue runkonumero vaihdettu) joka oli saanut pienen pusun eikä sitä voinut prosenttien takia enää korjata kilpiin. Hyvin se kiinniruostunut loppuun ajettu paska silti yhden viikonlopun ajelut siirtokilvillä palveli.

Jos oikeasti olet minulta tuon moottorin ostanut, olisiko ollut asiallista vaikka soittaa perään silloin kymmenen vuotta sitten eikä alkaa märehtimään asiaa vuosikymmen myöhemmin netin keskustelupalstalla. Muutoinkin laitan Mersun osat yleensä mieluummin paaliin kuin edes tarjoan Meseharrastajille. Vittu mie en ymmärrä tätä nyky touhua ostajien toiminnan suhteen! Topicin alkuperäisen aloittajan kanssa asiat on sovittu eikä tämä kommentti liity nyt häneen mitenkään.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 18.04.2013, 18:08
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Jos oikeasti olet minulta tuon moottorin ostanut, olisiko ollut asiallista vaikka soittaa perään silloin kymmenen vuotta sitten eikä alkaa märehtimään asiaa vuosikymmen myöhemmin netin keskustelupalstalla. Muutoinkin laitan Mersun osat yleensä mieluummin paaliin kuin edes tarjoan Meseharrastajille. Vittu mie en ymmärrä tätä nyky touhua ostajien toiminnan suhteen! Topicin alkuperäisen aloittajan kanssa asiat on sovittu eikä tämä kommentti liity nyt häneen mitenkään.
Juurikin näin! Sen enempää ottamatta kantaa mihinkään kauppaan vaan tapaan hoitaa asioita.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kompuran rassaamista, muutama kysymys Nostokurki Chit-Chat 6 01.03.2013 14:25
muutama tekninen kysymys Arctic Rhino Tekniikka & Jutustelu 3 24.01.2013 09:20
Pajerosta muutama kysymys Lepralord Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2012 17:37
King cab muutama kysymys Lepralord Tekniikka & Jutustelu 2 26.09.2011 04:27
Muutama auton rakentelu kysymys? fomoko Tekniikka & Jutustelu 9 06.10.2010 19:41


Sivu luotu: 09:42 (GMT +2).