![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole tullut kertaakaan ohi ajettua Vegasissa ollessa offikaupasta, mutta väittäisin että siellä niitä on ja monta. Sen verran paljon huristellaan Vegasin lähellä nelivetoautojen kanssa, että markkinoita riittää. Toisaalta jos tiedät mihin hotelliin olet menossa ja milloin, niin yksi vaihtoehto on tilata valmiiksi ja pyytää toimitus sille ajalle hotelliin. Jos on painava paketti, niin tykkäävät hotelleissa kyllä joskus velottaa aika rankasti paketin käsittelymaksusista.
|
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut voi kytkettäväkin lukko olla ihmeissään jos 12tunnin kisan sutii sillä lukko auki, niin on siinäki tasauspyörästö kovilla. |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#29
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#31
|
||||
|
||||
![]() Ilmalukkoa perään ja kitkaa eteen!
Ny näyttäis JEgoNEERin osalta asia etenevän seuraavaan suuntaan.
Taakse tulee kytkettävä ilmalukko + kompura (made in kiina) ja takaperän kitkalukko siirtyy etuperään, samalla vaihdetaan sinne uudet kitka levyt. JEgoNEERissähän on jatkuva neliveto, joten ajattelin että on parempi saada kytkettyä lukko maantiellä poijjes. Tosin aiika hyvin sillä pääsi nykyiselläkin varustuksella Kulman hangissa. 5,9 V8, TH400 automaattiloota jossa vahvistettu turbiini, Gudra-Track jakolaatikkko jossa lukko, takaakselissa kitkalukko ja 37" Boggerit. Mistähän sais neuvvoja ja ohjeita Dana 44 perän shimmaukseen? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Kantsii vielä lueskella käyttäjäkokemuksia noista Kiinan lukoista ennen lopullisen hankintapäätöksen tekemistä: Tuolla yksi näkemys asiasta http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=mud+digger Netistä ettimällä löytyy aika hyvät ohjeet Danan perän shimmaukseen.
Edit: Esimerkiksi tuolta saattaisi löytyä. En jaksanut ladata tiedostoa koneelle ja tarkistaa. http://pdftown.com/Jeep-Wrangler-200...ce-Manual.html Täällä palstallakin oli muistaakseni joskus pari linkkiä repair manuaaleihin. Kannattaa oikeasti laittaa poskilaakereille esijännitys ettei esimerkiksi noi kuvassa näkyvät ruuvit katkea niin helposti. Viimeksi muokannut 454SS : 13.02.2011 17:36 |
#33
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mietitääs hieman: eikös yleensä eturengas ole ensimmäinen, joka tökkää esteeseen, eikä takarengas...eikö? Niin silloinhan just etupäässä mun mielestä tarvitaan vetoa=lukkoa, jotta se kiipeää esteen yli ![]() |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Ja toi kitkalukko edessä mun mielestä maksimoi liukkaissa oloissa sen täällä pelätyn puskemisen JA pitää kaikista huonoiten tiukassa paikassa.
|
#35
|
||||
|
||||
![]()
Näinhän se, jos pitäisi valita metsäkäyttöä ajatellen lukko vain toiseen päähän, niin se olisi eteen. Etupää on kuitenkin se joka "vetää" keulan esteiden yli. Perä kun edelleenkin aika usein seuraa keulan mukana
![]() Myös katukäyttöä ajatellen parempi, jos takana kitka niin löytyy vähän pitoa liukkaaseen, eikä puske niin herkästi. Itsellä ei kyllä ole kokemusta kitkalukosta edessä, ja monet sanoo että esim. Detroit trutrac (torsen. tyypin kitkalukko) on ihan toimiva edessä myös liukkaalla. Tiedä sitten. Mutta mieluummin se kytkettävä eteen, kitka taakse, myöhemmin sit päivittää takalukon kun siltä tuntuu ![]() |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Tuollaista olen omaan XJ:n harkinnut eteen. Torsenhan ei ole kitkalukko, vaan erityyppinen tasauspyörästö. Toimii siis ihan jatkuvasti tasauspyörästönä, mutta välittää rattaiden välityksellä voimaa sillekin pyörälle, jolla on pitoa. Tosin siinäkin on rajoituksensa. Jos toisella pyörällä ei ole ollenkaan pitoa, niin voimaa ei sitten välity toisellekaan. Lähinnä tuo tulee eteen, jos toinen pyörä on ilmassa.
|
#37
|
||||
|
||||
![]()
No siis juu, ei kitkalukko mutta limited slip.. mikä nyt sit onkaan suomeksi, luistonrajoitin?
![]() Noitahan on ollu hummereissa vakiona, jos on ristiriipunnassa niin tarttee jarrulla huijata ittensä irti. Sillä pitäisi useimmiten päästä ko. paikasta pois vaikka ois kaksi rengasta kokonaan ilmassa. |
#38
|
||||
|
||||
![]() Lukkoja aksuloille?
Joo, mitäänhän ei ole vielä lyöty LUKKOON, kaupat on kyllä sovittu jo ilmalukosta ja kun hinta on edullinen niin taidan tuon kortin katsoa ja kadutaan sitten myöhemmin jos tarvii.
Kuulostaahan nuo teidän perustelut kytkettävän lukon eteen laittamiselle ihan järkeen käyviltä ja pääsis vähemmällä työllä kun ei tarvis kuin etuperä aukoa. Vaan mitenkäs ne tehtaalla on laittaneet sen kitkalukon takaperään eikä teitin perustelujen mukaan eteen? Tehtaalla ovat kyllä joutuneet ajattelemaan varmaan myös maantiellä etenemistä ja näin päätyneet takaperään kitkalukon kanssa, vai mitä ootta mieltä asiasta? Tässä on vielä aikaa hetki pähkäillä vaihtoehtoja kunnes saan lukon maksettua ja hajettua tuossa kuun vaihteessa niin sittehän se on jonnekkin perään latettava. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#39
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#40
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kytkettävä siksi eteen, että sen saa kokonaan avoimeksi kun ajaa maantiellä. Jos on kitka tai automaattilukko edessä, niin helposti puskee liukkaalla ja toisaalta on aika kankea käännettävä. Takanahan se lukko ei haittaa oikeastaan mitään edes maantiellä tai ahtaalla parkkiksella pyörittäessä, vaikka vähän kihnuttaisikin vastaan kääntäessä niin ei se juuri vaikuta kääntösäteeseen tai kääntyvyyteen. Tätähän ne tehtaat ajaa takaa sillä takaperän kitkalla ja avoimella etupäällä.. edit: kuten jo todettua, metsässä etulukko (pitävä sellainen!) on tarpeellisempi, koska keula on se joka yleensä on esteessä ensin kiinni -> keula vetää itsensä nätisti esteen päälle sen sijaan että perän tarttisi väkisin runnoa keulaa esteen päälle/ yli. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.02.2011 01:12 |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Minä olen samoilla linjoilla edellisten kanssa: Laita se kytkettävä eteen ja jätä kitka taakse. Sitten kun budjetti antaa myöten niin vaihda takalukko parempaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj:n lukot akseleihin? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.01.2010 06:10 |
O: patukan lukot akseleihin | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.11.2006 21:16 |
O: patukkaan lukot akseleihin | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.10.2006 14:02 |
V: Tuulilasivene vaihdetaan Jeep Wagoneeriin | O/M/V Muut | 2 | 25.09.2005 08:08 | |
M: JEEP Dana 44 akselit | O/M/V Muut | 3 | 27.06.2005 21:40 |