Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2011, 20:44
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Millaiset lukot Dana 44 akseleihin Jeep Wagoneeriin?


Mitenkäs ajossa eroaapi Dedroit Locker tyyppiset perä lukot kytkettäviin lukkoihin varrattuna?

Hinta erohan on jo huima? n.300 -1000 dollaria.

Käyttökokemuksia saapi kertoilla. Hyviä ja huonoja puolia.

t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.02.2011 21:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2011, 20:52
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

oikeasti liukkaalla ajettaessa käy niin että sen mitä vetopidossa saavuttaa niin sivupidossa menettää, puo on aina johonkin päin sivussa, normaaliajossa tiellä siihen tottuu äkkiä, vinoissa rinteissä ja hangessa toisen auton urissa ajaessa se hankaloittaa ajoa....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2011, 21:04
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Taakse Detroit ja eteen ARB. Toimivaksi todettu kombinaatio Cherokeessa, vaikka useimmat vannookin kytkettävien lukkojen nimeen edessä sekä takana.


Edit: ARBit on Espanjassa tarjouksessa. Ku olis tilillä katetta niin olisin tilannu eteen lukon samalla kun tilasin muita osia tuolta. Parin viikon sisällä pitäis olla paketti Suomessa. Max 120kg tavaraa vajaa 63 euron rahdilla kulkee tuolta. http://www.4x4proyect.com/catalog/

Viimeksi muokannut 454SS : 10.02.2011 21:18
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2011, 21:25
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Jos on kyse puhtaasta offipelistä niin eteen detroitti ja taakse kytkettävä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2011, 22:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Mitenkäs ajossa eroaapi Dedroit Locker tyyppiset perä lukot kytkettäviin lukkoihin varrattuna?

Hinta erohan on jo huima? n.300 -1000 dollaria.

Käyttökokemuksia saapi kertoilla. Hyviä ja huonoja puolia.

t. Ismo Ämmä
Mistä ihmeestä saat Detroit Lockerin 300$:lla? Edes jenkeissä en ole nähnyt Detroit lockeria Danan periin alle 400 taalan paitsi jossain tarjouksessa ehkä, sekin on jenkkihinnaksi varsin halpa. Noita lunchbox- lockereita kyllä saa parhaimmillaan jopa lähes 200$:lla - huvittavaa muuten, että tuntuvat samat lukot maksavan täällä Suomessa jonkin 400-600€

Edessä mulla ei ole automaattilukkoa ollut, mutta takana kyllä (detroit locker). On tietysti jonkin verran äkäisempi liukkaalla kuin kitkalukko, ja selkeä ero varsinkin avoimeen perään (parempaan suuntaan kylläkin). Tottuu äkkiä, on helppo ajaa ja hallita, ei pitänyt meteliä käännöksissä pientä satunnaista "naksutusta" lukuunottamatta.

Metsässä enimmäkseen loistava kapistus, mutta kallistelupaikoissa toisinaan olisi toivonut kytkettävää lukkoa, ettei auton hanuri lähtenyt viistämään kohti alarinnettä. Parissa paikassa tuli vähän osumaa takanurkkiin ja katon reunaan sen takia. Pystyy kyllä jonkin verran ennakoimaan tätä kun oppii auton ja lukon käytöksen, mutta ei se auta jos on ahtaassa paikassa. Ehdottomasti kuitenkin parempi kuin avoin perä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Jos on kyse puhtaasta offipelistä niin eteen detroitti ja taakse kytkettävä.
Minä ainakin mieluummin otan sen ohjaavan akselin erikseen kytkettävällä lukolla, kyllä se takapää yleensä jotakuinkin tulee etupään perässä

Totta kyllä tuo mitä tässä on kirjoitettu, että esim. kallistuspaikoissa tai yrittäessä poistua toisen ajourista on automaattilukkojen kanssa välillä vähän hankalaa. Jos ei rahasta ole kiinni niin sitten kytkettävät molempiin päihin, jos on budjettilinjalla niin lunchbox- lockeri taakse ja eteen kytkettävä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2011, 23:20
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Lukkoja akselille?


Ymmärsinkös oikei että Detroitin huonopuoli on että se tuppaa puskemaan alamäkeen peliä vaan sen kanssa opii tulemaan toimeen.

Onkos mahdoton yhtälö että on Detroitit kumassakin akselissa? Kuinkas tuollainen käyttäytyy maastossa? Entäpä maantiellä?

Kytkettävissäkö tupaa tulemaan noita kytkentä ongelmia? Miksi?
Onkos niitä olemassa ihan mekaanisesti kytkettäviä? Vaijjerii/piano lanka, yms.

JEgoNEER on ihan maastokäyttöön tarkoitettu, vaan siirtymiä joutuupi ainakin toistaiseksi tekemään maantielläkin.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2011, 23:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mä kyl kuulun niihin jotka vannoo kytkettävien lukkojen olevan maailman parhaat

Eli molempiin päihin semmoset on mun mielipide.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.02.2011, 00:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Ymmärsinkös oikei että Detroitin huonopuoli on että se tuppaa puskemaan alamäkeen peliä vaan sen kanssa opii tulemaan toimeen.
Jep, juuri näin. Vähän sama kun lähdet liukkaalla kelillä lukkoperäisellä takavedolla, niin persaus valuu sinne kallistuksen suuntaan

Lainaus:
Onkos mahdoton yhtälö että on Detroitit kumassakin akselissa? Kuinkas tuollainen käyttäytyy maastossa? Entäpä maantiellä?
Jappella ainakin on jeepissä detroitit molemmissa päissä, ja hyvin on näkynyt pärjäävän. Aiheuttaa niitä satunnaisia ongelmia, mutta pystyy niiden kanssa elämään ja myös tottumaan varmaankin.

Lainaus:
Kytkettävissäkö tupaa tulemaan noita kytkentä ongelmia? Miksi?
Onkos niitä olemassa ihan mekaanisesti kytkettäviä? Vaijjerii/piano lanka, yms.

JEgoNEER on ihan maastokäyttöön tarkoitettu, vaan siirtymiä joutuupi ainakin toistaiseksi tekemään maantielläkin.

t. Ismo Ämmä
Kuluvat osat, ARB:issa jos pääsee kosteutta niin voi jäätyä talvella, samoin öljy voi jähmettyä jne.. jne.. On mekaanisesti kytkettäviä lukkoja, esim. OX locker. Pitäisi olla erittäin laadukkaita, tosin on niillä vähän hintaakin. Hyvänä puolena saat hienot kahvat koppiin sisälle

edit: Jos on lähes puhtaasti metsäauto, niin laittaisin kyllä kytkettävät lukot. Mulla kun esim. oli Jeeppi aikanaan myös käyttiksenä ja halusin kunnolla pitoa takapäähän takavedolla ajaessa, ja toisaalta siten että toimii automaattisesti (ja että vapauttaa mutkassa ajessa tiellä) niin oikeastaan ainoa vaihtoehto oli automaattilukko. Detroitti siksi että piti carrieri vaihtaa muutenkin koska välitykset vaihtui tiheämpään. Muuten olis tullut Aussie locker tjsp. lunchbox- lockeri..

Viimeksi muokannut Timo_L : 11.02.2011 00:34
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.02.2011, 00:36
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Onkos niitä olemassa ihan mekaanisesti kytkettäviä? Vaijjerii/piano lanka, yms.
http://www.ox-usa.com/ox/VehicleAppl...7/Default.aspx
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.02.2011, 00:37
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Lukkoako?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jep, juuri näin. Vähän sama kun lähdet liukkaalla kelillä lukkoperäisellä takavedolla, niin persaus valuu sinne kallistuksen suuntaan



Jappella ainakin on jeepissä detroitit molemmissa päissä, ja hyvin on näkynyt pärjäävän. Aiheuttaa niitä satunnaisia ongelmia, mutta pystyy niiden kanssa elämään ja myös tottumaan varmaankin.



Kuluvat osat, ARB:issa jos pääsee kosteutta niin voi jäätyä talvella, samoin öljy voi jähmettyä jne.. jne.. On mekaanisesti kytkettäviä lukkoja, esim. OX locker. Pitäisi olla erittäin laadukkaita, tosin on niillä vähän hintaakin. Hyvänä puolena saat hienot kahvat koppiin sisälle

edit: Jos on lähes puhtaasti metsäauto, niin laittaisin kyllä kytkettävät lukot. Mulla kun esim. oli Jeeppi aikanaan myös käyttiksenä ja halusin kunnolla pitoa takapäähän takavedolla ajaessa, ja toisaalta siten että toimii automaattisesti (ja että vapauttaa mutkassa ajessa tiellä) niin oikeastaan ainoa vaihtoehto oli automaattilukko. Detroitti siksi että piti carrieri vaihtaa muutenkin koska välitykset vaihtui tiheämpään. Muuten olis tullut Aussie locker tjsp. lunchbox- lockeri..

Kiitoksia asian valaisemisesta.
Täytyypä Jappea haistatella lauantaina Kulmassa.

Mikäslaista eroa käytössä on noiden halvempien (Aussie, lunchbox, yms.) ja Detroit Lockkerien välillä?

Pelimerkkejä kun olisi yllinkyllin niin ei tarvis kysellä, ostais vaan kalleinta.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.02.2011 00:58
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.02.2011, 07:41
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jappella ainakin on jeepissä detroitit molemmissa päissä, ja hyvin on näkynyt pärjäävän. Aiheuttaa niitä satunnaisia ongelmia, mutta pystyy niiden kanssa elämään ja myös tottumaan varmaankin.
..
EI PYSTY. Ajoin viime vuoden talvieksyssä Japelta ostetulla akselilla noin 12 tuntia. Seuraavat havainnot tuli tehtyä, joiden seurauksena päätin etten enää koskaan laita eteen mekaanista lukkoa. 1. Vinssi huusi hoosiannaa kun jouduttiin kääntämään kaikki 90 asteen kurvit vinssaamalla koska auto ei kääntynyt liukkaissa urissa mihinkään. 2. Vaihteiston lämpöongelmat oli todellisuutta ensimmäisen kerran syvässä lumessa ajettaessa, luultavasti sen takia kun molemmissa päissä oli lukko päällä koko ajan. Vaihdoin laatikkoöljyt useamman kerran kisan aikana ja lopulta turbiini sitten antautuikin. 3. koko ajan sai pelätä hammaspeikon vierailua peruutettaessa, kun kytkettävän lukon kanssa voi itse valita milloin ottaa tuon riskin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.02.2011, 07:56
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.473
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Täytyypä Jappea haistatella lauantaina Kulmassa.t. Ismo Ämmä
Jappe on automaattilukkojen puolestapuhuja, eli sieltä tulee varmaan positiivista palautettaa. Itse en kelpuuttaisi mitään muita kuin kytkettäviä lukkoja ja vieläpä sellaiset jotka saa kohtuullisen helpolla päälle ja pois. Entisenä mersu-miehenä en tykännyt sen lukoista kun olivat niin jäykät että ne piti laittaa päälle hyvissä ajoin ennen ryskämistä.

Jos minimibudjetilla pitää selvitä niin kemppi-lukko on halvempi kuin automaatit.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.02.2011, 09:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Kiitoksia asian valaisemisesta.
Täytyypä Jappea haistatella lauantaina Kulmassa.

Mikäslaista eroa käytössä on noiden halvempien (Aussie, lunchbox, yms.) ja Detroit Lockkerien välillä?

Pelimerkkejä kun olisi yllinkyllin niin ei tarvis kysellä, ostais vaan kalleinta.
t. Ismo Ämmä
Detroit Locker, OX, ARB yms. korvaa koko murikan banjon sisältä, ja siksi maksaa enemmän. Pitää myös muistaa että kun tälläisen laitat, niin joudut shimmaamaan välitykset uusiksi, ja samalla tietysti kannattaa kaikki perän laakerit. Tämä tuo lisää kuluja ja vie aikaa, vaikka tekisikin itse.

Lunchbox- lockerit (Aussie, Lockright, yms..) juontaa nimensä siitä, että ovat nopeita asentaa; korvaavat tasauspyörästön pikkurattaat perän sisältä, eli alkuperäinen case jää paikalleen. Perää ei tartte sinällään purkaa eikä shimmata uudestaan yms., joten on vain parin tunnin homma ja paljon halvempaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
EI PYSTY. Ajoin viime vuoden talvieksyssä Japelta ostetulla akselilla noin 12 tuntia. Seuraavat havainnot tuli tehtyä, joiden seurauksena päätin etten enää koskaan laita eteen mekaanista lukkoa. 1. Vinssi huusi hoosiannaa kun jouduttiin kääntämään kaikki 90 asteen kurvit vinssaamalla koska auto ei kääntynyt liukkaissa urissa mihinkään. 2. Vaihteiston lämpöongelmat oli todellisuutta ensimmäisen kerran syvässä lumessa ajettaessa, luultavasti sen takia kun molemmissa päissä oli lukko päällä koko ajan. Vaihdoin laatikkoöljyt useamman kerran kisan aikana ja lopulta turbiini sitten antautuikin. 3. koko ajan sai pelätä hammaspeikon vierailua peruutettaessa, kun kytkettävän lukon kanssa voi itse valita milloin ottaa tuon riskin.
No mut eihän tuo vielä tarkoita etteikö niitten kanssa pystyisi elämään tai niihin voisi tottua en meinannutkaan että ne missään nimessä paras vaihtoehto olisi, päinvastoin. Paras on että olis kytkettävät molemmissa päissä. Mutta jos rahasta on tiukkaa ja lukot pitää saada niin on vain kaksi vaihtoehtoa:
1. Odottaa että tulee lisää rahaa ja ostaa kytkettävä(t)
2. Ostaa lunchbox lockerit tasauspyörästöjen tilalle, koittaa pärjätä ja toivoo parasta

Itelle en kovin helpolla ottaisi automaattista etulukkoa, eniten oikeastaan tuon puskemis- ongelman takia. Jos on vielä molemmissa päissä automaattilukot niin tuleehan autosta todella kankea. Mutta tuollahan mä niistä jo ylempänä mainitsin, kuten taisi mainita muutkin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.02.2011, 10:26
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.506
Perusasetus

Blazerissa ei etudetroitti aiheuttanu puskemista, eikä muutakaan negatiivista. Mutta autoissa, ajomaastoissa ja ajotyyleissähän on eroja ja mikä sopii johonkin ei sovi toiselle.

Mutta jos etulukko aiheuttaa automaatin kuumenemista, niin kannattaa tarkistaa foliohatun asetukset.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.02.2011, 17:27
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Timo: Pystyy varmasti tottumaan noihin omituisuuksiin mutta tottumaton ei pysty ajamaan autolla joka ei käänny

Veijonessolle tiedoksi, että miun foliohatussa on koko ajan vähintään yhtä kuuma kuin vaihteistossa oli heti sen jälkeen kun aloin syöttämään umpihangessa jatkuvasti etulukko (ja takalukko) päällä. Sattumaa tai lukosta johtuva seuraus, mutta 9 tuntia revittelyä ilman lukkoa eikä laatikko kuumentunut yhtään. Sit lukkoakseli paikalleen ja laatikko alkoi kuumenemaan heti. Tuolla toisessa topicissa oli sanottu hyvin, että ei näistä kannata väitellä, jää molempien versioiden kannattajille paremmin osia Monessa kohtaa vaan on tuntunut joku ratkaisu todella hyvältä kun ei ole tiennyt paremmasta.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.02.2011, 18:59
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Jep!


Näinhän se on, tässä asiasta kyselen ja päässäni muotouttu itselleni vastaus jonka joskus ehkä toteutan.
Sellasta vielä kysyisin että, miksikäs se hammaspeikko voipi vaivata lukot päällä peruuttaessa?

t. Ismo ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.02.2011, 19:03
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

haetaanko tässä nyt sitä että drive puoli hampaasta millä yleensä hammaspyörää käsketään on inansa vahvempi kun se coast millä mennään sitte pakittaessa.

Viimeksi muokannut Rytari : 11.02.2011 19:23
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.02.2011, 19:08
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Timo: Pystyy varmasti tottumaan noihin omituisuuksiin mutta tottumaton ei pysty ajamaan autolla joka ei käänny

Veijonessolle tiedoksi, että miun foliohatussa on koko ajan vähintään yhtä kuuma kuin vaihteistossa oli heti sen jälkeen kun aloin syöttämään umpihangessa jatkuvasti etulukko (ja takalukko) päällä. Sattumaa tai lukosta johtuva seuraus, mutta 9 tuntia revittelyä ilman lukkoa eikä laatikko kuumentunut yhtään. Sit lukkoakseli paikalleen ja laatikko alkoi kuumenemaan heti. Tuolla toisessa topicissa oli sanottu hyvin, että ei näistä kannata väitellä, jää molempien versioiden kannattajille paremmin osia Monessa kohtaa vaan on tuntunut joku ratkaisu todella hyvältä kun ei ole tiennyt paremmasta.

No ei kai se lukkojen vika oo jos laatikko ei kestä neljänpyörän kuormaa!

Yhtä hyvin vois sanoo että paskat valot kun syö akun tyhjäks yön yli.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.02.2011, 23:02
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Perutus


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Sellasta vielä kysyisin että, miksikäs se hammaspeikko voipi vaivata lukot päällä peruuttaessa?
t. Ismo ämmä
Minä ajelin 24h kisoja detroit lockerilla dana30 etuperällä 37" Irokeilla ja beadlockeilla. Renkat panoivat 57kg kappale ja siis 100% automaattilukko 4.88 välityksillä. Peruutin varovasti ylämäkiin. Suurin osa auton painosta on silloin etuakselilla. Jos samalla kallistaa, niin yhdellä pyörällä ja kuitenkin veto aina varmasti päällä. Kertaakaan ei etuakselissa kyllä ollut ongelmia.

Nyt minulla on edessä Dana44 high pinion detroit lockerilla. Silti en juuri revittele pakilla ylämäkeen.

Viimevuoden eksytyksessä ja nyt pari vikkoa sitten Kulmakorvessa ei ole tarvinnut vinssillä kääntää. Ihan ratista se kääntyy. Manuaalilaatikko ei kuumene ja voimaa riittää. Ei tarvitse lukkoja miettiä. Sen kun ajaa vaan. Ei katkeile lukkojen letkut tai johdot. Minkäänlaista viivettä ei lukkojen kytkeytymisessä ole.

Tilanteessa missä ilman lukkoja auto ei nouse, niin kytkettävät on huonommat. Jos mutka mäessä niin kytkettävä puskee enemmän kuin automaattilukko. Minua ei kiinnosta ensin kokeilla nousisiko ilman lukkoja. Nautin tukevasta menosta.

Automaattilukko edessä ei ole maantiellä mukava nelivedolla ajettaessa. Takavedolla se ei vaikuta ajoon.

Näiden tekemiä lukkoja haluaisin kokeilla.

http://www.auburngear.com/aftermarke...8-c6f9d7f93179

Niillä on lukko joka on vakiona kitkalukko + kytkettävä. Sitten vasta kun kitkat ei riitä niin 100% päälle. Tämä voisi olla vaihtoehto eteen.

Jokainen ajaa millä haluaa. Minä en vaihtaisi kytkettäviin. Tiedän kyllä miltä ajo tuntuu avoimilla perillä kun päivittäin ajan mun toisella Wranglerilla.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 11.02.2011 23:52
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.02.2011, 23:58
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Mulla oli Aussie locker D44 taka-akselilla Rangessa. Hyvin ainakin se kesti ajaa 36 renkailla. Lukko makso alle 250 taalaa postikuluineen vuonna 2005 toimitettuna Vegasiin Luxor hotelliin. Joku putiikki Suomessa tarjos loppuvuodesta 2005 samaa lukkoa päälle 400 eurolla.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 12.02.2011, 00:44
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Sellasta vielä kysyisin että, miksikäs se hammaspeikko voipi vaivata lukot päällä peruuttaessa?

t. Ismo ämmä
Hammaspeikko vaivaa peruutettaessa, jos etuperä on HighPinjoni, koska peruutettäessa hampaat vetää avautuvilla hampailla, eikä sulkeutuvilla hampailla. Takaperä on sen takia LowPinjoni, jotta veto tapahtuu eteenpäin ajaessa sulkeutuvilla hampailla. ZJ:ssä on etuperä tehty peruuttamiseen eli on LowPinjoni ja mm. XJ:ssä on HighPinjoni. Lukot päällä rasitus tietysti kasvaa, varsinkin normaalia tiuhemmillä välityksillä, koska pinjonirattaan hampaat alkaa olemaan melko hentoiset.

/Joukka
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.02.2011, 02:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Mutta jos etulukko aiheuttaa automaatin kuumenemista, niin kannattaa tarkistaa foliohatun asetukset.
Hienosti vastattu!

Juuri tämän takia en itse kysy foorumeilta mitään koska täällä on suurin osa foliohattu porukkaa. Ei oikeat tekijät ole foorumeilla.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 12.02.2011, 06:57
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Las Vegas


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Mulla oli Aussie locker D44 taka-akselilla Rangessa. Hyvin ainakin se kesti ajaa 36 renkailla. Lukko makso alle 250 taalaa postikuluineen vuonna 2005 toimitettuna Vegasiin Luxor hotelliin. Joku putiikki Suomessa tarjos loppuvuodesta 2005 samaa lukkoa päälle 400 eurolla.
Olen lähdössä Las Vegasiin duunimatkalle. Löytyikö sieltä oikeita offikauppoja?
Siis sellaisia mihin voi kävellä sisään katselemaan kamoja.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 12.02.2011, 07:00
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko etu ja taka murikat samanlaisia, eli voiko vaihtaa ristiin jos kokisi tehneensä virheen lukko valinnoissa
Tero
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 12.02.2011, 07:03
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Riippuu akseleista


Jos edessä on dana30 ja takana dana35, niin eivät ole vaihtokelpoisia. Minulla on TJ:ssä dana44 edessä ja takana. Samat lukot menee molempiin päihin. Sitten on Grandin dana44 alumiinikuorinen perä. Siihen ei käy normaali dana44 lukko. Siis riippuu akseleista. Tuo luku 30 tai 35 kertoo jotain lautaspyörän halkaisijasta. Mutta esim uuden wranglerin dana44 lautaspyörä on isompi kuin vanhassa dana44 perässä, joten ei ole varmaan tuokaan.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 12.02.2011 07:44
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lj:n lukot akseleihin? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 07.01.2010 06:10
O: patukan lukot akseleihin junnu78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2006 21:16
O: patukkaan lukot akseleihin junnu78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.10.2006 14:02
V: Tuulilasivene vaihdetaan Jeep Wagoneeriin O/M/V Muut 2 25.09.2005 08:08
M: JEEP Dana 44 akselit O/M/V Muut 3 27.06.2005 21:40


Sivu luotu: 05:23 (GMT +2).