|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lukkoako?
 Lainaus: 
 Kiitoksia asian valaisemisesta. Täytyypä Jappea haistatella lauantaina Kulmassa. Mikäslaista eroa käytössä on noiden halvempien (Aussie, lunchbox, yms.) ja Detroit Lockkerien välillä? Pelimerkkejä kun olisi yllinkyllin niin ei tarvis kysellä, ostais vaan kalleinta. t. Ismo Ämmä 
 
				__________________ http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.02.2011 00:58 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
  Itse en kelpuuttaisi mitään muita kuin kytkettäviä lukkoja ja vieläpä sellaiset jotka saa kohtuullisen helpolla päälle ja pois. Entisenä mersu-miehenä en tykännyt sen lukoista kun olivat niin jäykät että ne piti laittaa päälle hyvissä ajoin ennen ryskämistä. Jos minimibudjetilla pitää selvitä niin kemppi-lukko on halvempi kuin automaatit. | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Lunchbox- lockerit (Aussie, Lockright, yms..) juontaa nimensä siitä, että ovat nopeita asentaa; korvaavat tasauspyörästön pikkurattaat perän sisältä, eli alkuperäinen case jää paikalleen. Perää ei tartte sinällään purkaa eikä shimmata uudestaan yms., joten on vain parin tunnin homma ja paljon halvempaa. Lainaus: 
  en meinannutkaan että ne missään nimessä paras vaihtoehto olisi, päinvastoin. Paras on että olis kytkettävät molemmissa päissä. Mutta jos rahasta on tiukkaa ja lukot pitää saada niin on vain kaksi vaihtoehtoa: 1. Odottaa että tulee lisää rahaa ja ostaa kytkettävä(t) 2. Ostaa lunchbox lockerit tasauspyörästöjen tilalle, koittaa pärjätä ja toivoo parasta  Itelle en kovin helpolla ottaisi automaattista etulukkoa, eniten oikeastaan tuon puskemis- ongelman takia. Jos on vielä molemmissa päissä automaattilukot niin tuleehan autosta todella kankea. Mutta tuollahan mä niistä jo ylempänä mainitsin, kuten taisi mainita muutkin. | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Blazerissa ei etudetroitti aiheuttanu puskemista, eikä muutakaan negatiivista. Mutta autoissa, ajomaastoissa ja ajotyyleissähän on eroja ja mikä sopii johonkin ei sovi toiselle. Mutta jos etulukko aiheuttaa automaatin kuumenemista, niin kannattaa tarkistaa foliohatun asetukset. | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Timo: Pystyy varmasti tottumaan noihin omituisuuksiin mutta tottumaton ei pysty ajamaan autolla joka ei käänny   Veijonessolle tiedoksi, että miun foliohatussa on koko ajan vähintään yhtä kuuma kuin vaihteistossa oli heti sen jälkeen kun aloin syöttämään umpihangessa jatkuvasti etulukko (ja takalukko) päällä. Sattumaa tai lukosta johtuva seuraus, mutta 9 tuntia revittelyä ilman lukkoa eikä laatikko kuumentunut yhtään. Sit lukkoakseli paikalleen ja laatikko alkoi kuumenemaan heti. Tuolla toisessa topicissa oli sanottu hyvin, että ei näistä kannata väitellä, jää molempien versioiden kannattajille paremmin osia  Monessa kohtaa vaan on tuntunut joku ratkaisu todella hyvältä kun ei ole tiennyt paremmasta. | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Jep!
			
			Näinhän se on, tässä asiasta kyselen ja päässäni  muotouttu itselleni vastaus jonka joskus ehkä toteutan. Sellasta vielä kysyisin että, miksikäs se hammaspeikko voipi vaivata lukot päällä peruuttaessa? t. Ismo ämmä 
				__________________ http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			haetaanko tässä nyt sitä että drive puoli hampaasta millä yleensä hammaspyörää käsketään on inansa vahvempi kun se coast millä mennään sitte pakittaessa.
		 Viimeksi muokannut Rytari : 11.02.2011 19:23 | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   PerutusLainaus: 
 Nyt minulla on edessä Dana44 high pinion detroit lockerilla. Silti en juuri revittele pakilla ylämäkeen. Viimevuoden eksytyksessä ja nyt pari vikkoa sitten Kulmakorvessa ei ole tarvinnut vinssillä kääntää. Ihan ratista se kääntyy. Manuaalilaatikko ei kuumene ja voimaa riittää. Ei tarvitse lukkoja miettiä. Sen kun ajaa vaan. Ei katkeile lukkojen letkut tai johdot. Minkäänlaista viivettä ei lukkojen kytkeytymisessä ole. Tilanteessa missä ilman lukkoja auto ei nouse, niin kytkettävät on huonommat. Jos mutka mäessä niin kytkettävä puskee enemmän kuin automaattilukko. Minua ei kiinnosta ensin kokeilla nousisiko ilman lukkoja. Nautin tukevasta menosta. Automaattilukko edessä ei ole maantiellä mukava nelivedolla ajettaessa. Takavedolla se ei vaikuta ajoon. Näiden tekemiä lukkoja haluaisin kokeilla. http://www.auburngear.com/aftermarke...8-c6f9d7f93179 Niillä on lukko joka on vakiona kitkalukko + kytkettävä. Sitten vasta kun kitkat ei riitä niin 100% päälle. Tämä voisi olla vaihtoehto eteen. Jokainen ajaa millä haluaa. Minä en vaihtaisi kytkettäviin. Tiedän kyllä miltä ajo tuntuu avoimilla perillä kun päivittäin ajan mun toisella Wranglerilla. 
				__________________ Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 11.02.2011 23:52 | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Mulla oli Aussie locker D44 taka-akselilla Rangessa. Hyvin ainakin se kesti ajaa 36 renkailla. Lukko makso alle 250 taalaa postikuluineen vuonna 2005 toimitettuna Vegasiin Luxor hotelliin. Joku putiikki Suomessa tarjos loppuvuodesta 2005 samaa lukkoa päälle 400 eurolla.
		 | 
| 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 /Joukka | 
| 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Onko etu ja taka murikat samanlaisia, eli voiko vaihtaa ristiin jos kokisi tehneensä virheen lukko valinnoissa Tero | 
| 
			 
			#12  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 No ei kai se lukkojen vika oo jos laatikko ei kestä neljänpyörän kuormaa! Yhtä hyvin vois sanoo että paskat valot kun syö akun tyhjäks yön yli. | 
| 
			 
			#13  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Mut voi kytkettäväkin lukko olla ihmeissään jos 12tunnin kisan sutii sillä lukko auki, niin on siinäki tasauspyörästö kovilla. | 
| 
			 
			#14  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
  Ja tänä vuonna tuli päätettyä pitää välivuosi, vaikka lehdessä povattiinkin tiukentuvaa pistetaistoa stanu luokkaan tälle vuodelle. | 
| 
			 
			#15  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
  onhan se hyvinkin mahdollista että kaikki tassut vetävänä ei jaksa pyörittää kunnolla edes hangessa kuin perät avoinna, joten sitä kautta lämmöt varmasti nousee laatikossa. Ja yllättävänkin äkkiä voi leipoa laatikko jos lämmöt pääsee karkaamaan; vielä kun tuo AW4 tuottaa lämpöä aika urakalla niin katastrofi on valmis. | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| lj:n lukot akseleihin? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.01.2010 06:10 | 
| O: patukan lukot akseleihin | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.11.2006 21:16 | 
| O: patukkaan lukot akseleihin | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.10.2006 14:02 | 
| V: Tuulilasivene vaihdetaan Jeep Wagoneeriin | O/M/V Muut | 2 | 25.09.2005 08:08 | |
| M: JEEP Dana 44 akselit | O/M/V Muut | 3 | 27.06.2005 21:40 | |