![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ahtopaineet tippuu?Onkos kyseinen homma normaalia käytöstä? Elikkäs kun esim. Jos ajan kolmosella ja painan kaasua niin ahdot nousee 0,8 ja sit kun kierrokset lähtee nousemaan ja vauhti kiihtymään niin ahdot alkaa laskea, johonkin 0,4- 0,5 tuntumaan. Autohan on uudempikorinen Lj, ei ole vakio turbo ja cuuleri on keulilla.. Mietin että voisiko mahdollisesti ahtoputket vuotaa tms?
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
mitenhän toi hukkaportin kello...löysää kriittisellä hetkellä ja hukkis päästää paineita...ehkä..tää oli ehdotus
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hukkaportin letku on tulpattu, eli pitäis ahtaa sen mihin koneen rahkeet riittää?
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
meinasin sitä että se kello ei pidä sitä hukkista kiinni..itse tein säätötangon jolla sai kirrattua portin vakiokellolla silleen et ei auennu paljo yhtään..kilon pinnassa piti ahdot silloin..voihan ne putketkin toki antaa periksi kun tarpeeksi ahdot nouse....
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#5
|
||||
|
||||
![]()
pieni turbo ei jaksa enää syöttää kierroksilla? entisessä lastutetussabensaturbo saksantuotteessa 2000rpm ku paino pohjaan nousi ahdot 1,3bar ja hiljallee tippu että 6000rpm 0,6 rajottimella 7200rpm oli 0,4bar.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mietin myös sitä että eikö se ole niin että vastus saa ne ahdot nousemaan, eli kun kiihdyttää niin vastus on isompi mutta sit kun auto alkaa kiihtyä niin vastus pienenee ja ahdot alkaa sitä myöten tippua?!?
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mikäs turbo sulla on siinä..itsellä oli ct26 paikoillaan ja piti kyllä ahdot samassa siihen asti kun vaihdetta vaihto kiihdytyksessä
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin ja kyllä se muutenkun ajelee niin pitää ahdot tasaisena ja rauhallisissa kiihdytyksissä nostaa ne ihan normisti..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mutta ilmanvastus kovenee kokoajan vauhdin kasvaessa että kyllä se vastus pysyy siinä vaikka kiihdyttää. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei vuoda putket, tai vaikka vähä vuotais ni ei vaikuta. Avaa se hukkiksen letku ja lisää ahdonalaista syöttöä kokeeks. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
minä veikkaisin kans kakun loppumista. Voi toki olla että kyseinen ahdin ei kykene imemään tarpeeksi ilmaa imu aukon läpi ja sen takia alkaa paineet tippumaan.
Millä kierros alueella alkaa ahdot tippumaan? Syöttö pumppuhan vähentää ruiskutusta sitä mukaa kun kierrokset nousee "maksimiin" |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ensiksikin vakiopumppu rupeaa pudottamaan syöttöä esim. 3000 rpm jälkeen.
Toisekseen vaikka hukkaportin letku olisi irti niin pakopaine pyrkii painamaan hukkaportin venttiiliä siltikin auki. Kolmannekseen ei ole kovin järkevää ottaa sitä hukkaportin letkua irti, saattaa parhaimmillaan tehot vaan laskea jos on kovin ahdas turbo ja pakopesä. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toi vois kyllä osua kohdilleen meinaan mulla on snorkkelin pään putsarin välissä kurttuputkea niin jos alkais siellä elää kun alkaa imee enemmän ilmaa, pitää siis ottaa kurttu irti aamulla ja kokeilla miten vaikuttaa.. Ahdot alkaa just joskus siinä 2800- 3000 tippuu..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ei kurttua.Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
tuo gt17 on onneton ahdin, jonkun verran saabien parissa puuhanneena voin sanoa että juuri kun tuntuu että alkaa vetämään niin heti sitten sen jälkeen alkaa ahdistamaan.. pakopuoli on pirun ahdas, toisinsanoen väärä turbo huonosti virtaavaan dieseliin jos haetaan tehoja yhtään vakiota enemmän..
onko hukkista säädetty? se on saabissa säädetty abaut 0,4-0,5bar peruspaineet (mallista riippuen) ja tästä ylöspäin mennään moottorin ohjauksen säätelemänä.. Viimeksi muokannut mikkoimp : 24.03.2011 02:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
UUDET KÄYTTÖMAKSUT JA MAASTURIEN HINNAT TIPPUU? | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 110 | 10.01.2013 09:00 |
Myyty Jeep CJ7 -81 (360cid V8) HINTA TIPPUU! | JussiR | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 05.01.2011 23:52 |
Voltit tippuu alle kympin? | Mutis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.05.2010 22:04 |
Öljyn hinta tippuu reilusti? | Nerd-O | Chit-Chat | 21 | 23.10.2007 07:37 |
Ahtopaineet | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 06.11.2005 11:28 |