![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() 2L mootoriin ÖljynryöstölaippaIltaa...! Joo eli mistäköhän löytyis öljynryöstölaippa tollaseen hiacen 2L moottoorin. Tarvis saada öljynlauhdutin turbotettuun 2L moottoorin Kiitos.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mätänetistä ainaki saa.
__________________
Terveisiä Perseestä |
#3
|
|||
|
|||
![]()
perhana onkos noin helpossa
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/m...st%C3%B6laippa
Jos tuota tarkoitat niin ei ihan passeli öljynöauhduttimmen asentamisee |
#5
|
|||
|
|||
![]() Moposkjärbä.
Joo,taitaa ollla mätänetis sitä samanlaista mitä aikoinaan Mopo-sport myi. Sopii ja toimii,huomaa että öljyn kierto on 2Ällässä reiluhko joten letkut/jäähdytin olis syytä olla 1/2tuuman tai 12mm reijällä. Hyvä ja halpa on ku hakee romikselta esim. Mersuissa yleisesti käytetyn jäähdyttimen.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
voisikos joku selventää miten toi nyt tulee kiinni koneeseen toi mätänetin versio? onko tuossa sama kierre suodattimelle (eli käykö vakio suodatin) kun normaalisti ja käykö tuo vaan suoraan siihen kierteeseen mihin suodatin tulee?
Mites riittääkö aineen vahvuus jos poraa tuohon 1/2" kierteet? Race.fi näytti oleven edullisesti öljynlauhduttiumia Asiasta riippukeinuun! kun tuossa yritin fiksusti ajatella niin mitenkäs tuossa, kiertääkö öljy kunnolla lauharissa kun ryöstölaipassa menee ja lähtee samasta "tilasta" toi öljy, ettei niinkun virallisesti kierrä öljy. niinkuin perinteisessä ryötölaipassa esim volvoissa että öljy menee lauharille suodattimen jälkeen ja palaa sitten koneeseen. Tuossahan öljy lähtee ja tulee lauharilta samaan tilaan?? Valaiskaa valaiskaa? Viimeksi muokannut Eissä : 15.08.2011 06:59 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Se tulee suodattimen ja jalan väliin, aluksi hopeenvärinen molo kiinni, sitten laippa ja sitten messinginvärisellä kiritään paketti.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuohan selkee joo mutta onkos tuossa nyt metallin värisessä nyt oikea kierre mikä käy sinne öljynsuodattimen jalkaan ja onko tuossa sitten samakierre mihin käy vakio suodatin?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Aika paha sanoa noista kierteistä, ei muutako motonettiin ihmetteleen/soitteleen.
Esmes tuolla: http://www.bjorkmotorsport.com/index.php?dir=309 on monenlaista ryöstintä eikä ole pahan hintaisia.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Itse vaan ihmettelen että miksi 2L tarvitsisi toisen öljynjäähdyttimen?
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
laitoin tuonne bjorkkiin kyselyn!
2L moottorissahan suodattimia on kahta kokoa, itsellä on tuo isompi eli vpaa reika 22.5mm joten noin äkkiseltään kierre vois olla M24x1.5 Mutta katsotaan mitä bjork vastaa. Missäs siellä se ensimmäinen lauhdutin on? Viimeksi muokannut Eissä : 16.08.2011 05:55 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
se suodattimen jalan yhteydessä oleva alumiini muju. 30cmx10cm. sielllä sisällä muistaakseni 3 vai 2kennoinen
jäähdytin
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
juurikin se, eikö ollut aika selvä viesti, aivot ei vielä aamulla oikein pelaa kuten pitäisi
![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Joo Selkeästi myös aamu ymmärrys jumissa. pitääpäs ottaa se "kansi" irti ja suunnitella jos sais "lisä" lauharille porattua reiät öljyn kierrolle.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Auto 4wd hiace vm87 turbotettu 2L turbona muokattu ct20 syyläri lähes uusi, kahdella sähköflektillä Ei vaan meinaa lämmöt pysyä kurissa vähänkin vedätettäessä. On vielä niin typerässä paikassa tuo moottori ettei pääse kuuma ilma oikein pois "konehuoneessa" Tuolla öljynlauhduttimella ajattelin jos vähän saisi lämpöjä pienemmäks Cooleri auttais varmasti mahottomasti mut on vähän ahtaat paikat tuossa hiacessa Nyt kyllä suunnitelmissa ostaa alumiini syyläri jota siirtää koneeseen päin ja väli jäähdytin syylärin eteen, jos sais ahtoputket tällein syylärin yli vedettyä. Mitenkäs auttaako yhtään jos laitankin coolerin syylärin takapuolella? pääsis todella paljon helpommalla? |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se on muuten öljynjäähdytin, ei lauhdutin ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Niin jäähdytin se on
![]() kiinteesti pistetty pyörimään, käytin rj70 sähköflektejä,joita ohjattiin lämpötila-anturilla ja tietysti löytyi myös pakko-ohjaus katkaisijalta.Joo meinas lämmetä siitä huolimatta. Kaksi 2l turboic:tä(yksi 2LT) ollut, niin kyllä oma ropeli on paras kiinteenä.Haittana tietysti talvi kun täytyy maskin eteen laittaa suojaa, mutta vois olla sitten se oma ropeli (toimiva), joka mottorin lämmetessä alkaisi pyöriii ja jäähyttää.(ropeli=tuuletin)
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#20
|
|||
|
|||
![]()
täytyypäs koittaa omalla ropelilla! piru heitin sen tuulitunnelin mäkeen mutta täytynee koittaa ilman sitä!
|
#21
|
|||
|
|||
![]() bgouyhuyo
Mul on kans hilteessä toi 2LT kattila,kilon ahdolla ei juuri lämpö ongelmia ollu. Kesäkuumalla termokytkimellä ohjattu flekti kyllä huuti ahkerasti. Se orkkis mekaaninen flekti on tosi tehokas,se vaan ottaa voimansa moottorin tehosta niinku tietysti sähköflektikin. Mun mielest paras konsti ois vaan isontaa syylaria ja toi öljyjäähdytin on kans hyvä konsti laajentaa jäähdytys pinta-alaa. Sit sähköflektit jäähdyttimille ja tohon aerodynamiikkan on syytä paneutua huolella,ettei käy niin et se flekti vatkaa samaa kuumaa ilmaa puolelta toiselle. Se oma ropeli vie voimaa jonkin verran,ihan mutuna et varmaa enempi ku sähkö ropeli,talvella muutenki kylmä hiase ei lämpene riittävästi. Se hukkaa voimaa ja sitä kautta naftaa ja menohaluja,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.
Missäs näin? Eikös vesipumppu pyöri yleensä nimenomaan koko ajan kun moottori on käynnissä? (Vai onko taas aukko sivistyksesä...) |
#23
|
|||
|
|||
![]() Kyllä/ei.
Itse asiassa kyllä,pumppu pyörii aina. Se flekti vaan on sen vesipumpun akselissa ja kun se propeli ei oo niin hyvin tasapainotettu ni se pitää tärinää ja tytinää ja rasittaa laakeria,siks myös syö voimaa aika paljon. Siinähän on alunperin semmonen viskokytkin ja vanhemmiten niitä hajoaa,sit ei ota kiinni tai jopa hirttää aina kiinni,toimiessaan hyvä joskin reagoi joskus turhan hitaasti. Sehän ottaa kiinni haistaessaan kuumenneen syylärin ja maasto-ajossa ei oikein haista,orkis flektin toimintaa voi tehostaa pikku sähköflektillä joka puhaltaa kuumaa ilmaa syylarin etupuolelta sihen kytkimeen.
|
#24
|
||||
|
||||
![]()
Joo laita vaan se orkkis flekti takaisin hanki siihen toimiva visko, ja tuulitunneli niin lämpöongelmatkin ehkä helpottavat.Ilman tuulitunnelia teho on varmaan jotain puolet, ja taas sähkö flektin tehot jotain 30 % ????
Omassa bertassa on ollu kiinteä visko(eli kyrvähtäny kiinni) koko ajan mitä se miulla on ollu ja tällä vesipumpulla on ajettu n.300 tuhatta. Ja nyt kun tuli puheeksi niin pitääkin ettiä siihen jostain toimiva tilalle. Joskus 80-90 Luvulla V8 muistaakseni testasi erilaisia teho ja sähkö flektejä verraten alkuperäiseen viskoon niin se toimivaorkkis osoittautui kaikin puolin parhaaksi vei vähiten tehoa ja taas tarvittaessa jäähdytti parhaiten. Meni ot:ksi mutta jatketaan flekti aiheesta. Eräskin eräässä musavideossa esiintyvä Oldsi meni kerran perse edeltä kuusiaitaan kun tuulettimen remmit hyppäsi pois päältä näyttävässä lähdössä ja kun kiinteäksi modatun flektin viemät tehot vapautuivat hetkessä hytötykäyttöön. Ja tietysti ohjaustehostinkin putosi samalla pois pelistä ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Ja jos orkkisropellilla vielä lämpiää niin vaihda se CT-20 johonkin turboon josta pakokaasu pääsee läpikin...
|