Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.08.2011, 19:43
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

2L mootoriin Öljynryöstölaippa


Iltaa...!

Joo eli mistäköhän löytyis öljynryöstölaippa tollaseen hiacen 2L moottoorin.

Tarvis saada öljynlauhdutin turbotettuun 2L moottoorin

Kiitos.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2011, 19:56
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Exclamation

Mätänetistä ainaki saa.
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2011, 19:57
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

perhana onkos noin helpossa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2011, 20:00
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/m...st%C3%B6laippa

Jos tuota tarkoitat niin ei ihan passeli öljynöauhduttimmen asentamisee
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2011, 22:21
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Moposkjärbä.


Joo,taitaa ollla mätänetis sitä samanlaista mitä aikoinaan Mopo-sport myi. Sopii ja toimii,huomaa että öljyn kierto on 2Ällässä reiluhko joten letkut/jäähdytin olis syytä olla 1/2tuuman tai 12mm reijällä. Hyvä ja halpa on ku hakee romikselta esim. Mersuissa yleisesti käytetyn jäähdyttimen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.08.2011, 05:40
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

voisikos joku selventää miten toi nyt tulee kiinni koneeseen toi mätänetin versio? onko tuossa sama kierre suodattimelle (eli käykö vakio suodatin) kun normaalisti ja käykö tuo vaan suoraan siihen kierteeseen mihin suodatin tulee?

Mites riittääkö aineen vahvuus jos poraa tuohon 1/2" kierteet?

Race.fi näytti oleven edullisesti öljynlauhduttiumia

Asiasta riippukeinuun! kun tuossa yritin fiksusti ajatella niin mitenkäs tuossa, kiertääkö öljy kunnolla lauharissa kun ryöstölaipassa menee ja lähtee samasta "tilasta" toi öljy, ettei niinkun virallisesti kierrä öljy. niinkuin perinteisessä ryötölaipassa esim volvoissa että öljy menee lauharille suodattimen jälkeen ja palaa sitten koneeseen.
Tuossahan öljy lähtee ja tulee lauharilta samaan tilaan??

Valaiskaa valaiskaa?

Viimeksi muokannut Eissä : 15.08.2011 06:59
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2011, 07:05
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Se tulee suodattimen ja jalan väliin, aluksi hopeenvärinen molo kiinni, sitten laippa ja sitten messinginvärisellä kiritään paketti.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2011, 07:17
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Se tulee suodattimen ja jalan väliin, aluksi hopeenvärinen molo kiinni, sitten laippa ja sitten messinginvärisellä kiritään paketti.
Tuohan selkee joo mutta onkos tuossa nyt metallin värisessä nyt oikea kierre mikä käy sinne öljynsuodattimen jalkaan ja onko tuossa sitten samakierre mihin käy vakio suodatin?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.08.2011, 16:05
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Aika paha sanoa noista kierteistä, ei muutako motonettiin ihmetteleen/soitteleen.

Esmes tuolla: http://www.bjorkmotorsport.com/index.php?dir=309 on monenlaista ryöstintä eikä ole pahan hintaisia.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.08.2011, 18:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Itse vaan ihmettelen että miksi 2L tarvitsisi toisen öljynjäähdyttimen?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.08.2011, 05:48
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

laitoin tuonne bjorkkiin kyselyn!

2L moottorissahan suodattimia on kahta kokoa, itsellä on tuo isompi eli vpaa reika 22.5mm joten noin äkkiseltään kierre vois olla M24x1.5

Mutta katsotaan mitä bjork vastaa.

Missäs siellä se ensimmäinen lauhdutin on?

Viimeksi muokannut Eissä : 16.08.2011 05:55
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.08.2011, 05:59
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

se suodattimen jalan yhteydessä oleva alumiini muju. 30cmx10cm. sielllä sisällä muistaakseni 3 vai 2kennoinen
jäähdytin
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.08.2011, 06:39
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
se suodattimen jalan yhteydessä oleva alumiini muju. 30cmx10cm. sielllä sisällä muistaakseni 3 vai 2kennoinen
jäähdytin
Alumiini muju mikä se sellane o? vai tarkotatko juuri sitä "kantta" jossa myös suodattimen jalka? eilen sitä kuikuilin, mahtaakos se olla siellä sisäpuolella ne kennot?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.08.2011, 06:55
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

juurikin se, eikö ollut aika selvä viesti, aivot ei vielä aamulla oikein pelaa kuten pitäisi
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.08.2011, 06:59
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
juurikin se, eikö ollut aika selvä viesti, aivot ei vielä aamulla oikein pelaa kuten pitäisi
Joo Selkeästi myös aamu ymmärrys jumissa. pitääpäs ottaa se "kansi" irti ja suunnitella jos sais "lisä" lauharille porattua reiät öljyn kierrolle.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.08.2011, 08:18
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
se suodattimen jalan yhteydessä oleva alumiini muju. 30cmx10cm. sielllä sisällä muistaakseni 3 vai 2kennoinen
jäähdytin
kyllä siinä ainakin 3 kennoa on... ja jäähdytysteho kyllä riittää sen mitä tuosta padasta kestää tehoa repiä
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.08.2011, 10:01
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
kyllä siinä ainakin 3 kennoa on... ja jäähdytysteho kyllä riittää sen mitä tuosta padasta kestää tehoa repiä
Ongelmahan tässä on:

Auto 4wd hiace vm87
turbotettu 2L turbona muokattu ct20
syyläri lähes uusi, kahdella sähköflektillä

Ei vaan meinaa lämmöt pysyä kurissa vähänkin vedätettäessä.

On vielä niin typerässä paikassa tuo moottori ettei pääse kuuma ilma oikein pois "konehuoneessa"

Tuolla öljynlauhduttimella ajattelin jos vähän saisi lämpöjä pienemmäks
Cooleri auttais varmasti mahottomasti mut on vähän ahtaat paikat tuossa hiacessa

Nyt kyllä suunnitelmissa ostaa alumiini syyläri jota siirtää koneeseen päin ja väli jäähdytin syylärin eteen, jos sais ahtoputket tällein syylärin yli vedettyä.

Mitenkäs auttaako yhtään jos laitankin coolerin syylärin takapuolella?
pääsis todella paljon helpommalla?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.08.2011, 16:15
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eissä Näytä viesti
Mitenkäs auttaako yhtään jos laitankin coolerin syylärin takapuolella?
pääsis todella paljon helpommalla?
Turhaa työtä luvassa, koska syyläristä tuleva kuuma ilma lämmittää cooleria. Siksi ne yleensä laitetaan ensimmäiseksi.

Se on muuten öljynjäähdytin, ei lauhdutin Lauhduttimessa höyry muuttuu nesteeksi.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 18.08.2011, 06:09
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Niin jäähdytin se on ,mutta asiaa...2L konessa kannattaa käyttää omaa ropelia,joka on
kiinteesti pistetty pyörimään, käytin rj70 sähköflektejä,joita ohjattiin lämpötila-anturilla ja
tietysti löytyi myös pakko-ohjaus katkaisijalta.Joo meinas lämmetä siitä huolimatta.
Kaksi 2l turboic:tä(yksi 2LT) ollut, niin kyllä oma ropeli on paras kiinteenä.Haittana
tietysti talvi kun täytyy maskin eteen laittaa suojaa, mutta vois olla sitten se oma ropeli
(toimiva), joka mottorin lämmetessä alkaisi pyöriii ja jäähyttää.(ropeli=tuuletin)
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 18.08.2011, 07:06
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

täytyypäs koittaa omalla ropelilla! piru heitin sen tuulitunnelin mäkeen mutta täytynee koittaa ilman sitä!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 18.08.2011, 22:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

bgouyhuyo


Mul on kans hilteessä toi 2LT kattila,kilon ahdolla ei juuri lämpö ongelmia ollu. Kesäkuumalla termokytkimellä ohjattu flekti kyllä huuti ahkerasti. Se orkkis mekaaninen flekti on tosi tehokas,se vaan ottaa voimansa moottorin tehosta niinku tietysti sähköflektikin. Mun mielest paras konsti ois vaan isontaa syylaria ja toi öljyjäähdytin on kans hyvä konsti laajentaa jäähdytys pinta-alaa. Sit sähköflektit jäähdyttimille ja tohon aerodynamiikkan on syytä paneutua huolella,ettei käy niin et se flekti vatkaa samaa kuumaa ilmaa puolelta toiselle. Se oma ropeli vie voimaa jonkin verran,ihan mutuna et varmaa enempi ku sähkö ropeli,talvella muutenki kylmä hiase ei lämpene riittävästi. Se hukkaa voimaa ja sitä kautta naftaa ja menohaluja,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 18.08.2011, 22:13
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.

Missäs näin? Eikös vesipumppu pyöri yleensä nimenomaan koko ajan kun moottori on käynnissä?
(Vai onko taas aukko sivistyksesä...)
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 18.08.2011, 22:48
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Kyllä/ei.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.

Missäs näin? Eikös vesipumppu pyöri yleensä nimenomaan koko ajan kun moottori on käynnissä?
(Vai onko taas aukko sivistyksesä...)
Itse asiassa kyllä,pumppu pyörii aina. Se flekti vaan on sen vesipumpun akselissa ja kun se propeli ei oo niin hyvin tasapainotettu ni se pitää tärinää ja tytinää ja rasittaa laakeria,siks myös syö voimaa aika paljon. Siinähän on alunperin semmonen viskokytkin ja vanhemmiten niitä hajoaa,sit ei ota kiinni tai jopa hirttää aina kiinni,toimiessaan hyvä joskin reagoi joskus turhan hitaasti. Sehän ottaa kiinni haistaessaan kuumenneen syylärin ja maasto-ajossa ei oikein haista,orkis flektin toimintaa voi tehostaa pikku sähköflektillä joka puhaltaa kuumaa ilmaa syylarin etupuolelta sihen kytkimeen.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 19.08.2011, 02:44
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Joo laita vaan se orkkis flekti takaisin hanki siihen toimiva visko, ja tuulitunneli niin lämpöongelmatkin ehkä helpottavat.Ilman tuulitunnelia teho on varmaan jotain puolet, ja taas sähkö flektin tehot jotain 30 % ????

Omassa bertassa on ollu kiinteä visko(eli kyrvähtäny kiinni) koko ajan mitä se miulla on ollu ja tällä vesipumpulla on ajettu n.300 tuhatta.

Ja nyt kun tuli puheeksi niin pitääkin ettiä siihen jostain toimiva tilalle.

Joskus 80-90 Luvulla V8 muistaakseni testasi erilaisia teho ja sähkö flektejä verraten alkuperäiseen viskoon niin se toimivaorkkis osoittautui kaikin puolin parhaaksi vei vähiten tehoa ja taas tarvittaessa jäähdytti parhaiten.

Meni ot:ksi mutta jatketaan flekti aiheesta.

Eräskin eräässä musavideossa esiintyvä Oldsi meni kerran perse edeltä kuusiaitaan kun tuulettimen remmit hyppäsi pois päältä näyttävässä lähdössä ja kun kiinteäksi modatun flektin viemät tehot vapautuivat hetkessä hytötykäyttöön. Ja tietysti ohjaustehostinkin putosi samalla pois pelistä
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 19.08.2011, 05:12
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ja jos orkkisropellilla vielä lämpiää niin vaihda se CT-20 johonkin turboon josta pakokaasu pääsee läpikin...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 10:05 (GMT +2).