![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() paperittoman kevyt peräkärryn rekisteröinti ?Mites onnistuu vaiko eikö ... Eikä ilmeisesti ole ollutkaan rekisterissä ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aisahan on tehdastekoinen ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ulkomuistista:
Jos ei ole aikaisemmin ollut kilvissä, niin pitänee olla tämän päivän mukainen-> siis aisan täytyy olla myös jonkin direktiivin? mukainen, ja jos kärry vanhempi kuin k.o direktiivi, niin ei todennäköisesti ole....
Ja ainut taho, joka voi käytännössä auttaa, on kärryn valmistaja, ja epäilenpä että apua ei saa. -> siis jos aisa ei ole tee-se-itse ohjeistuksen mukainen sattumalta. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oli hankala kirjoittaa aikaisempi viesti kännykällä mutta otin tuosta selvää niin aisan pitää olla joko kolmion mallinen ja kiinnitys pisteet akselin taka puolella tai pitkä aisa perään asti ja tuettuna runkoon mahd. monesta kohtaa. sekä tietysti nykyään sumu valot. voi olla vaikka itse tehty aisakin. ja tosiaan trafilta saa aisan teko ohjeet tai jos ei sieltä löydy niin kats. konttori ainakin Joensuussa olis tulostanu ohjeet.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
viime viikolla rekisteröin omavalmiste venetrailerin.Kärry on tehty jo yli 10-vuotta sitten jäänyt vaan aikanaan kilvittämättä.
Runkoputki (edestä taakse asti) pitä tehtä pulttikíinnitteiseksi oli hitsaamalla tehty.Siinä on saab 900 akseli saabin omilla pyöräntuennoilla joka on jatkettu että kärryn kokonaisleveys on 203cm.akselimassan katsuri näki koneelta sen akselimassa oli jotain yli 800kg. toisella konttorilla sanoi että ei onnistu katsastaa enää nykyään tuommoista. toisella konttorilla meni hettämällä läpi toimenpide oli yksittäishyväksyntä. Valmistaja todistus piti allekirjoittaa johon tuli mitat ja paino akselimassa ja kokonaispaino yms. Tyyppikilven teetin josta selviää painot ja valmistenumero.Sekä valmistenumeron lyönti runkoon johon katsuri löi omat varmistukset. Toimenpiteet maksoi konttorilla 120€+kilpi23€. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jotkut kiljuu uskonnollisella fanaattisuudella ettei kelpaa kuin traileri tehtaan akseli vaikka laki sanoo tehdas tekoinen ![]() Säännöthän on valot lain mukaan aisa akselin taakse pulttaamalla akseli tehdas tekoinen alle ajosuojat Ja kelpaa ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jep, tekniset vaatimukset ok
Miten paperittomuus ? Eli, kuinka osoitetaan kenen kärry on / ettei ole varastettu jne. ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Se rekisteröidään uutena kärrinä. eli aikaisempaa omistajaa ei ole.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos on selvästi vanha, eikä omavalmiste kärry, pitäisi luovutustodistus löytyä ja selvitys aiemmasta käytöstä/omistuksesta viimeiseltä 6 vuodelta. Vanhemmasta kuin 2007 ei tarvita mitään selvitystä aisasta, olipa minkälainen hyvänsä. Jos taas tekee kärryn omanlaisekseen, omavalmisteiseksi, riittää rekisteröintiin itse suttailtu valmistajantodistus (lomakepohjia löytyy). Tällaiseen keksintöön tarvitaan konttorilta aluksi valmistajan itsensä hakema valmistenumero, saa pyydettäessä. Runkonumeron hakkaa valmistaja itse runkoon ja tekee myös asianmukaisen valmistajankilven (valmistaja, valm.nro, kokonaismassa ja akselimassa(t)). Ja se että ei ole ollut rekisterissä, ei tarkoita etteikö se olisi ollut käytössä (jos siitä on todisteita). Esim. monet pillarit on pyöriny vuosikausia teollisuusalueen pihalla rekisteröimättömänä, mutta sitten jos myöhemmin halutaan rekisteröidä, ei siitä uutta tehdä vaan käyttöönottopäiväksi laitetaan todellinen käyttöönottoajankohta. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.08.2013 14:20 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
On uudessakin kärryssä ollut aikaisempi omistaja, paitsi jos sen on ihan itse tehnyt. Tehdastekoisessakin tehdas kirjoittaa kauppalaskun myydessään kärryn ulos.
Tarkemmin ei voi auttaa eikä neuvoa, kun kysyjä ei tahdo tietoja kertoa.
__________________
Harbor Cruisers |
#12
|
||||
|
||||
![]()
ei tässä ole mitään mitä ei haluta kertoa, kärry on mitä todennäköisimmin Intin vanha Gaz kärry, johon ei ole papereita, seissyt vuosia ja taas vuosia hylättynä ja nyt haalasin sen enempi esille ...
Tunnisteita en oo vielä löytänyt, tosin on vahvan sammal ym. humuksen peittämä. Kyljistään ei äkkiseltään huutokauppa piirroksia ei näkyny, mutta sprii tussilla löytyy kolmesta eri paikasta piirretyt 325 tekstit: aisojen alta ja lavan alta. Toimii näinkin pihakärrynä kun hiukan entraa, mutta mietin mahtaako olla mahdollista kilvittää
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa vinguttaa somalilla merkit pois ja pitää kärri ns.kotikäytössä. Itse utelin samaa konttorilta ja kun ei kärryssä numeroita niin rekkaaminen olisi ollu todella kallista.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo vinGulla töitä, kun ei oo mitään tunnistekilpeä / meistoksia
Kerros kuitenkin, mikä olisi ollut todell kallista ja miksi ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Minen tiijä myöskään. Meitin firmassa 150€:lla saa omatekeleenkin yksittäishyväksyttyä. Kaupasta ostettu 120€:lla, ei isoa eroa.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kysytääs samalla kun en minä löydä trafin sivuilta tuota ohjetta.
![]() Käsitinkö oikein että jarruttomaankin kärryyn vaaditaan tehdasvalmisteinen akseli ? Pelkät tehdas navat ei riitä hitsattuna/pultattuna rhs putkeen ? Onko kärryn jousitukesta, jousitus tyypistä ja tuennasta asetettu mitä ehtoja ? Vaatii siis alle ajosuojan, mutta mihin ? koko kärryn ympärille vai pelkästään taakse ? Ja oliko se niin että rengas kokoa ei ole rajoitettu ? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Se ohje on maksullinen, en nyt muista missä omani on voisin luntata siitä Mietippäs skenaariota hitsasin ihan ite 0,5mm seinämäisestä putkesta akseli putken jonka sisälle menee navan tumpit 20cm ja jousi on navan kärjestä 30 cm päässä niin mikäs sitä akselia tukee? noh se putki jonka raavas mies aivastaa mutkalle ![]() Taakse oli ne alleajo ehdot siinä, eli kattelet sellaisen kaupan kärryn ja lunttaat siitä miten ne siniset kissansilmän telineen näköiset läpykät on kiinni Ja aisa oli akselin keskipisteen taakse ja pulttaamalla A-muodossa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Siinä eräänlainen ohje kevytperäkärryjen valmistukseen...
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja vetoaisasta: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...n_vetoaisa.pdf Ja siihen liite: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...etoaisasta.pdf Täältä vielä syynättävät kohteet mihin vaaditaan kenties papereita: http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...jaO1O2O3O4.pdf Tatsgan ohje hyvä, mutta ohjetta ei näemmä hetkeen päivitetty, nykyisin vaaditaan myös peruutusvalo ja sitä kautta 13-napainen pistoke 1.7.2011 ja uudempaan O2-luokan kärryyn. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Noni eli jousituksen saa turata ihan miten haluaa ? Kunhan vetopää ja akseli on tehdas tekoinen niin mailma pelastuu
![]() Alleajosuojaa ei välttämättä siis tarvitse jos tekee "maastokelpoisen" kärryn koska se on tiellä ? Renkaat saa olla millaset vaan kunha on pintaa. Hyvä homma pitää talven aikana laittaa kärry nippuun ![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Kuinkas nykyään menee omavalmisteisen kärryn rekisteröinti? Onnistuuko vielä?
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Kiinnostas sinällänsä itteäki, omatekemä venetraikku on joka nyt sinällänsä ois asiallinen rekisteröitäväks. Tosin oon hitsannu rungon akseliin kii... Pitääks noi si katastaa 5v välein ja maksaa xxx€/v tilapäisiä kärryveroja ja vakuutuksia?
![]() ![]() ![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Mihin tämä 5v välein katastaminen ja tilapänen vero perustuu?
__________________
Jukka |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Eiks noi jarruttomat kärryt ole katsastus vapaita ja vakuutukset on jotain kymppejä vuodessa ja ei ainakaan tähän mennessä ole mitään veroja tarvinut maksaa
Jarrullinen kärri pitää katsastaa oliko joka toinen vuosi? mutta ei niiden vakuutuskaan ole paljoa enempää eikä niissäkään tietääkseni ole veroja |
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Paperittoman auton rekisteröinti? | Eissä | Chit-Chat | 37 | 10.07.2014 00:26 |
Unimogin rekisteröinti | hena | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.07.2013 15:58 |
Kilvettömän/paperittoman ajoneuvon tiedot?? | xl 500 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.03.2012 11:19 |
paperittoman skootterin saaminen rekisteriin | Heguli | Chit-Chat | 8 | 20.11.2011 13:41 |
Paperittoman ja kilvettömän kevytperäkärryn rekisteröinti? | valkkari | Chit-Chat | 9 | 11.12.2009 09:14 |