![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Erilaiset keinot öljyn lisäämiseen periin/laatikoihinMinkälaisilla ratkaisuilla laitatte öljyt periin ja vaihteistoon? Eli kun pullosta kaataminen ei onnistu tai olisi vaikeaa. Jotain puuilon käsipumppua koitin joskus mutta ei sillä tullut mitään koko hommasta. Joku porakonepumppu ois ehkä paras edullisista ratkaisuista, mutta ei löydy kunnolla tietoa toimivuudesta kylmänä. https://www.hankkija.fi/Koneet/Tarvi...epumppu-tr-20/ Tämä vaikuttaisi järkevimmältä mitä löydän mutta en löydä kunnollisia käyttökokemuksia kylmälle öljylle. Joku 2L/min ois mielestäni jo täysin riittävä virtaus. Paineilmalla puhaltavat on yks vaihtoehto mutta kallita valmiina ja vie suurehkon tilan ja löytyy aina erikseen laittaan säiliöön oikean öljyn. Pumpulla saa suoraan astiasta tarvittavan määrän.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tallille tehtiin aikoinaan jostain vanhasta ohj.tehostajan pumpusta laatikoiden yms. täyttö pumppu. Aluksi käytettiin poralla ja myöhemmin liitettiin joku 12V sähkömoottori suoraan pumppuun.
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vanhasta 6 kg:n sammuttimesta tein. Noin puolitoistametrinen letku jonka päässa sulkuhana ja kupariputkesta koukkupää. Todella helppo ja nopea käyttää, mutta täytyy tuo tietysti täyttää, ja "ladata" paineilmalla. Tyhjennys käy helposti, sit kun laatikko/perä on täynnä, laskee loput takaisin kannuun
![]()
__________________
T: Harri |
#4
|
|||
|
|||
![]()
pienestä sammuttimesta tehty laite. tubelesventtiili kylkeen jotta saa pienen paineen ja sit saan letkua tarvittava määrä, sammuttimen kahvaa painamalla annostelu. imuputki kun menee pullon pohjalle ja laittaa kohteen mukaisen määrän öljyä niin sen loppuessa tietää että homma valmis.
pullon pohjalle jää niin pieni määrä öljyä että ei laadut suuremmin sekoitu, ja meillä tätä ei käytetä kuin vaihteisto ja peräöljyjen laittamiseen niin sillä ei niin suurta merkitystä jos gl-5 seassa tippa esim. gl-4 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toisissa purkeissa on jo valmiiksi ulosvedettävä tuubi korkissa, joka helpottaa hommaa. Itse laitan purkit aina kuumaan veteen lavuaariin lämpenemään, niin ölppä kulkee melko liukkaasti kuin jos ruuttaa "kylmänä".
Olen ottanut noita tuubillisia korkkeja talteen, kun monet purkit on samalla korkkikierteellä, vaihtaa vaan korkin. Jos laittaa tuubin jatkoksi pätkän letkua, saa helpotusta ahtaissa paikoissa. Ei kuitenka tässä tapauksessa voi kovin pitkää käyttää, muuten jää liikaa purkkiin ja letkuun. Monesti putelin pystyy kuitenkin kääntämään samaan tasoon tai jopa vähän yläviistoon, jolloin sen kyllä saa tyhjäksi asti.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.biltema.fi/veneily/venem...ppu-2000034861 pumpun öljyjen suodatussysteemin, jossa pumpulla saa öljyt hydraulisuodattimen läpi. Muuten olen pärjännyt Castrolin öljypurkilla, jossa kätevä pää. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sammutin täälläkin. Toinen innovaaatio on pienestä hydemoottorista tehty porakonepumppu. Sillä vaihtaa ja lisää öljyä todella kätevästi minne vain.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on tommonen paineilmakäyttöinen venttiilin toimilaitteen alumiinisylinteristä itse kasailtu laitos. Täyttö tuossa säätimen vieressä näkyvä tulppa.
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sammuttimesta minäkin tehnyt, letkut ja päät vielä pikaliittimin irroitettaviksi niin toimii moneen hommaan. Veivailin aikoinaan kaikenmaailman porakonepumpuilla ja ne oli ihan saatanasta tuohon sammutinpatenttiin verrattuna.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mullakin olis pari vanhaa pienehköä sammutinta joista vois kyhätä.
Onko jotain rakennusvinkkiä antaa? Oletteko turauttaneet sisällön ulos ja sitten purkaneet vai jotenkin laskeneet paineet pois ja avannu ja sitten sisälmykset pois?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
3 tonnisen Yale trukin hydraulipumppu, joka ei kuluneena enää nostanut paineita riittävästi, ja sitä pyörittämään porakone. Haponkestävästä leivottu 20 litran säiliö. Kansi päällä, jottei mene öljyn sekaan likaa. Helppo annostella öljyä tarkasti, kun porakonetta voi pyörittää hiljaakin tarvittaessa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty HJ:n periin 4.88 välitykset | AH | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.01.2019 07:50 |
Erilaiset vanteiden pulttijaot maastureissa | Ahosensetä | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 02.04.2006 16:44 |
Löytyisikö R-kuvaa -90 kc:n periin | L-200 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.12.2005 10:45 |
Mitä öljyä gazin laatikoihin | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.10.2005 19:01 |