Eli sotkin itseni aikanaan näihin metsäkonealan hommiin, ja työautohan se oli laitettava. Päädyin sitten tuollaiseen vuoden 1991 Mitsubishi L200seen.
Autossani on alla kitkanakit eli toisinaan on liukasta meininkiä ajella tuolla teillä.
Aloinkin siinä kerran neliveto päällä ajellessani miettimään että mites tämä nelivetohomma kestää, saako sen kanssa ajella talvella rajattomasti hyvän pidon takaamiseksi, vai pitääkö sitä käyttää vain kun tarve vaatii ja suditella takavedolla?
Autossahan tosiaan pyöräytetään etunavoista vetarit kiinni ja olen toistaiseksi ajellut aina vetarit päälle pyöräytettynä ja 4H päällä.
Samoiten alkuun ihmetytti kun hitaasti, esim parkkiruutuun kääntäessä kun renkaat on linkussa ja neliveto päällä auto tuntuu kuin ajaisi jarrut pohjassa, taitaa vain olla nelivedon ominaisuuksia?
Renkaat allani on 265/75/R16 eli ei mitkään pizzalautaset.
Niin ja tässä pari viikkoa sitten meni takakardaanilta se joustava laakeri, en nyt hienoa nimeä sille muista, riekaleiksi jonka jälkeen aloinkin epäilemään että onko ajotavassani jotain väärää vai oliko lie alkuperäinen osa. Kilometrejä kuitenkin on jo 450tkm.
Kaikenlaiset muutkin "protipit" nelivetoihin ja l200:siin liittyvä on aina hyvä kuulla!