Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2013, 01:05
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Huono käynnistyvyys gr patrollissa ja muita pikkuvikoja.


Eli kone ei lähe ihan helpommalla pyörimään ja kun lähtee niin se käy kuin olisi miinus 40 pakkasta ensimäisen minuutin ajan. Ei ole kansi vikaa ihme kyllä vaikka näissä 2,8 grssä se ei ole harvinaisuus?

Ja öljyn paineet nousee sinne kolmoseen käynnistäessä ja ajossa laskee alle ykkösen. Öljympumppu ois todennäköinen alhaseen öljypaineeseen mutta entäpä jos vaihtais öljyt johonki vähän tökötimpään eli korkeempaan viskositeettiin näin kevään alla auttaisko se asiaan?

Pajalle varmaan vien kaikkine vikoineen päivineen mutta jospa sitä vaikka innostuis ite tekemään jotai.

Tosi kiva peli tuo muuten on eli ajossa tosi pirteä. 35" alla ja kulkee reippaasti ylämäkeä vitosellakin. Kuinkas on porukalla kestäneet nää nissanit noin yleensäkkin noin niinku vaikka Hj61 verrattuna? Pehmeämpi tuntuu kyyti olevan kuin hjssä vaikka sama alusta?

SOAttu gr patrolli vuosikerta 1992

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.04.2013, 06:19
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Onko akkujen ja koneen väliset piuhat kunnossa? Maadotukset?

Hehkut kunnossa? Vuotaako löpö linja?

Paljos öljyn paineet on kuumana tyhjäkäynnil? En kyllä ajais yhtää jos paineet laskee ajossa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.04.2013, 10:14
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Onko akkujen ja koneen väliset piuhat kunnossa? Maadotukset?

Hehkut kunnossa? Vuotaako löpö linja?

Paljos öljyn paineet on kuumana tyhjäkäynnil? En kyllä ajais yhtää jos paineet laskee ajossa.
Akut kunnossa. Hehkutkin juuri vaihdettu. Ohjaustehostin taitaa olla ainut lievä vuoto.

Savuttaa muuten valkosta savua aika perkeleesti ensimmäisen minuutin ajan.

Kuumana tyhjäkäynnil alle sen ykkösen menee ja pysyy ajossakin siellä.

Öljynpaine anturissakin vois olla vika ??? Tai sitten yritän vaan uskotella itselleni... Mutta kone käy ihan nätisti. Ehkä lievää venttiilien nakutusta mutta vetoja löytyy ja ei syö öljyä yhtään tai muutakaan sitten yhtään.

Mitähän öljypumppu tommoseen kustantaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2013, 11:11
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Ei kuullosta kovin lupaavilta paineilta...Ite kun en alta yhen paineita mittarissa ole nähnyt edes kuumalla koneella. Tarkista se anturin liitin ja johtosatsi siitä vierestä. Minulla ainakin oli se liitin aika heikossa kunnossa. Niin ja haiskahtaa kansi vauriolta. Nesteet kanavissa. Tai suuttimet ehtoo puolella. Mut helppo ja halpa tarkistaa se liitin, ja onko syylärin korkissa mitään ylimäärästä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.04.2013, 11:13
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Osta 20€ mekaaninen paine mittari. Ja kato paineet uusiks. Jos edelleen vain 1bar ni äkkiä kone levjäks.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.04.2013, 17:15
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Ei kuullosta kovin lupaavilta paineilta...Ite kun en alta yhen paineita mittarissa ole nähnyt edes kuumalla koneella. Tarkista se anturin liitin ja johtosatsi siitä vierestä. Minulla ainakin oli se liitin aika heikossa kunnossa. Niin ja haiskahtaa kansi vauriolta. Nesteet kanavissa. Tai suuttimet ehtoo puolella. Mut helppo ja halpa tarkistaa se liitin, ja onko syylärin korkissa mitään ylimäärästä.
Missä toi liitin sijaitsee?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.04.2013, 20:22
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Missä toi liitin sijaitsee?
eikös gr ö-paine mittarissa viivanväli ole 2.bar.ja jossakin tekniikka kirjassa oli 0.75 paine normaali tyhjäkäynnillä lämpöisenä.minulla patrolissa joka minulla n.4v ollut koko ajan paineet kylmänä 6-7 ja lämpöisenä n.1 bar.se kylmä valkoinen savu normaalia jos ei haise imelälle,gr hehkutus aika on liian lyhyt vanhuuttaan,nappihehku alkuperäisen rinnalle niin lähtee tasaiseen.napista 4.sek lisää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Onko -91 GR patrollissa 24v järjestelmä vannika Tekniikka & Jutustelu 3 06.04.2012 20:49
GR Patrollin huono kylmäkäynti Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 03.07.2009 16:35
patrollissa vanne ja laturi hatutusta Eissä Tekniikka & Jutustelu 9 26.09.2007 15:38
huono kylmäkäynnistys patrollissa patrol88 Tekniikka & Jutustelu 13 30.09.2005 20:23
Patrollin huono käynnistyvyys Tekniikka & Jutustelu 8 14.07.2005 19:09


Sivu luotu: 08:28 (GMT +2).