Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Huono käynnistyvyys gr patrollissa ja muita pikkuvikoja. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110293)

ärjyy70 29.04.2013 01:05

Huono käynnistyvyys gr patrollissa ja muita pikkuvikoja.
 
Eli kone ei lähe ihan helpommalla pyörimään ja kun lähtee niin se käy kuin olisi miinus 40 pakkasta ensimäisen minuutin ajan. Ei ole kansi vikaa ihme kyllä vaikka näissä 2,8 grssä se ei ole harvinaisuus?

Ja öljyn paineet nousee sinne kolmoseen käynnistäessä ja ajossa laskee alle ykkösen. Öljympumppu ois todennäköinen alhaseen öljypaineeseen mutta entäpä jos vaihtais öljyt johonki vähän tökötimpään eli korkeempaan viskositeettiin näin kevään alla auttaisko se asiaan?

Pajalle varmaan vien kaikkine vikoineen päivineen mutta jospa sitä vaikka innostuis ite tekemään jotai.

Tosi kiva peli tuo muuten on eli ajossa tosi pirteä. 35" alla ja kulkee reippaasti ylämäkeä vitosellakin. Kuinkas on porukalla kestäneet nää nissanit noin yleensäkkin noin niinku vaikka Hj61 verrattuna? Pehmeämpi tuntuu kyyti olevan kuin hjssä vaikka sama alusta?

SOAttu gr patrolli vuosikerta 1992

0ltzi 29.04.2013 06:19

Onko akkujen ja koneen väliset piuhat kunnossa? Maadotukset?

Hehkut kunnossa? Vuotaako löpö linja?

Paljos öljyn paineet on kuumana tyhjäkäynnil? En kyllä ajais yhtää jos paineet laskee ajossa.

ärjyy70 29.04.2013 10:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1000480)
Onko akkujen ja koneen väliset piuhat kunnossa? Maadotukset?

Hehkut kunnossa? Vuotaako löpö linja?

Paljos öljyn paineet on kuumana tyhjäkäynnil? En kyllä ajais yhtää jos paineet laskee ajossa.

Akut kunnossa. Hehkutkin juuri vaihdettu. Ohjaustehostin taitaa olla ainut lievä vuoto.

Savuttaa muuten valkosta savua aika perkeleesti ensimmäisen minuutin ajan.

Kuumana tyhjäkäynnil alle sen ykkösen menee ja pysyy ajossakin siellä.

Öljynpaine anturissakin vois olla vika ??? Tai sitten yritän vaan uskotella itselleni... Mutta kone käy ihan nätisti. Ehkä lievää venttiilien nakutusta mutta vetoja löytyy ja ei syö öljyä yhtään tai muutakaan sitten yhtään.

Mitähän öljypumppu tommoseen kustantaa?

Kala92 29.04.2013 11:11

Ei kuullosta kovin lupaavilta paineilta...Ite kun en alta yhen paineita mittarissa ole nähnyt edes kuumalla koneella. Tarkista se anturin liitin ja johtosatsi siitä vierestä. Minulla ainakin oli se liitin aika heikossa kunnossa. Niin ja haiskahtaa kansi vauriolta. Nesteet kanavissa. Tai suuttimet ehtoo puolella. Mut helppo ja halpa tarkistaa se liitin, ja onko syylärin korkissa mitään ylimäärästä.

0ltzi 29.04.2013 11:13

Osta 20€ mekaaninen paine mittari. Ja kato paineet uusiks. Jos edelleen vain 1bar ni äkkiä kone levjäks.

ärjyy70 29.04.2013 17:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 1000550)
Ei kuullosta kovin lupaavilta paineilta...Ite kun en alta yhen paineita mittarissa ole nähnyt edes kuumalla koneella. Tarkista se anturin liitin ja johtosatsi siitä vierestä. Minulla ainakin oli se liitin aika heikossa kunnossa. Niin ja haiskahtaa kansi vauriolta. Nesteet kanavissa. Tai suuttimet ehtoo puolella. Mut helppo ja halpa tarkistaa se liitin, ja onko syylärin korkissa mitään ylimäärästä.

Missä toi liitin sijaitsee?

ISE 29.04.2013 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 (Viesti 1000669)
Missä toi liitin sijaitsee?

eikös gr ö-paine mittarissa viivanväli ole 2.bar.ja jossakin tekniikka kirjassa oli 0.75 paine normaali tyhjäkäynnillä lämpöisenä.minulla patrolissa joka minulla n.4v ollut koko ajan paineet kylmänä 6-7 ja lämpöisenä n.1 bar.se kylmä valkoinen savu normaalia jos ei haise imelälle,gr hehkutus aika on liian lyhyt vanhuuttaan,nappihehku alkuperäisen rinnalle niin lähtee tasaiseen.napista 4.sek lisää.

ärjyy70 30.04.2013 01:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 1000789)
eikös gr ö-paine mittarissa viivanväli ole 2.bar.ja jossakin tekniikka kirjassa oli 0.75 paine normaali tyhjäkäynnillä lämpöisenä.minulla patrolissa joka minulla n.4v ollut koko ajan paineet kylmänä 6-7 ja lämpöisenä n.1 bar.se kylmä valkoinen savu normaalia jos ei haise imelälle,gr hehkutus aika on liian lyhyt vanhuuttaan,nappihehku alkuperäisen rinnalle niin lähtee tasaiseen.napista 4.sek lisää.

Nappihehku siinä nytkin on itseasiassa uudet hehkut on pajerosta kuulemma paremmat kuin grrän :confused: ???

Kylmänä mulla paineet on kolmen viiva neljän välillä ja alle ykkösen lämpösenä ja jos antaa kaasua niin nousee ykköseen taikka vähän yli. En tiedä onko niin vakavaa kun kaikki käy normaalisti. Okei no ehkä savuttaa alkuun vähän (paljon) valkosta mutta kai nyt tämän ikäiset savuttaa vähhän (paljon)... uusia patukoita saa toisella ellei kolmannella kymmenellä tonnilla... Eli tuntuu pelaavan silti hyvin ehkä välijäähyä kaipais. En varmaa rupee entisöimään rumaa maasturia jos edes jotenkuten pelaa :D

Mistähän saa öljypumppuja patukkaan entäpä yleisesti osia?

_Jape_ 30.04.2013 02:42

toi huono käynnistyvyys ja se että käy kylmänä huonosti johtuu ihan vaa että nappihehku käytössä eli ei oo jälkihehkutusta.
onko vielä sellasta ongelmaa että joutuu vähä kaasulla avittaa käytiin kylmänä?

ärjyy70 30.04.2013 09:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _Jape_ (Viesti 1000883)
toi huono käynnistyvyys ja se että käy kylmänä huonosti johtuu ihan vaa että nappihehku käytössä eli ei oo jälkihehkutusta.
onko vielä sellasta ongelmaa että joutuu vähä kaasulla avittaa käytiin kylmänä?

Kyllä joutuu. Muuten pätkii sillai että sammuu.

Kala92 30.04.2013 11:32

Se anturi on moottorin oikealla puolella lohkossa siinä öljynsuodattimen jalan takana. Semmonen lieriö halkaisija 5cm. Liitin on vesiletkun kylessä kiinni jollain nippusiteen tapaisella. Paljos sil on rulattu? Kun meinaan minulla ole mitään nappihehkua ja hehkut kaks kertaa uusittu auton elämä aikana ja eiole mitään ongelmaa käyntiin lähdössä edes 30 pakkasilla.

tapsa4x4 30.04.2013 12:07

Ite aloittaisin hehkujen uusimisella ja suutin remontilla. 600tkm ajettu 3.3 teki samaa ja loppui kun teki suutin pokan ja pumppu olis kannattanut huoltaa jossain alan liikkeessä mutta jäi silloin tekemättä.

Grr 30.04.2013 12:53

Minullaki oli aikanaan juuri samanlainen vika Gr:ssä ja syy oli että hehku rikki, ehdin kuitenki ostamaan hehkujen ohjausboksin kun niissä on vikoja ollut.

Jos tarvetta on, niin voin myydä ehjän ohjausboksin 50e hintaan jos tarvetta.

_Jape_ 30.04.2013 14:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 (Viesti 1000960)
Kyllä joutuu. Muuten pätkii sillai että sammuu.

juu eli totuttelemis kysymys vain.. ;)

Mikki 30.04.2013 14:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 (Viesti 1000882)
no ehkä savuttaa alkuun vähän (paljon) valkosta mutta kai nyt tämän ikäiset savuttaa vähhän (paljon)...

Jos dieseli on kunnossa niin ei se savuta (ellei ole joku -60 museopeli puolipuristuksella)

Valkonen savu on palamatonta polttoainetta (on höyrystynyt, muttei syttynyt), joka viittaa viallisiin suuttimiin (vuotaa/pisaroi), joka johtaa edulliseen kansi+moottori remonttiin. Pisaroiva polttoaine kun palaa sitten etukammiossa halkaisten sen ja männän päälle joutuessaan (ja siinä syttyessään) rikkoo männän laen. Helposti kuultavissa voimakkaana kilkatuksena.

Suosittelisin suuttimien huollattamista mahd. pikaisesti!

ärjyy70 30.04.2013 14:22

Asiasta toiseen juuri pajalta soiteltiin kun vein sinne pyränlaakeria vaihtamaan niin eivät nekään osanneet aukasta lukkopesää tai mikälie oikea nimi... Vaatii kuulemma nissanilta jonkun avaimen siihen????

Laitan tänne myöhemmin kuvastusta niin saadaa selvitettyä toi vitun lukkopesä juttu.

0ltzi 01.05.2013 06:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 (Viesti 1001056)
Asiasta toiseen juuri pajalta soiteltiin kun vein sinne pyränlaakeria vaihtamaan niin eivät nekään osanneet aukasta lukkopesää tai mikälie oikea nimi... Vaatii kuulemma nissanilta jonkun avaimen siihen????

Laitan tänne myöhemmin kuvastusta niin saadaa selvitettyä toi vitun lukkopesä juttu.

onks se sun murhe jos korjaamolla ei oo työkaluja :D


Sivu luotu: 00:41 (GMT +2).