Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.12.2011, 20:21
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

jeep cherokee kiikarissa


Olis tarkoitus mennä tuollaista jeeppiä katsomaan viikonloppuna. vm -90, 4.0l koneella. Nahkapenkit, sähkölasit jne eli kai limited malli?

On puolitutulla myynnissä. Jäänyt tarpeettomana leimaamatta ja seissyt melkein vuoden.


Mitä erityisesti noissa olisi hyvä tutkia? Erityisesti kovimmat mätäpaikat kiinnostaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2011, 20:49
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Olis tarkoitus mennä tuollaista jeeppiä katsomaan viikonloppuna. vm -90, 4.0l koneella. Nahkapenkit, sähkölasit jne eli kai limited malli?

On puolitutulla myynnissä. Jäänyt tarpeettomana leimaamatta ja seissyt melkein vuoden.


Mitä erityisesti noissa olisi hyvä tutkia? Erityisesti kovimmat mätäpaikat kiinnostaa?
kaikki tonikäset jostain kohtaa puhki on...

-helmat
-sisälokasuojan reunat ja takalattia, etenkin takapenkin alta
-tankki

-voimansiirrosta kattoisin jakolaatikon toiminnan, ajelisin vähä nelivedolla ja kuuntelisin koliseeko ja klonksuuko vetarin tai kardaanin ristikot tai joku muu

-etupään ohjauksen nivelten kunto


-takajousien kunto, mihinpäin on kaarella.

sinällänsä kaikkihan on korjattavissa, eri asia on se mihin omat halut ja taidot juuri ostetun auton kassa riittää ja paljoko autosta joutuu maksamaan.

mm. kardaanin ristikon kun ei montaa taalaa maksa, ja on helppoo vaihtaa, sama pätee hinnan osalta vetarin ristikoihin, niissä vaan on enemmän työtä.

hitsaushommaa voi taasen olla joko paljon tai todella paljon tai sit ne on jo tehty...

no en mä pelottele enempää, ei kannata ottaa kaikkea ihan vakavasti, hyviä laitteita, perustekniikka kohtuu kestävää ja huollettuna myös pysyy sellaisena.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2011, 21:03
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Ei mua mikään muu mietitytä kun nuo peltihommat, ne vaan on jokseenkin ihan perseestä ja niitä on tullut tehtyä ihan tarpeeksi.

Ulkomailta uitettu laite, mittarissa ~270tkm. Kilometrit ei varmaankaan pidä paikkaansa, mutta toivottavasti tuo että on uitettu pelastaa edes hiukan peltitöiltä.

Eikä tuo munmielestä kallis ole, tonnilla saa viedä pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2011, 21:11
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Jos ei mitään muuta ole laiettavissa niin ainakin takapäätä saa hitsata kasaan ihan urakalla, jossei vielä ole tehty moista operaatiota. Omasta katsuri löysi hitsarille kolmeks päivää hommia...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2011, 21:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kaikki tonikäset jostain kohtaa puhki on...

-helmat
-sisälokasuojan reunat ja takalattia, etenkin takapenkin alta
-tankki
Helmat on näitten perisynti, katso erityisesti takapäät helmoista takarenkaiden edestä. Toisaalta mätiä ne on yleensä jostain joka tapauksessa.. Yksi Jeepinmyyjä ei aikanaan tykännyt, kun tokaisi auton olevan ruosteeton ja helmojen massattu, tökkäsin (turva)kengän kärjellä varovasti takarenkaan eteen ja läpi meni

Lattiapuoleen lisäisin, että oikeastaan koko repsikan puoli lattiasta mätii helpolla; siellä menee putki ja on katti etulattian alla, kuumentaa ja ruostuttaa siksi. Toisaalta maton alla on ne ihme tyynyt jotka imee itseensä vettä urakalla, eikä tunnu kuivuvan.

Takalattia penkin alta, sekä takalokarien ja kontin lattian saumat on herkkiä kanssa.

Tankkikin voi olla mätä, mutta toisaalta itse kun kävin kattomassa vaikka kuinka montaa XJ:tä niin tankit oli pahimmillaan vain pintaruosteessa mutta ei mitkään ollut huonoja.

Lainaus:
-voimansiirrosta kattoisin jakolaatikon toiminnan, ajelisin vähä nelivedolla ja kuuntelisin koliseeko ja klonksuuko vetarin tai kardaanin ristikot tai joku muu
Muistat sitten jakolootaa testatessa pari asiaa:

1. Mitä tahansa aluetta/ moodia kytkiessä muista vetää kahvasta määrätietoisesti, mutta ei mitään järjetöntä kiskaisua. Kahvaa EI pidä vetää hitaasti ja rauhassa, jakolaatikko kyllä ilmaisee olemassaolostaan jos sitä yrität

2. 242- jakoaskit (SelecTrack) on vähän herkkiä jäämään nelivedolle vaikka olisi RWD- kytketty takaisin päälle. Se ei ole vika vaan ominaisuus, kunhan alueet kytkeytyy muuten hyvin päälle. Kevyellä kaasun tai jarrun näpäyksellä päälaatikko vaihteella (!!!) suoraan ajaessa pitäisi tippua etuveto pois.

3. Kun testaat hidasta nelikkoa, niin päälaatikko vapaalle ja hitaasti rullaten nelikko päälle. Saa rusahtaa, mutta ei "tahmata".

4. Nelivedon ollessa päällä, varsinkin lukittu nopea (4 part time/ 4hi) on hivenen äänekäs, eli sellainen pieni "kahina" on normaalia. Ei saa kuitenkaan olla voimakas, se tarkoittaa että ketju venynyt tai muuta kulumaa


Lainaus:
-takajousien kunto, mihinpäin on kaarella.
Jos ei ole takajousia vaihdettu, niin ne on 100% varmuudella entiset. En ole nähnyt elämäni aikana vielä yhtäkään vanhempaa XJ:tä missä alkuperäiset takalatit olisi oikeasti hyvässä kunnossa.


Lainaus:
no en mä pelottele enempää, ei kannata ottaa kaikkea ihan vakavasti, hyviä laitteita, perustekniikka kohtuu kestävää ja huollettuna myös pysyy sellaisena.
Tämän voin allekirjoittaa, perustekniikka on hyvää ja kestävää (akselit, automaattilaatikko & jakis, kone) mutta pellit mätii ja sähkövikoja on jonkin verran.

Toinen asia on, että itse katsoisin vähintään '92 vuosimallin autoa - katso valmistenumerosta, käyttöönottovuodet on ihan vituillaan täällä myytävissä autoissa!). Silloin olisi HO- tekniikalla mikä on renixiä simppelimpi, parempi tuki jälkimarkkinapuolella osille, ja halvemmat varaosat (anturit yms.). Noi '90 vuosimalliin asti on Renix- ruiskulla, ja toisaalta '91- malliset HO:t on vähän välimalleja kun siellä on kaikkea sekaisin.

Nuo limitedit on siitä huonoja '91 asti, että niissä on aina ABS:t ja se Bendixin jarrusysteemi on umpipaska
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.12.2011, 21:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Jos ei mitään muuta ole laiettavissa niin ainakin takapäätä saa hitsata kasaan ihan urakalla, jossei vielä ole tehty moista operaatiota.
Millä perusteella? Jos auto on tullut jostain lämpimästä maasta niin ei siellä takapäässä ole sen enempää hitsattavaa kuin missään muuallakaan.. Toisaalta, mitä paikkaa mahdat tarkoittaa tarkemmin, takapää on aika umpimähkäinen käsite
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2011, 21:30
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Talking

Ostin USA-tuonnin vm.-95, eikä ole ruosteessa. Tosin ruostesuojattu maahantuotaessa. Kävin auton tarkastuksen jälkeen koeajolla, olin myyty ja Jeeppi ostettu... -Ihmeen hyvä ajaa...
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.12.2011, 22:05
Transistori:n Avatar
Transistori Transistori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 119
Perusasetus

Mun -89 (91) cherokeesa ruoste oli pahin vamma, helemat ja takalattia. Ihimettelin hitsailesa että pieniä ruostepiskuja sielä täälä mutta läpihän ne oli jo menny lähemmin tarkastellesa. -99 jeeppi pihasa ja siinäki helemat aivan soholot. Ei oo ameriikan rauta enään kuin entivanahaan. Ns runkohan on ilimeisesti saanu sinkkiä uutena kun on säilyny hyvänä, kärys lattiaa hitsailesa ainaki siihenmalliin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.12.2011, 01:17
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Tuossa allekirjoittaneen aloittama ketju, silloin kun vielä olin Jeepittä...Nyttemmin rahatta

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56511
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.12.2011, 21:20
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Nyt on jeeppi tallissa takalattianmatot revittynä pois.

Eipä poikennut tämäkään cherokee massasta, takapenkin alla päänkokoinen reikä+muita pienempiä holeja.
No, sitä saa mitä tilaa, eli huomenna alkaa peltityöt.

Muutoin oli ehjäpeltinen auto. Helmat koputtelin, eikä mennyt meisseli läpi.


Sitten ne muut viat.. abs-boksi? takapenkin alla, johdot oli irti eikä kojelaudassa pala abs-valo.
Takalehdet yllättäen tasasen suorat. Mistäs sellaiset edullisemmin hankin?
Jarruja joutuu herkistelemään jne mutta on sitä pahemmistakin autoja tehty.


Tarkotus on ehjätä kauppakassi tästä,metässä rymytään hiluxilla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.12.2011, 21:56
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Tota abs homma tässä tutkein netin syövereistä ja totesin että voi kilinvittu.

Siinä on justiinsa tuo bendixpaskaabs systeemi.


Täytyykin taas vakavasti harkita että alkaako tuota laisinkaan laittamaan vai viekö takaisin. Se hyvä tässä on että ei ole rahaa eikä nimiä vielä vaihdettu ja palautusoikeus löytyy..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.12.2011, 22:08
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Tota abs homma tässä tutkein netin syövereistä ja totesin että voi kilinvittu.

Siinä on justiinsa tuo bendixpaskaabs systeemi.


Täytyykin taas vakavasti harkita että alkaako tuota laisinkaan laittamaan vai viekö takaisin. Se hyvä tässä on että ei ole rahaa eikä nimiä vielä vaihdettu ja palautusoikeus löytyy..
Vaihat siihen tavallisen alipainetehostajan ja that's it.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.12.2011, 22:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Thumbs up

Samaa mieltä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Vaihat siihen tavallisen alipainetehostajan ja that's it.
Juuri näin, mistä tahansa absittomasta XJ:stä käy kilkkeet, paras on '95 tai uudempi luovuttaja niin on tehokkaampi tehostaja. Ohjeita tuohon hommaan löytyy tältäkin foorumilta, ja itsekin aikoinaan homman XJ:hin tehneenä niin se ei ole iso juttu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.12.2011, 01:22
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Tota abs homma tässä tutkein netin syövereistä ja totesin että voi kilinvittu.

Siinä on justiinsa tuo bendixpaskaabs systeemi.


Täytyykin taas vakavasti harkita että alkaako tuota laisinkaan laittamaan vai viekö takaisin. Se hyvä tässä on että ei ole rahaa eikä nimiä vielä vaihdettu ja palautusoikeus löytyy..
Elä hyvä mies palauta sitä Jeeppiä, mie voin ostaa sen purkuun. Toisaalta nyt olis jäämässä ylimääräiseksi kaikki osat Bendixien muuttamiseksi normi alipainetehosteisiksi jarruiksi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.12.2011, 16:00
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Ei, kyllä jeeppi on tallissa ja pellitys kesken. On siinä niin paljon hyviäpuolia että kannattaa pistää vielä liikenteseen.

Jarruosat (mieluiten ohjeineen) kiinnostaa kyllä! Pistä vaikka yyveetä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.12.2011, 16:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Jarruosat (mieluiten ohjeineen) kiinnostaa kyllä! Pistä vaikka yyveetä.
Tehostin ja pääsylinteri absittomasta XJ:stä ('95 ja uudemmat on tehokkaampi tehostin), jarrupedaalia saatat joutua muokkaamaan sen verran että uusi reikä siihen. Jarrupaineen säätöventtiili (proportioning valve) absittomasta XJ:stä.

Revit kaiken mahdollisen ABS:eihin liittyvän pois, jäljelle jää käytännössä jarruosat akseleissa, takajarruputki ja muistaakseni oikea etujarruputki. Tarttet kaksi lyhyttä jarruputken pätkää pääsylkyltä prop.valvelle (tai jos ostat koko hivakan käytetystä niin et tartte niitäkään), yhden jarruputken joutuu taivuttamaan etujarrulle.

..tosin itse tekisin tuon ikäiseen kokonaan uudet putket, se ei metritavarana ole kovin kallista ja on halpa henkivakuutus..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.12.2011, 19:22
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Todennäköisesti teen uudet putket, en ole vielä vanhoja tarkastellut, mutta onhan ne yli 20v vanhat.

Mitenkäs tuon katalysaattorin laita? Ei ole otteessa mitään merkintöjä vähäpäästöisestä, että kai sen saa jättää pois sieltä ahdistamasta?

Nyt on sisusta kokonaan purettu,eikä oikeastaan niin pahalta näytä. Pelkääjän lattia ihan kuin tehtaalta tullessa! Tosin tuskin kauaa olisi enää ollut, matot ja ne imutyynyäänieristeet ihan märkiä.



Eksyin tuossa jenkkien cherokee foorumille ja ei hyvältä näytä.. Nyt pitää koittaa pitää sarvista kiinni ettei mopo vaan karkaa
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.12.2011, 20:42
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Mitenkäs tuon katalysaattorin laita? Ei ole otteessa mitään merkintöjä vähäpäästöisestä, että kai sen saa jättää pois sieltä ahdistamasta?

Nyt on sisusta kokonaan purettu,eikä oikeastaan niin pahalta näytä. Pelkääjän lattia ihan kuin tehtaalta tullessa! Tosin tuskin kauaa olisi enää ollut, matot ja ne imutyynyäänieristeet ihan märkiä.
Itsellä 91 auto ja katalysaattorista sisuskalut otettu pois, eikä viime katsastuksessa sanomista syntynyt.

Suurimman murheen tuolle repsikan lattialle tekee se pakoputki, eli polttelee sitä peltiä ulkopuolelta ja pikku hiljaa se siellä sitten tekeytyy, tiedä sitten auttaisiko lämpölevyn laittaminen putken päälle?



Noita muutamia pohjapeltejä joutunee näissä yleensä korjailemaan, mutta ei mitään toivottomia onneksi. Ja toki sitten helmat..



Jarrujen kanssa oikeastaan suurin "ongelma" on se, että saa sen virallisen korjaamon kirjoittaman paperin vaihdetuista osista. Tokikin se, jos merkintää otteessa ei ole ABS:stä, niin hommahan helpottuu monin osin.

Kun Jeep on vienyt kaikki rahat, niin enää vain toivoisi sitä, että bensa olisi halvempaa
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.12.2011, 21:00
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

erästä palstalaista lainatakseni...





en usko että se pakoputki niinkään on syyllinen apparin puolen ruostuttamiseen, lähinnä vain ehkä tehostaa sitä toimintaa, kyllä se huono maalipinta+ vettä maton alla on mun mielestä se ainoa syypää, mulla ainakin vaikka ei ole edes lattiamattoja niin aina sateen jälkeen ilmaantuu jostain vettä mm kuskinpuolen takajalkatilaan, enkä vielä ole ymmärtänyt mistä se tulee
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 05.12.2011, 21:18
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

No mä revein sen katin sieltä kokonaan pois ja askartelen siihen sitten jonkun torven ilman katalysaattoria kun sen aika tulee.

Mulla ei onneksi ollut sisä eikä ulkopuolella tuossa lattiassa mitään vikaa vaan terve pelti massan alla. Helmoissa tai oikeastaan helaman takapuolella oli apparinpuolella pieni reikä, mutta ei paha.
En olisi kyllä alkanut helmoja korjaamaan jos niissä kuppaa olisi ollut, palkkia tilalle niin ei heti pois mätäne.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.12.2011, 19:01
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Nyt on bendixit revitty poin ja tehostin vaihdettu. Vikakin löytyi, siellähän luki made in france

Pitääkö tämä paikkansa: (netistä löytynyt)

Ensimmäinen liitin alaspäin takajarruille
Toinen liitin alaspäin kuskin puoli etujarru
Takapään liitin matkustajan puolen etujarru

Eli mikä putki tulee mihinkin lähtöön tuohon jakotukkiin (vai mikä se ny oli)?

Ja johtoihin liittyen, tuo kauhea johtokyrpä mikä tulee tuolta boksilta menee hanskalokeron alta läpi tulipellin. Niin siitä nipusta lähtee muutama johto jonnekin sinne hanskalokeron alle. Napataanko ne myös poikki?

Entäs mitä sulakkeita/releitä tulee poistaa?


Voitte varautua ettei kysymykset lopu tähän, on nää jeepit melko keksintöjä.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.12.2011, 21:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Ja johtoihin liittyen, tuo kauhea johtokyrpä mikä tulee tuolta boksilta menee hanskalokeron alta läpi tulipellin. Niin siitä nipusta lähtee muutama johto jonnekin sinne hanskalokeron alle. Napataanko ne myös poikki?

Entäs mitä sulakkeita/releitä tulee poistaa?
Itse seurasin aikanaan kaikkia johtoja mitä meni takapenkin alta älyboksilta mihinkin.. niihin liittyvät kaikki johdot ja liittimet poistin sekä sulakkeet myös. Auto toimi senkin jälkeen aivan loistavasti

Käytä vähän aikaa niiden johtojen seuraamiseen niin et revi pois mitään väärää. Sinällään tuo Bendixin abs- systeemi on "stand-alone" tyylinen, se ei ole missään yhteydessä moottorinohjaukseen tjsp., eli huoletta voi kaiken abseihin liittyvän repiä irti. Edes sen jakotukin/ jarrupaineensäätimen sähköisen liittimen irrotus ei minulla aiheuttanut varoitusvalon syttymistä, hassua kyllä (senhän pitäisi ilmoittaa kojetaulussa jarruviasta).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.12.2011, 22:30
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Nyt on bendixit revitty poin ja tehostin vaihdettu. Vikakin löytyi, siellähän luki made in france

Pitääkö tämä paikkansa: (netistä löytynyt)

Ensimmäinen liitin alaspäin takajarruille
Toinen liitin alaspäin kuskin puoli etujarru
Takapään liitin matkustajan puolen etujarru

Eli mikä putki tulee mihinkin lähtöön tuohon jakotukkiin (vai mikä se ny oli)?
Tiedä tuosta jakotukista (itsellä menossa sama juttu ja just eilen aloin valmistella noita putkilähtöjä) mutta kyllähän minä otin sen niin kuin se on muissakin vekottimissa, että PÄÄSYLINTERILTÄ tehostimesta päin katsottuna ensimmäinen mäntä on etujarruille (haarautuu jakotukissa kahdeksi putkeksi) ja takimmainen sitten takapäälle....jolle onkin vain yksi putki jakotukissakin!

Tai sitten minulla meinasi mennä ihan päin p* rsettä koko putkitus
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 10.12.2011, 17:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Nyt ei pysty muistamaan miten ne putket meni, mutta jotain hämärää niissä saattoi olla järjestyksessä. Pitäisi tarkistaa joltain
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 14.12.2011, 00:34
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti

Pitääkö tämä paikkansa: (netistä löytynyt)

Ensimmäinen liitin alaspäin takajarruille
Toinen liitin alaspäin kuskin puoli etujarru
Takapään liitin matkustajan puolen etujarru

Eli mikä putki tulee mihinkin lähtöön tuohon jakotukkiin (vai mikä se ny oli)?
Jokos jyrze löysi putkille paikat? Kävin tuossa vielä repimässä omasta putket irti pääsylinteriltä jakotukille, ja kyllä se ainakin minun -97 xj:n alipainetehosteisessa jarrussa meni just niin kuin jyrze totesi, että pääsylinterin ensimmäinen mäntä (ensimmäinen tehostimesta/polkimesta katottuna!) meni jakotukin siihen päähän, josta lähtee yksi putki suoraan taakse ja toinen alas...eli tässä on ETUPÄÄN jarrut. (vasen ja oikea) ja pääsylinterin toiselta männältä taas lähtee putki jakotukin "etupäähän" josta jatkuu suoraan alas johtaen TAKAPÄÄN jarruille (yksi putki)....ja näinhän se menee/on mennyt ainakin niissä kaikissa autoissa, joiden jarruja on tullut sepitettyä aikojen kuluessa

Vielä kuvatus aiheesta ja jakotukista josta minä puhun...jos noissa voi olla vielä eroja? (eli jakotukilta alaspäin lähtevät putket alkaen vasemmalta: etu oikea, etu vasen ja takapää)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_3117.jpg‎
Views:	155
Size:	96,0 Kt
ID:	23644  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj80 kiikarissa... Tekniikka & Jutustelu 3 18.09.2006 04:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
c5 kiikarissa Yleiset 16 22.09.2004 10:26
Toyota FJ kiikarissa mikkot Tekniikka & Jutustelu 11 09.02.2004 20:42
M:Jeep Cherokee -90 O/M/V Muut 0 12.01.2004 00:08


Sivu luotu: 12:48 (GMT +2).