![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Blazerin korotus ORD 1" Zero Rate palikoilla?Onko kellään kokemusta Offroad Designin valmistamista "1" Zero Rate Add a Leaves" korotus palikoista? Ilmeneeko jotakin ongelmia jos on etupäässäkin? Linkki: http://www.offroaddesign.com/catalog/Zero%20Rates.htm Ja sitten toinen kysymys; riittääkö se, että asentaa noi osat ja sitten menoksi? Tarviiko jotain muita osia vaihtaa, pienestähän korotuksesta tuossa vain on kyse? Tai tuleeko muita ongelmia? Tarkoitus olisi säilyttää ajotuntuma vakion kaltaisena. Ja kolmas kysymys, eli meneekös 32"-33" renkaat 1 tuuman korotuksella alle? Ja mites isommat renkaat vaikuttaa akseleiden kestämiseen?
|
|
||||
|
||||
![]()
33" mahtuu alle heittämällä ilman korotuksia. Kyllä akselit 33" rengasta kestää. Toki vaikuttaa akseleiden malli ja perinteisesti ajotyyli.
KYM#5 |
|
||||
|
||||
![]()
Zero Rate on periaatteessa korotusjousi ilman jousta, ts se kiinnitetään pidemmällä keskinaulalla jousipakkaan. Näin ollen myös turvallinen käyttää edessä, ei pääse löystymään käytössä. Pidemmät U-pultit vaatii, ja kannattaa myös katsoa että jarruletkuissa riittää pelivaraa äärijoustoissa.
Ja noilla voi siirtää etu-akselia noin 1" eteenpäin, ei ota 33x12.5 rengas kiinni lokasuojan takareunaan kun kääntää renkaat tappiin äärijoustoissa. Mainittu rengas mahtuu myös vakioalustalla alle. |
|
||||
|
||||
![]()
Normi D44/10bolt/12bolt kestää 33 karkean renkaan ja kohtuu reippaan kaasujalan, mutta kun siirrytään 35" kokoon, niin rauhallisella ajotyylillä kestävät matkassa. Noin niinku suurinpiirtein.
|
|
|||
|
|||
![]()
Käyttö olisi pääasiassa kadulla, mutta joskus vähän offroadiakin. Auto on -85/86 vuosmallia ja käsittääkseni siinä on 10 bolt akselit.
Usein amerikan maalla sanotaan 33 tuumasten tarttevan 2,5" korotuksen, tiedä sitten... Ilman korotuksia näyttää kyllä aika täyteen ahdetulta verrattuna vakioon. Onkos tuosta 1" korotuksesta sitten lopulta mitään hyötyä? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
KYM#5 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Niin meinaatteko ettei k5:tosen vakio-akselit kesta 35 tuumasia kummeja? Olis vaan kiva tietaa kun oon nyt ens kuun alussa menossa hakemaan sellasta jossa on 35 ja 33(?) tuumaset kumit ja jos ei kesta niin pois alta sitten..
![]()
|
||||
|
||||
![]()
35" mahtuu pyöriin vakio alustassa maantiellä.... mettässä lähtee kaaret käveleen, onneks ittellä oli helvetin mädät!
![]() öö, ne oli siis omia kokemuksia! |
|
||||
|
||||
![]() kestää varmasti 35" renkaat
Jos Nuttilla kestää ilman lukkoja blazeris 40" renkaat niin eiköhän kestä sama kenellä noi 35" ja nimim jonas_k lla on blazerin alla 42" tsl
|
|
||||
|
||||
![]()
etuvetarit ei tahdo kestää matalilla paineilla pidon kanssa leikkimistä isommilla pyörillä, tossun täytyy vissiin vaan pyöriä tarpeeksi ettei tule liikaa vääntöä osille.
multa meni suburbanista 10 bolt etuvetarin ristikko 33" pyörillä blazerissa taasen on alla ne 35" ja siitä ei oo hajonnut kuin -muutama vetarin ristikko -pari etuvetaria -pari raidetankoa -yks etuvälitys -kolme etukardaanin ristikkoa -etukardaani -simpukan kiinityskorva repes tässä taannoin -napalukot -muutama drive flange -vaihdelaatikosta muutama osa sisältä -kymmenkunta takakardaanin ristikkoa -koko takakardaani -pari perän yokea -3 kpl 12 pulttisen välitystä - eikä sitten oikeastaan paljo muuta... noista yks perävälitys, napalukot ja raidetanko on hajonnu maastoajossa, muut muuten, töihin mennessä tjsp. ihan hyvin noi vakioakselit siis kestää 35" pyöriä... uudemmissahan on 10 pulttinen takanakin, se kuuluu olevena heikompi mutta siitä mulla ei ole kokemusta. monella muulla ne kestää paljon paremmin, pompottamistakin jossain rajoissa ja muuta, mulla vaan on se midaan kosketus.... |
|
|||
|
|||
![]()
Onko mitään eroa kestävyyden suhteen 32" ja 33"?
Nojoo, kai niitten akseleiden pitäis kestää kun joillain kestää isommatkin; tuntuu vain niin yksilölliseltä tuo juttu. Onko 10 pulttisiin mitään vahvitusosia tai vastaavaa? |
|
||||
|
||||
![]()
Se miten ne akselit kestää riippuu siitä ajetaanko sillä ihan oikeasti metsässä vai kierretäänkö vesilätäköitä ja joskus ajetaan jopa yli.
Isompaa akselia vaan alle jos rupeaa antautumaan. |
|
||||
|
||||
![]()
Mä olen ajannut noin puoli vuotta 42" tsl:ät blazerin alle, ja lockright lukko takaakselissa ja mulle on mennyt rikki:
Ensiksi meni etukardaani, sitten ristikot takakardaanissa, sen jälkeen yksi ristikko uudessa etukardaanissa, laitoin sinne jonkulainen teräsristikko, sen jälkeen se on kestännyt tähän asti. Laiton lockright lukko myöskin etuakselissa, mutta ensimäisellä metsäreisulla meni vetari poikki, otin lukko pois, ja sen jälkeen on mennyt toinen etuvetari kun se ristikko siellä meni rikki. ei muuta. ![]() kilometreja ei ole tullut paljon kun se on vain lyhyitä siirtymismatkoja ajettu tiellä, muuten pelkästään maastossa. mutta kuitenkin aika monta metsäreissuja on tulllut. Mutta mun mielestä ne akselit kestää aika hyvin, eli jos kaikki osat on kunnossa(ristikot,laakerit..) pitäis kestää 35" ilman ongelmia, ainakin jos ei ole lukkoa akselissa. (riippu tietysti vähän ajotyylistä) Mä olen myöskin ajannut aika paljon tiellä ja metsässä toiseilla vakio chevyllä missä on 32" pyörät alle ja en ole koskaan saannut akselit tai kardaanit rikki! Ja noita korotusksista: Jos vakiojouset on hyvässä kunnossa mahtuu 33" pyörimään ilman korotuksia, jos meinaa laittaa 35" alle pitäis korottaa noin 3", jos halua päästä halvalla, käy helposti laittaa 3" korinkorotus. Viimeksi muokannut jonas_k : 25.12.2008 13:24 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
vahvempia vetareita vahvempia vetarin ristikoita vahvempia ohjausosia, vahvemmat napalukkohilut, vahvempia kardaanin yokeja vahvempia kardaanin ristikoita vahvempia kardaaneita vahvempia olka-akseleita vahvempia murikoita lukolla ja ilman noita nyt ainakin aluksi... |
|
|||
|
|||
![]()
Kuinka paljon sitten esmes tollanen lock right lukko vaikuttaa kestävyyteen? Kokemuksia kellään 33 tai 32 kanssa?
Ja mitkä noista vahvistusosista on tarpeellisimpia ts. mitkä osat antautuu ensimmäisenä? |
|
|||
|
|||
![]()
Menee jo aiheen ohi, mutta saako noita lock rightejä kaikille blazerin akseli malleille?
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
lock rightin saa kaikkiin lukottomiin uutena blazerin alla olleisiin periin, gov-lock perään sitä ei saa sopiin ilman että vaihtaa carrierin avoimesa perästä, mutta silloin kannattaa jo harkita detroit lockerin ostoa jos ei nyt satu ihan ilman sitä avoimen perän carrieria saamaan... |
|
||||
|
||||
![]()
kaikki sanoo että se riippuu missä ajat ja kaasujalka...vakio akselit 31" renkailla saa varmasti jotain rikki jos hyppää ylös/alas kiveillä...
mun miellestä ei kukaan osaa sanoa kuinka hyvin akselit kestää kun ei tiedä ihmisen ajotekniikkaa ja ajopaikka. esim. mulla oli 1½-2 vuotta 40"+10bolt akselit ja en oo vaihtanut muuta ku kaks kardaani ristikot vaikka kaikki sanoi että ne hajoo ensinmäinen kertaa maastossa... kaikki paras on se: kokeile itse, varavakioakselit löytyy suomessa ja ne ei maksaa paljon ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
GMC:n ja Blazerin korotus | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 01.02.2008 22:45 | |
Blazerin korotus? | Rokkari | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 08.01.2007 11:40 |
o. blazerin 4-6" korotus sarja. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.04.2006 21:16 | |
blazerin korotus/simpukan Banaani?? | coupe74 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 29.09.2005 20:58 |
blazerin korotus.. | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 31.07.2005 13:58 |