Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2014, 17:10
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

HJ61, käyttöauton siistimistä.




Aloittelevana offailijana aloitanpa pitämään rojektitopiccia tosta ensimmäisestä maasturihankinnasta. Samalla täällä saa (toivottavasti) vastauksia kysymyksiin, mitä tuo monsteri tulee varmasti aiheuttamaan. Aiemmin siis jotain turaillut amerikkalaisten kanssa ja onhan tallissa vieläkin -67 impala, sellasena tehdään mitä milloinkin kehdataan ja viitsitään projektina. Hojo tullessaan mulle aika rujon näköinen ja viimeisimmistä huolloista/remonteistakaan mitään faktaa ollut paperilla. Tuo nyt mulla kuitenni on käyttö ynnä metsästysautona, tarkoitus pitääkin se luotettavana ajopelinä ja saattaa vähän siistimmän näköiseksi. Muuta siihen toistaiseksi joutanut tekemään, kun riisunut entisten omistajien sähkö ja valoviritykset pois, moottoriöljyn vaihto, nippojen ja nivelien rasvausta ja sisustassa oli vähintäänkin tuskallista siistimistä, ylivoimaisesti paskasin auto, mitä ikinä ostanut! Etupuskuri ja sirompi karjarauta tuli tätä kautta ostettua ja ne vaihtelin viikonloppuna:






Päänvaivaa vain nyt aiheuttanut öljynpaine mittari, viisari kun kuumalla konella on ensimmäisen viivan päällä ja kone kuulemma laakeroitu jtn 200tkm kieppeillä? Nyt siis 520tkm mittarissa ja öljyinä 5w-40 teboili diesel. Ja ekaa kertaa tällaisen puikossa, onkohan se vain 4-vedon ominaisuus, kun tiukkaan kääntyessä tavallaan tuntuu "potkivan vastaan" ja takapäästä paukahtelee kovasti? Vai onko se neliveto päällä vain niin kankea? Kone ja voimansiirto kuivia, jostain vain sotkee koneen apuk. kyljen ja koneen takaosan. Ilm. venttiilikopan tiiviste antautumassa, miten iso työmaa se on vaihtaa? Kiitoksia jos jaksoit lukea, varmaankin vähän tyhmiäkin kysymyksiä, mutta jostainhan se on lähdettävä ja liikaa pidä luottaa noihin vehkeisiin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2014, 17:29
jpee90 jpee90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.12
Sijainti: mynämäki
Viestit: 69
Perusasetus

öljynpaine


pistä erillinen mittari uudella anturilla. itellä on kylmällä koneella alkuperänen mittari toisen viivan alla ja jälki asennettu näyttää 6 ja 7 baarin välissä

ja jos ei oo lukko päällä takana nii ei kyl kuuluis paukkua eikä oikein sillonkaan ,mut on tommonen aina neliveto päällä kankea

tarkista kardaani ristikot jos nelvetopäällä paukkuu

Viimeksi muokannut jpee90 : 02.02.2014 17:34
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2014, 17:35
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Sähköinen vai mekaaninen jälkiasennettu öp mittari sulla on? Mulla sähköinen tossa letukassa ja se näyttää mitä sattuu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2014, 17:37
jpee90 jpee90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.12
Sijainti: mynämäki
Viestit: 69
Perusasetus

paine


sähkönen siinä on mut niinhän se alkuperänenkin on mut ite tarkistin mekaanisella et pitää paikkansa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2014, 17:39
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpee90 Näytä viesti
ja jos ei oo lukko päällä takana nii ei kyl kuuluis paukkua eikä oikein sillonkaan ,mut on tommonen aina neliveto päällä kankea

tarkista kardaani ristikot jos nelvetopäällä paukkuu
Ristikoiden rasvailun kanssa jo ollukkin ongelmia, pitääpä niitä katsella tässä tarkemmin. Ei ole perän lukotkaan päällä, enkä ole edes testannut. Myyjä sano, notta ne päälle menee, muttei tahdo lähteä pois...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2014, 18:30
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aahoo86 Näytä viesti
Ristikoiden rasvailun kanssa jo ollukkin ongelmia, pitääpä niitä katsella tässä tarkemmin. Ei ole perän lukotkaan päällä, enkä ole edes testannut. Myyjä sano, notta ne päälle menee, muttei tahdo lähteä pois...
Kannattaisko tutkia ettei siellä takana kuitenkin ole lukko päällä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2014, 19:21
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Lukkojen merkkivalot toimii ja niihin olen luottanut sokeasti. Miten saan katsottua eihän lie sittenkin lukko päällä; perä ilmaan ja renkaita pyörittelemällä??
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.02.2014, 00:29
jiipeehoojii61 jiipeehoojii61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.10
Sijainti: tussarby 99600
Viestit: 63
Perusasetus

Oli sensenthään suorempi tuo puskuri..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.02.2014, 09:24
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aahoo86 Näytä viesti
Lukkojen merkkivalot toimii ja niihin olen luottanut sokeasti. Miten saan katsottua eihän lie sittenkin lukko päällä; perä ilmaan ja renkaita pyörittelemällä??
En luottas liikaa noihin valoihin. Perä tunkilla ylös ja pyörittelee rengasta. Pyöriikö toinenkin mukana vai häh? Jos siis ajossa et huomaa. Ei tommonen nyt niin kankee oo kääntymään nelikolla ilman lukkoja.. Varmasti paukkuu,muljuu ja on kankea jos se takalukko on jäänyt jumiin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.02.2014, 10:34
lampola:n Avatar
lampola lampola ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.03.13
Sijainti: nousiainen
Viestit: 533
Perusasetus

saitpas sen topikin tehtyä mitäs kaikkea puuhaa suunnitteilla olisi hojoon?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.02.2014, 13:44
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Ja jos se lukko on huonosti kytkeytyny mutta päällä kuitenki ni melko herkästi tulee hammaspeikko niihin lukkohampaisiin.. Eli suosittelen kyllä tarkistamaan ja herkistelemään ne vivustot..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.02.2014, 13:45
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Sain tehtyä joo, kun kokoajan tota pitää yrittää parannella ja täällä saa kokeneemmilta vähän jelppiä mitä pitää tehdä ja miten. Lopputalvi ny menee reenaillessa maasturin kanssa rymyämistä, koskaan aiemmin ku ei ole tullut edes maasturin kyydissä istuttua. Keväällä saatella tuo ed. omistajan ruosteiden korjaus loppuun ja maalata yli. Sopivasti joitain litroja filleriä ja kiiltävän mustaa akryylimaalia jäänyt nurkkiin muista projekteista. Runko aika rujon ruosteisen näköinen, sekin putsata ja tutkia joutuuko hitsihommiin. Sisustaan myös kaikenlaisia suunnitelmia. Mahtaapa tämäkin "pikku laitto" taas paisua, ettei tosta jokapäiväiseksi käyttikseksi olekkaan
Viimeviikot ollutkin tollaista 20 astetta pakkasta ja yli, tänään vaivaset pari astetta, niin eihän tuo tunnu pamahtelevan enää niin pahasti eikä suditellessa mielestäni vaikuta olevan lukot päällä. Pitäisköhän alkaa kattelee lootista ja peristä öljyt ja vaihtaa uutta lirua tilalle..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.02.2014, 14:55
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Tuli könyttyä hangessa auton alla tunkin kanssa; kuskinpuolelta kun pyörittää rengasta, apukuskin puolella pyörii vastakkaiseen suuntaan, eli ei ole lukot kiinni
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.02.2014, 15:55
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Vanhassa Hj:ssä jouset paukkuu. Taitaa olla puslissa väljyyttä ja latien välissä olleet muovilipuskatkin ovat voineet matkan varrella jäädä taipaleelle. Voisi auttaa jos vaihtaisi uretaanipuslat ja riiput. Sellaiset rasvattavat.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.02.2014, 17:08
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Mistähän noita rasvattavia riippuja saa? On tosi homeisen näköiset noi vanhat...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.02.2014, 18:59
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Maasturimattila Somerolla
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.02.2014, 19:24
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Maasturimattila Somerolla
S-postia laitettu
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.02.2014, 13:55
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Sisustushommia. Likaiset ja kaiutinreikiä täyteen puhkotut ovien pahvit verhoilin huovalla, peräkonttiin pitää tehdä kokonaan uudet, aika mehineet jo noi alkuperäiset pahvit.





Ja se pauke ja roksahtelu kääntyilessä kuuluu jousista..
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 07.02.2014, 18:39
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.643
Perusasetus

siistin näkönen omasta pitäis kanssa verhoilla.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.02.2014, 17:18
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Olisi kokonaan pitänyt tehdä pahvit uusiksi jostain levystä ja raskia käyttää enempi liimaa. Noh, tollaiset niistä tuli:


Peräkontin sisustan heivasin ja laitoin silent coattia muutaman neliön tilaukseen, ihmeekseen vain yksi mätäpaikka löytyi, muuten pohja ja pyöränkotelot hyvässä kunnossa:




Peräkonttiin sentään leikkasin vanerista uudet levyt, enää verhoilut pintaan ja tunkea äänieristettä seiniin:


Nyt kilven valotkin toimii ja perän ilme muuttui heti, kun tuon kromikahvelin nakkasin paikoilleen. Ihmeen siistikin tosta kahvasta tuli, vaikka lähtökohta oli tosi ruosteisen näköinen:
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 10.02.2014, 17:02
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aahoo86 Näytä viesti
Runko aika rujon ruosteisen näköinen, sekin putsata ja tutkia joutuuko hitsihommiin.
Älä lue tätä jos et halua painajaisia

Tosi yleinen ruostekohta rungossa on takarenkaiden etupuolella, sen poikkilattaraudan kohdalla mistä roikkuu kuormaventtiili. Ja rungon sisäpuolella vieläpä. Sit voipi myös ruostua ne kulmaraudan irti rungosta mitkä on niiteillä kiinni siinä lattaläpyskässä. Jos ei oo tuolta ruosteessa ni sit äkkiä putsaamaa rungon sisää kertyneitä mujuja ja hiekkoja pois, mitkä kertyy sinne siitä renkaan vieressä olevasta neliskanttisesta reiästä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 10.02.2014, 17:26
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Älä lue tätä jos et halua painajaisia

Tosi yleinen ruostekohta rungossa on takarenkaiden etupuolella, sen poikkilattaraudan kohdalla mistä roikkuu kuormaventtiili. Ja rungon sisäpuolella vieläpä. Sit voipi myös ruostua ne kulmaraudan irti rungosta mitkä on niiteillä kiinni siinä lattaläpyskässä. Jos ei oo tuolta ruosteessa ni sit äkkiä putsaamaa rungon sisää kertyneitä mujuja ja hiekkoja pois, mitkä kertyy sinne siitä renkaan vieressä olevasta neliskanttisesta reiästä.
Runkoa kopistelin vasaralla viikonloppuna ja teräsharjalla putsailin päältä enimpiä hiekkoja ja paskoja pois. Joutuu ainakin korityynyn korvakkoa apukuskin puolelta hitsaamaan. Meisselillä sorkin just niitä neliön muotoisia reikiä ja moskaa on täynnä. Miten tuon rungon saisi kunnolla puhtaaksi ja pestyä sisäpuolelta? Saiskos tuon huuhdeltua jotenkin, jos keulan ajais pukille ja vettä huljuttelisi takapäätä kohti, onko se runko takaa auki et valuu paskat pois?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 15.02.2014, 14:40
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Eipä se ollutkaan yhtä lappua vaille tuo peräkontti. Sen alla olevalle kotelolle tarjosin vasaraa ja ihan läpimätähän se oli

Rälläkällä kaikki märänneet pellit pois, mitkä vain sai noin vittumaisen pienestä välistä laikattua ja uutta peltiä liimaamaan paikalleen. Tuollainen tuli, hitsisaumoihin vedin sikaliimaa ja ruosteenestomaalia sekä massaa päälle



Löytyi massojen alta muitakin yllätyksiä, mutta niistä tuonnempana
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 18.02.2014, 20:42
tomppaa tomppaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.04.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 370
Perusasetus

Tuossa näyttäis oleva nuo astinlaudat viell paikallaan.. Ittel kans hojossa oli astinlaudat paikallaan ostohetkellä aikani kun niitä tutkailin päätin repiä ne pojes ne kun oli varmaanki aluperäisesti pultattu helmoihin kiinni ja niissä kiinnikkeis oli yläpäässä pirun isot reijät ja alapää umpinaine nii johan oli osanneet syödä helmat sitten mädäks.. Järkyttyy vähemmän kun antaa komeitten lautojen olla vaan paikallaa eikä tee samaa virhettä kun itte tein siitä alkokin helmojen tekeminen uusiks vanhat vaan ensiks pois kummaltaki puolelta ja uutta kanttailemaan.. Mut nyt kyll kestää helmatki jottai ruostumista kun 2,5 pellistä tuli ne tehtyy.. Jännä juttu ittelki oli samast kohtaa päässy mätä iskemään ja parista muustakin kohtaa oli kyll et mitä mää 8 korin kannaketta korjasin kopasta taii ne piti tehä kokonaa uusiinpuihi niissä ollu kun rippeet vanhoista pelleistä ja lattiaki tahto olla vähän "pehmeämpi". Tuos eii sentää ihan niin pahoja oireita ole näkyvillä..
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 19.02.2014, 10:15
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomppaa Näytä viesti
Tuossa näyttäis oleva nuo astinlaudat viell paikallaan.. Ittel kans hojossa oli astinlaudat paikallaan ostohetkellä aikani kun niitä tutkailin päätin repiä ne pojes ne kun oli varmaanki aluperäisesti pultattu helmoihin kiinni ja niissä kiinnikkeis oli yläpäässä pirun isot reijät ja alapää umpinaine nii johan oli osanneet syödä helmat sitten mädäks.. Järkyttyy vähemmän kun antaa komeitten lautojen olla vaan paikallaa eikä tee samaa virhettä kun itte tein siitä alkokin helmojen tekeminen uusiks vanhat vaan ensiks pois kummaltaki puolelta ja uutta kanttailemaan.. Mut nyt kyll kestää helmatki jottai ruostumista kun 2,5 pellistä tuli ne tehtyy.. Jännä juttu ittelki oli samast kohtaa päässy mätä iskemään ja parista muustakin kohtaa oli kyll et mitä mää 8 korin kannaketta korjasin kopasta taii ne piti tehä kokonaa uusiinpuihi niissä ollu kun rippeet vanhoista pelleistä ja lattiaki tahto olla vähän "pehmeämpi". Tuos eii sentää ihan niin pahoja oireita ole näkyvillä..
Entinen omistaja sanoi itse laittaneensa astinlaudat ja sen verran uuden näköiset on vielä niiden pultitkin. Tiedä sitä sitten mitä sieltä alta löytyy. Haaveissa olisi tehdä tohon uudet laudat putkesta ja turkkipellistä ja jos alkaa helmoista mätää löytymään, niin teen uudet palkista. Eilen tuli liruteltua lootiin ja periin uudet öljyt, etuperässä varsinkin oli öljy aika jankkia. Olikohan tuolla sitten vaseliinia seassa??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttöauton laittoa - Grand Cherokee maastokelpoiseksi Timo_L Maasturiprojektit 974 23.04.2024 13:57
Käyttöauton etsintää... LC Disco III AnttiH Tekniikka & Jutustelu 7 29.03.2012 20:50
Käyttöauton entisöinti.... Castrol Maasturiprojektit 8 17.03.2012 19:54
käyttöauton hankinta! nyyberö1 Chit-Chat 3 19.03.2010 12:19
Käyttöauton koeajopäivä Jyväskylän Laajavuoressa adv Tapahtumat 1 12.12.2005 13:46


Sivu luotu: 09:47 (GMT +2).