![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ61, käyttöauton siistimistä.
![]() Aloittelevana offailijana aloitanpa pitämään rojektitopiccia tosta ensimmäisestä maasturihankinnasta. Samalla täällä saa (toivottavasti) vastauksia kysymyksiin, mitä tuo monsteri tulee varmasti aiheuttamaan. Aiemmin siis jotain turaillut amerikkalaisten kanssa ja onhan tallissa vieläkin -67 impala, sellasena tehdään mitä milloinkin kehdataan ja viitsitään projektina ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Päänvaivaa vain nyt aiheuttanut öljynpaine mittari, viisari kun kuumalla konella on ensimmäisen viivan päällä ja kone kuulemma laakeroitu jtn 200tkm kieppeillä? Nyt siis 520tkm mittarissa ja öljyinä 5w-40 teboili diesel. Ja ekaa kertaa tällaisen puikossa, onkohan se vain 4-vedon ominaisuus, kun tiukkaan kääntyessä tavallaan tuntuu "potkivan vastaan" ja takapäästä paukahtelee kovasti? Vai onko se neliveto päällä vain niin kankea? Kone ja voimansiirto kuivia, jostain vain sotkee koneen apuk. kyljen ja koneen takaosan. Ilm. venttiilikopan tiiviste antautumassa, miten iso työmaa se on vaihtaa? Kiitoksia jos jaksoit lukea, varmaankin vähän tyhmiäkin kysymyksiä, mutta jostainhan se on lähdettävä ja liikaa pidä luottaa noihin vehkeisiin ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() öljynpaine
pistä erillinen mittari uudella anturilla. itellä on kylmällä koneella alkuperänen mittari toisen viivan alla ja jälki asennettu näyttää 6 ja 7 baarin välissä
ja jos ei oo lukko päällä takana nii ei kyl kuuluis paukkua eikä oikein sillonkaan ,mut on tommonen aina neliveto päällä kankea tarkista kardaani ristikot jos nelvetopäällä paukkuu Viimeksi muokannut jpee90 : 02.02.2014 17:34 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sähköinen vai mekaaninen jälkiasennettu öp mittari sulla on? Mulla sähköinen tossa letukassa ja se näyttää mitä sattuu
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() paine
sähkönen siinä on mut niinhän se alkuperänenkin on mut ite tarkistin mekaanisella et pitää paikkansa
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ristikoiden rasvailun kanssa jo ollukkin ongelmia, pitääpä niitä katsella tässä tarkemmin. Ei ole perän lukotkaan päällä, enkä ole edes testannut. Myyjä sano, notta ne päälle menee, muttei tahdo lähteä pois...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lukkojen merkkivalot toimii ja niihin olen luottanut sokeasti. Miten saan katsottua eihän lie sittenkin lukko päällä; perä ilmaan ja renkaita pyörittelemällä??
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Oli sensenthään suorempi tuo puskuri..
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
saitpas sen topikin tehtyä
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos se lukko on huonosti kytkeytyny mutta päällä kuitenki ni melko herkästi tulee hammaspeikko niihin lukkohampaisiin..
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Sain tehtyä joo, kun kokoajan tota pitää yrittää parannella ja täällä saa kokeneemmilta vähän jelppiä mitä pitää tehdä ja miten. Lopputalvi ny menee reenaillessa maasturin kanssa rymyämistä, koskaan aiemmin ku ei ole tullut edes maasturin kyydissä istuttua. Keväällä saatella tuo ed. omistajan ruosteiden korjaus loppuun ja maalata yli. Sopivasti joitain litroja filleriä ja kiiltävän mustaa akryylimaalia jäänyt nurkkiin muista projekteista. Runko aika rujon ruosteisen näköinen, sekin putsata ja tutkia joutuuko hitsihommiin. Sisustaan myös kaikenlaisia suunnitelmia. Mahtaapa tämäkin "pikku laitto" taas paisua, ettei tosta jokapäiväiseksi käyttikseksi olekkaan
![]() Viimeviikot ollutkin tollaista 20 astetta pakkasta ja yli, tänään vaivaset pari astetta, niin eihän tuo tunnu pamahtelevan enää niin pahasti ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Tuli könyttyä hangessa auton alla tunkin kanssa; kuskinpuolelta kun pyörittää rengasta, apukuskin puolella pyörii vastakkaiseen suuntaan, eli ei ole lukot kiinni
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vanhassa Hj:ssä jouset paukkuu. Taitaa olla puslissa väljyyttä ja latien välissä olleet muovilipuskatkin ovat voineet matkan varrella jäädä taipaleelle. Voisi auttaa jos vaihtaisi uretaanipuslat ja riiput. Sellaiset rasvattavat.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mistähän noita rasvattavia riippuja saa? On tosi homeisen näköiset noi vanhat...
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Maasturimattila Somerolla
|
#17
|
|||
|
|||
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
siistin näkönen omasta pitäis kanssa verhoilla.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Olisi kokonaan pitänyt tehdä pahvit uusiksi jostain levystä ja raskia käyttää enempi liimaa. Noh, tollaiset niistä tuli:
![]() Peräkontin sisustan heivasin ja laitoin silent coattia muutaman neliön tilaukseen, ihmeekseen vain yksi mätäpaikka löytyi, muuten pohja ja pyöränkotelot hyvässä kunnossa: ![]() ![]() Peräkonttiin sentään leikkasin vanerista uudet levyt, enää verhoilut pintaan ja tunkea äänieristettä seiniin: ![]() Nyt kilven valotkin toimii ja perän ilme muuttui heti, kun tuon kromikahvelin nakkasin paikoilleen. Ihmeen siistikin tosta kahvasta tuli, vaikka lähtökohta oli tosi ruosteisen näköinen: ![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tosi yleinen ruostekohta rungossa on takarenkaiden etupuolella, sen poikkilattaraudan kohdalla mistä roikkuu kuormaventtiili. Ja rungon sisäpuolella vieläpä. Sit voipi myös ruostua ne kulmaraudan irti rungosta mitkä on niiteillä kiinni siinä lattaläpyskässä. Jos ei oo tuolta ruosteessa ni sit äkkiä putsaamaa rungon sisää kertyneitä mujuja ja hiekkoja pois, mitkä kertyy sinne siitä renkaan vieressä olevasta neliskanttisesta reiästä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Eipä se ollutkaan yhtä lappua vaille tuo peräkontti. Sen alla olevalle kotelolle tarjosin vasaraa ja ihan läpimätähän se oli
![]() Rälläkällä kaikki märänneet pellit pois, mitkä vain sai noin vittumaisen pienestä välistä laikattua ja uutta peltiä liimaamaan paikalleen. Tuollainen tuli, hitsisaumoihin vedin sikaliimaa ja ruosteenestomaalia sekä massaa päälle ![]() ![]() ![]() Löytyi massojen alta muitakin yllätyksiä, mutta niistä tuonnempana ![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa näyttäis oleva nuo astinlaudat viell paikallaan..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttöauton laittoa - Grand Cherokee maastokelpoiseksi | Timo_L | Maasturiprojektit | 974 | 23.04.2024 13:57 |
Käyttöauton etsintää... LC Disco III | AnttiH | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.03.2012 20:50 |
Käyttöauton entisöinti.... | Castrol | Maasturiprojektit | 8 | 17.03.2012 19:54 |
käyttöauton hankinta! | nyyberö1 | Chit-Chat | 3 | 19.03.2010 12:19 |
Käyttöauton koeajopäivä Jyväskylän Laajavuoressa | adv | Tapahtumat | 1 | 12.12.2005 13:46 |