![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() xj cherokeen takajouset ja muuta asiaajoo, lueskelin läpi kaikki pyörivät ja pyörittämättömät jeeppitarinat mutta tulin vain enemmän epätietoiseksi asiasta mulla on käyttövessana tommonen xj, muuten ihan kiva peli mutta pari ongelmaa takapäässä, jouset on le grande finale ja avoin takaperä kapeilla renkailla saavat aikaa halua parannukseen. tällä hetkellähän siellä alla on väärinpäin kaartuneet jouset akselin ja jousen väliin asenettujen korotuspalikoiden kanssa, alkuperäistä korkeutta en tiedä, mutta epäilen että 2" korotus noilla on toho joskus tehty, samaa luokkaa sais varmaan uudet jouset olla jos semmoset vaan löytyis, offikäyttöä tuolle autolle ei tule kun se hyvin toimii käyttöautona joten mitään kokonaista korotussarjaa en ajatellut hankkia, samoin lueskelin että isommilla korotuksilla tulee ongelmia kardaanin ja tukivarsien kanssa, joten, no thanks mitkäs valmistajat sitten tekis ja myis maltillisempia, parin tuuman korotusjousia ja mistä niitä kannattais tilailla, kohtuullisen isoja hintaeroja näkyy olevan paikasta riippuen mutta kaipa väelle jo on kertynyt kokemus edulliimmista paikoista. sitte se pizzaleikkurin sutiminen, mä kun tykkään ajella takavetosella, ehkä vähän liikaakin kun virkavalta usein mainitsee ettei ovenkahva saisi olla etummaisin osa autoa ja kun ärsyttää ton auton taipumus jauhattaa jompaa kumpaa rengasta takana jos vähäkään antaa veruketta sille,oikeastaan todella vähästä sen tekee, mitäs jos sinne kattelis jonku vetoa jakavan osan, olenko aivan tyhmä jos haaveilen käyttöautoon lockrightia tai jotain, siinä olis se asennuksen helppous ja hintakin ehkä vähän, mutta rupeeko se sitte taas käymään rengaskulujen päälle, perähän tossa on vissiin se moparin kasivarttinen joten saishan siihen muitakin kyllä, mutta rupea nyt hieroon hammaskosketuksia sinne auton alle, tankin taakse ja pihalla vesisateessa, no thanks, ideoita? juu, sitte vielä, pakosarja vuotaa, epäillään että siitä kollektorin tyköä on putki murtunut, näky lontoolla kirjoitettuna olevan ihan kauhean yleinen vika että murtuu siitä, onkos väki korjaillut sitä paikallaan vai pitääkö tosiaan purkaa puoliautoa että sen saa tehtyä, ei taida pakosarja irrota ihan yksinään siitä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jousia löytyy vararstosta: http://www.jamant.fi/jousipakka-cro4886186ab-p-996.html
Lukkoja löytyy varastosta (paitsi jos varmasti on Chryslerin perä, siihen onkin vaikeampi löytää lukkoa), Danan periin useampaakin mallia!!! Pakosarjan korjaaminen vaatii sen irroittamisen, joku on jopa onnistunut sen korjaamisessa, mutta suosittelen sen uusimista, vaihtotyöhön menee mulla ainakin 4h, vaatii imusarjan irroittamisen, muuten ei sarjaa saa pois!! Ja nytb joku tavalliseen tapaan taas kertoo, miten se tehdään paikoillaan, mutta siihen on jo totuttu, kaiken pystyy tekemään erilailla.... Pakosarjan vaihtoon tarvitaan imu/pakosarjan tiivisteen lisäksi sen alapään donitsitiivisteen ja tietenkin pakosarjan, muuta ei periaatteessa tarvita, paitsi jos jotain muuta on rikki tai rikkoutuu purkaessa!! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Timo_L : 26.11.2009 11:35 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miulla on kestänyt korjattu pakosarja hyvin, ja siksi voin suositella korjaamista. Hitsaamallahan se on alunperinkin kasattu niin miksei kestäisi? Irrottamaan sen toki joutuu ja kannattaa hitsauttaa sellaisella joka homman oikeasti osaa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kun se kerran on alunperin hitsattu, miksi se sitten menee halki?? Miksi se kestäisi uudestaan hitsattuna paremmin??
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Miksi uusi kestäisi paremmin? Ai metallin väsymisen takia vai? Sietää hitsauttaa kymmenen kertaa ennen kuin kustannuksen on uuden pakosarjan luokkaa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
kyllä mä en ainakaan heti harkitse sen uuden pakosarjan ostamista, niin pienestä viasta kuiteskin on kyse, sauman vieressä väsymismurtuma, ajattelin vain että jos joku oliskin sen paikalleenpäin onnsitunut vaikka jollain certaniumilla vetään, muutenhan se on ihan irroitus ja tiggihommia tommonen...
mä kuiteski epäilisin että toi perä on se mopari ei dana 35, ainakin äkkiä katsoen, tarvis aada jotenki varmsitettua se asia, jenkeistä kattelin että tulee parisataa halvemmaksi powertrax kun täältä suomesta, euroopasta en vielä löytänyt mitään, jousia taas ei välttämättä kannata sieltä asti rahdata yksistään... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eikös uudempiin jossain vaiheessa tullut 1-2 ja 5-6 pyttyjen kohdalle pakosarjaan jotkut joustokappaleet? Hämärä muistikuva on että olisin sellaisia jossain kuvissa nähnyt?? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ korotus iskareiden mitat ja muuta alusta asiaa. | mältsä | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 01.01.2009 10:43 |
M: G:n Takajouset | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.03.2007 10:48 | |
cherokeen takajouset | boozer | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.02.2007 17:05 |
o: hj takajouset | Jani E | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 19.01.2006 15:08 |
O:Cherokeen takajouset | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 04.04.2005 19:20 |