View Full Version : Antsan Axman Bertta.. Boppari ja Vaarin tuunausta...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=84122&stc=1&d=1521065428
Jee.
Tuli ehkä käytyä auraamassa tämän talven tj.keikka... Yhteensä 9 tuntia joista 5 ketjut päällä... Dieseliä meni karvan alta 100 litraa...:D
.Valmustaumista kesäkauteen...
Elikkäs valomiekkamies toi hieman kappaleita..
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=84674&d=1523116452
Ja lähes valmis ilman korvakoita jotka saanee maantaina...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=84675&d=1523116452
Seuraavaksi pitäisi vääntää se hemmetin täryaura. Semmoinen villi ajatus tuli että josko sen pistäisikin Bobbarin perään...? Ei tarvisi vaihtaa työkalua kun siirtyy kaivusta auraukseen...
Onks bopparin perässä miten rautaa mihin sais kiinnikkeet kiinni? Tulee jos jonkinlaista vääntöä kaapeliaurasta, meidän pihassa seisovasta Daewoosta (22T) on puomi revennyt kaapelinaurauksessa.
On. Ja on kyllä eri painoluokkakin...:D
Vaan jos ratkee niin esab-liimalla se korjaantuu...:D
Minkälaista uraa meinasit aurata bopparilla? Voi olla kovaa hommaa. Meinaan vaan kun kuunnellu juttuja tuon Daewoon vaiheista -90 luvulta Telen kaapelien aurauksesta tien viereen, kun puomi antoi periksi ja samoissa hommissa eri urakoitsijalla 9000 valmetista meni muunnin kesässä ja kaivuulaite piti vetää vaijerilla kiinni koneeseen kun muuten oli puomi suorana. Toki tekniikka on kehittynyt vuosien saatossa
Alustava suunnitelma on että Kiinteistöliittymiä valokuidulle. Eli n.40 senttiä syvälle.
Ja mitä tekniikan kehittymiseen tulee niin Bobbari on ajalta ennen kuin ainakaan täällä on kukaan keksiny aurata mitään muuta kuin suo-ojia...:D:D:D
Vaan kokeillaan ja jos ei pelaa niin sitten kaivetaan.
Ja valmis.
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=84725&d=1523296071
Ja sitten se Aura... mitenköhän tuotaa...hmmm... olisiko sen paikka...
a. Kuormaajssa niinkuiin kuulkuu.
b. Perässä niinkuin Isossa Catissa..
c. Marassa niinkuin oikeisssa kaapeliauravehkeissä...
Vaihtoehto a olisi helpoinhalvinnopein...????
veikkaaja
09.04.2018, 20:20
a jos sais vielä niin, että vois "vetää" tai "työntää"? Pääsis sitten ihan talon seinään kiinni.. b vaihtoehto nyt on ihan tyhmä.
c taas, mahtaako mara kestää?
C kestää kun ankkuroit ketjulla tai vaijerilla kiinni. Silleen ne on hailipuntarissakin kiinni. Aloitukset pääsee painamaan normaalisti ja sit kun lähdetään matkaan niin proput kiinni ja kaasua...
Joo. Taidan tehdä protoauran ilman täryä Maraan ja täryversion sitten kuormaajaan.
Syy tuohon kuormaajaversioon on että sillä jää maran paino pois, eikä tarvi/saa/pääse tekemäään lisähydrauliikkaaaaa...
Vaihtoehto c hylätään toistaiseksi.
No niin ja niin.
Protoversio Maraan toi esiin tiedetyn ongelman eli Mara on melko painava rötkäle, ja taas varren päässä oleva aura on hankala. Toisaalta taas maa on vielä kohmeessa mutta jotain kuvaa sai.
Elii a.
Mutta teenkö vielä täryttömän koeversion vai en?
No niin työrako oli tänäänkin rajallinen, mutta jotain sain sentään aikaan...
Jotain opittu kun on käyty teettämässä osia, eli mittaamaan ja poraamaan...:)
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=84784&d=1523626585
Ja tähän pisteeseen tämä jäi. Moottori asemoitu kohdilleen.
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=84785&d=1523626585
Jos vaikka ensiviikolla tärähtäisi...
Taas askeleen lähempänä valmista...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=84954&stc=1&d=1523979814
HIeman reikää,letkua ,jenkaa ja maalia. Vähän alkaa jo jänskättään eetä kuisse pelaa...:)
Alustava suunnitelma on että Kiinteistöliittymiä valokuidulle. Eli n.40 senttiä syvälle.
Onko tuo syvyys ihan varma, täällä pitäisi (Huom. PITÄISI) olla kaikki kaapelit vähintään 70 cm syvyydessä. :confused:
Onko tuo syvyys ihan varma, täällä pitäisi (Huom. PITÄISI) olla kaikki kaapelit vähintään 70 cm syvyydessä. :confused:
Tulee suojaputkeen ja minulle on ihan sama vaikka ne kaivettaisiin kahteen metriin. 40senttiä on tilattu joten sitä tehdään. Jahka ja jos tuo osoittautuu toimivaksi , niin pitää tehdä tuohon erilaisia peitsiä eri hommiin.
dodge3500
18.04.2018, 20:38
Tulee suojaputkeen ja minulle on ihan sama vaikka ne kaivettaisiin kahteen metriin. 40senttiä on tilattu joten sitä tehdään. Jahka ja jos tuo osoittautuu toimivaksi , niin pitää tehdä tuohon erilaisia peitsiä eri hommiin.
Mutta oletko ilmottanu asiakkaalle et pitäs olla 70cm syvyydessä ( kaikki ei tiedä)
Kiinteistöllä olevat kaapelit saa olla pinnemmassakin. Esim.omalla pihalla 40 senttiäkin on paikoin tiukassa kallion takia.
Nii ja meil on taas startuppia nääs. eli vielä ei oo olt yhtää asjakasta...:D
Ei Antsa turhaan ole politiikkaan lähteny...muutama viesti sitten sanoo että on tilattu 40cm syvyyteen ja nyt ei kuitenkaan ole vielä yhtään asiakasta:)
Ei Antsa turhaan ole politiikkaan lähteny...muutama viesti sitten sanoo että on tilattu 40cm syvyyteen ja nyt ei kuitenkaan ole vielä yhtään asiakasta:)
Jee. Ja maa on vielä jäässä,vehkeet atomeina, Ja runkolinja vielä kiepillä laanin nurkassa...:D
Ei oo enää paljosta kiinni...
No mutta Hyvät Naiset ja Herrat...!
nIuiyYx9hes
https://youtu.be/nIuiyYx9hes
mitäs jos tosta putkenvetimestä tekis semmosen luodin mallisen johon tuo putki tökätään sisälle ja vaikka pultilla tai jollain kiinni? vaatis tietysti reijän poraamista putken päähän. vaikka näyttihän se noinki onnistuvan, muttei menisi niin putkea hukkaan. :rolleyes:
Pelaisihan se niinkin. Hukkaan menevän putken arvo on n.1 euro. Jos tontilla on kaksi miestä niin poraamiseen ja asetteluun pitää mennä alle 30 sekunttia aikaa että se säästää enemmän kuin aikaa kuluu...:D:D:D
Aina kun on tapana moittia kaikki kuljetusliikeet niin Matkahuolto teki tänään aikataulupohjat.:D:D:D:D
Samalla minuutilla kun valutelin viimeisiä öljytippoja tärykoppaan, ajoi Matkahuollon paku pihaan tuoden hydrauliletkut. Jos olisin malttanut kiertää propun kiinni sillävälin kun kaveri aukoo ovia ja kaivaa pakettia, olisi toimitus ollut sekunnilleen oikea aikainen...
HYVÄ TNT, HYVÄ MATKAHUOLTO, HYVÄ FLOWFIT!!!!!:D:D:D
veikkaaja
25.04.2018, 19:49
Tuohon putken "hukkaan menemiseen" vois kokeilla vetosukkaa?
http://www.wireco.fi/uusi/wp-content/uploads/2015/10/Vetosukka.png
Tulppa putken päähän, sukka päälle ja vetoja:D
No jos ei järin tyyris ole ni kokeile ihmeessä,mitenköhän pysyy kun on se tärinä boonuksena? Minust toi nykynen systeemi on ihan hyvä,tarpeeks yksinkertaset ratkasut on helppo korjata kenttäolosuhteissa. Entäs sit semmone että ois putkikieppi mukana menossa ja kulkis maan alle terän perässä olevassa putkessa,vähä niinku salaojituskoneissa?
No jos ei järin tyyris ole ni kokeile ihmeessä,mitenköhän pysyy kun on se tärinä boonuksena? Minust toi nykynen systeemi on ihan hyvä,tarpeeks yksinkertaset ratkasut on helppo korjata kenttäolosuhteissa. Entäs sit semmone että ois putkikieppi mukana menossa ja kulkis maan alle terän perässä olevassa putkessa,vähä niinku salaojituskoneissa?
Kokeillaan ajallaan kunhan saadaan eri versioita. Tuon idea on jättää minimaalinen jälki nurtsiin. Krouvimmat hommat on toinen juttu.
Tänään kävin katsomassa ekan työmaan. Vajaat 100 metriä vetoa, loiva mutka ja jyrkkä mutka...Ei paha jos ei ole kiviä.
Vielä pitää tehdä jonniimoinen pakkausharjoitus notta miten nämä menee kaivurin kanssa kyytiin kun tuo aura on hieman hankalan muotoinen...
dodge3500
26.04.2018, 19:34
Onko toi kauhan osto ilmoitus kaivuriin vai bobbariin
Bobbariin. Eli se koneen mukana tullut 150 cm tms leveä maakauha...
Entäs sit semmone että ois putkikieppi mukana menossa ja kulkis maan alle terän perässä olevassa putkessa,vähä niinku salaojituskoneissa?
Tuolleenhan se pitäisi tehdä niin säilyisi kaapeli kuorimatta :confused:
dodge3500
27.04.2018, 18:17
Bobbariin. Eli se koneen mukana tullut 150 cm tms leveä maakauha...
Ok semmosia ei löydy
Ok semmosia ei löydy
Ookke..
Hauskaa Wappua.. :)
Pienet hiekkalaatikko ripsaukset, eli hirsirakentamisen alkeet... :mrgreen:
Ensin hieman sommittelua...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212401
Sitten hieman sahahommia... :mrgreen:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212403
Isi hieman auttoi...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212404
Sopii...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212402
Sitten vielä hiekka...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212405
Ja eiku hommiin... :mrgreen:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212406
veijon-esso
01.05.2018, 09:02
Hieno hiekkalaatikko tuli pojalle ja vielä saanu olla mukana rakentamassa niin varmasti kelpaa siinä touhuta!! iso peukku!! :D:D
Ou jee. Kesäkausi avattu. Kävin jyrsimässä tusinan verran kantoja. Olin vaan niin tohkeissani etten älynnyt ottaa kuvia saati videota...:D
Ou jee. Tänään haettu 400 metriä putkea, jätetty tarjouksia ja tehty hieman jo kauppaakin...
Lisäksi intoonnuin vaihtamaan Berttaan ohjaus simpukan, joka olisi näin jälkeenpäin ollut huomisen hommia. Ihan vaan siksi että duunit alkoi 00.23 joten unet jäi melko ohueksi...eli terävyys ei ollut parasta laatua. No kyä se vaihtui ja menee taas nätisti...:D witch was nice...
Ou jee.
Eka kaapelin jemmauspäivä takana...:D
Huonot kuvat mutta tommoiseksi jäi nurtsi sen jälkeen kun siihen oli haudattu suojaputki ja kaapeli...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85298&d=1525883193
Betonisen jalkakäytävän alitus alkamassa...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85299&d=1525883193
laitakko varotusnauhaa olleskaan ko auraat?
Ensimmäisen päivän satoa...:D
7RXaxtoM47k
https://youtu.be/7RXaxtoM47k
Innostuin pesemään Berttaa oikein paine pesurilla. Joka sittemmin osoittautui virheeksi...:D
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85377&stc=1&d=1526237099
No Ois nuo pitäny leimalle laittaa muutenkin...
Ja sitten päivitystä Bertan vointiin. Eilen suolakavoksen työvuoro otti ja peruuntui, muuttuen varallaolo tyyppiseksi. Eli hihat heilumaan siis...
Tämän kertainen käänöpiste näytti tältä....:D hieman venähti...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212987
No hieman esab liimaa, peltiä, ja pohjamaalia...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212988
Miranoolin jämät rötvättynä, ja lattia hepissöän. Fengsui nääts...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212989
Ja tuohon pisteeseen loppui valoisa aika ja saunakin lämpisi sopivasti...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=212990
Vielä jäi askarettaettä olisi taas siisti mutta pääseepähän taas duuniin...
Saako muuten millään selville maalin koostumusta? Tuokin on miranoolin mutta se on oma sekoitus ja ei tietenkään tullu resepti muistiin...
Back in business..
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85565&stc=1&d=1526934112
Täytyy kyllä sanoa että on tuo aikamoinen dinosaurus kaupunkiliikenteessä näin 2018 luvulla. Mutta on se vaan hienoa kun voi tehdä mäkilähdön vain nostamalla kytkintä. Ja tiukemmassa paikassa pikkupuolella jonka voi vaihtaa isolle vauhdissa kun numerot on kelattu tappiin...:D
Kuinkahan onnistuu 1.9 d-maxilla?
Samsonite
22.05.2018, 06:08
Onnistuu se.....alamäkeen....
Onko tuo syvyys ihan varma, täällä pitäisi (Huom. PITÄISI) olla kaikki kaapelit vähintään 70 cm syvyydessä. :confused:
Ou jee. Tähän mennessä on löydetty jo aikas monta kaapelia tutkalla ja yksi auralla. Ainoastaan yksi kaapeli on ollut edes 40 sentissä...Matalin lienee alta 7 senttiä...
Tuo meitin menetelmä on aika hassu verraten kaivamalla tekemiseen. Kohteessa saattaa mennä tunti mittailuun, lapiomiseen, ym. Valmisteluun, ja lopuksi itse työhön menee 5 minuuttia...toki saman ajan voisi kaivaa,lapioida, kaivaa lisää, lapioida, ym. Näyttäisi tehokkaalta...
Täytyy kyllä sanoa että on tuo aikamoinen dinosaurus kaupunkiliikenteessä näin 2018 luvulla. Mutta on se vaan hienoa kun voi tehdä mäkilähdön vain nostamalla kytkintä...:D
Kuinkahan onnistuu 1.9 d-maxilla?
On kyllä hyvinniin samat fiilikset kun -76 Rangella käy kaupungissa pörräämässä. Ja kun ulkoasu on, sanoisko, vähän kuluneehko, niin kummasti vaan tilaa saa kun keulaa alkaa kohti tarjoamaan...
Back in business..
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85565&stc=1&d=1526934112
Täytyy kyllä sanoa että on tuo aikamoinen dinosaurus kaupunkiliikenteessä näin 2018 luvulla. Mutta on se vaan hienoa kun voi tehdä mäkilähdön vain nostamalla kytkintä. Ja tiukemmassa paikassa pikkupuolella jonka voi vaihtaa isolle vauhdissa kun numerot on kelattu tappiin...:D
Kuinkahan onnistuu 1.9 d-maxilla?
Hyvinhän tuo minotaurus vielä vetää. :)
1.9 D`Maxista en tiiä, mutta 2011 D`Maxilla saa alle satkun vauhdissa nelivedon päälle ja pois nappuloista painelemalla. Pikkupuolelle pitää mennä vauhdittoman hetken kautta. Harvemmin kyllä tarttee vääntää hitaalle nelivedolle stadissa. Tuollainen tarve saattaa tulla kun ollaan jyrkällä rampilla vetämässä paattia trailerilla vedestä.
Joo. Nuo 35" renkaat pistää välykset hieman pitkäksi. Mutta kyä tuo mennä jurnuaa ihan kohtuudella.
Kävin Katilla tekemässä pienet täyte maan levitykset/luiskaukset..
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85591&stc=1&d=1527095003
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85592&stc=1&d=1527095003
Valmiista ei tullu kuvaa kun hommat loppui ukkos kuuroon, ja jos ny joku joskus multaa levittäny niin arvata sopii kuinka kiire tulee pois kun alkaa satamaan...:)
BJ-40/76
25.05.2018, 00:16
Back in business..
Täytyy kyllä sanoa että on tuo aikamoinen dinosaurus kaupunkiliikenteessä näin 2018 luvulla. Mutta on se vaan hienoa kun voi tehdä mäkilähdön vain nostamalla kytkintä. Ja tiukemmassa paikassa pikkupuolella jonka voi vaihtaa isolle vauhdissa kun numerot on kelattu tappiin...:D
Itse olen ajanut noilla Land Cuisereilla vuosikymmeniä, ja esim tuolla nimimerkin mukaisella jo -90 luvun alusta.
Paljon on tullut tehtyä, mutta yhtään(?) kertaa en ole vetänyt pitävällä pinnalla siten, että pikkupuolella olisin käynyt kaikki 4 vaihdetta läpi, ja sitten isolle puolen?
Aina pahassa paikassa on tullut säästettyä kytkintä, ja raahattua yhdistelmä liikkeelle pikkupuolella, mutta vain paremmalle paikalle....
Itse olen ajanut noilla Land Cuisereilla vuosikymmeniä, ja esim tuolla nimimerkin mukaisella jo -90 luvun alusta.
Paljon on tullut tehtyä, mutta yhtään(?) kertaa en ole vetänyt pitävällä pinnalla siten, että pikkupuolella olisin käynyt kaikki 4 vaihdetta läpi, ja sitten isolle puolen?
Aina pahassa paikassa on tullut säästettyä kytkintä, ja raahattua yhdistelmä liikkeelle pikkupuolella, mutta vain paremmalle paikalle....
No sitävarten ne vaihteet on että niitä käytetään:)
Ei vaan täytyisi tehdä konversio millä saa pikkupuolen päälle ilman etuvetoakin. Ja käyttöhantaaki parempaan paikkaan. Mutta pelaa se noinkin ja alueen vaihto vauhdissa on jo ihan selkäytimessä eli normisettiä. Myös pakilla.
Ei vaan täytyisi tehdä konversio millä saa pikkupuolen päälle ilman etuvetoakin.
Eihän se tarvii kuin avata toinen napalukko. ;)
Eihän se tarvii kuin avata toinen napalukko. ;)
Saa toimimaan ihan kepistäki pikkuvaivalla.
Ou jee. Koska huomiseksi on luvattu mukavan lämmintä, niin mikä olisikaan hauskempaa kuin pienet Bobbarihommat...:D
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85729&stc=1&d=1527539315
Jee päivä pulkassa...:D
Homman nimi oli kkk. Eli kaadot kuntoon kesällä.
Hyvin onnistui homma perinneyhdistelmällä eikä kylmä kolottanu luita...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85756&d=1527616501
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85757&d=1527616501
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=85758&d=1527616501
Päivitellääs hieman. Kaapelia on vedetty jo ihan kivasti ja tänään lisää mutta...
Bertassa meinaa olla hieman huollon tarvetta, voitteko kuvitella? :D
Vaihdoin kytkimen työsylinteriin korjaussarjan ja rasvasin kardaanin, sekä tiukkasin takaperän pinjonin laakerin, eli mutteria. Hiljeni hieman mutta jäi siltikin kahnuttamaan jonnii verran.
Eli vaihdanko laakerit vai kokeilenko rvs käsittelyä ja vaihdan sitten ne laakerit? :D
Ja pienet toimintakuvat...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=86218&stc=1&d=1530039709
Tulipa otettua syksyn ekat persmäet. Oli tuosta kardaani jumpasta johtuen jääny toinen napis auki, ja reitille osuu mäkrinnan mäk, niminen mäki joka on juuri sorastettu ja kuivuudesta johtuen kivet on pinnassa, ja kuormaus oli osunnaa siinä määrin kohdilleen että aisapaino oli kohtuu inhimillinen, eli ei noussu ei...:) peruuttelut alas, napis kiinni ja mäkeen marsmars.
Ei oo Toyotan laatu enää entisensä. Vasta toinen kierros hiiliä menossa ,37 vuotta 677tkm, ja voitteko kuvitella. Laakeri meni rikki?:D
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=86285&stc=1&d=1530441502
Bertassa meinaa olla hieman huollon tarvetta, voitteko kuvitella? :D
Vaihdoin kytkimen työsylinteriin korjaussarjan ja rasvasin kardaanin, sekä tiukkasin takaperän pinjonin laakerin, eli mutteria. Hiljeni hieman mutta jäi siltikin kahnuttamaan jonnii verran.
Eli vaihdanko laakerit vai kokeilenko rvs käsittelyä ja vaihdan sitten ne laakerit? :D[/QUOTE]
Vuosi takaperin jouduin vaihtamaan myös poskilaakerit. Nyt sitten shimmailin perää uusiksi, kun oli asentaja tehnyt homman ketuilleen. Vaan itse kun tekee, saa sitä mitä sattuu tulemaan. Kilometrit muuten saattaisi olla samoilla nurkilla.
Bertassa meinaa olla hieman huollon tarvetta, voitteko kuvitella? :D
Vaihdoin kytkimen työsylinteriin korjaussarjan ja rasvasin kardaanin, sekä tiukkasin takaperän pinjonin laakerin, eli mutteria. Hiljeni hieman mutta jäi siltikin kahnuttamaan jonnii verran.
Eli vaihdanko laakerit vai kokeilenko rvs käsittelyä ja vaihdan sitten ne laakerit? :D
Vuosi takaperin jouduin vaihtamaan myös poskilaakerit. Nyt sitten shimmailin perää uusiksi, kun oli asentaja tehnyt homman ketuilleen. Vaan itse kun tekee, saa sitä mitä sattuu tulemaan. Kilometrit muuten saattaisi olla samoilla nurkilla.[/QUOTE]
Tuota mietin että teetänkö vai teenkö itse. No joka tapauksesa taas starttaa ja nätisti pyörittääkin! On se laakeri ollu jo pitkään entinen ja nyt vaan porsi lopullisesti. Pitää vielä ennen syksyä käyttää auki ja vaihtaa loputkin laakerit kun ei nyt älynnääjoutannaahokannaa.
Takajouset pitäisi vielä vaihtaa ja sitten leimalle lomps...
Ja sitten hieman möllenbergiä... Eli tosiaan kylmästöintihän oireili jo viime kesänä siten että jäähdytysnesteen merkkivalo syttyi aina kun kylmästöinti oli päällä, ja kierrokset laski alle tonnin. Talven aikana oli koko ominaisuus lakannut toimimasta, ja täyttöhuollon jälkeen pelasi vain pienen hetken, ja uuden täytön jälkeen ei sitten elettäkään. Kompura pyöri mutta mitään ei tapahtunut.
Painemittarit näytti kompura käydessä samaa molemmin puolin, joten tästä päätelmä että vainaa mikä vainaa.
No Lappeenrannan auto-sähkö pelasti jälleen kerran, ja heiltä löytyi kompura, ja kuivain täksi päiväksi. Kiitoksena vein pari pussia pullia, ihan vaan koska kyseinen putka on pelastanut meitsin jo aika monta kertaa, etsimällä osan jota ei saa, useimmiten kohtuu hintaan.
Yksi parhaista liikkeistä jota tiedän...:D:D
Illalla pääsee vaihtamaan sen,ja toiveissa olisi huomiselle keikalle viileää kyytiä...:D
Hyvä että jollain on hyviä kokemuksia kyseisestä yrityksestä...
Samsonite
17.07.2018, 18:03
Juu, laidasta laitaan on kokemuksia. Mutta positiivisen puolella ollaan kuitenkin.
No en osaa moittia kun ei omalle kohdalle ole moitittavaa osunut...
Mutta ei menny remppa muuten putkeen. Kyseessä onkin taasen monivammapotilas. Eli alipainetesti ei paljastanut kennovuotoa, mutta kun laittoi uuden kompuran niin johan alkoi tihruamaan....kele. Oisihan tuon voinu hommata ja vaihtaa samallakin.
Kompurasta oli kytkin täysin moro. Muuten kunnosta en tiijä vaikka oisi toiminutkin..
Ja vielä kuva kompurasta...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=86550&stc=1&d=1531894184
Jos jollain on tuommoiselle tarvista niin halvalla lähtee...:)
Ja Siperia tuli... :D
Uusi lauhdutin ja kompura. Nyt jytää. Nukkuu mutta vain ajossa. Perhanan syylärin flekti ei oikein puhalla. Eikä ole puhaltanu koko aikana, mitä tuo on meitsillä ollut. Onkohan hiilet männynnää vai joku digiboksi? Siis toisinaan pyörii ihan hiljaa ja pysähtyy sormilla helposti.
Samsonite
20.07.2018, 19:57
:D Meillä ei Touaregissa pyöriny puhaltimen moottori kun aivot (voi vittu) ei osanneet ladata taka-akkua. Juniori vaihto vastushässäkän (Elektrisitet tietenkin) ja koko puhaltimen. Ei tule ilmaa. Ilman tulo loppu kun lämmin keli alkoi. Noh, samalla loppui johdossa pitäminen... taka-akku tyhjä, kun laturi ei ladannut, pelkkä defa..
Pinppi mitä vehkeitä, mutta kivoja ajella.:D
:D Meillä ei Touaregissa pyöriny puhaltimen moottori kun aivot (voi vittu) ei osanneet ladata taka-akkua. Juniori vaihto vastushässäkän (Elektrisitet tietenkin) ja koko puhaltimen. Ei tule ilmaa. Ilman tulo loppu kun lämmin keli alkoi. Noh, samalla loppui johdossa pitäminen... taka-akku tyhjä, kun laturi ei ladannut, pelkkä defa..
Pinppi mitä vehkeitä, mutta kivoja ajella.:D
Ja kulkee vähällä...:D
Samsonite
21.07.2018, 14:45
Mutta reippaasti...:)
Jee.
Bertan voimalinjan sirkutusrepertuaariin otti ja ilmestyi uusi ääni. Tästä pälkähti päähän ihan semmonen perusjuttu että mitenköhän ne öljyt..:eek:
No ei kun reippaana vaihtamaan koska vaikkei kilsoja niin hitokseen olekaan tulnaa, ni ovatpahan sitäkin rankempia. Jakolootasta tuli n.puoli kahvikupillista melkosen mustaa tököttiä, lootasta lähes täysi annos ja perästä n. Puolikas...:eek::D
Uudet GL viitoset sisään ja kas. Yksi ääni hävisi, ja muut hiljeni taas hieman.Amazing.
Jee.
Bertan voimalinjan sirkutusrepertuaariin otti ja ilmestyi uusi ääni. Tästä pälkähti päähän ihan semmonen perusjuttu että mitenköhän ne öljyt..:eek:
No ei kun reippaana vaihtamaan koska vaikkei kilsoja niin hitokseen olekaan tulnaa, ni ovatpahan sitäkin rankempia. Jakolootasta tuli n.puoli kahvikupillista melkosen mustaa tököttiä, lootasta lähes täysi annos ja perästä n. Puolikas...:eek::D
Uudet GL viitoset sisään ja kas. Yksi ääni hävisi, ja muut hiljeni taas hieman.Amazing.
Tuolla viisiin pääsee helposti eroon jakiksen laakereista. Ai mistäkö tiedän...
Tuolla viisiin pääsee helposti eroon jakiksen laakereista. Ai mistäkö tiedän...
Voi olla. 677 tkm. Takana ja pari kertaa on päässynnää kuivaksi ennen tätä. Voisi olla jo rempan aika.
Voi olla. 677 tkm. Takana ja pari kertaa on päässynnää kuivaksi ennen tätä. Voisi olla jo rempan aika.
Juu. Oma on nelikymppinen, niin kilometreistä ei ole hajua. Itse parisataa ja muut ennen sitä vähintään sen puoli milliä. Eka kone oli totaalisen valmis -98 samoin etuakseli.
Juuri keväästä laakeroin yhden kohtuullisen päälootan ja valkkasin kaveriksi parhaimman oloisen jakiksen uusilla stefoilla toki. Nyt on yllättävän hiljainen. Onhan siinä työmaata, kun ekan kerran tekee, mutta lopputulos palkitsi.
lootasta lähes täysi annos
Uudet GL viitoset sisään
Et kai pääaskiin GL5:ia laittanu?
Et kai pääaskiin GL5:ia laittanu?
Of coors...mitäs muutakaan:D
hiluvitkutin
27.07.2018, 17:17
Paa nelosta. Synkrot tykkää paremmin.
Paa nelosta. Synkrot tykkää paremmin.
No onne jo oppinu tykkäämään vitosestakin...:D
Koska tänään ei ollut yhtään niin kuuma kuin eilen, ajattelin välttyä paleltumiselta tekemällä pienet jousipakka swapit...
Aikojen saatossa jousijumppaa helpottamaan tehty ulosvetäjä...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=86645&d=1532787645
Pari nykyä ja siinä huilaa..
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=86646&d=1532787645
Vanha ja uusi pakka. Alkoha tuo olla jo hieman resu...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=86647&d=1532787645
Ja sahapukki venyttelee...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=86648&d=1532787645
Ja sitten kyssäri jälkeen päin. Kumpaan laitaan kippurampi pakka? Kuskin vai apparin?
Laitoin apparin puolelle ja hieman jäi kallellelleen, eli n. 3cm kuskin puolelle...
hiluvitkutin
28.07.2018, 16:38
Jotkut laittaa oikeelle, jotta kulkee tiellä sitte ikäänkuin vaaterissa.
Toiset taas kuskin puolelle, jos niinku yksin ajelee.
Kumpi puoli bj:ssä painavampi, ei taida paljo eroa. Ainakaa tehtaalta lähtiessä.
Murikathan on oikealla eli jousien yläpuolinen kuorma saattaisi olla hieman vasemmalla... No jos ei oikene niin vaihdetaan. Onhan tuo taas harjoiteltu.
Jotkut laittaa oikeelle, jotta kulkee tiellä sitte ikäänkuin vaaterissa.
Toiset taas kuskin puolelle, jos niinku yksin ajelee.
Kumpi puoli bj:ssä painavampi, ei taida paljo eroa. Ainakaa tehtaalta lähtiessä.
Eli jäykempi/korkeempi kuskinpuolelle.. Jos olisi vaivautunu kuukkeleoimaan asian etukäteen niin olisi löytänyt offipalstan v2006 topicin aiheesta...
Mutta ny on vaaterissa...
Vielä pitäisi vaihtaa etupakat niin sitten alkaisi olla jousipuoli jiirissä.
Vaan huomenna leimalle...
...Ja leima tuli...:D
Ilman kilvenvaloo? ;) Ei ainakaan vielä edellisessä kuvassa ollu...
hiluvitkutin
01.08.2018, 18:37
Ilman kilvenvaloo? ;) Ei ainakaan vielä edellisessä kuvassa ollu...
Erehtyyhän se katsastus ukkokin joskus😉
Ilman kilvenvaloo? ;) Ei ainakaan vielä edellisessä kuvassa ollu...
Vaan ny oli. Ol vaan pudonnaa johonkin...:D Sitäpäs ollaan tarkkana.
4h5xcxJw7a4
https://youtu.be/4h5xcxJw7a4
Jatkoa jyrsintähommille...
9bVtgNhShDU
Pannaas kuvia...
Kannon poikanen...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=215767
Samalla kun lyhentää nii sehän menee myös haloiksi...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=215768
Ja ”ihan hetken päästä” se näytti tältä...:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=215769
Ja sitten hieman multakeikkaa...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=215764
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=215763
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=215765
Ja Marakeikalla...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=215752
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=215753
Millähän hiivatilla saisi tehtyä tuohon semmosen option missä menee kauhan ym.letkut kiinni samalla kun kauhakin.
Noita työkaluja alkaa olla jo muutama, ja trukkipiikkejä lukuunottamatta kaikissa on letkut...
Eiks noilla pyörittäjä valmistajilla ollut sellainen ratkaisu ettei tarvi kopista nousta? Onko niiden oma liitin vai sattuuko löytymään vapailta markkinoilta. Tai sit sellainen mikä noissa kappaletavara nosturissa on. Siinä menee yhdellä liittimellä letkut jibille kiinni.
https://www.oilquick.com <--?
Valmista systeemiä tietty rahalla on saatavissa...mutta joku budjettiratkaisu on hakusessa.
Fasterikaan ei ole ihan niin kallis kuin luulisi, siihen nähden että itse tehtyynkin menee ne liittimet...toki em.ei ole täysin automaatti.
Pystyykö valmiiksi suunniteltua kopiomaan?
Pystynee. Ratkottavia ongelmia on mm.tilan ahtaus, sovitteen elämisestä aiheutuvat haasteet, ym.yhteensopivuusongelmat. Ja tietty hinta...
Äkkiä laskettuna se koneen puoli, plus 6 kpl työlaitteisiin, näin alkuunsa...
Pysy vaan niissä manuaalisissa pikaliittimissä. Jos vertaat ajankäyttöä pikaliittimiin vs. joku (itsetehty) automaattinen pikaliitos niin jälkimmäisen kanssa tulee myöhemmin ongelmia vuodon yms kanssa ja aikaa korjaamiseen menee aina. Vaikka puol päivääkin korjaisit sitä systeemiä ni aika monta kertaa nouset kopista ja vaihat liittimet,ja sekin puol päivää on pois tuottavasta työstä. Näin perstuntumalta,yrittäjänä itsekkin..
Pysy vaan niissä manuaalisissa pikaliittimissä. Jos vertaat ajankäyttöä pikaliittimiin vs. joku (itsetehty) automaattinen pikaliitos niin jälkimmäisen kanssa tulee myöhemmin ongelmia vuodon yms kanssa ja aikaa korjaamiseen menee aina. Vaikka puol päivääkin korjaisit sitä systeemiä ni aika monta kertaa nouset kopista ja vaihat liittimet,ja sekin puol päivää on pois tuottavasta työstä. Näin perstuntumalta,yrittäjänä itsekkin..
Ihan hyvä näkökulma tuokin.
Jotain helpotusta tekisi mieli keksiä.
Jos jotenki haluais helpottaa niin laittais sen ryhmäliittimen vai millä nimellä se on jossa letkut nipussa ja kahvaa kääntämällä liitos kiinni. Meillä on pölliautossa perävaunulle moinen ja oli helppo käyttää. Ainut että salpa oli vähän kulunut niin se kahva pääsi ajossa vähän aukeemaan ja se ne liittimet alkaa heti sulkeutuun. Monta kertaa piti tulla nosturista alas, kun kärryn pankot ei liiku ja kahva ei liikkunu kun 5-10mm kiinnipäin.
Kysyin varovaisesti tarjousta moisesta jaa.....varovasti n. 2000 olisi koko paketin hinta eli koneeseen kahvapuoli ja 6 kipaletta työlaitteen puoleisia liittimiä...:D:D
Happamia sano...
turakoitsija
03.10.2018, 11:01
Tommonen rakennussarja löytyis jos kiinostaa.
james_III
03.10.2018, 13:25
Tommonen rakennussarja löytyis jos kiinostaa.
Helposti aattelis että joutas oleen monimutkasempikin.
0s4VbYPa6G8
https://youtu.be/0s4VbYPa6G8
Tuli pakkas aamu ja pikku keikka...
Puskat ja kannot pois.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=216807
Kannot kyydissä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=216808
Ja lopuksi vielä puut kyytiin...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=216809
Tänään kasvoi sarvi myös toiseen kepakkoon...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=216858
Hieman letkujynkkyä.:D Alkaa Marankin pöydän alla olla tunkua...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=216859
Mysteerikäikäle...:D Mitähän tuosta tulee...?
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=216860
james_III
03.11.2018, 12:47
Mysteerikäikäle...:D Mitähän tuosta tulee...?
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=216860
Maapallon vetojousen kiristin :confused:
Mysteerikäikäle...:D Mitähän tuosta tulee...?
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=216860[/QUOTE]
Oisko kauhan pyöritys härpäke...
Josta puhuit kun kävit pihalla kaatoja tekemässä.
Ps. murketta oli riittävästi :)
Bingo:D
Hyvä että piisasi.
Ensi viikolla pitäisi tulla kyyrölän takomolta loput osat....
Jaa...vielä pitäisi hahmotella hydraulinen kauhan lukituskin.
Tuskin Mara syntyessään osas aavistaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan :D
Catin renkaat.. onko ne 31x15.5 tai jotain sinnepäin? Mistäs semmosia saa, mitä maksaa ja mistä löytää tarpeeks leveet vanteet?
Tuskin Mara syntyessään osas aavistaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan :D
Catin renkaat.. onko ne 31x15.5 tai jotain sinnepäin? Mistäs semmosia saa, mitä maksaa ja mistä löytää tarpeeks leveet vanteet?
Toriis o turuus yhet myynnis. Oisko olt 400 tai jotta simmottis...
Joo eikä varmaan itse Mauno Kurppakaan...
Pyörittäjäprokkis meinaa hieman viivästyä. Näillä näkymin tiistaina saisi leikkeet.
No jos vaikka saisi odotellessa muurattua muutaman harkon liiteriprojektiin...
Hoaaa.
Männä ehtoona 21:58 tuli viesti että osat on valmiit. Eiku hakemaan sovitusta paikasta vielä uunilämpimät osat...:D
Aamulla nippuun.."
Osien maalailua...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=88368&stc=1&d=1542269556
Siinä se ny on. Maailman ensimmäinen bobbarin kaivuriin tehty rototiltti...
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=88372&stc=1&d=1542292393
Maailman Ensi-iltaa Pukkaa!!!!
s9ZTCEBCG-k
https://youtu.be/s9ZTCEBCG-k
On se ropellihattu :cool: mitkäs liikkeet sielä nyt on sit muuttunu?
On se ropellihattu :cool: mitkäs liikkeet sielä nyt on sit muuttunu?
Kallistus sylkkä vaihtoi puolta, ja samalla vaihtui myös sen ohjaus toiseen keppiin. Ja vaikka kuinka koitin sen järkeillä loogisesti , niin aina se yrittää mennä väärään suuntaan. Käänsin kokeeksi letkut ympäri päikseen joten seuraava kerta kertoo menikö yhtään paremmaksi...:D
Siinä se ny on. Maailman ensimmäinen bobbarin kaivuriin tehty rototiltti...
No ei ny ihan mutta komee tuli :)
No ei ny ihan mutta komee tuli :)
Todista väitteeni vääräksi:D Siis kaivulaitteeseen...
artsi777
22.11.2018, 17:15
Toiset tekee mitää haluaa :):) Oot sinä aika seppä
Toiset tekee mitää haluaa :):) Oot sinä aika seppä
Tänks.!!!!:D
Vieläkö oppisi käyttämään....
Todista väitteeni vääräksi:D Siis kaivulaitteeseen...
Olin aikanaan Coveston Oy:ssä töissä ja tehtiin muiden muassa pieniä kaivinkoneita traktoreihin, topikatteihin jne. Joissain tilauksissa oli rototiltti, kuvaa en sellaisesta enää löydä. Tuossa yksi kuva tekeleistämme ilman rotoa:
http://www.coveston.fi/photogallery/PERUSKONESOVITUKSET_KAIVURIT/Bobcat/slides/H257-Bobcat-S150-2.html
Liitteessä poppari ja roto :)
Katohan poikia!:D
Mutta Maraan ei kait sitten ehkä ole kukaan tai siis vissiin ainakaan totatota ole ehkä jotainnnnggrrhhh...
On se perhana...
Ääh hemmetin ruåttalaiset kun veivät tämänkin ilon...:D
Ääh hemmetin ruåttalaiset kun veivät tämänkin ilon...:D
Älä kuitenkaan masennu :D:D
Älä kuitenkaan masennu :D:D
No. Maraan tuskin kukaan on tommoista laittannaa. Ainaskaan itse tehtyä...Ja aikas uniikki juttu pitää keksiä jos meinaa ettei joku muu ole jo jotain keksiny.
On tuossa semmoiset oivallukset, ettei tuo tarvi sähköä, ja että Bobbarin omat kauhat käy tuohon kiinnikkeeseen ja tuon pyörittäjän voi nakata välistä pois ja käyttää samoja kauhoja suoraan puomissa...
Topi1982
24.11.2018, 01:34
Hieno juttu, eikä ollu edes raidetankoo hitsattu!
Jee! Tänks!! :D
Hieman kaivuhommia...
hVxRrCt5FOQ
https://youtu.be/hVxRrCt5FOQ
Jee. Sen lisäksi että tuli otettua jo aurat keulille, tuli eilis pänä harrastettua hieman jousijumppaa, eli laitettua eteen jo vuosia sitten yheltä Hesan reissulta mukaan tarttuneet lisälehdet...
Ei ole enää kumityynyillä aura nostettuna.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218004
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218003
Uutta pidempää Iskaria alkaisi kaivata eteen. Orkkis on 470 pitkä, paljonko esim.Hj:n takapumppu on?
Uutta pidempää Iskaria alkaisi kaivata eteen. Orkkis on 470 pitkä, paljonko esim.Hj:n takapumppu on?
Eikös ne takaset samat oo ku bertankin.
BENJAMIN
22.12.2018, 19:22
Eikös ne takaset samat oo ku bertankin.
Samat on alkupään hj iskarit , olisko joskus -85 kun tuli paksumpi kiinnitystappi .
Sopii hyvin berttan etuiskariksi .En nyt muista mutta olisko n.5cm. pitempi .
Tänks.
Mitenköhän. Laittaisinko ilmaiskarit eteen, vai taakse? Ja takaa ilmapussit eteen???
Tilaa on iskareille mutta mitenhän ne tornit kestää?
Tämmöset.
https://www.ebay.de/itm/MONROE-MA728-Monroe-Max-Air-Air-Shock-Absorber/352468793165?epid=2295175447&hash=item5210c6f74d:g:-aoAAOSw7fBbqOjM
Eikös ne takaset samat oo ku bertankin.
Periaatteessa näin, mutta halpismerkkien välillä ainakin on ollut parin sentin mittaeroja. Tuskin haittaa.
'
Bj:n takapumppuja minulla on edessä ollut vuosikaudet. Perusalustalla ihan hyvät. Eivät pohjaa ja mitta riittää vakiolehtien ulosjoustolle.
Vielä viimeiset kesäduunit...:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218085
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218086
Talvista jyystöä...
sprdb04IyGU
https://youtu.be/sprdb04IyGU
Uutta attahcmenttia pukkaa...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218299
Siksi valintamme on Savira...:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218320
Hieman asemointia....
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218321
Ja palat hepissään, ei puutu kuin se mutteri..
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218322
Ja mutteri löytyi arekselta, eli 30 mm putken mutteriiiii....
artsi777
17.01.2019, 07:38
Nii i, miksi nostella pölkkejä pöydälle kun voi liikuttaa pöytää :)
Nii i, miksi nostella pölkkejä pöydälle kun voi liikuttaa pöytää :)
Just näin. Luontainen laiskuus teettää kaikenlaista...:D
Tuolla on myös helppo sortata tavaraa ym. Tarkoitus on tehdä tuohon myös mahis käyttää sitä perinteisellä tavalla.
Uusi video...
5fjAtpM8P-c
https://youtu.be/5fjAtpM8P-c
Kun ei jäälle pääse niin aletaan sitten kynsien viilaaminen kesää varten...
Eli Maran geometriaa. Tuosta poikki...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218541
Tuommonen väliin...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218540
Ja johan pelaa. Eli ongelma oli se että kun kaivupuomi on vedetty eteen , oli kauha myös maassa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218539
[QUOTE]https://youtu.be/VhMTl54wSU4
VhMTl54wSU4
Mitä ei bobbarilla voi tehdä, sitä ei tarvii tehdä :D
Mitä ei bobbarilla voi tehdä, sitä ei tarvii tehdä :D
Jep.:D
tekniikkamies
31.01.2019, 14:12
Uusi video...
5fjAtpM8P-c
https://youtu.be/5fjAtpM8P-c
Mites tänä kun sanoit, ettei neliterää pääse hyödyntämään, itse olen miettinyt jos lainassa oleva 5 tonnin pienin mahdollinen hydraulihalkoja halkoo melkein kaikki pölkyt halki, mitä pitäisi olla jotta tavallinen pölkky halkeaa yhdellä halkaisulla ehkä minimissään kuuteen osaan?
Jos kerralla tulee valmista, halkaisun hitaus ei haittaa. Pystyskö sellaisen tekee 22 tonnin Timcosta:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/timco-22t-61cm-pikahalkomakone-polttomoottorilla-klapikone-halkaisukone
Nii se miksei neliterä tuossa toimi, johtui siitä että jäinen pölkky kajahti niin napakasti halki että osat lenti erilleen...
Ja terävariaatioita tuohon tulee jahka kerkeää tekemään. Työntövoimaa on n. 10 t ja se on kait markettikielellä jotain 30 tonnin paikkeilla...
savustin
01.02.2019, 05:59
Oisit pistäny ton halkasian kaivurin kauhan tilalle kun on kerran pyörittäjä.
Oisit pistäny ton halkasian kaivurin kauhan tilalle kun on kerran pyörittäjä.
Tarvis olla hieman toisen mallinen...:D
Pienet lumen ajot. Eli par kuormaa pois...:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218773
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218774
Ja kun sattui plussapäivä ja kiva keväinen tuulenvire niin rötväsimpä hieman maalia hydehalkojaan...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=218772
-BU7ZV-pK9U
https://youtu.be/-BU7ZV-pK9U
Nostellaan ettei vallan unohdu...
Kaikenlaista kilkettä odotellessa eli ...
Rototiltin hydraulisen kiinnikkeen leikkeet, jouset, ja letkut, sekä vauhdikkaampi moottori itse pyörittäjään...
Kesää odotellessa siis...
Uutta hantaakia ja toimintoa pukkaa..
Letkulähtömysteeri.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=219138
Istuisiko se tähän?...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=219136
Lopullinen paikka löytyi...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=219137
james_III
07.03.2019, 21:31
Hydraulikäyttönen heittoistuin, ei niin nopeeseen poistumiseen :confused:
Hydraulikäyttönen heittoistuin, ei niin nopeeseen poistumiseen :confused:
Ei aivan...:D
Kas näin...
GLFrXrWcBtA
https://youtu.be/GLFrXrWcBtA
dodge3500
13.03.2019, 19:53
Hiano kattoo kun ammattimies tekee
Ootko laskenu paljonko tuli maksaan kallistus, rototiltti ja lukitus?
Kuulostaako toi moottori vaan videon välityksellä et siä ei enää ois laakereita vai muistanko väärin bopparin käytiäänen?
Hiano kattoo kun ammattimies tekee
Ootko laskenu paljonko tuli maksaan kallistus, rototiltti ja lukitus?
Kuulostaako toi moottori vaan videon välityksellä et siä ei enää ois laakereita vai muistanko väärin bopparin käytiäänen?
Tänks. Tuossa Deutzi niin se pitää tommoista päkätystä...:D
sQF8WdC3ljw
https://youtu.be/sQF8WdC3ljw
Pitkästä aikaa mönkkärihommia....
https://youtu.be/P18vrAWtLe0
P18vrAWtLe0
Onpas vierähtännää aikaa...
No sitten pukkaa pientä ongelmaa.
Nimittäin Bobbarin doitslandista meni rammstain poikki...:eek:
Eli suomeksi kampiakseli. Toisinsanoen pitkään mietitty moottoriswappi tuli juuri ajankohtaiseksi.
Ja ny volkkaritietäjät hoi!
Minkävuotinen td mosa olisi helppo heittää tuonne Bobbarin takapaksiin? Eli minkälaisia pumppuja ja ajon estoja noissa on?
1.9td aaz (esikammiokone), vanhemmalla 1.6turbon mekaanisella syöttöpumpulla.
Varmastihan tuossa 1.6ssakin teho riittäisi. Vaikka vaparissakin.
Saattaisin kyllä ite metästää siistimmin käyvän kattilan sinne.
Miksi aaziin pitäis vaihtaa vastaava pumppu, kun siinä jo on?
No emminä tiiä. Eikö ne kaikki 1.9 kolisijat ole sähköpumpulla? en ole moisiin perehtynyt. Jos mekaanisella niin parempi niin.
Esikammio 1.9 on aina mekaanisella. Suorasuihkut sitten sähkösellä (Tdi ja sdi). AAZ on mekaaninen esikammio ja jotkut muut koodit myös. AHU ja 1Z ainakin on tdi koneita.
Näin on, ja tdi:stä voi myös tehä tommosella mekaanisella,(bosch VE) pumpulla toimivan. Netistä enemmän tietoa ku hakee vw mtdi.
Pumppuja on myös vahvemmalla akselilla, ainaki joissaki 1.6 ollu näitä.
Tuommonen perus 1.9 esim se aaz varmaan tässä tapauksessa helpoin laittaa ja jos sen haluaa muokata paremmin työkoneen luonteeseen sopivaksi niin muokkaa sitä kierrossäädintä, (covernor tms?) niin pitää kierrokset paremmin kohallaan vaikka kuormitus muuttuu.
Tattis. Offipalsta jäsenineen ei pettänyt tälläkään kertaa. :D
Eli aazi tullee ja säädintä rukkailaan jos tarvis.
Eikä ehkä sittenkään. Naapurista löytyy 1.9 poolon dieselipata, malliltaan 1y.
Onko tuossa mitään hazardipaikkoja muita kuin Lucaksen pumppu? Ja käykö tuohon Boschi tilalle?
Plussaa tuossa on hinta ja sijainti.
Entäs sitten turbotus?
Aazin kuningaspultti pitää vaihtaa hihnanvaihdon yhteydessä. Muuten voi kiilaura mennä ja looulta koko kone. 10€ säästöllä saa paljon vahinkoa aikaseksi. Muutenhan ovat kestäviä ja yksinkertaisia.
Samppa79
04.08.2019, 12:31
https://www.youtube.com/watch?v=6CWiPXq0RAE
Oli joskus tuollainen 1.9 polo...ja 1.9TD vento...hyvyyden arvioinnin voin jättää toisille. Kyllä ne noita modifioi. Tyhmä kysymys: Miksi ei samanlaista kuin entinen kone?
james_III
04.08.2019, 16:28
https://www.youtube.com/watch?v=6CWiPXq0RAE
Oli joskus tuollainen 1.9 polo...ja 1.9TD vento...hyvyyden arvioinnin voin jättää toisille. Kyllä ne noita modifioi. Tyhmä kysymys: Miksi ei samanlaista kuin entinen kone?
Mietin jokseenkin samaa asiaa :confused:
https://www.youtube.com/watch?v=6CWiPXq0RAE
Oli joskus tuollainen 1.9 polo...ja 1.9TD vento...hyvyyden arvioinnin voin jättää toisille. Kyllä ne noita modifioi. Tyhmä kysymys: Miksi ei samanlaista kuin entinen kone?
A. Niitä ei ole. B.Koneet ja osat on kalliita. Esim.kampiakseli 1500. C.Kone on aikas kampiakselivamma-alitus. D.Koneen arvo alkaa olla kunnossa olevanakin niin vähän että remppabudjetti on syytä olla tiukka.
Maajussi
04.08.2019, 21:43
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=144850
;)
Maajussi
04.08.2019, 21:46
Siin ois sulle hyvä aaz ...hinta/toimitus neuvoteltavissa....
Tuossa ylläolevassa on ajonesto mutta muistaakseni näissä 3 korisissa se on ns. ”tyhmää” mallia joten helposti purettavissa pois.. syöttöpumpun persiissä nestepään yläpuolella semmonen musta muovi boksi johon menee kaks piuhaa ja siin on katkokanta pultit.
Poistoon en muista enää kuviota mut sekin löytyy täältä ”kaikkitietävästä” intternetistä..
Tänks ögen...
Meneekö noiden 1.9 koneiden öljypohjat ristiin? Entä startit? Koneen puolella oleva startti olisi plussaa...
Vielä lomareissulla ja toistaiseksi koneita on ihmetelty valokuvista joita on kiitettävästi tullut.
Golfin kone näyttäisi olevan kallistettu jakopäästä kattoen vasemmalle. Tietty akku on helppo siirtää jos sillä selviää, mutta Bobbarin konehuoneessa olisi juuri vasemmalla tilaa syylärille ym.
Meinaakko nuita sdi/aaz öljypohjia? Aaz ja ahu on tietääkseni aina peltisellä öljypohjalla ja muistaakseni ne menee päikseen mut tuoreemmissa TDi koneissa on sit alupohja ja sen passaamisesta ei oo kokemuksia.
Nuita sdi koneita ei oo tullu vastaan joten en tiedä mitä niissä on käytetty.
Mut eikös kaikki 1.6 ja 1.9 oo kallistettu juurikin sinne vasemmalle riippumatta siitä missä autossa se on ollu.
Ja startit aina koneen puolella mutta kiinnitys on vaihteistoon joten jonkinlaisen levyn tarttet siihen koneen päätyyn tehä. Helpoin olis varmaan ottaa se vaihteiston koneen puoleinen pääty ja muokata sitä ja sovittaa siihen hydepumpun kiinnitykset.
Toinen huomioitava juttu tuli kans mieleen että aaz, (ainakin) ja varmaan kaikissa esikammio koneissa tuo kytkin/vauhtis paketti on ns väärinpäin.
Eli rakennettu niin jotta paineasetelma pultataan kampuran päähän ja siihen perään sit levy ja vauhtipyörä.
Eli sinun tapauksessa tartteisit vielä TDi koneen vauhtiksen jotta saisit homman onnistumaan, ainakin helpommin. Mulla on tuos tallin takana yks TDi josta voisin ottaa jossaki välissä kuvat osista ja kotipuolessa on yks aaz raato purettuna ilman kytkinlevyä/vauhtista niin siitä sais vertailukuvat. Tosin ne kuvat saan otettua vasta sunnuntaina ku meen käymään.
Nakkaa YV:llä puh numero tai sähköposti ni laitan kuvia jos tarttee.
Ok. Alla on numero ja watsappi pelaa myös.
Yksi mahis oisi laittaa se deutzin vauhtipyörä. Jos vaan pulttijako osuu mitenkään.
Kele. Hieman meinaa vastustaa. Möllillä heitettiin pikkuinen Baltian kierros ja menomatkalla jossain latvialaisen kaupan pihassa herkesi avain kääntymästä virtalukossa. No pienellä remppaamisella se alkoi pelata, ja suunnitelmia muutettiin niin, että mahdollisimman vähillä käynnistyksillä reissu läpi. Päästiin kotiin ja tuossa pihassa muutaman kerran kokeilin ja siihen jumahti...
No pitää vielä koittaa putsailla sitä jos se virkoaisi tai saisi edes lukkopesän ulos...
No. Ei onneksi vastustellu liiaksi. Lukko irti, puhdistusta ja hieman säätöä ja taas rokkaa...
https://www.ebay.com/itm/NEW-VE-Pump-Fuel-Governor-3200-RPM-Spring-For-5-9-2x-PCS/253140671646?hash=item3af05c1c9e:g:lTAAAOSwT~ZZsaK b
Käykö linkin vieterit aaz koneen pumpuun?
http://quietglow.com/dieselvanagon/Bosch_Pump/91.jpg
Tuos kuvas näkyy se rakenne
Tuolla jotain juttua
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=11330&sid=e86eb0465e1ff83ae5db539161e3ce87&view=print
Pannaas parit kuvat...
Deutzi juuri ulkoistettuna...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=222666
Ja tässä alkaa hieman totuus valkenemaan...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=222665
Pieneen moottoriin oot ison vian saanu sopimaan.. :D
Onko tuossa moottorin ja pumpun/pumppujen välillä nivelhässäkkä mikä tuos ylemmässä kuvassa näkyy?
Joo. Tuo kardaanin pätkä on yksi tuon laitteen erikoisuuksista...:D
Elimen luovuttaja haettu. Startti perhana on lootan puolella.
Ehkä sen kanssa pärjää mutta missähän mallissa se olisi moottorin puolella?
Valmiina uuteen elämään...:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=222672
Iso Kiitos Lassardille..!
Eiku perhana niin onki se startti laatikon puolella, muistelin aivan toisin mut piti käydä laatikosta kattomassa ja näinhän se oli.. voi perkllle..
No ratkaistaan ongelma kun saadaan se käsiin.
Vaan jos jollain on tommonen ve syöttöpumppu nurkissa joka on jostain työkoneesta peräisin,ja vaikka romukin, niin tarvetta on semmosen säätäjälle.
Deutzin vauhtis hakee paikkaansa...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=222704
Osat viety sorvarille, eli deutzista tulee startti, vauhtis, ja se pumpun kytkin. Moottoripukki kääntyy ympäri että startti vaihtaa tuonne pakosarjan puolelle. Eikä se startti taida sopia sittenkään, sitäkin pitää hieman kiertää.
Moottori asemoidaan ainakin alkuun pystyyn. Millainenhan imusihti tuolla on?
antti_boy
14.08.2019, 22:20
Riippuu vähän mistä kone on peräisin. Jos poikittaisesta niin luulis toimivan takamoottorinen Syncro portteri sitten on tehtaalta jo niin kyljellään että varmasti modausta
Riippuu vähän mistä kone on peräisin. Jos poikittaisesta niin luulis toimivan takamoottorinen Syncro portteri sitten on tehtaalta jo niin kyljellään että varmasti modausta
Todennäköisempi tuosta muutama viesti ylempänä olevasta...ja ei se oikein tölkiltä näytä.
Pelaa varmaan suoraan pystystäkin mutta käykö jossain tilanteessa niin että kone kallistuu ni horii ilmaa jos sattuu öljy olemaan vähempänä?
Ei oo kyl iso homma ku käytät sen öljypohjan irti ja muokkaat imuputken ja pohjan pystymalliseksi niin ei tule ylläreitä jatkossa..
Tuo deutsin hammaskehä aika iso joten toivottavasti on startissa kierroksia ni lähtee hyvin käyntiin..
Aikoinaan golffissa itellä meni startti huonoksi ja tippui kierrokset vähän ni älytön sahaaminen aina käyntiin, uusi startti ja lähti hipaisemalla..
Tuo deutsin hammaskehä aika iso joten toivottavasti on startissa kierroksia ni lähtee hyvin käyntiin..
Aikoinaan golffissa itellä meni startti huonoksi ja tippui kierrokset vähän ni älytön sahaaminen aina käyntiin, uusi startti ja lähti hipaisemalla..
No ainakin se on deutsin kiertänyt käyntiin...
Jos jollakin on nurkissa traktorista, genusta, puimurista, tai mistä työkoneesta tahansa peräisin oleva boschin jakajapumpun raato niin tarvisin sätäjän jousia ym.osia...
Kato nyt sitten se nokkahihnan hammaspyörän kiilauran sekä kampuran pään kondis ennen kuin lusikoit tuon vehkeen paikoilleen. Ja nokkahihnaa vaihtaessa EI tarvitse avata sitä kampuran kunkkupulttia kun se riittää että sieltä avaa ne 4-kipalesta normi hihnapyörän kuusiokolopultteja jolloin se nokkahihna liukuu kyllä ihan nätisti veks sieltä kampuran hammaspyörän päältä. Jos ne urat on tööt niin jengi on käyttänyt 1Z koneen hammaspyörää sekä tarvittavaa koneistusta kampuran päähän korjauksena. Siinä kampuran pää hieraistaan pyöreästä D-malliseksi johon toi 1Z hammaspyörä lukittuu sen orkkis kiilauran + kiilan sijaan.
1.9TD Transporterista (ABL kone) löytyy sitten ihan normi vauhtis + kytkin jotka istuu AAZin persiisiin ihan sellasenaan. Mun muistaakseni se käänteinen vauhtis+kytkin pakettikin löytyy vain vanhoista AAZ koneista tyyliin Venton pellin alta, mutta en mene vannomaan.
Ja jos halajaa lisää syöttöjä koneelle niin kattoo ensinnäkin ei "Eko TD" koneellisen version koska niissä ei ole ahdonalaista syöttöä pumpussa ollenkaan. Sitten ottaa joko rälläkän ja muokkaa karan tai Saksan eBayn auki ja hakee 1.9 tuningkegel hakusanalla valmiiksi tiukemmin soppaa syöttävän karan sinne pumppuun, niin saapi sitten vähän enemmän höökiä irti. Ainakin savua :D
Ei se savun puute ja voima ole ongelma. Työpumppu ottaa näillä säädöillä 25 heppaa, ja ajo päälle eli mitä ny parin tonnin murikan liikuttaminen hölkkävauhtia vaatii...
Haaste on saada moottorin kierrokset pysymään vakiona että a. Lastu lentää jyrsimellä b. Kone ei stumppaa kun vedät kaivurin kahvasta. C. Kierrokset ei karkaa yli 3000 rpm , koska tämän jälkeen ajopumput on romua. Ja sitä myöten koko masiina.
Tuo hihnahomma oli hyvä vinkki.
No kun kerta ei täyttä voimaa patista tartte ulos mitata, niin mitä jos sitä "kaasua" vaan mekaanisesti rajoittaisi sen sijaan että governoria käpistelis? Juolahti vaan mieleen tuollainen, mutta saattaa toki olla täysin idioottimainenkin ajatus. Kaippa se sitten kyykkää sen verran kuormittaessa että se rajoitus pitää saada sinne syöttöpumppuun.
Pumppuun pitäisi nimenomaan saada ns. tasakierrossäädin. Muuten kierrokset kyykkää kun tulee kuormaa.
Jep. Se säädin ei kaikessa monimutkaisuudessaan ole kuin oikeanlainen vetojousi.
Muut kilkkeet siellä pumpussa on jo. Tai sitten puristus , mutta vetojousi se lienee oikeassa työkonepumpussa.
Osia odotellaan edelleen. Luvattu loppuviikoksi joka alkaa olla pikkuhiljaa käsillä...
Maajussi
02.09.2019, 22:53
Akaan diesel eli Sami Orimukselle ku soitat ni sil on noit boschin osia hyllyssä aseveli hintaan....
Akaan diesel eli Sami Orimukselle ku soitat ni sil on noit boschin osia hyllyssä aseveli hintaan....
Kiitos vinkistä...
Edelleen vaan on hommat siinä vaiheessa että tehdään kaikenmaailman rästihommia pois. Eli tallin katto alkaa olla räystäslautoja vaillle valmis. Ym mitä ei malttaisi jos olisi toimiva katti pihassa..:D
tekniikkamies
03.09.2019, 08:31
Ei se savun puute ja voima ole ongelma. Työpumppu ottaa näillä säädöillä 25 heppaa, ja ajo päälle eli mitä ny parin tonnin murikan liikuttaminen hölkkävauhtia vaatii...
Haaste on saada moottorin kierrokset pysymään vakiona että a. Lastu lentää jyrsimellä b. Kone ei stumppaa kun vedät kaivurin kahvasta. C. Kierrokset ei karkaa yli 3000 rpm , koska tämän jälkeen ajopumput on romua. Ja sitä myöten koko masiina.
Tuo hihnahomma oli hyvä vinkki.
Olet kunnanvaltuutetuksi näppärä kaveri ratkaisee noita pulmia... :)
Tänä kesänä huomasin kuinka erilaiset syöttöpumput on kahdessa Hiluxissa kun 1998 ei tunnu pitävän kierroksia vakiona ja 1989 tuntuu työkoneelta koska se pelaa työkonetyyliin ja pieni kaasun liikuttaminen saa vissiin täyden syötön aktivoitumaan verrattuna uudempaan.
BJ-40/76
04.09.2019, 22:15
Olet kunnanvaltuutetuksi näppärä kaveri ratkaisee noita pulmia... :)
Tänä kesänä huomasin kuinka erilaiset syöttöpumput on kahdessa Hiluxissa kun 1998 ei tunnu pitävän kierroksia vakiona ja 1989 tuntuu työkoneelta koska se pelaa työkonetyyliin ja pieni kaasun liikuttaminen saa vissiin täyden syötön aktivoitumaan verrattuna uudempaan.
Tuo vanhemman hiluxin pumppu vois sopia yllättävän pienillä muutoksilla?
Noista "vokkelon" varhaisemmista dieseleistä (mekaanisilla syöttöpumpulla olevista) ei ole muuta kokemusta, kuin minimaallista ruuvaamista, ja ajamista.
Nuo "mekaaniset" 1,6 ja 1,9 on mielestäni nokka-akselin puolesta kierroskoneita; siis jos syöttöä lisää, (ja rajoitinta nostaa?) niin vetää huomattavan terhakkaasti jopa yli 5000 rpm
Nuo turbodieselit taitaa olla aika "pienellä" turbolla, siis kun lisää syöttöjä ja ahtopainetta, niin alkaa "puutua" kohtuu äkkiä, toki savua riittää....
Onko tosi, että nuo "Bobbarin" pumput ei kestä yhtään hetkellisiä ylikierroksia?
Jos on noin arkoja, niin minä saattasin laittaa jonkin sortin "rajoittimen"
esim toyota HJ-61 sammutusläpän, ja sille sähköinen ohjaus esim. laturin kautta.
Siis vaihtosähköä yhdeltä +diodin anodilta, ja siitä sitten vastus ja konkka sarjaan, ja kun vastuksen yli oleva jännite kasvaa yli säädetyn, niin vetää esim startin solennoidilla tuo hj-61 (12h-t) sammutusläpän kiinni (siis tuo 12h-t sammutetaan tukkimalla moottorin ilmansaanti, siis "tukehtumalla")
Toimii oikein mitoitettuna alle sekunnissa, ja sammutta myös silloin, kun lähtee käymään moottoriöljyllä.
Jos/kun tuo sammutusläppä on vaan lisäturvana, niin tuo turbon kestävyys ei välttämättä romahda, vaikka tuo sammutus olisi turbon imupuolella.
Toki paras olisi se, että se olisi turbon painepuolella.
Toki, jos kierroslukumittari, niin tuosta modatusta neulasta(leveyttä niin paljon, että kattaa esim. 1-2 tuhatta kierrosta/min ja optohaarukasta saa vastaavan yksinkertaisella elektroniikalla tuonne hj-61 sammutusläpälle.
Jos tuo kierrosluvun rajoitus toteutetaan sammutussolennoidin kautta, niin yhtä nopea, mutta ei ehkäise moottori- eikä huohotus- öljyllä käyntiä.
(suuri ongelma vanhimmissa dieseleissä, 2-3 konetta olen nähnyt särkyneen, kun imusarjaan kertyneellä huohotus/-moottoriöljyllä käyneenä ottaneen PALJON ylikierroksia, olisko 1,6 vaparilla lähes 10? tuhatta rpm, kun kiertokanki tuli lohkosta läpi, kun 1-2 vaihtaminen epäonnistui, kun 2. ei mennyt päälle suurilla ylikierroksilla...)
Hemmetin hyviä vinkkejä. Tuota pakkosammutista olen pohtinu juuri tuon öljylläkäynnin takia. Huohotuksen muutan varmaan johonnii muualle juuri tuosta syystä.
Ou jee. Osat oisi valmiina ja huomenna hakemaan ...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=223409
Ja sitten pari kuvaa.
Avattiin Arin kanssa öljypohja ja todettiin ettei mooottorin nostoon pystyasentoon ole estettä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=223416
Kampiakselin takatiiviste vaihtui samalla....
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=223417
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=223415
Öljypohjan ja kampiakselin välissä ollut loiskelevy jätettiin pois ihan vaan fiilispohjalta...
Mites öljynsaanti kun bobcatilla keulitellaan tai muutenkin kaltevat rinteet,onko otettu huomioon? Mielenkiintonen projekti jokatapauksessa
No tuo imukärsä on olemassaan niin lähellä pohjaa että emme ota stressiä, ehkä varuiksi hieman enemmän öljyä kuin normisti...?
Portterin öljypohja olisi syvempi mutta semmoista ei juuri tähän lähtöön ollu käsivarastossa. Mutta jos on ongelmia niin korjataan. Ajtaanhan näillä mosilla offiakin...:D
Hitto vaan kun meinaa olla taas hieman lyhyet työraot tehdä tuota. Mutta jos ei mitään radikaalia tule vastaan niin ensi viikolla pitäisi liikkua...
Ja jatkuu...
Pata saatu jo samalle tontille Katin kanssa...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=223457
Ja syylärikin löysi paikkansa...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=223458
Pienellä onnella Sunnuntai iltana voisi olla hetki jolloin tuo parkaisee...
Mikähän olisi hyvä vaimentaja tommoseen, joka leikkaisi ärinän, ja jättäisi murinan...?:D
v9gzT7-HVIM
https://youtu.be/v9gzT7-HVIM
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=223555
Alkais olla kaikki kohdillaan. Enää syylärin kiinnitys, kakkosnopeuden sähköt, ja se syättöpumppu... Dieseli ukko kävi hakemassa säätimen himmelin ja toivottavasti ratkaisun hakeminen ei kestä kauan....
Jeeess!
Koeajot tehtynä. Pelittää ja hitto ku o hiljanen... Pumput ja kauhan rapina tulee moottorin äänien yli. Syöttöpumppu pelaa loistavasti...:D
Vielä pientä sipistelyä ja kohta ollaan taas valmiina riviin!
2NweYPMC0JU
https://youtu.be/2NweYPMC0JU
G_kgAtK7VtQ
Jees.
Bertta sai tuoreemman laturin, ja Katti alkaa vähän kerrassaan valmistumaan. Hyvin on kyllä volkkarin koneessa puhtia. Ehkä saisi olla hieman jyrkempi säätäjän käyrä mutta kunhan pääsee kunnolla töihin niin sitten se mielipide vasta muodostuu...
Huomenissa olis vielä yksi kaapelikeikka. Hemmetti vaan kun sataa niin joutuu kaivamaan mutta wth! On meillä rototiltti ym.herkut...:D:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224416
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224417
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224419
Jeah. Maahan meni muutamaa eriväristä putkea. Eli pistettiin samalla sadevesi ja salaojajuttuja jiiriin.
Ja sitten hieman serviceä...
Wolkkarin woimadieselin vesipumppu alkoi vuotamaan niin samalla vaihtui jakohihnakin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224418
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224415
Mölliin Uutta Lediä lähivaloihin. Saas nähdä miten pelaa.
, Ja tepsiikö ferriitit radio häiriöön...
E. Radio pelaa ja valokuvio on Tämmöönen...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224422
Hieman laikukas mutta säädellään vielä jos saisi paremmaksi. Tähän mennessä paras tai vähiten huono esitys...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224451
Koska huomenna pitäisi mennä pakkaselle, pesin bobbarin ja kiillotus lasin...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224452
Tilasin netistä nastarenkaat, niinkuin nykyään tapana on ...
Tilasin 265/70-16 ja sain 265/70-17...:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224467
Oli hieman hölmö tunne kun nakkasin renkaan vanteelle ja se solahti läpi. No eikun hakemaan kesärenkaat ja vaihtamaan uudet kumit niille vanteille.
Lopputulos...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=224466
Tilasin netistä nastarenkaat, niinkuin nykyään tapana on ...
Tilasin 265/70-16 ja sain 265/70-17...:D
Mikäs noin hyvin palveleva paikka on?
Mikäs noin hyvin palveleva paikka on?
1001renkaat.com
Oma moka asiassa on se etten ollut tarkastamassa tuotetta, sekä kaikki reklamaatio ajat on mänt aikaa sitten.
Mutta ei tuo harmita. Sillä koskas NY offaria jurppisi jos kaupasta tulee isommat renkaat kuin mistä maksoit...:D
Lerssinen
06.11.2019, 19:49
On minullekkin tullu tuosta puljusta epäkuranttia tavaraa. Kuvassa ja tilauksessa oli rotiiva AT ja tuli rotiiva HT. Ei auttanut märistä kun kuvat netissä on kuulemma vaan huvin vuoksi..
Koko sentään osui oikein.
Kyseisen liikkeen toiminta on hyvin kyseenalaista. itsellä myös huonoja kokemuksia.
mulle tuli tuolta renkaat muutamassa päivässä ilman mitään ongelmia.
mulle tuli tuolta renkaat muutamassa päivässä ilman mitään ongelmia.
Samoin Eemeliin. Ite firmahan on andorrassa ja varastoja on sitten siellä täällä...kait...
rRonXj929X0
https://youtu.be/rRonXj929X0
https://www.thedrive.com/news/31096/this-ls-v-8-swapped-bobcat-skid-steer-is-the-ultimate-construction-tool?fbclid=IwAR0qxru69O8voEg_caHMVpGXoei1znMtJ1Q5 MkoFkkqRgJIN-pRTYkBrcVs
Siittä moottorin mallia :D
https://www.thedrive.com/news/31096/this-ls-v-8-swapped-bobcat-skid-steer-is-the-ultimate-construction-tool?fbclid=IwAR0qxru69O8voEg_caHMVpGXoei1znMtJ1Q5 MkoFkkqRgJIN-pRTYkBrcVs
Siittä moottorin mallia :D
Hirveesti hyötyä, jos hydrauliikat pysyy vakiona...
https://www.thedrive.com/news/31096/this-ls-v-8-swapped-bobcat-skid-steer-is-the-ultimate-construction-tool?fbclid=IwAR0qxru69O8voEg_caHMVpGXoei1znMtJ1Q5 MkoFkkqRgJIN-pRTYkBrcVs
Siittä moottorin mallia :D
Hyvinhän se kasikin tuonne sopii...:D
Tosiaan tuohon jatkoksi jonkun ison Bobbarin hydrauliikka ja ”Bobcat from hell” on syntynyt...
Eli niin että kasikoneen ärinällä voi temppuilla jollain 60 nopeuksilla tms.
Muutenhan 743 sen hydellä ei saa moottorista kuin ehkä max 50 heppaa ulos.
Itse haaveilin tyyliin saabin V6 dieselistä tuohon. Mutta siinäkin on omat haasteensa tuon tehonsäädön kanssa. Max kierrokset on 3000...
Jopas on karannaa kauas mutta pistetääs yksi Bertta in action pätkä...
7tmDOxNFTno
https://youtu.be/7tmDOxNFTno
Jos joku miettii yön unettomina tunteina että maasturissa ketjut eteen vai taakse, niin...itse käytän edessä ja tältä keikalta tullessa tuli taas hyvä syy että miksi? Pimeässä en osannut santsata tarpeeksi vauhtia viimeiseen mäkeen ja siihen istui. Mutta koska ketjut oli päällä niin eikun kaivatusta jään läpi, ja kun soraa alkoi löytymään, niin etuset lappoi sitä kohti takasia, ja parin yrityksen jälkeen oltiin irti...siis kärri perässä jossa mönkkäri kyydissä.
Technics
07.02.2020, 20:23
Olipas pehmyt koivu! Oli varmaan kohtuu suojaisassa paikassa kun on kestäny pystyssä näinki pitkään.
Ketjuhommaan, tuo tuli huomattua jo intissä että jos laiskottaa laittaa masiin neljää niin laittaa ne kaksi sitte eteen. Toki oli siinä seki ajatus taustalla että ajamisessa on huomattavasti enemmän hauskuuskerrointa kun voi viillätellä mutkissa perää pitkin penkkoja ja samalla luottaa siihen ettei se mihkään karkaa kun etupää pitää :D
Olipas pehmyt koivu! Oli varmaan kohtuu suojaisassa paikassa kun on kestäny pystyssä näinki pitkään.
Ketjuhommaan, tuo tuli huomattua jo intissä että jos laiskottaa laittaa masiin neljää niin laittaa ne kaksi sitte eteen. Toki oli siinä seki ajatus taustalla että ajamisessa on huomattavasti enemmän hauskuuskerrointa kun voi viillätellä mutkissa perää pitkin penkkoja ja samalla luottaa siihen ettei se mihkään karkaa kun etupää pitää :D
Joo.:D
Tosin tikapuuketjujen kerroin tässä painoluokassa on semmonen että sladinopeudet on melko alhaisia ...:D On ajo aikamoista jytinää. Mutta muutaman kerran talvessa päällä ovat ja aina tarpeeseen. Ja jos jätät pois ja otat persmäet niin ei se yleensä hyvältä tunnu sekään...:D
Ketjujen kanssa saa aina toisen tilaisuuden.
Just siihen suuntaan haluu. Lahot ja tuoreet. Isot ja pienet.
Vinssi ja väkipyörä.....Ja köysi tai vaijeri riittävän ylääl puussa et voima riittää.
Mä en oo vaivatunu ees käyttää kake vinssii.....muuten kun yksin.
Parempi puolisko automaatti maasturin penkin ja ratin välis sopival kaasul ettei tarvii ees huudella.
Ja vetonarut väkipyöräst vetokoukus kiinni. Ja kuskikin on oppinut et miten hommaa jekkasee......
Seuraavaks mun tarvii kaadella vanhoi jytäkoit mäntyi yli 2m3 siemenpuita noin 15 kpl jotka menee kenttäsirkkeliin,
mistä palaa takaisin 8m pitkinä terden kattovasoiks. Ja jää niist viel muutakin hyödynnettävää. Ja mun täytyy saada tukit viel jäillä mantereen puolel.
Noin pitkii ku ei saa rautakaupast. Vasat kantavat rakenteet joutuu ostaan liimapuupalkkein.
Peukku Antsalle kaikista opettavaisista rainan pätkistä.
Ja muustakin tiedon jakamisesta.
Just siihen suuntaan haluu. Lahot ja tuoreet. Isot ja pienet.
Vinssi ja väkipyörä.....Ja köysi tai vaijeri riittävän ylääl puussa et voima riittää.
Mä en oo vaivatunu ees käyttää kake vinssii.....muuten kun yksin.
Parempi puolisko automaatti maasturin penkin ja ratin välis sopival kaasul ettei tarvii ees huudella.
Ja vetonarut väkipyöräst vetokoukus kiinni. Ja kuskikin on oppinut et miten hommaa jekkasee......
Seuraavaks mun tarvii kaadella vanhoi jytäkoit mäntyi yli 2m3 siemenpuita noin 15 kpl jotka menee kenttäsirkkeliin,
mistä palaa takaisin 8m pitkinä terden kattovasoiks. Ja jää niist viel muutakin hyödynnettävää. Ja mun täytyy saada tukit viel jäillä mantereen puolel.
Noin pitkii ku ei saa rautakaupast. Vasat kantavat rakenteet joutuu ostaan liimapuupalkkein.
Peukku Antsalle kaikista opettavaisista rainan pätkistä.
Ja muustakin tiedon jakamisesta.
Jep. Ja Kiitos!
Paljonko on saimaaalla jäätä?
Jep. Ja Kiitos!
Paljonko on saimaaalla jäätä?
Lumet sulaneet sateiden myötä jäält kuin mettist.
Mönkkäri kelit jos vähäkin maalla tarvii liikkuu.
Ja mukavampaa jäälkin kun ei sudi niinku moottorikelkka.
Kaikkee 8-23cm väliin ja virtapaikois viel vähemmän.
Tänään nostellut jääpalat 16-23cm. Lähelt laiturii omas rannas.
Jään päältä helpompi ja tarkempi tehdä arkun ankkurointi poraukset suoraan kallioon ku sulan aikan veneest.
Syvimmät 1,5m jään alla. Räikkä ja tuurna hommatkin onnistuu jatkoilla jään reunalt.
Ja kivitäyttötkin menee paljon helpommin. Eli käytetään luonnonvoimii hyväksi......:D :D.
Tulos L-osa kylkikiinnitys laiturin päähän suoraan selälle, 10m pätkä. Ja arkun tarviin 4-7m kohille.
Joutuu roikottaa vikat 3m. ja mahdollisesti nyppään ton 3m talveks rannalle. Ja saa tonne päähän tönärit kivipohjast jos tarvii.
Jäät menee ain poikki noin 8m kohilt rannast. Sen yli jos menee niin lähtee värkit saimaalle suurella todennäköisyydellä.
Tänään meinasin ruveta askartelemaan Bobbariin uutta huutokauppalöytöä paikalleen...
Eli penkkiä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226360
Mutta startti alkoi vaatimaan huomiota joten irti putsaus, solenoidin pultit ympäri, ym. Ja taas rokkaa.
Vaan pannaas parit kuvat vielä...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226361
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226363
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226362
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226364
Ja pienempää kalustoa...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226365
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226366
Päivän innovaatio...
Eli keppien rinnalle jalkaohjaus ajolle...
R3hoOC_GhjA
Kiitos myös startup koneistaja Ari Nikamaalle joka valmisti parit osat nopealla aikataululla... :mrgreen:
dodge3500
27.02.2020, 07:14
Sit viä puomiston ohjaus kahvoille niin meikäläinenkin osais touhuta bopparilla
Sit viä puomiston ohjaus kahvoille niin meikäläinenkin osais touhuta bopparilla
Äkkiä tuon oppii. Hieman jäi vielä änkyräksi. Täytyy muuttaa vielä nuo välitangot suoraan noiden ajokeppien pokittais akselille, niin häviää yksi välys, ja muuttuu geometria paremmaksi.
Lisäksi olen äheltänyt renkaan kanssa. Tällä kertaa leikkasin vanteen ja renkaan väliin vanhasta sisuskumista tallan.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226527
Ajopolkimet...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226525
Paikoillaan...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226526
Testailin aamulla vielä lisää ja hitto ku tul hyvä...:D
Lisäksi olen äheltänyt renkaan kanssa. Tällä kertaa leikkasin vanteen ja renkaan väliin vanhasta sisuskumista tallan.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226527
Hyvää meinikiä.
Viksuu pitää huolt tost renkaan palteest ja vanteest ettei ala vuotaan heti tai vuuen pääst......Varsinkin raudoil.....
Kokemuksest..... mul ol popparin pyörät tubeless. Enkä tarvinnu sissareit.
Peukku vaik en kuulu ku epäsosiaaliseen mediaan.....
Tuossa renkaassa on jotain mätää. Joko vanne on aavistuksen pieni tai rengas iso, tai molempia. Tuo on vuotanut aina tuosta renkaan ja vanteen välistä, ja vaikuttaa että se tiivistyy väärästä paikasta...
Parit kuvat....
Fleet Line...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226738
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226736
Ja hieman halkoja...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226735
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226734
Parit kuvat....
Fleet Line...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226738
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226736
Ja hieman halkoja...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226735
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8466&pictureid=226734
Onko joutuisampi tuo 36 kun se entinen 30 polttomoottori käyttöinen?
Onko joutuisampi tuo 36 kun se entinen 30 polttomoottori käyttöinen?
En tiijä. On siinä ainakin massikallinen tehoa takana, ja lainakoneita kun ovat niin käyttäjä ei ole tehokkaammasta päästä. Tuolla esim.voi aloittaa sahaamisen jo halkaisun paluuliikkeen aikana. Alkuun tulee sitä pöytää varottua, vaikka ei siihen pysty sahaamaan.
Halkasussa on reilusti enemmin puhtia.
15 kiintoa työnsin n.12 tuntiin tuosta läpi. Ja aloittelija olen joten nopeeta tai ei...
En tiijä. On siinä ainakin massikallinen tehoa takana, ja lainakoneita kun ovat niin käyttäjä ei ole tehokkaammasta päästä. Tuolla esim.voi aloittaa sahaamisen jo halkaisun paluuliikkeen aikana. Alkuun tulee sitä pöytää varottua, vaikka ei siihen pysty sahaamaan.
Halkasussa on reilusti enemmin puhtia.
15 kiintoa työnsin n.12 tuntiin tuosta läpi. Ja aloittelija olen joten nopeeta tai ei...
Jos nopeaa haluaa ja tavara ei ole kovin julmettua jöötiä, niin klapi-tuiko on kyllä nopein. 8 kuution mettäkärry menee lävitte 2 pekkaan tunnissa.
Männävuosina kotitilalla meni yhteensä 150 kuutiota vuodessa puuta lämmityksiin erinäisissä kohteissa. Noita hydraulisia viritelmiäkin kokeiltiin, mutta ei ne nopeudessa pärjää.
Jos nopeaa haluaa ja tavara ei ole kovin julmettua jöötiä, niin klapi-tuiko on kyllä nopein. 8 kuution mettäkärry menee lävitte 2 pekkaan tunnissa.
Männävuosina kotitilalla meni yhteensä 150 kuutiota vuodessa puuta lämmityksiin erinäisissä kohteissa. Noita hydraulisia viritelmiäkin kokeiltiin, mutta ei ne nopeudessa pärjää.
Menee taas halkoholistien meisselin mittaamiseksi mutta...klapituiko on hyvä alku. Siitä kaikki on aikanaan lähtenyt. Ja nopea on jos tonniperällä pyörittää.
Superpilke on se nopeanopea kone. Kolme katkaisua sekunnissa. Toki mitta ei ole ihan tarkemmasta päästä muttta silti.
Ja sitten Möllistä kyssäriä... Mistä tietää onko siinä normi vai 2massa vauhtis?
Alkaa kytkin olla vaihtokunnossa ja pitäisi suunnitella uutta.
Ja vielä että laittaako vakio/orkkis vai ja joku stydimpi?