PDA

View Full Version : WJ Jeep hommia ja jutustelua ...


Sivua : 1 2 3 4 [5]

Macke
02.10.2021, 08:22
Omaani tutkaillen joka muuten on aikalailla ruosteeton, niin helmapalkkien takapäistä sisältä käsin sekä etulokareiden kaaret.

Palex
02.10.2021, 13:53
Meilläkin kukkii kaarista, ja apparin puolen helma oli takapuolelta niin rapee, että hitsasin sinne jonkun about 1000x100mm palan tuossa taannoin. Ulkopuolelta helma sentään näyttää hyvältä, niin ei tarvinnut julkisivupaikkauksia tehdä.

-Epe-
02.10.2021, 21:54
Oma on varsin tervepeltinen, mutta siitä hävisi ensin tankin "pohjapansari". Nyt tähän katsastukseen piti ensimmäisen kerran hitsata takahiekkapeltiä ja pari muutakin paikkaa taka-akselin takapuolelle.

Macke
03.10.2021, 07:36
Totta joo, tankin ripustuspellin olen minäkin joutunut vaihtamaan kun siitä ei ollut oikein mitään jäljellä. Koko tankkihan on siis kiinni autossa sillä "pohjapanssarilla", ihme ettei tullu alas koko hela hoito...

Fruehauf-CJ
03.10.2021, 09:20
Mistä nämä WJ:t ruostuu ensimmäisenä.

Vieläkin kiinnostais tämmönen kikkare mutta kun kokemusta ko. mallista ei ole yhtään.
1999 V8 WJ ja 460000 mittarissa.
Tankin "panssari" pehmentynyt, vaihtokunnossa. Taitaa olla tyyppivika :D ja konepellin etureuna :eek:

Alkaa tuon ikäluokan autot olemaan yksilöitä. hyviä varmasti löytyy vielä!

RockerDuck
07.10.2021, 22:23
Eli maasturi kantaan tuli taas siirryttyä, 03 WJ 2.7 crd limitedin muodossa.

Varsinaisesti ei ole vika, mutta kojetaulun sisästä kuuluu välillä suhahdus, niin ku alipaine karkaisi. Ei vaikuta heilutteletko lämppärin nuppia, ja välillä se kuuluu vaikka ei ole virrat päällä, varsinkin kun just oot auton sammuttanu?

Toinen homma on jyrinä kääntäessä, kylmällä autolla ääni kuuluu herkemmin, eli voisko olla jakiksen puolella? Samalla tuntuu niinkuin yrittää lukkoja päälle. Tätä ei tee läheskään joka kerta jyrkkään kääntäessä, varsinkaan lämpimänä.

Sitten ulkonäkö kysymysten pariin, autossa on 2 tuuman korotus, onko sinne toiveitakaan saaha 33 alle ilman että lekaa heiluttaa koko päivän? Cooperin STT Pro renkaita mieluillu, ei taho vaan 16 löytyä, tai kertokaa viisaammat jos niitä jollain on hyllyssä... Vaihdossa vois joutaa alkuperäiset alumiinit ja melko tuoreet a/t kuvioiset Sailunit, olikohan orggis koossa.

-Epe-
11.10.2021, 17:44
Eli maasturi kantaan tuli taas siirryttyä, 03 WJ 2.7 crd limitedin muodossa.

Varsinaisesti ei ole vika, mutta kojetaulun sisästä kuuluu välillä suhahdus, niin ku alipaine karkaisi. Ei vaikuta heilutteletko lämppärin nuppia, ja välillä se kuuluu vaikka ei ole virrat päällä, varsinkin kun just oot auton sammuttanu?

Toinen homma on jyrinä kääntäessä, kylmällä autolla ääni kuuluu herkemmin, eli voisko olla jakiksen puolella? Samalla tuntuu niinkuin yrittää lukkoja päälle. Tätä ei tee läheskään joka kerta jyrkkään kääntäessä, varsinkaan lämpimänä.

Sitten ulkonäkö kysymysten pariin, autossa on 2 tuuman korotus, onko sinne toiveitakaan saaha 33 alle ilman että lekaa heiluttaa koko päivän? Cooperin STT Pro renkaita mieluillu, ei taho vaan 16 löytyä, tai kertokaa viisaammat jos niitä jollain on hyllyssä... Vaihdossa vois joutaa alkuperäiset alumiinit ja melko tuoreet a/t kuvioiset Sailunit, olikohan orggis koossa.

Kyllä minullakin jää säätämään automaatti-ilmastointia vaikka auto on sammutettu, tai näin olen äänistä päätellyt. Joku oli myös mittaillut yleismittarilla ja todennut saman. Ennen minun WJ purki akkua jos pidempään oli ajamatta. Mutta nykyään laitan off-asentoon jos jätän auton parkkiin. En ole 100% varma että syy olisi siinä, mutta enää ei ole kertaakaan tyhjentynyt akku.

Jyrinä voisi tulla hyvinkin lukoista. Onko tietoa koska on öljyt vaihdettu ja onko laitettu sopivaa lisäainetta?

Noista renkaista, varmasti joudut muokkaamaan ja paljon! Minun renkaat on mitalla katsottuna 29" ja ovat vakiovanteilla, silti piti sisälokareita kiristellä nippareilla. Reilusti pienemmän ET:n vanteilla eivät sopineet kääntymään, joten jouduin vaihtamaan vakiovanteille.

RockerDuck
12.10.2021, 21:44
Öljyillä ei pitäs olla ajettu kun n.2000km ja vissiin Jamantin tuotteilla/ohjeilla laitettu.

Tuo automaatti-ilmastointi homma pitää tutkia, voi hyvinkin olla se. Mistä muuten porukka on tilannut korotus sarjat, 3" sarjaa mieli tekis laittaa alle, vaikka ei tällä ollut tarkotus ajella ojan taa...

Muoks.

Kaverilta löyty pohjapanssarin peltileikkeet, vaihteistolla ja polttoainelauhduttimelle(?), pitäs vissiin ruveta nekin askartelemaan paikalleen, onko tietoa mistä löytäs puskureitten leikekuvat, sellaiset missä olis vinssipetikin jo valmiina?

Clint
28.02.2022, 12:42
Kirjoitetaanpa tähän ketjuun:

Minulla on vm 2000 WJ 4.7l quadra drivella. Ostin sen pari vuotta sitten, olen asennellut (ja leimannut) siihen Rough Countryn 4" korottavan long arm -alustasarjan, eteen tuplaristikkokardaanin, kylkiin järeät helmapalkit ja renkaiksi Insan Special Trackit koossa 265/75R16 (todellisuudessa melko korkeat).
Autohan palvelee mitä parhaiten käyttötarkoituksessaan, eli pääsee perheen kanssa sukulaisten tiluksilla vähän pahempiinkin paikkoihin paistamaan makkaraa, ilman että tarvitsee kantaa nuotiopuita pitkää matkaa.

Seuraava projekti olisi uuden takapuskurin teko ja siihen yhdistettynä tuon todella alhaalla olevan bensatankin nosto varapyöräkotelon verran ylemmäs. Alun perin ajattelin tehdä homman siten, että otan vakio tankin suojasta siivut pois kyljistä ja nostan ylöspäin, mutta koska minulla tuo suojus on harvinaista kyllä aika priimakunnossa, en tarkemmin ajateltuna haluaisikaan lähteä pilkkomaan sitä.
Kysynkin, että olisikoon kellään 1) myydä tankin panssaria (vaikka itsetehtyä), joka mallaisi tankin noston kanssa tai 2) valmiita kuvia osista, joista saisi hitsuuteltua kasaan uuden panssarin?

Jos saan jostakin käypäisen panssarin, niin sitten tuo alkuperäinen tankinsuoja vapautuu myyntiin.

timpson
08.03.2022, 22:01
Eli maasturi kantaan tuli taas siirryttyä, 03 WJ 2.7 crd limitedin muodossa.

Varsinaisesti ei ole vika, mutta kojetaulun sisästä kuuluu välillä suhahdus, niin ku alipaine karkaisi. Ei vaikuta heilutteletko lämppärin nuppia, ja välillä se kuuluu vaikka ei ole virrat päällä, varsinkin kun just oot auton sammuttanu?

Toinen homma on jyrinä kääntäessä, kylmällä autolla ääni kuuluu herkemmin, eli voisko olla jakiksen puolella? Samalla tuntuu niinkuin yrittää lukkoja päälle. Tätä ei tee läheskään joka kerta jyrkkään kääntäessä, varsinkaan lämpimänä.

Sitten ulkonäkö kysymysten pariin, autossa on 2 tuuman korotus, onko sinne toiveitakaan saaha 33 alle ilman että lekaa heiluttaa koko päivän? Cooperin STT Pro renkaita mieluillu, ei taho vaan 16 löytyä, tai kertokaa viisaammat jos niitä jollain on hyllyssä... Vaihdossa vois joutaa alkuperäiset alumiinit ja melko tuoreet a/t kuvioiset Sailunit, olikohan orggis koossa.

Etukardaanin takimmainen nivel on se ensimmäinen epäilyksen kohde melkein missä vain oudossa äänessä, varsinkin jos on yhtään korotettu.

265/75R16 mahtuu kohtuu pienillä leikkelyillä ja parin tuuman korotuksella mutta kiinni nekin ottaa sisäänjoustoissa jos maastossa venyttelee.
Prisman parkkikselle näillä pääsee kyllä rotvallin yli. Etujarrut on sen verta isot että 15 tuumaiset vanteet ei mahdu kuin 4 tuumaa tai pienemmällä backspacella. Eli pitää olla ulospäin levittävät 15" vanteet.

Jos myyntipäälle tuut orkkisvanteista niin mua kiinnostais ne.

-Timppa

RAF
06.04.2022, 20:33
WJ Jeep 4.7 2000 otteessa 245/70R 16.minkä kokoista rengasta tuohon voisi alkaa suunnittelemaan mahtuuko 285/75 16 olisi hyllyssä,mitkähän uuden lain mukaan suurimmat koot tulisi kysymykseen ilman muutos katsastusta ja muutos katsastettuna Kiitos jo etukäteen.

Macke
06.04.2022, 22:08
Ei mahdu ilman korotuksia ja rälläkän vingutusta. Eikä sulla vedä sitten turbiinilukkokaan kiinni normi maantiellä. Mulla 265/70R16 rinkelit 2" korotuksella ja noissakin jo sen verta isompi vierintäkehä että turnipsi tykkää lukittua siinä 90km/h kieppeillä joka ei ole kauhean hyvä juttu sakkomielessä valtaosalla tiestöä.

Ja jos ei pääse ajelemaan lukitetulla turnipsilla niin vierre tankissa on aikamoinen.

Timo_L
07.04.2022, 06:19
245/70 R16 on STRO:ssa 750mm, mihin 15% päälle on 862,5mm. Eli esim. 315/70 R16 menisi, 305/70 R17 myös, tai niitä pienempänä 33 x 12.50.
WJ:ssä täytyy tehdä melkoisia muutostöitä etupyörän koteloissa että saa vähänkään isommat renkaat alle, ja siinä sivussa korotuksen jälkeen myös sisäänjoustoa on syytä rajoittaa suunnilleen korotuksen verran.

Välitykset voi ja kannattaa vaihtaa, jos on selvästi alkuperäistä isommat renkaat.

-Epe-
08.04.2022, 17:45
245/70 R16 on STRO:ssa 750mm, mihin 15% päälle on 862,5mm. Eli esim. 315/70 R16 menisi, 305/70 R17 myös, tai niitä pienempänä 33 x 12.50.
WJ:ssä täytyy tehdä melkoisia muutostöitä etupyörän koteloissa että saa vähänkään isommat renkaat alle, ja siinä sivussa korotuksen jälkeen myös sisäänjoustoa on syytä rajoittaa suunnilleen korotuksen verran.

Välitykset voi ja kannattaa vaihtaa, jos on selvästi alkuperäistä isommat renkaat.

Minulla on 2" korotuspalat ja alkuun en laittanut sisäänjouston rajoittimia. Myöhemmin laitoin ne paikalleen mutta auto muuttui niin kömpelöksi että piti ottaa pois. Mitähän ensimmäisenä särkyy kun ajan ilman sisäänjouston rajoittimia?

Timo_L
08.04.2022, 19:18
Minulla on 2" korotuspalat ja alkuun en laittanut sisäänjouston rajoittimia. Myöhemmin laitoin ne paikalleen mutta auto muuttui niin kömpelöksi että piti ottaa pois. Mitähän ensimmäisenä särkyy kun ajan ilman sisäänjouston rajoittimia?

Jos korotat 2" ja lisäät joustonrajoitusta 2" niin alustassa on tasan yhtä paljon sisäänjoustoa kuin ennenkin joten se ei ole syy alustan huonompaan toimintaan ;)
Toki aina hyvä asia jos sisäänjoustoa saa enemmän, jolloin alusta nielee epätasaisuudet parammen kunhan iskarit on kunnolliset.

Alustaa korottaessa uudet iskarit on yleensä pidemmät, jolloin voi käydä niin että iskarit pohjaa - jos ei suorassa joustossa niin ainakin ristijoustossa. Se selviää vain kokeilemalla, monesti "bolt-on"- setit on sellaisia että ne ei todellakaan ole ihan loppuun asti ajateltu toteutuksen osalta.
Jos taas ajattelet että korotat alustaa 2" etkä rajoita sisäänjoustoa. Ajokorkeudessa rengas mahtuu, mutta sisäänjoustossa akseli menee edelleen aivan yhtä ylös -> orkkista isompi rengas ei välttämättä mahdu silloin pyöränkotelon sisälle ja/ tai ottaa kiinni lokarin reunaan.

Suomeksi sanottuna: korotus EI auta isomman renkaan mahtumiseen, jos ei samalla joko rajoita sisäänjouston määrää, tai sitten tee muulla tavalla lisää tilaa pyöränaukkoihin ja/ tai pyöräkoteloihin.

-Epe-
08.04.2022, 19:56
Vertasin siis vain korotettua, en ilman korotusta. Mutta 245-75/16 renkaat mahtuu vakiovanteilla pyöränkoteloihin ilman rajoittimia. Yhdellä nippusiteellä kun kiristi sisälokaria edestä niin ei hankaa mihinkään. Toki ylimääräistä tilaa ei ole yhtään.

-Epe-
17.05.2022, 16:16
Mites iso homma on käytännössä ensikertalaisen vaihtaa etuperään pelkkä vari-loc lukko? Ja onnistuuko ahtaassa autotallissa vai pitääkö sivuille olla reilusti tilaa? Mietin kun dieseleistä on lukollisia akseleita purkuautoissa paljon tarjolla mutta toimivuudesta ei kellään ole takuita. Ja oma on siis bensa V8.

J-J
18.05.2022, 10:52
Mites iso homma on käytännössä ensikertalaisen vaihtaa etuperään pelkkä vari-loc lukko? Ja onnistuuko ahtaassa autotallissa vai pitääkö sivuille olla reilusti tilaa? Mietin kun dieseleistä on lukollisia akseleita purkuautoissa paljon tarjolla mutta toimivuudesta ei kellään ole takuita. Ja oma on siis bensa V8.
Sivusuunnassa tarvitaan tilaa niin paljon, että saa vetoakselit vedettyä akseliputkesta ulos. Kun mittailet, niin huomioi että eri puolilla akselit ovat eri mittaiset kun perä ei ole keskellä.

Teoriassa, jos vaihdat vain vari-lok -> vari-lok, niin pitäisi riittää, että akselia vetää vain sen verran ulospäin, että päät liukuvat carrierin ulkopuolelle. Mutta kun samalla kannattais vaihtaa ne akselin tiivisteet ja jos sen akselin pään jättää makaamaan sinne putkeen niin sieltä tarttuu sitten hiekkaa yms. siihen akselin päähän spooreihin ja tiivistepintaan.

Jos taas vaihdat avoimen -> vari-lok niin silloin pitää vaihtaa ne vetoakselitkin kun ovat eri mittaiset.

Ja jos tarve on saada avoimeen perään lukko, niin pienimmällä remonttitilan tarpeella pääsee, kun laittaa palalukon.

Akrobaattihommiahan ne pienessä tallissa helposti on :(

-Epe-
19.05.2022, 12:46
Autossa on tällä hetkellä vari-lok mutta se ei pidä, eli vari-lok -> vari-lok.

J-J
19.05.2022, 14:30
Autossa on tällä hetkellä vari-lok mutta se ei pidä
Saman huomasin omassa talvella. Takaset pyöri tasatahtia mutta edessä vain vuorotellen. Oli helppo huomata kun jäin omassa pihassa hankeen jumiin :D Lapiohommiksi meni. :rolleyes: Samalla havaitsin myös edestä kuuluvan kolahtelun, eli lienee CV-nivelessä klappia. Pitääkin katsastukseen vaihtaa.

-Epe-
12.06.2022, 18:48
Toista kertaa etukardaanin kanssa ongelmissa. Tällä kertaa auto muuttui takavetoiseksi.. Viimeksi etukardaani lähti helposti mutta nyt ei mahdu tulemaan millään pois etuperän päästä. Onko ideaa miten saisi lisätilaa? Auttaako esim pyörän tunkkaaminen ilmaan?

driimis
13.06.2022, 18:29
Oisko kellään tarvista WJ:n vanteille? Ei ole orkkis eikä alut mutta jotain seosta, muistaakseni 17x7. Tarkemmat speksit voin tarkastaa loppuviikosta kunhan pääsen reissuhommista kotiin. Oulusta löytyy ja varastoon pitäis saada tilaa. 4kpl setti siis kyseessä. Jotain nirhaumaa löytyy mutta ei viittis metallinkeräykseenkään viedä. Ohessa kuva mistä näkee mallia.

-Epe-
13.06.2022, 19:33
Toista kertaa etukardaanin kanssa ongelmissa. Tällä kertaa auto muuttui takavetoiseksi.. Viimeksi etukardaani lähti helposti mutta nyt ei mahdu tulemaan millään pois etuperän päästä. Onko ideaa miten saisi lisätilaa? Auttaako esim pyörän tunkkaaminen ilmaan?
Itse itselleni vastaten. Etuperän päästä oli nivel tuhoutunut ja kuulat väärässä välissä niin ei painunut tarpeeksi kasaan. Eikä edes tunkkailut auttanut. Mutta päätykuppi lähti helposti irti ruuvarilla vääntämällä ja irtonaiset osat tipahti itsestään alas. Sen jälkeen kardaanin vain laski maahan.

Aku
15.06.2022, 19:09
WJ 2.7CRD 2002.

Tässä pikkuhiljaa saanut autoa taas ajokuntoon. Pariin asiaan kaipaisin lisätietoa:

1. Katselen WJdiagPro-ohjelmalla anturien arvoja. Siellä on vaihdelaatikon alla sellainen kuin "uphill grad". Tuo lienee kallistuskulma-anturi? Se näyttää mitä sattuu. Välillä 0%, välillä tasamaalla yli 60%. Mihin kaikkeen tämän anturin lukema vaikuttaa? Turbiinilukon kytkeytymiseen? Missä moinen anturi sijaitsee? Ihmettelin, kun ei tunnu turbiinilukko menevän kiinni. Vaikuttaako koko asiaan? Renkaat 245/70R17 eli hieman isommat kuin vakiona kai. Nopeusmittari näyttää satasen vauhdissa 2km liikaa.

2. Öljynpaine. Kojetaulun mittari näyttää hyviä lukemia, tyhjäkäynnillä 3,5...4 ja ajossa yli. Diagnostiikka väittää samaan aikaan, että paine on n. 1,5. Onko kaksi eri anturia ja missä nämä sijaitsevat?

3. Tämä on ihme ongelma, joka on nyt jo joitain vuosia ollut päällä: korkea tyhjäkäynti. Tyhjäkäynti seilaa selvästi korkealla, 900...1100, mutta palautuu normaaliksi, kun jarrua painaa. Ei vaikuta normaaliin käyttöön, mutta ihmetyttää että mistä johtuu. Vakionopeussäädin toimii.

4. Ilmastoinnin kondenssivedet valuu pelkääjän jalkatilaan. Missä pitäisi olla kanava vedenpoistolle? Tässä autossa tuo lämppärin kotelo on pilkottu ja taas kasattu jonkun toimesta ja silloin varmaan lutkut menneet väärään asentoon. Päivässä kertyy näin kesällä useampi desi vettä kun pitempää matkaa ajaa. Matot märkänä. Ei tuonne oikein näe edes endoskoopilla.

Kiitos.

-Epe-
26.09.2022, 16:51
Sitten ulkonäkö kysymysten pariin, autossa on 2 tuuman korotus, onko sinne toiveitakaan saaha 33 alle ilman että lekaa heiluttaa koko päivän? Cooperin STT Pro renkaita mieluillu, ei taho vaan 16 löytyä, tai kertokaa viisaammat jos niitä jollain on hyllyssä... Vaihdossa vois joutaa alkuperäiset alumiinit ja melko tuoreet a/t kuvioiset Sailunit, olikohan orggis koossa.

WJ alkaa olla uhrattu offroadin alttarille ja ajot painottuu maastoon. Nälkä on kasvanut ja isommat pyörät pitäisi saada alle. Autossa on 2" korotuspalat. Jos laittaa 33" niin riittääkö kaarien rälläköinti vai pitääkö pyöräkoteloita muokata muutenkin? Ja millainen ET olisi vanteissa optimaalinen ettei sisäreuna osu mihinkään eikä toisaalta ulkonurkka vaadi liikaa tilaa?

J-J
27.09.2022, 12:37
WJ alkaa olla uhrattu offroadin alttarille ja ajot painottuu maastoon. Nälkä on kasvanut ja isommat pyörät pitäisi saada alle. Autossa on 2" korotuspalat. Jos laittaa 33" niin riittääkö kaarien rälläköinti vai pitääkö pyöräkoteloita muokata muutenkin? Ja millainen ET olisi vanteissa optimaalinen ettei sisäreuna osu mihinkään eikä toisaalta ulkonurkka vaadi liikaa tilaa?

Äkkiseltään sanoisin, että levitystä vain sen verran ettei sisäreuna ota kiinni tukivarsiin (niihin se ensimmäisenä taitaa osua). Tuotahan voi koittaa mittailla nykyisen setupin kanssa, paljonko on nyt tilaa ja minkä verran leveyttä on tulossa lisää jne. Toki siihen renkaan todelliseen leveyteen vaikuttanee myös vanteen leveys ja minkä verran rengas pullistelee.

Sitten niistä muokkauksista. Lasinpesunestesäiliö on tiellä :eek:, sille pitää keksiä uutta paikkaa ja/tai muotoa. Vakiomallin sumuvaloista joutuu myös luopumaan jos ne vielä on paikallaan. Muutenkin puskurin alareunaa saa avartaa, jos maastossa möyrii.
Takana puolestaan pitäisi akselia todennäköisesti saada taaemmas. Vain hiukan vakiota isommilla renkailla (olikohan 265/70R16 kuluneet altsikat) saanut uutta uraa kulutuspintaan kun möyriessä sopivassa asennossa rengas hinkannut kaaren reunaan ja se muovilista lähtenyt lätkimään. En ole mitannut, mutta rohkenen väittää ettei pelkästään oven reunaan asti leikkaamalla saa tarpeeksi tilaa 33" renkaille vakio tukivarsilla. Siis maastossa mahdollisia liikeratoja ajatellen. Eli tukivarret uusiksi/säädettävät ja akselivälin pieni venytys lienee tarpeen.

. . .

Mittasin sitten kuitenkin kun kävi kiinnostamaan. :D Eli kaaren jos avartaa oven reunaan asti, niin saa noin 4cm lisää tilaa. 33" on noin 3cm isompi säteeltään (numeroiden mukaan) kuin mainittu 265/70R16 eli kyllä se voi aika tiukkaa tehdä.:cool:

-Epe-
27.09.2022, 16:12
Hyviä huomioita, kiitos.
Pitääpä tallilla vähän mittailla autoa, jos saisi edes vähän korketta ja leveyttä lisää renkaisiin.

Toinen juttu on rekisterikilven valot jotka ei toimi. Sulakkeet on kunnossa mutta lampunkantoihin ei tule virtaa. Onko näissä joku "tyyppivika" mistä johto menee poikki?

JAMANT
27.09.2022, 18:48
Onko näissä joku "tyyppivika" mistä johto menee poikki?
Takaluukun saranoiden välistä...

-Epe-
29.09.2022, 22:06
Takaluukun saranoiden välistä...
Siellähän oli johto poikki. Kiitos vinkistä.

Sten
12.12.2022, 19:03
Moi. M0ulla 01 GC 4.0 litran koneella, pitäisi asentaa lohkolämmitin mutta...ohjeessa lukee että pitäisi saada se siihen vasemmalla puolella kakkosreiällä. Mutta miten se onnistuu helpoin kun sitä paikka tuskin näy kun kurkistaa konehuonessa. Mitä kautta ootte te joka tämä on laittanut päässyt siihen käsiksi, näyttää todella pahalta niin olen oppinut että kannattaa kysyä tietäjiltä. Kiitos etukäteen.

JAMANT
12.12.2022, 19:23
Moi. M0ulla 01 GC 4.0 litran koneella, pitäisi asentaa lohkolämmitin mutta...ohjeessa lukee että pitäisi saada se siihen vasemmalla puolella kakkosreiällä. Mutta miten se onnistuu helpoin kun sitä paikka tuskin näy kun kurkistaa konehuonessa. Mitä kautta ootte te joka tämä on laittanut päässyt siihen käsiksi, näyttää todella pahalta niin olen oppinut että kannattaa kysyä tietäjiltä. Kiitos etukäteen.
Ei se sinne mahdu, kuin ottamalla imu- ja pakosarja irti. Vanhemman mallin pakosarjan kanssa se mahtui, kun hioi vastuksesta takareunaa pois niiin kauan että mahtui. Itselle joskus näin asensin, asiakkaille ei voi, kun työnjäljen pitää olla hyvää ja kestää mahdollisen takuukäsittelyn...

-Epe-
13.06.2023, 18:08
WJ:stä oli talvisäilytyksen aikana pimentynyt oikea takavilkku. Sen verran mittailin että umpion liittimeen ei tule virta. Releiden kanssa näissä on kai ollut ongelmia, mutta voiko se pimentää vain yhden vilkku? Ja onko releen ja umpion välillä jotain liittimiä mistä voisi paikantaa ongelmaa, jos syyllinen onkin johto? Vaikka epäilen sitä koska talliin ajaessa vilkku toimi ja puoli vuotta myöhemmin ei.

Macke
13.06.2023, 20:12
Kyllä se voi pimentää yhden nurkan, mittaa releen jalkojen liitos sinne piirikortille. Sen releen kuori lähtee ihan kivasti irti, veikkaus että yhden jalan juotos on murtunut.

Voit tietty mitata sieltä releenpohjastakin takanurkkaan, ei ole muistaakseni liitoksia matkalla ainakaan kuskin takanurkalta sinne sulake / relerasian pohjaan muuta ku se liitos siellä kuskin jalkatilassa joka lähtee irti pultin avaamalla.

-Epe-
15.06.2023, 20:46
Kiitos vaan Mackelle vinkeistä. Tänään mittailin ja tutkin relettä mutta ei siitä vikaa löytynyt. Sitten erilaisten hyppyjohtojen avulla totesin että johdossa on vikaa. Aikani pähkäiltyä muistin että autossa on aiemmin ollut vetokoukku ja päättelin että siitä on hyvä alkaa etsimään vikaa. Hetken tutkailun jälkeen selvisi että alkuperäiseen liittimeen taakse tulee virta mutta vetokoukun bokseihin se häviää. No onneksi vetokoukun sähköt oli helppo ohittaa kun alkuperäisten liittimien välin oli asennettu toiset liittimet, mitkä nyt vain irroitin välistä pois. Niin säästyi kalliin releen osto.

Vaikka jälkiasennus varusteet on kivoja, niin tämän yksilön sähköongelmat on johtunut vain niistä, webastosta ja vetokoukusta. Ja nyt ne on molemmat otettu pois.

-Epe-
13.07.2024, 21:12
Olisiko ajatusta miksi WJ bensa V8 tekee ilmaa syyläriin?
Auto toimi aiemmin aivan normaalisti mutta kun auto seisoi tallissa reilun kuukauden, ongelmat alkoi. Nyt pidemmässä maantieajossa syyläristä siirtyy nestettä paisuntasäiliön kunnes se täyttyy. Tämän jälkeen neste ei ymmärrettävästi kierrä syylärissä ja kone alkaa lämpenemään kun nopeus laskee. Erikoista on kuitenkin että autolla pystyi ajamaan offroadia metsässä kaksi päivää lämpöjä nostamatta. Mutta kotimatkalla parin sadan kilometrin jälkeen neste oli taas karannut paisariin. Termostaatin vaihdoin jo, mutta ongelma ei poistunut. Voiko korkki olla jotenkin rikki että laskisi nesteen paisuntasäiliöön, mutta ei ilmaa? Vai mikä avuksi?

-Epe-
05.08.2024, 21:02
Olisiko ajatusta miksi WJ bensa V8 tekee ilmaa syyläriin?
Tähän löytyi hyvin yksinkertainen syy, rikkinäinen kannentiiviste. Pakokaasutesterillä mitattiin paisarista ja tulos oli selvä.
Nyt kun päivänä x on pakko aloittaa tiivisteiden vaihto, niin onko saman projektin tehneillä tiedossa jotain mitä olisi hyvä tietää etukäteen?