![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ~RytöRoveri~Jeeppi lähti ku henkka prkle! tuli sopivan €uro tukon kanssa vastaan kapakassa.. Tämä koittettaan piettää kyseiseltä viikonloppumiljonääriltä piilossa ![]() Elikkä ranke rooveri vuojelta 76 suht koht orkkis mitä nyt hieman nostettu ja sisustaa hävitetty. Eli tästähän ajatus sitten lähti Elikkä savotta alotettiin sähköjen selvittelyllä, kadonneiden vilkkujen, pyyhkijöitten ja muiden elektroonisten vimpaiden virran metsästämisellä. vika alko setviytymään kun aukasin takapaksiin menevää johtonippua josta löyty aikas paljon sulanutta johtoa.. ![]() Nyt kuitenki saatu jonku verran setvittyä ja veettyä uus nippu takapaksiin. Nyt viisaamilta tietoa tuosta akselien päivittämisestä 24spl versioksi. Ja ohjaustehostimen soveltamisesta alkaa passaamaan tuo sormi kilijotiini
__________________
_______________________________________________ ei sole este son hiaste! Viimeksi muokannut kairala : 24.06.2012 21:08 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
hj61 akselit alle..
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ne voi nuo johdot olla sulunut muualtakin... Ittellä oli sulanut valojen johto nippuun kiinni keulalta, lämmityslaitteen takaa ja koko matkan katossa. Eli jos on ollut alku peräiset sulakkeet ja ajan oloon suurennettu niinkö mulla niin kannattaa tarkistella.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
joo sitä tuli tutkailtua kyllä kojelauan alla olevaan liittimeen, käry oli pysähtyny noin puoleen väliin takapaksin johtonippua.. ja jotaki häikkää niissä sulakkeissaki oli kaikki näytti ehjältä mutta virta ei menny joka paikkaan vqaihoin sulakkeet ja alako pellaamaan.
etupään valoille tuossa näytti sulakkeet olevan jo asennettuna. Jos tuohon lyö lisä sulakkeet takapään valoille niin net vissiin kannattaa laittaa mahollisimman lähelle valoja?? Sielä päässä kuiten taitaa olla net oikkarin mahollisuuet pää asiassa.
__________________
_______________________________________________ ei sole este son hiaste! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eikös näihin pitäis käydä rangen oma tehostin uudemmista? Ratilta tuleva nivelakseli tehostetussa muistaakseni hieman pidempi, mut jos ei tuu simpukan mukana (tai on huono) niin niitä saa kaupasta uusinakin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sähkö kun kulkee noin 1 080 000 000kmh vauhdilla niin se sulake akun ja kytkimen välissä suojaa laitetta yhtä hyvin missäpäin piiriä hyvänsä. Sulakkeen sijainnilla voidaan lähinnä valita kuinka suuren osan piiristä ottaa suojatuksi tai jättää suojaamatta. Yleensä sulakkeilla on kahdenlaisia funktioita: 1) Olla koko piirin heikoin lenkki eli estää johtoa sulamasta, tämä sulake mitoitetaan johdon paksuuden mukaan, eikä mitoitus riipu jännitteestä. Oikosulun tapahtuessa missä hyvänsä päin piiriä palaa sulake. Piirissä oleva toimilaite (valo, töötti tai mikätin) saattaa mennä rikki. 2) Suojata laitetta oikosululta. Tämä sulake mitoitetaan suojattavan laitteen mukaiseksi ja on yleensä paljonkin 1) kohdan sulaketta pienempi. Näiden sulakkeiden funktiot voidaan yhdistää yhdelle sulakkeelle, jos sulake sitten asennetaan 1) kohdan paikkaan ja mitoitetaan 2) kohdan mukaan. Autosähköissä usein tehdään näin. Voimavirtapuolella käytetään kumpaakin sulaketta erillisenä ja 2) kohdan sulakkeen olemassaolo jää laitevalmistajan huoleksi ja sijaitsee laitteen kotelossa. Tässä kohtaa kannattaa miettiä samalla myös minkä paksuisella langalla niitä sähköjä minnekin kiskoo. Ohut 1,5mm^2 johto kestää 10A virtaa ja sopii siis 12V järjestelmässä lähinnä signaalivaloille 120W tehonkestonsa vuoksi. Ajovaloille laittaisin paksumpaa johtoa. Noi yleismitoitukset sähkömiesten taulukoissa on tehty siis seinän sisään asennetuille johdoille, jotka siis haihduttavat lämpöä huonosti ja ovat noin 20 asteen lämpöisessä ympäristössä. Auton johtosarja on usein paljonkin lämpimämmässä ja paikoittain haihduttaa lämpöä paremmin paikoittain huonommin. Koska autosta ei oo tarkotus tehä mitään rakettitieteellistä järjestelmää laittaisin siis akulta päävirtakytkimen ja pääsulakkeen kautta PAKSULLA johdolla sulakeboksille, missä sitten olis kohdan 2) mukaan mitoitettuja sulakkeita joka laitteelle. Koska tässä kuitenkin joutuu rapistelemaan johtoja niin samalla sitten siirtää sen sulakeboksin jostain herrasmies-ei-korjaa-autoaan -paikasta esim hanskalokeron maisemiin kilvanajohenkeen. Uus sulakeboksi mahdollistaa nätisti myös tarpeeksi suuren määrän sulakkeita ja laajennusvaraa ja ajonaikaisen vaihdon. Johdot kaapelit ja johtoniput voi vetää sillä ajatuksella, että ovat hyvin ja tukevasti aloillaan ja suojassa ja jotenkin tästä huolimatta edes semihelposti vaihdettavissa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
temmi_hoo puhuu asiaa.. noilla ohjeilla kun teet niin hyvä tulee..
|