Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2011, 18:15
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

SOA BJ mielipiteitä


Eli mielessä nyt vahvasti tehä SOA samalla berttaan kun tekee levyjarrut ja tehostimen.
Muutama kysymys kaipaa vielä parin päivän vanhojen keskustelujen kahlaamisen jälkeen mielipiteitä. Autosta tarkoitus tehdä kuitenkin melko matala niin ajattelin poistaa lehdistä lateja. Vakiona tais olla 7 latia (edessä) 4 ois varmaan aika sopiva.

Takapäässä kannattaako pinjoni kääntää kohti jakista, vaiko antaa olla alkuperäisessä asennossa?

Etupäässä kumpi parempi?
Vaihto ehto 1. Cut & turn eli pinjonin kääntö kohti jakista ja käyttää normi kardaania.

Vaihtoehto 2. Pitää akselin orkkis asennossa ja laittaa tuplanivelkardaanin.

Eteen ajatuksena tehdä samalla riippujen kääntö taakse ja luultavasti kääntää jouset jolloin saisi vähän pitemmän akselivälin. Eikä tässä samalla myös etukardaanin kulmat paranisi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.12.2011, 23:10
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti
Eli mielessä nyt vahvasti tehä SOA samalla berttaan kun tekee levyjarrut ja tehostimen.
Muutama kysymys kaipaa vielä parin päivän vanhojen keskustelujen kahlaamisen jälkeen mielipiteitä. Autosta tarkoitus tehdä kuitenkin melko matala niin ajattelin poistaa lehdistä lateja. Vakiona tais olla 7 latia (edessä) 4 ois varmaan aika sopiva.

Takapäässä kannattaako pinjoni kääntää kohti jakista, vaiko antaa olla alkuperäisessä asennossa?

Etupäässä kumpi parempi?
Vaihto ehto 1. Cut & turn eli pinjonin kääntö kohti jakista ja käyttää normi kardaania.

Vaihtoehto 2. Pitää akselin orkkis asennossa ja laittaa tuplanivelkardaanin.

Eteen ajatuksena tehdä samalla riippujen kääntö taakse ja luultavasti kääntää jouset jolloin saisi vähän pitemmän akselivälin. Eikä tässä samalla myös etukardaanin kulmat paranisi.
Lehtiä joudut poistamaan jos haluat koneen leimalle. Muuten korkeus kasvaa liikaa.
Vähemmillä lehdillä ja pitkillä iskareilla saat alustan elämään tod. hyvin.

Takapäässä pinjonin kääntö ja kardaanien avartaminen aikalailla pakollinen jos meinaat ajaa muuallakin kuin tiellä. Muuten pohjaa.

Edessä cut&turn.

Traction barit heti molempiin akseleihin.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2011, 23:38
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Mikäli ajelet normisafareita niin kannattaako satsata soaan???
Jos kilpuria rakennat niin sit saattas löytyä syitä joustoihin...
Vakio alusta joustaa ihan hyvin ns.normikäytössä mutta nykysin pitää latijousisessakin olla samat joustot kuin crawlerissa.
Itse satsaisin ilmalukkoihin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2011, 09:55
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Lehtiä joudut poistamaan jos haluat koneen leimalle. Muuten korkeus kasvaa liikaa.
Ite kaavailin jättäväni 4-5 lehteä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Takapäässä pinjonin kääntö ja kardaanien avartaminen aikalailla pakollinen jos meinaat ajaa muuallakin kuin tiellä. Muuten pohjaa.
Eli pinjoni sojottamaan suoraan jakista kohti.



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Traction barit heti molempiin akseleihin.
Mites edessä mahtaa tulla ahdasta. Toimisikohan samanlainen systeemi kun LN65 hilussa vakiona, eli akseliputkeen pieni "torni" josta suora tanko vain runkoon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.12.2011, 15:10
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Mun Bj,ssä on taka akselin pinjoni käännetty osoittamaan jakista kohti ja täristää kardaania niin perusteellisesti!
Ulkomistista: oliko takana 4 lehteä, otin paksuimman kuormalatin pois ja silti jouduin takomaan jouset suoremmiksi ja vieläkin on pikkuisen turhan korkea vaikka jouset on miltei suorana auton alla. Muutaman sentin saisi alemmas kun tekisi takajousen etukiinnikkeet matalemmaksi (oli edellinen omistaja korottanut autoa kiinnikkeillä)
Traction bar on pakollinen, taipuu jouset ässälle jo lyhyessä ajassa ilman sitä ja jos auto on BJ 42 niin traction barille ei löydy tankin takia tilaa akselin keskivaiheilta vaan se mahtuu vain kartturin puoli laidalle joten kuten järkevästi, akselin laidassa oleva tuki taitaa vain syödä joustoja enemmän kuin keskellä oleva?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2011, 22:25
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Soa ja lehtien poisto kuulostaa varmalta keinolta saada vatuloivat akselit ja mahdottomat torque wrapit.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.12.2011, 23:31
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

= Taas yksi bertta joka tulee hiljaa hiipumaan unohduksiin ja jonka romu-ukko joku hiljainen ilta hakee pois ja tuudittaa hiljaiseen uneen pois liikenteen melusta ja kanervan tuoksusta...

Pidä se bertta liikenteessä ja osta joku rieska silvottavaksi...

...Tämä Siis koska kysyit mielipidettä. Tai jos päätät toteuttaa nuo muutokset niin tee ne sitten loppuun asti siten että se bertta on vielä ajettavissakin ja elää toiset + 30 vuotta....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kipinä mielipiteitä? aslakki Tekniikka & Jutustelu 5 21.08.2011 10:54
Ostetaan Mielipiteitä renkaasta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 1 06.04.2009 12:17
mielipiteitä cuulerista jv Tekniikka & Jutustelu 5 21.10.2008 05:24
BIODIESELPURISTIN, mielipiteitä? Urbancityboy Chit-Chat 21 29.06.2008 17:55
Mielipiteitä oikeuksistani? Jonzan Chit-Chat 27 12.04.2008 15:12


Sivu luotu: 04:19 (GMT +2).