Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2011, 14:27
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

3500kg peräkärrin teko???


Eli onko miten edes mahdollista nykyään? Mitä kaikkea saa valmistaa itse?

Kriteereitä kärryltä

-Kokoinais massa se 3500kg
-Neste jarrut
-kolmitoimi kippi
-vinssi sähkö tai hydraalinen
-Lisälaitoja riittävästi ja mahdollinen kate
-Hydraaliikka sähköllä (omat isot akut)
-tukijalat
-ajosillat tai yksi täyslevee
-Lisävarusteet helposti irrotettavissa jotta kärryn omamassa mahdollisimman pieni n. 1000kg vois olla realistinen ehkä...
-Koko ISO niit et sopii isompikin maasturi kyytiin kuin suitsa
-Kaikkee mitä keksii viellä

Joku fiksu vois laittaa vähän noita peräkärryn säädöksiin linkkiä kun en itse amatöörinä löytänyt tuolta netti viidakosta.

Ideoita, vinkkejä ja halpoja tarvikkeita otetaan vastaan

Pistelkää myös kuvia omistanne vähän isommista kärryistä tai muuten vaan erikoisista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2011, 17:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.237
Perusasetus

http://leimalle.com/tietoa/perakarrynteko.php

Tuossa nyt tuommonen. Mutta...

...Tuossa tuli jo aika monta ominaisuutta jotka maksavat rahaa jopa itse tehtynä.

Itekkin aikani mietin tuota ja lopuksi ostin käytettynä valmiin kärrin. Maksoihan se mutta olen ollu tyytyväinen hankintaan.

Jos ostat valmiin kärrin missä on kolmikaatolava voit todella kätevästi rakentaa siihen eri päällirakenteita tarpeen mukaan. Esim lavetin jossa on luiskaperä tms. Ja jotka voi jättää pois vaikka samoin kuin jalkalavat tms.

Mutta jos päätät rakentaa niin anna mennä ja kuvia projektista kehiin.



Ei tuo kyllä tuossa kovin isolta näytä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 20.10.2011 17:45
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.10.2011, 22:22
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Kyllä on 2010 -vuoden jälkeen vanhan jarrullisen ison kärryn hinta alkanut pitää pintansa. Kun jostakin löytäisi edes stanssikilven ja paperit...saisi uuden kärryn vanhan tiedoilla.

Itse ajattelin myös tekeväni kärryt, mutta kuulojen mukaan 700 euron rekisteröintikatsastus kyllä vie enimmän innon asiaan ellei ole joku ihan über - erikoinen kärry tekeillä.

Katsotaan miten käy nyt kun teen "kappaletavaran kuljetukseen" muutettua asuntovaunua, eli vaunun alustasta kärryä. Käsittääkseni se menee vanhoilla pykälillä?

TT
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.10.2011, 23:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.054
Perusasetus

ei se kärrynteko mahdonta ole, täytyy vaan leikkiä AKE:n siis träfin mukana:

kaikkein tärkeimmät:

- vetopää ja akselit täytyy olla yhteensopivat (ja renkaat)

- vetoaisa (siis vetopään ja oman rakenteen välissä) täytyy olla hyväksytty yllämainituille, ja varmaan? myös vetoautolle (siis jos
vetää isolla kuoppurilla, niin pitää olla vahvempi aisa kuin esim LC hdj-80:llä, onneksi tuota ei taidata valvoa edes suomessa)

Tuosta hyväksytystä vetoaisasta on mahdollista vapautua määrätyin edellytyksin;
olikohan että aisan pitää jatkua samanlaisena takimmaisen akselin taakse tms. ja hitsauksissa yms oli rajoituksia-> löytyy netistä kuukkelilla

katselkaa googlesta myös noita paketteja, "järkevänhintaisia" mutta hyvää aisaa ei saa noissa paketeissa! -> tee hyvä aisa itse ake:n ohjeiden mukaan.

Huvittavin "aisa" mihin itse olen törmännyt, on jarruttoman kärryn n. 50 cm
vetokytkimineen oleva 3 mm pellistä oleva adabteri v- aisalle, tuohon 30cm pätkään mahtu tuo hyväksymiskilpi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.10.2011, 08:00
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Kiitoksia tähän astisista vastauksista. Alkaa vaikuttaa siltä ettei tää olis ihan mahdoton ajatus... Tarkoitus mulla olis tän projektin kanssa että jos tän nyt saa jotenkin kasattua ideoista järkevän kuuloiseksi edes itselleni niin kerätä talven aikana tarvikkeet ja suunnitella ja selvittää tarkasti hommat. Sait sit keväällä/kesällä ja niin pitkään kun rojekti jatkuu keskittyä vaan rakenteluun... Se yleensä pysäyttää näit hommia kun osia puuttuu eikä ehdi niitä mukamas hakea millään...
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ei muuten pidä paikkaansa

Mites muuten yleenssäkkin kärrien omistajat. Pistääkö polliisi sedät kuinka helposti vaakoja kärrin alle? Itse vetänyt kärryjä aikas paljon varsinkin hevoskoppia mut ei oo koskaan edes pysäytetty kärryperässä tai ratsiaan ajanut... Miettinyt vaan kun meilläkin kopissa on kantavuus 1063kg ja kun väliseinä ja muut hilppeet irrotettu sisältä niin tilaa siinä on n.7m3. Kun kuskailee sillä ihan muuta kun koneja niin voi olla että tuo kantavuus on saattanut mennä ihan vähän vaan ylitse.... joskus ehkä hevostenkin kanssa.

Edit: Kun tälläisem paketin löytäis nytten. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=17311

Viimeksi muokannut Mikko_L : 21.10.2011 08:37
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.10.2011, 09:00
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 912
Perusasetus

...jos omia kärryjä teette niin....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Kyllä on 2010 -vuoden jälkeen vanhan jarrullisen ison kärryn hinta alkanut pitää pintansa. Kun jostakin löytäisi edes stanssikilven ja paperit...saisi uuden kärryn vanhan tiedoilla.

Itse ajattelin myös tekeväni kärryt, mutta kuulojen mukaan 700 euron rekisteröintikatsastus kyllä vie enimmän innon asiaan ellei ole joku ihan über - erikoinen kärry tekeillä.

Katsotaan miten käy nyt kun teen "kappaletavaran kuljetukseen" muutettua asuntovaunua, eli vaunun alustasta kärryä. Käsittääkseni se menee vanhoilla pykälillä?

TT

Älkää menkö yksilö katsastukseen ennen kuun vaihdetta koska laki muuttuu 27-29 päivä tätä kuuta niin ettei sen katsurin tarvii olla mikää special spede joka siitä rahastaa vaan sen voi tehdä ihan joku rivi katsuri.Ja hinta tippuu johonki 250-300e. Itsellä on 3500kg trailerin valmistus kalkki viivoilla.Olen huono kirjottamaan joten soittaa saa jos on jotain kysyttävää. 0405402769
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.10.2011, 09:23
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Kuvia!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.10.2011, 12:57
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.608
Perusasetus

Teohydraulilta saa hankittua lähes kaiken mitä tarvitsee kärryn rakentamiseen. Kasasin pari vaihtoehtoa lavettimalliseen kärryyn, ensimmäinen on valmiilla alustalla, ja toinen on sellainen missä on vain oleellisin, että saa rakennettua ilmajousitetun (ainakin tonni lisää, riippuen komponenteista) kärryn. Tuon aisankin voi jättää pois jos tekee rungon suorasta palkista 2. akselin takaa pulttiliitoksin jolloin paketin hinnaksi jää rapiat 1800 euroa.
Metallitarpeet runkoon maksaa ehkä 200-300 euroa (ihan hatusta vedetty summa), pohjavaneri muutamia kymppejä, satasen, riippuen vanerista ja käytetystä määrästä. Itse laittaisin sellaista rypyläpintaista minkä päällä tavarat eivät pääse liukumaan eikä saapas lipsu.
Rungon käsittely joko sinkkialtaassa (mitä maksaa?) tai työkonemaalilla maalattuna tms. Kyllä siinä kuitenkin palkoille pääsee verrattuna vaikka vastaavan kokoisiin Agadoksen kärryihin, verolliset hinnat päälle 6000€.

Tuo topikin aloittajan arvio kärryn omamassasta on ehkä vähän yläkanttiin, jos ei ihan älyttömiä materiaalivahvuuksia käytä niin 750-800kg olisi ehkä todellisempi omamassa.

22218 ALUSTA 3500KG A1800/2285 5x112 2090,00 €
19041 PYÖRÄ 195/50R13C M+S 5X112 636,00 €
23170 SIDONTALENKKI UP-01 SPP 62,50 €
16360 LED TAKAVALO 9-33V D-HYVÄKS. 4 KPL 200,00 €
16146 LED ÄÄRIVALO KELT. 12-30V 100,00 €
12004 KIILATELINE 46 25,00 €
12003 MÄKIKIILA 46 160MM SINK. 50,02 €

Yhteensä: 3163,52 €


04252 KIPPIAISA 3500KG 2700MM O+V 345,00 €
08507 JARRUNAPA KNOTT 900KG 5x112 V 1000,00 €
19041 PYÖRÄ 195/50R13C M+S 5X112 636,00 €
01035 TYÖNTÖJARRU NIEPER NA35 509,99 €
09027 NOKKAPYÖRÄ 1200KG PELTIPYÖRÄ 210,00 €
09070 KIINNIKE 70MM HITSATTAVA 20,00 €
23170 SIDONTALENKKI UP-01 SPP 62,50 €
16360 LED TAKAVALO 9-33V D-HYVÄKS 200,00 €
16146 LED ÄÄRIVALO KELT. 12-30V 100,00 €
12004 KIILATELINE 46 25,00 €
12003 MÄKIKIILA 46 160MM SINK. 50,02 €

Yhteensä: 3158,51 €
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.10.2011, 18:58
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.013
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maajussi Näytä viesti
Älkää menkö yksilö katsastukseen ennen kuun vaihdetta koska laki muuttuu 27-29 päivä tätä kuuta niin ettei sen katsurin tarvii olla mikää special spede joka siitä rahastaa vaan sen voi tehdä ihan joku rivi katsuri.Ja hinta tippuu johonki 250-300e.
Joo, valojen asiantuntijalausuntotarve jäänee pois. Mut oikeesti, kattokaa vähä minne kärrynne raahaatte. Hintaero voi olla satasia tuolle yksittäishyväksynnälle. Esim. meillä 150 € peräkärrylle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.04.2012, 16:15
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Nostellaas vähäsen tätäkin... Toi ison kärryn teko on haudattu nyt hetkeksi vähän muiden projektien takia, mutta pikku prokkis tähän väliin sopis.
Olis meinaan tuossa hyvinkin huokealla myynissä yks heppa koppi. Siin on muutaman vuoden vanha 1700kg vetopää ja 2 vuotta vanha 1500kg akseli ja hinta on alle hyvinkin näiden arvon. Koppi on leimassa mutta menee vanhaksi kesäkuussa. Se on vuosimallia 1971 ja rekisteri otteessa ei ole mitään muita mittoja merkitty kuin massat. Tommosen muutoskatsastaminenhan peräkärryksi ei ole mikään muuta kuin umpisesta avoksi. Runko on ihan laho ja sen saisi tehdä uusiksi heti valmistenumeron jälkeen kokonaan...

Eihän inssi voi tietää että minkälainen se alkuperäinen runko on ollu joten siitä vaan uusiksi asiallisesti ja haluamansa kokoinen pohja päälle ja valot kuntoon ja muutoskatsastukseen? Vai meneekohän ihan noin

Sekin tuntuu sitten tyhmältä jättää pätkä vanhaa heikkoa runkoa siltä osin missä valmiste nro mutta sitähän ei kai voi mitenkään saada uuteen osaan vai voiko?

Vai pääsisiköhän helpommalla et rekisteröis sit uusiksi kokonaan.... Sehän mikä tossa on niin pääsis muutoskatsastuksen hinnalla eikä tarveis niin pykäliä seurailla. Meinaan kyllä varmasti tulisi vahvempi runko kuin tuo alkuperäinen on edes uutena ollut.... Tuollaisella rungolla millä tuo on niin en uskaltaisi vetää yhtään mitään vaikka olisi uuden veroinen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.04.2012, 16:32
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.237
Perusasetus

Laitahan kuva niiin irvaillaan porukalla.

Mutta peräkärrihän saa muuttaa eli jatkaa lyhentää,tai mitä vaan tarviikin paitsi korottaa painoja, tai miksei sitäkin jos saa valmistajalta paperin että se onnistuu. Ja jos valmistenumero pitää korjauksen takia siirtää johonkin niin miksei se olisi luvallista???

Peräkärrissä kun ei ole valtion verorahoja kiinni niin se ei ole niin justiinsa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.04.2012, 16:35
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Hmm... mut varmaan se alkuperäinen rungonosa pitäis jossain olla missä on vanha valmistenro ku menee ekan kerran leimalla.. tossa se on heti vetopään jälkeen... Kuvia ei oo kärristä viellä mut melkeen joutuu sen hakee ihan vaan ton hinnan takia niin sitten otan

Niin sanotaan siis suoraan että tarkoitus olisi tehdä näin että ottaa tuosta akseli ja vetopää ja lyödä uuteen itse tehtyyn runkoon jossa normi lava ja viedä muutoskatsastukseen hevoskuljetus trailerista peräkärryksi

Viimeksi muokannut Mikko_L : 16.04.2012 16:40
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.04.2012, 17:00
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Kavereillani on just hevoskoppi purettuna ja tekeillä laidallista perävaunua. Kyllä ne on sen pohjan kokonaan hitsanneet uusiks ja suippo nokka tuli täysleveeks. Vuosimallia en tiedä mutta muita mittoja ei otteessa liene kuin massat. Valmiste numerohan lienee valmistajan tekemä joten jos kyseessä on pien sarja tai yksittäis koppi niin ei kai siinä muuta kuin meistaa uudet numerot.

Ja katsastus toukokuun puolelle niin saa pitkän leiman.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.04.2012, 22:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.054
Perusasetus

Tarkastakaa konttorilta mitä tietoja siellä on k.o kärryistä.
Ei olisi ensimmäinen kerta kun löytyy jotain muuta lisäksi, mitä rekisteriotteessa on.

Ja sitten peräkärryn säännöt ovat aikalailla erit, mitä esim. maastureissa.

Esim. vetoaisa on nyt "pyhä lehmä", mitä palvotaan nimenomaan alkuperäisyyden/hyväksyntöjen suhteen.(siis se rungon osa, mikä on vetolaitteen ja "lavan" välissä, vaikka on vain pokattua sinkittyä peltiä, ja pulttiliitoksella muutamalla pultilla, sillä hitsata ei saa!

Itse olen taannoin piirtänyt muutaman jarrullisen kärryn (Luonnos), vaikka en olekkaan konepuolen kouluja käynyt.
Ja täytyypä antaa kunnia koulutukselle; itse en uskaltas edes luonnostella noita direktiivin mukaisia aisoja tieliikenteeseen

Ja sen verran on tullut vedettyä noita 2500-3500kg kokonaispainoisia kärryjä, että jos kärry (siis lähinnä vetoaisa, mutta myös kokonaisjäykkyys) on huono, niin vaikka kuormaat miten, niin jonkun äkkitilanteen, esim hirvi, "väistöliikkeen" jälkeen kärry jää "letkuamaan omalla rytmillään", ja kun kyseessä on vielä vaimentamaton massa, niin tulee kuskille töitä.
Ja samasta syystä minun kuskaamissa kärryissä autot on kiinni akseleista/renkaista.

Ja jos kärryssä on uusi vetopää, ja uudet akselit, niin voivatkohan vaatia yhteensopivuus dokumentin? ja jos esim. eri merkkisiä, niin voi olla halvin ratkaista ostamalla uusi, mihin nuo paperit kuuluu kauppaan?

Kun tein itse vanhojen säännösten mukaisen 750kg kokonaispainoisen jarrullisen kärryn, missä on muistaakseni vetopää 750-1600kg, akselissa tyyppikilpi 1350kg ja navoissa 700kg/kpl, niin tuo Vetopää/jarrut yhteensopivuus dokumentti oli ainut, mitä tutkittiin pitempään sekä vetolaitteen että akselin tyyppikilven ympärillä)
(toki katsottiin että esim. 40x80x3 v-vetoaisassa on holkit vetolaitteen pulttien ympärillä jne, mitattiin varmaan 5-10 mittaa, ja punnittiin.)
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.04.2012, 16:08
_JamPPa _JamPPa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 20.12.09
Sijainti: Laitila
Viestit: 543
Perusasetus

aisasta?


Kuulin tuossa yhdeltä vaununtekijältä erikoiselta kuulostaneen väitteen, joka meni tähän suuntaan:

Jos vaunun aisa loppuu akseleihin pitää se olla pulttaamalla kasattu, mutta jos se jatkuu perään asti saa se olla hitsaamalla koottu/kiinnitetty ja täten myös omatekele..

Tällä tyylillä tehdyt autotrailerit on rekisteröity uusina viime marraskuussa.. Vetopää ja jarrujen todistus tietty oli!

Tämän asian aijon selvittää ja alkaa itte tekee jos toi totta vaan on..
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 17.04.2012, 16:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.054
Perusasetus

Olisko apua?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _JamPPa Näytä viesti
Kuulin tuossa yhdeltä vaununtekijältä erikoiselta kuulostaneen väitteen, joka meni tähän suuntaan:

Jos vaunun aisa loppuu akseleihin pitää se olla pulttaamalla kasattu, mutta jos se jatkuu perään asti saa se olla hitsaamalla koottu/kiinnitetty ja täten myös omatekele..

Tällä tyylillä tehdyt autotrailerit on rekisteröity uusina viime marraskuussa.. Vetopää ja jarrujen todistus tietty oli!

Tämän asian aijon selvittää ja alkaa itte tekee jos toi totta vaan on..
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...n_vetoaisa.pdf

Siis aisa pitää mennä yhtenäisenä riittävän taakse, ja aisaan ei saa hitsata mitään k.o välillä; minun käsittääkseni aisan saa hitsata kiinni runkorakenteeseen tuon pisteen jälkeen.
Ja sitten tuosta lavan etupäästä (ja miksei takempaakin) aisa pultataan lavaan hitsattuihin korvakoihin.

Eikö kukaan vetopää/akseli myyjä ole tehnyt 3500kg v-aisalle puolen metrin "aisaa"?
Noita reilun metrin mittaisia on vaikka kuinka paljon, mutta silloin tuo pulttiliitos kärryn runkoon tulee pahalle paikalle

P.S Kerrankin löysin Trafin nettisivoilta mitä etsin, eikä mennyt kuin 10min
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.04.2012, 11:53
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Tää heppakoppi homma meni nyt puihin kun ei ole akseli ja vetopää yhteen sopivat tai ainakaan papereita ei ole joten saa olla ja tehdään tua iso kärry tässä kun nyt joutaa. Nyt pääsee keskittyy tohon hodariin kun sain tallipaikankin niin saa kototallia tehdä rauhassa kuntoon.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.04.2012, 12:23
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.038
Perusasetus

mä tein tommosen 3500kg kärryn



jostain kuulin/luin tämmöisen väitteen??
10.7.2011 jälkeen rekisteröidyssä kärryssä pitäisi olla myös peruutusvalot?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 24.04.2012, 13:23
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Kyl toi sun kärrys on Tare tosi asiallinen. Mitäs toi painaa nyt sitten et paljon jää kantavuutta. Oliko toi ihan alusta asti omavalmisteinen? minkä akselit?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 24.04.2012, 15:00
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.038
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Kyl toi sun kärrys on Tare tosi asiallinen. Mitäs toi painaa nyt sitten et paljon jää kantavuutta. Oliko toi ihan alusta asti omavalmisteinen? minkä akselit?

siinä on nyt 20mm vaneri päällä, niin ramppeineen 760kg eli kantavuutta 2740kg
pari kaveria teki vastaavat kärryt myös.
Teohydraulista on osat hommattu, akselit,aisat,vetopää
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 26.04.2012, 00:46
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.239
Perusasetus

Hiano kärri


Pätevän näköinen kärri Tare, paljonkohan tuli noin kustantantamaan?
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 26.04.2012, 07:12
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Kerropa Tare kanssa lavan mitat ja rengaskoko? Kuinka korkealla noin suurinpiirtein on lavan pohja?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 26.04.2012, 08:10
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.038
Perusasetus

karkeasti laskeskeltuna reilu 3500€ pelkkiin materiaaleihin + lisäksi vielä muut kulut ja oma aika($$$$)

muitelisin että lavapohja on noin 60cm korkeudella
lava on nyt sisämitoilta 440x240cm ja oli aluksi 5m pitkä mutta lyhensin sitä 60cm ennen ekaa katsastusta, kun halusin kokonaismitan alle 6m.

renkaat on 185r14c ja en halunnut niitä pikkupyöriä!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 26.04.2012, 09:08
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Pikkupyörät on pyllystä . Mä en omaan kärryyni sellasia laittais. Missä käytit sinkissä ja mitä makso? Vai onko tossa jotain kalikali-Mastonia pinnassa? Mikäs taika tässä alle 6m kokonaispituudessa on, ei tartte niin paljon äärivaloja?

Toi mun ja Tapsan kärryhän on lavamitaltaan 220x600, kokonaispituus 7,5m ja leveys 260cm. Lavakorkeus on kyllä suht matala, veikkaan ettei oo yli puolta metriä. Hyvin kyllä tulee perässä, vakaa vedettävä vaikka olis korkeampikin kuorma. Kokonsa puolesta ei kylläkään enää ihan kaikista näppärin vekotin, Suburbanin perässä yhdistelmäpituus on aikalailla 14metriä. Omapaino karvan alta tonni., joten kantavuutta jää n. 2500kg. Kestää kyllä ongelmitta "lievät" ylikuormatkin noitten toissakesänä tehtyjen muutosten jälkeen.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 26.04.2012, 11:51
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.038
Perusasetus

sinkissä oli tuolla www.hkg.fi ja listahintahan on reilu 1€/kg ja siis lasketaan tuotteen massasta??

ihan vaan varuiksi lyhensin, jos sitä ajattelis laittaa esim. bussin perään niin
ettei se kokonaispituus menis yli 18.75m

mulla on voortin kanssa kokonais pituus n. 12.5m

halusin alustasta korkeemman kun aikasempi lainakärry oli matala ja monessa paikassa takareunasta maassa kiinni
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty saxi nostin 3500kg GENOBI O/M/V Muut 1 07.11.2010 09:07
Ostetaan HJ 60 Vetokoukku 3500kg! HJ-ARI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 09.04.2010 23:08
Ostettu Peräkärrin kuomu hoojii O/M/V Muut 5 02.03.2009 17:06
M: Nelipilari autonosturi 3500kg 700e MYYTY O/M/V Muut 9 30.12.2007 10:21
peräkärryn akselit ja vetopää 3500kg offipete O/M/V Muut 3 11.01.2006 20:44


Sivu luotu: 04:48 (GMT +2).