![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Pajeron -93 Ratti ongelmaTuli hommattua -93 Pajero 2.5L GLS Muuten tuntuisi ihan soivalta kamppeelta vaan ratissa/ohjauspyörässä on ihme klappia, siis ratti klappaa oudosti. Esimerkiksi jos ottaa ratin oikeasta reunasta kiinni ja vetää itseensä päin niin klappia on noin sentin verran. Tulikohan asia selitettyä tarpeeksi epäselvästi ![]() Aloin avaamaan ratin keskiötä. Irroitin kaikki töötti hilppeet pois edestä ja avasin varsinaisen ratti akselin mutterin. Ratti lähti irti ihan vain nostamalla, tuntui ettei ollut yhtään kiinni kartiossa(tässäkö syy klappiin?) Akseli tappi tosin liikkuu noin puolisenttiä puoleensa ilman rattiakin? Noh yritin sitten kiristää pulttia, mutta ei tunnu menevän tarpeeksi syvälle. Puuttuuko kiinnityksestä kenties jotain oleellista. Auttakaahan Pajero tietäjät ja tietty muutkin kenellä asiasta käryä ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mitään kyseisestä mallista tietämättä veikkaisin, että on väärän mallinen keskiö tai ratti. Eli akseli yleensä hieman lotajaa putkessa vapaana, mutta ratin keskiön kiristyksessä tiivistyy paikalleen. Oliskohan väärä halkaisija tai boorimalli (hieman kartio) tolle akselille? tai sitte pitäis olla jokin kaulus sen keskiön alle, yleensä kyllä kiinteästi siinä keskiössä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laitan huomenissa vielä kuvan ratin alapuolen keskiöstä/kauluksesta. Kovempaa ei enään tohdi kiristää, ettei ala jenka oikenemaan ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kartio tuntuisi ennemminkin liian ahtaalta. Yritin myös holkin kanssa kiristää, vaan ei silti lähde menemään alaspäin. Liekö kokonaan väärä ratti? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joko väärä ratti tai sitten toi vilkunpalautusrengas? on väärinpäin.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Näyttäs olevan gen1 pajeron ratti tossa kuvassa. Eli ratti ostoksille.
Multa löytyis oikeanlainen ratti. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Laita ratista kuva kun siinä on töötti osa kiinni niin voi varmistua mikä ratti siinä on.
Ratti+paljon muuta gen2 pajero osaa 0500-266940 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kikottimen ratti on kyseessä. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
onks toi fordin ratti ?
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Siellä on ohjausakselin ja ohjauspylvään putken välissä semmonen muovinen/nyloninen laakeriholkki.Alunpitäen tiukalla sovitteella paikallaan,aikaamyöten kuluu ja tipahtaa muutamia senttejä alemmas.Pura vähän lisää ja laita holkki liimalla kiinni ja eikun kovaa ajoa!
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hajottamo listalta löytyi tällainen http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=16223528 Joten ratti taitaa olla oikea. Joten MURSKAAJA taitaa olla jäljillä ![]() Tai siis sielläkö sen pitäisi olla? Kuinka syvälle ko' holkki pääsee alaspäin menemään, etten kaiva turhaa jos vaikka puuttuu kokonaan. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Siitä on jonkin aikaa kun sen korjasin.Muistaaseni tossa oli tilttiratti,eli holkki on siinä putken ylemmässä osassa.Ei se oo paha purkaa,ohjausakseli poorista alapäästä irti ja putki tais olla kahella pultilla kojelaudan alta kiinni.On huomattavasti helpompi korjata irrallisena.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laittelen hommasta kuvia, joskos sitten on muillekkin hyötyä joskus. Toivoen tietysti että vika löytyy/korjaantuu, eikä mene itseltä sormet suukkiin ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tuossa vielä mieleen että missä kohtaa tuon
holkin tarkalleen ottaen pitäisi olla? Onko näkyvissä tuossa ohjaus akselissa kun ottaa vain ratin pois, vai pitääkö mennä syvemmälle? Pääseekö helpommalla jos hakee vain uuden holkin, niin säästyy purkamisen vaivalta? |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Eipä riitä ratin pois otto,joutuu purkaa vähän enempi.Eli kun kyseessä tiltti ratti ylempi putki n.200-250mm pitkä niin sen yläpäässä.Ei näy ulospäin.Niin ja oikeis autoissa on kuula tai rullalaakeri,mutta mitsu käyttää tollasta holkkia.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Ex apen pajeroon oli laitettu formulinki ja se keikku joka suuntaan ja siltin sitä ei saanu mitenkään muuten pois ku halkasemalla keskiön.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#19
|
|||
|
|||
![]()
"vähän" offtopic mutta onko tämä nyt mikä pajero näistä mitkä pyörii lumijoella?
Turkoosi 33"silla kumeilla, vai Tummansininen 33"silla, VAI ylipäästä originelli viininpunanen? ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.mitsubishilinks.com/fsm/m...hassisbody.pdf Ja täs samalla pitää kaveria auttaa, eli Sähköt: http://www.mitsubishilinks.com/fsm/m...electrical.pdf Moottori: (4D56) http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua...ee9067/11A.pdf Ei selvinny onko manu vai auto, mutta: Manuaalilaatikko + jakolaatikko (V5MT1) http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua...ee8914/22B.pdf Automaatti +jakolaatikko (V4AW2) http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua...ee8920/23A.pdf Noilla nyt purkaa tuon auton ja vielä kasaakin ![]() Sit yks hyvä paikka asioita etsiä ja kysellä: http://www.mitsubishiclubfinland.com...php?board=35.0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Pajeron osia ratti, vilk/pyyh. viikset, yms | sako | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 10.07.2013 20:40 |
pajeron polttoainemittari ongelma. | jonza | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.02.2011 23:10 |
Pajeron 4-veto ongelma. | Osmo87 | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 23.01.2009 23:27 |
Pajeron ongelma | juza | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.11.2005 23:06 |
Pajeron käynti ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.03.2005 16:08 |