Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2011, 09:07
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

katsastus kysymys BJ , HJ ja vaikka bensa vehje


Miten noiden kanssa kuuluu katsastus suorittaa oikeaoppisesti, ettei riko paikkoja eli jos vaikka noita pakokaasuja mittaillaan niin miten dieselit BJ ja HJ kuuluu kaasutella , entä joku vm 85 benskone, kun välillä ihan tautisesti hirvittää se ääni, kun korva sanoo, että taatusti ollaan äärirajoilla tai jopa yli , olisiko ollut 650tkm ajettu Mb 200d vm 92 ,kun huudatti ihan sikana ja kun kaikki ei tee samalla tavalla,niin miksi huudatetaan, sitten tuon BJ:n käsijarru, kun senkin kait saa rikki,jos ei tiedä, miten sen kanssa tehdään katsastuksessa ja miten voi omistaja aiheesta mukavasti vihjaista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2011, 10:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/55CD1...9892082007.pdf

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D9364...1912082007.pdf

Kardaanikänkän kanssa saa olla vähän varovaisempi jos ja kun välyksiä on kertynyt, eli ei kannata ihan yhtäkkiä kiskasta täysille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2011, 12:04
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/55CD1...9892082007.pdf

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D9364...1912082007.pdf

Kardaanikänkän kanssa saa olla vähän varovaisempi jos ja kun välyksiä on kertynyt, eli ei kannata ihan yhtäkkiä kiskasta täysille.
Siis BJ:n kanssa varovaisempi, vai. Tuossa kun veljeni kanssa aiheesta eilen juteltiin, niin oli muistavinaan, että juuri Bj olisi jollain löhitutulla lauennut ja "väärän" käsittelyn täkiä, no matkan varrella jutut muuttuu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.04.2011, 12:06
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/55CD1...9892082007.pdf

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D9364...1912082007.pdf

Kardaanikänkän kanssa saa olla vähän varovaisempi jos ja kun välyksiä on kertynyt, eli ei kannata ihan yhtäkkiä kiskasta täysille.
Niin ja kiitos Matti tiedoista
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.04.2011, 18:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

bj:n kardaanikäsijarru.


Minulla bj:ssä tuo käkkäri aika "itsetehostava", eli kun vetää varovasti, niin sitten tahtoo kirasta lukkoon.

Taannoin nuori katsastusmies oli ajamassa bj:tä dynolle, ja varoitin asiasta,
niin tämä katsuri tokasi että miten tämä sitten pitää testata!
Pyysin olemaan varovainen, kerroin tuosta jumittumisongelmasta ja pyysin
kokeilemaan vaikka hiljaisesta vauhdista ajossa.

Sain kuulla että käsijarrun pitää ottaa tasaisesti, ja sitähän ei näe muuten kun dynolla! No kerroin että nimenomaan kardaanijarru, joka ei voi puoltaa.

Tässä vaiheessa vanhempi katsuri tuli "ihmettelemään", ja tuumasi että
näissähän on se kardaanikäsijarru....., ja sehän on helppo testata hiljaisella vauhdilla rullatessa!

Niimpä dynolla ei koskettu kässäriin, ja hallin lattialle jäi 2 kpl 12,5 leveää ja
puoli metriä pitkää jarrutusjälkeä:
ja hivenen säikähtänyt katsuri kiipesi alas autosta, ja jälkiä ihmetellessä totesi
että nehän otti tasasesti

Mutta tosiasiassa tuon käkkärin pitäs toimia niin, että se ei saisi jumia,
sillä jos joku yrittää pysäyttää bj:tä käkkärillä, niin silloin tulee romua.....

Tuohon jumimiseen on syynä a) huonosti liikkuvat vivut rummussa b) jumiva vaijeri ja c) enenkaikkea kuoleentuneet kenkien ja vaijerin jouset!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.04.2011, 19:50
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minulla bj:ssä tuo käkkäri aika "itsetehostava", eli kun vetää varovasti, niin sitten tahtoo kirasta lukkoon.

Taannoin nuori katsastusmies oli ajamassa bj:tä dynolle, ja varoitin asiasta,
niin tämä katsuri tokasi että miten tämä sitten pitää testata!
Pyysin olemaan varovainen, kerroin tuosta jumittumisongelmasta ja pyysin
kokeilemaan vaikka hiljaisesta vauhdista ajossa.

Sain kuulla että käsijarrun pitää ottaa tasaisesti, ja sitähän ei näe muuten kun dynolla! No kerroin että nimenomaan kardaanijarru, joka ei voi puoltaa.

Tässä vaiheessa vanhempi katsuri tuli "ihmettelemään", ja tuumasi että
näissähän on se kardaanikäsijarru....., ja sehän on helppo testata hiljaisella vauhdilla rullatessa!

Niimpä dynolla ei koskettu kässäriin, ja hallin lattialle jäi 2 kpl 12,5 leveää ja
puoli metriä pitkää jarrutusjälkeä:
ja hivenen säikähtänyt katsuri kiipesi alas autosta, ja jälkiä ihmetellessä totesi
että nehän otti tasasesti

Mutta tosiasiassa tuon käkkärin pitäs toimia niin, että se ei saisi jumia,
sillä jos joku yrittää pysäyttää bj:tä käkkärillä, niin silloin tulee romua.....

Tuohon jumimiseen on syynä a) huonosti liikkuvat vivut rummussa b) jumiva vaijeri ja c) enenkaikkea kuoleentuneet kenkien ja vaijerin jouset!
Kiitos, siinä oli kiva tarinakin todellisuudesta ja tietoakin tuli roppakaupalla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.04.2011, 07:06
Unregistered
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ettei BJ40:tä kaasuteta turhia kertoja k-arvoon 2,5 kannattaa katsastusmiestä muistuttaa siitä, että B-moottorin raja-arvo on 3,0.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.04.2011, 08:59
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Ja eiks 61 ollu 3,2
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.04.2011, 10:04
Stenax Stenax ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.02.07
Sijainti: Vaasa, .
Viestit: 17
Perusasetus

Toyotojen pakokaasupoikkeukset:

http://www.ake.fi/pdf/pakokaasupoikkeus13.pdf
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Katsastus,kysymys,2008 jäänyt väliin. Bruno Tekniikka & Jutustelu 6 18.01.2009 10:44
katsastus kysymys Nutti Tekniikka & Jutustelu 9 31.01.2008 23:19
M: Gaz 69 offi vehje Nevakiitäjä O/M/V Ajoneuvot 15 20.02.2007 06:31
Katsastus kysymys Ex_inkkari Chit-Chat 3 11.10.2005 08:19


Sivu luotu: 17:43 (GMT +2).