![]() |
katsastus kysymys BJ , HJ ja vaikka bensa vehje
Miten noiden kanssa kuuluu katsastus suorittaa oikeaoppisesti, ettei riko paikkoja eli jos vaikka noita pakokaasuja mittaillaan niin miten dieselit BJ ja HJ kuuluu kaasutella , entä joku vm 85 benskone, kun välillä ihan tautisesti hirvittää se ääni, kun korva sanoo, että taatusti ollaan äärirajoilla tai jopa yli , olisiko ollut 650tkm ajettu Mb 200d vm 92 ,kun huudatti ihan sikana ja kun kaikki ei tee samalla tavalla,niin miksi huudatetaan, sitten tuon BJ:n käsijarru, kun senkin kait saa rikki,jos ei tiedä, miten sen kanssa tehdään katsastuksessa ja miten voi omistaja aiheesta mukavasti vihjaista.
|
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/55CD1...9892082007.pdf
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D9364...1912082007.pdf Kardaanikänkän kanssa saa olla vähän varovaisempi jos ja kun välyksiä on kertynyt, eli ei kannata ihan yhtäkkiä kiskasta täysille. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
bj:n kardaanikäsijarru.
Minulla bj:ssä tuo käkkäri aika "itsetehostava", eli kun vetää varovasti, niin sitten tahtoo kirasta lukkoon.
Taannoin nuori katsastusmies oli ajamassa bj:tä dynolle, ja varoitin asiasta, niin tämä katsuri tokasi että miten tämä sitten pitää testata! Pyysin olemaan varovainen, kerroin tuosta jumittumisongelmasta ja pyysin kokeilemaan vaikka hiljaisesta vauhdista ajossa. Sain kuulla että käsijarrun pitää ottaa tasaisesti, ja sitähän ei näe muuten kun dynolla! No kerroin että nimenomaan kardaanijarru, joka ei voi puoltaa. Tässä vaiheessa vanhempi katsuri tuli "ihmettelemään", ja tuumasi että näissähän on se kardaanikäsijarru.....:), ja sehän on helppo testata hiljaisella vauhdilla rullatessa! Niimpä dynolla ei koskettu kässäriin, ja hallin lattialle jäi 2 kpl 12,5 leveää ja puoli metriä pitkää jarrutusjälkeä: ja hivenen säikähtänyt katsuri kiipesi alas autosta, ja jälkiä ihmetellessä totesi että nehän otti tasasesti:) Mutta tosiasiassa tuon käkkärin pitäs toimia niin, että se ei saisi jumia, sillä jos joku yrittää pysäyttää bj:tä käkkärillä, niin silloin tulee romua..... Tuohon jumimiseen on syynä a) huonosti liikkuvat vivut rummussa b) jumiva vaijeri ja c) enenkaikkea kuoleentuneet kenkien ja vaijerin jouset! |
Lainaus:
|
Ettei BJ40:tä kaasuteta turhia kertoja k-arvoon 2,5 kannattaa katsastusmiestä muistuttaa siitä, että B-moottorin raja-arvo on 3,0.
|
Ja eiks 61 ollu 3,2
|
|
Sivu luotu: 14:15 (GMT +2). |