Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.03.2011, 19:41
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Bronko 2/ranger tietäjiä?


Kyseessä vm -87 2.9i(bensa) foordi sama kone kuin bronco 2 malleissa ja rangereissa eli ei mitään yhteistä euro scorppioihin tai sieroihin. Vikana on äkillinen sammuminen tyhjäkäynnilla ja ajossa. Ajossa tapahtuu yleensä varovasti kakkos tai kolmos vaihteella kiihdyttäessä tai sitten tyhjäkäynnillä, on tapahtunut myös että temppuilu alkaa jo käyntii yrittäessä. Alkuun sammuilee kerran tai pari ja lähtee heti käyntiin kun antaa vähän reilummin kenkää voi ruveta hetkeksi toimimaan normaalisti. Sitten saammuu äkisti eikä enää lähde käyntiin vaikka antaa kaasua yms kikkailua vaan ampuu putkeen "älyttömiä" paukkuja, näiden seurauksena on jo vaimennin turvonnut ja putken loppuosa irronnut. Tähän asti seisottaminen ja tuo käyntiin saaataessa reilummin polkeminen on auttanut. On yritetty käyttää myös testerissä mutta ei löytänyt auton tietoja vaikka automallin tuntikin ja testerin pistokkeet passaa. Tähän asti yritetty tutkia : bensanpaineet mitattu tyhjäkäynti 3,3 kierroksilla käy yli 4 ja palaa takas kolmeen.Bensansuodatin vaihdettu , virranjakaja tutkittu päälisin puolin, Tulpanjohdot mitattu ja tulpat tarkastettu. Summassa ei ole vastaavaa järkeä alkaa ostamaan uusia osia eikä järki tunnu pysyvän mukana mista kaivella seuraavaksi joten nyt apuja palstan foordimiehiltä???.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.03.2011, 20:12
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Eikös tää ole kuitenkin ilmamäärämittarilla/mittareilla oleva malli? Kannattaa testata sekin/nekin onko se/ne täydessä toiminta kunnossa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2011, 20:42
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Eikös tää ole kuitenkin ilmamäärämittarilla/mittareilla oleva malli? Kannattaa testata sekin/nekin onko se/ne täydessä toiminta kunnossa.
Tätäkin jo kerkesin selvittelemään ei ole tässä kyseisessä autossa yhtään ilmamäärä mittaria.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.03.2011, 21:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Siitä virranjakajan ympäriltä löytyy vika
http://www.therangerstation.com/tech...iagnostic.html
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2011, 14:23
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Ei valitettavasti aukee tuo lontoo mulle niin hyvin että tuosta olis apua. Onko mahdollista että esimerkiksi bensapumppu olis antautumassa ja tuo vika johtuisi bensanpaineiden heittelystä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2011, 17:00
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Bensavika voisi olla, mutta jos paineet mitattu, niin itse pumppu lienee ok. pumpun rele ja ns. main relay voisivat oikutella, etenkin pumpun releessä ollut ongelmia.
tuo TFI vika voisi myös oireilla juuri noin (etenkin kuumana), eli se musta palikka jakajan kyljessä.

osat muuten aikalailla samoja kun eurofoordeissakin.... imusarja erilainen.

yritä pummata jostain lainaan sellainen bensapainemittari joka voi olla ajon aikana kiinni, näet heti kun alkaa hyytymään onko vika bensapuolella.
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------

Viimeksi muokannut FinnDRZ : 30.03.2011 18:03
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2011, 18:17
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Bensanpaineet on tosiaan jo kertaalleen mitattu mutta mitattiin just sillä "toimivalla" hetkellä ford liikkeen mittarilla. Vika on etupäässä ilmennyt kylmänä ja nyt viimmeisen käynnistysyrityksen jälkeen jäi seisomaan. Lähtee vieläkin käyntiin mutta käy ns aaltoillen ja erittäin epätasaisesti(kuin ei jaksais käydä kaikilla kuudella,ilman kunnon kierroksia). Bensapummppu tilattu tänään ja lampda käytetty irti kun mietittiin onko mennyt katin poistosta sekaisin, oli yllättävän siisti vaikka on noita putkilojoja ollut jo useita. Neuvoja kaivataan edelleen kun ei tuo bensapummuvika ole mitenkään 100% varmaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.03.2011, 18:59
fordisti:n Avatar
fordisti fordisti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.07.09
Sijainti: nastola
Viestit: 635
Perusasetus

itellä oli noilla oireilla virranjakajassa oleva poksi rikki.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.03.2011, 13:50
Mattius:n Avatar
Mattius Mattius ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.11
Sijainti: Suomi, Finland
Viestit: 66
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Kyseessä vm -87 2.9i(bensa) foordi sama kone kuin bronco 2 malleissa ja rangereissa eli ei mitään yhteistä euro scorppioihin tai sieroihin. Vikana on äkillinen sammuminen tyhjäkäynnilla ja ajossa. Ajossa tapahtuu yleensä varovasti kakkos tai kolmos vaihteella kiihdyttäessä tai sitten tyhjäkäynnillä, on tapahtunut myös että temppuilu alkaa jo käyntii yrittäessä. Alkuun sammuilee kerran tai pari ja lähtee heti käyntiin kun antaa vähän reilummin kenkää voi ruveta hetkeksi toimimaan normaalisti. Sitten saammuu äkisti eikä enää lähde käyntiin vaikka antaa kaasua yms kikkailua vaan ampuu putkeen "älyttömiä" paukkuja, näiden seurauksena on jo vaimennin turvonnut ja putken loppuosa irronnut. Tähän asti seisottaminen ja tuo käyntiin saaataessa reilummin polkeminen on auttanut. On yritetty käyttää myös testerissä mutta ei löytänyt auton tietoja vaikka automallin tuntikin ja testerin pistokkeet passaa. Tähän asti yritetty tutkia : bensanpaineet mitattu tyhjäkäynti 3,3 kierroksilla käy yli 4 ja palaa takas kolmeen.Bensansuodatin vaihdettu , virranjakaja tutkittu päälisin puolin, Tulpanjohdot mitattu ja tulpat tarkastettu. Summassa ei ole vastaavaa järkeä alkaa ostamaan uusia osia eikä järki tunnu pysyvän mukana mista kaivella seuraavaksi joten nyt apuja palstan foordimiehiltä???.
Terve,

Mercury Grand Marquisin, Ford sekin, 5.0L ruiskulle tulevan polttoaineen hätäkatkaisimen (kolari tms.) nollauskatkaisija sijaitsee sedanmallissa takaluukun vasemman etureunan vaiheilla. Parasta olisi tutkia huolellisesti sulakkeiden kontaktit (planco-reikiä seassa, ole tarkkana takaisinlaitossa).

Alkuun siis syytin minäkin pensapumppua, mutta vika oli bensanhätäkatkaisijan ohjaussulakkeen "katoamisessa". Voisikohan katkoa huonolla kontaktilla? Todennäköisimmin puola pätkii kuumana ja jättää palamatonta bensaa putkeen, mistä seuraa KABOOM, aikaajoin. Oli Mazda 626 jälkiasenteisen käynnistykseneston kostumisen tai kastumisen jälkeen samaa vikaa KABOM ja poliisit paikalle McDonaldsin pihaan takavuosina.
__________________
Eteenpäin elävän mieli.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.03.2011, 20:02
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Kyllähän näitä turais vaikka jokapäivä jos ei olis kyseessä myös käyttöauto. Bensapumppu vaihdettu ei mitään iloa, bensanpaineen säätimestä alipaine pois ja epätasaisuus vähän parani. Alku "yskimisten" jälkeen ajamalla kaverin luo vain pikku nykimistä havaittavissa matkaa kuitenkin varmaan 10km. Bensanpainesäätimen testaus ja toimii, sytkän tarkistus ja 33 ast ennakkoa???. Sitten kesken mittauksen pam ja äkkisammutus sen verran kaveri keskes huomata että samalla oli loppunut myös kipinä. Sitten bmw puola rinnalle patentti johdoilla eikä mitään apua sama epätasainen käynti ja välillä sammuilu. Alkuperäinen puola takas toimintaan ja enää paukkaa putkessa ja kun saa käyntiin kestaa korkeintaan yhden polkaisun kierroksia sitten sammuu. Nyt sitten seisoo siellä kaverin pihassa sen projektien tiellä per..le.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.04.2011, 06:52
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Enimmäseen tässä on ehdoteltu vikaa tonne jakajan suuntaaan. otat nyt sen jakajan käteen tarkistat kaikki sille tulevat johdot ja liittimen, mittaat mitä mitattavissa on.

http://www.therangerstation.com/tech...iagnostic.html
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.04.2011, 20:16
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Nyt on sitten jakaja käynyt pöydällä tutkittavana, samoin johdot ja tfi palikka mitattu linkin ohjeiden mukaan. Näistä ei vikaa löytynyt, pieni koeajo ja toimii mutta lämmetessään alkoi "yskiä" tyhjäkäynnillä. Kun alkaa nuo keinot loppumaan eikä "ihmeparantuminen" oikein käy järkeen niin mitäs seuraavaksi?.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.04.2011, 21:25
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

vaihdoitko Hall Effectin?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.04.2011, 12:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Nyt on sitten jakaja käynyt pöydällä tutkittavana, samoin johdot ja tfi palikka mitattu linkin ohjeiden mukaan. Näistä ei vikaa löytynyt, pieni koeajo ja toimii mutta lämmetessään alkoi "yskiä" tyhjäkäynnillä. Kun alkaa nuo keinot loppumaan eikä "ihmeparantuminen" oikein käy järkeen niin mitäs seuraavaksi?.
Hapettumat putsattu, maadotukset kunnossa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ilma Recaro tietäjiä? Repro Chit-Chat 6 08.05.2013 22:59
pesukone tietäjiä?? k81 Chit-Chat 45 27.10.2012 18:11
VW kaksoismassavauhtipyörä tietäjiä onko...? vannika Chit-Chat 5 06.07.2010 07:48
Myyty alut 15x7" 5pulttinen jako ford bronko toyota4x4 O/M/V Renkaat ja vanteet 4 29.12.2009 17:15
V8 Tietäjiä? (Veneen moottori) Nemi Chit-Chat 14 14.08.2009 08:33


Sivu luotu: 15:15 (GMT +2).