Jenkkifoorumeista ei tahdo tulla hullua hurskaammaksi, jokaisella tuntuu olevan erilaiset tuntomerkit 4-sylinterisen perälle ja kuusisylinterisen perälle.
Eli onko suomessa aina landcruisereissa 6cyl murikat ja hilukseissa ja hiaceissa 4cyl murikat, vai onko turbottomissa cruisereissa 4cyl murikat?
Kuvissa on vierekkäin hiluksin etumurikka 4.56 välityksellä vasemmalla ja RJ:n perämurikka 4.88-välityksellä vasemmalla.
sen verran tuolla jenkkifoorumeissa sanottiin, jotta V6 murikka olisi aina neljällä ristitapilla, eli kuten kitkamurikka.
Toi RJ:n ja hiluksi carrieri on 45/80mm poskilaakereilla, kun kitkamurikat on 50/83mm poskilaakereilla.
Myös hiacessa on päällepäin samanlainen murikka kuin tuo hiluksin murikka ja pinjonin laakerit on samanlaiset kuin tuossa RJ:n murikassa. Välitykset tosin ei näissä kuorissa käy ristiin missään, kuten kuvasta näkee, on hiluksin ja hiacen lautasratas huomattavasti paksupi, kuin RJ:n murikassa, joten pinjoni on kuoressa ihan eri kohdassa.
Joku sanoi, jotta ainakin LJ:ssä on 6cyl-perä, joten onko tuo jenkkien 4cyl-6cyl asettelu kiinni välityksissä tuosta pinjonin paikasta murikassa? Entäs laakerit, 4cyl/6cyl/hipinnion? Meikäläiset kaupat kauppaa LJ/RJ takaperään eri laakereita pinjonille kuin mitä eteen hipionnion perään, kun taas amerikanmaalla 6cyl perään tulee ilmeisesti samat laakerit kuin hipinnioniin, mutta 4cyl-perään tulee eri laakerit.
Kuka se osais juurta jaksaen selvittää miten noi hommat nyt menee, jos meinaa amerikanmaalta tilata osia?