Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.10.2010, 11:38
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Pari hj60 ongelmaa


En voinut mitään, taas oli "pakko" hommata hj60.
Mittariin kertynyt 580tkm, ja taitaa alkaa jo näkyä.
Yksi ärsyttävä ominaisuus autolle on nytkyttäminen, joka esiintyy hyvin usein liikkeelle lähtiessä, tai sitten pintakaasulla ajeltaessa, siinä about 1500rpm paikkeilla. Kyllä edellinenkin teki välillä tuota, mutta ei näin häiritsevän paljoa. Mikähän siellä mättää? Voimansiirrossa on varmasti väljää jo näillä kilometreillä, mutta ei tuo kaikki voi siitä johtua..? Suuttimet? Syötöt? Häh? Lintsasin amiksessa diesel oppitunnit, ja nyt oon ihan pihalla ku lumiukko.

Toinen ongelma on ihan pirun jäykkä kytkin! Voisko olla mahdollista että olis laitettu hj61 asetelma, kun eikös hj61 omaa tehostetun kytkimen työsylinterin? Varaosa-autona ilmeisesti ollut hj61 koska penkissäkin lukee "turbo".
Oliskohan tuo paha homma laittaa hj61 tehostinkin tuohon, vai joutuuko purkamaan puoli autoa että saa homman tehtyä? Olis ihan kiva et ei ois aina polvi ja nilkka kipeenä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2010, 15:25
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Tankin imuputki ruostunu, saa ilmaa sieltä...

Hyvä veikkaus varmasti tuo 61:n asetelma, enkä usko että tehostimen sovitus on kummonen homma.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.10.2010, 17:15
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Joissain tapauksissa pieni syöttöruuvin säätö poistaa ton nykymisen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2010, 10:22
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Smile

Kiitoksia.
Joo, tuossahan oli niin hieno viritys tankin imuputken sisäänmenossa, että ensin aattelin itekkin että sieltä se imee ilmaa välistä. Mut eipä sen korjailu juuri muuttanut tilannetta.. Pitää vielä kurkkia jos löytyis märkiä putkia.

Minkä verran on "vähän" jos syöttöruuvin kääntelystä on kyse? Tekis kyllä mieli säätää paljonkin, mut ei taida näillä ilmanpaineilla olla paljoa iloa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.10.2010, 13:54
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Se imuputki ruukaa ruostua sieltä tankin sisältä. Ei pitäs olla kauheen kallis tojotalla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.10.2010, 15:04
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Se imuputki ruukaa ruostua sieltä tankin sisältä. Ei pitäs olla kauheen kallis tojotalla.
46,60€ kun kävin hakemassa uuden muutama viikko sitten. Osanumero 77240-60030 (käy ainakin HJ61 -89, mutta eiköhän se oo sama kuuskymppisessä ja vanhemmissa)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.10.2010, 16:43
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
46,60€ kun kävin hakemassa uuden muutama viikko sitten. Osanumero 77240-60030 (käy ainakin HJ61 -89, mutta eiköhän se oo sama kuuskymppisessä ja vanhemmissa)
Ei se ihan sama oo, 61:ses paluu tankkiin ja 60:ses ei. Mutta jos vaihtaa 12H-T moottorin pellin alle niin onpahan paluulinja valmiiksi.
Kytkintehostimia kun alat mettästämään niin sehän löytyy myös 60:sestä 85/86 etiäppäin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.10.2010, 18:04
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Juu, se nykyinen imuputkihan tuossa ei ole ruostunut. Edellinen omistaja oli viritelly sinne kupariputken. Yrittäny tinata sitä laippaan kiinni, ja kun ei ollu onnistunu niin oli tyhjennetty siihen ympäristöön tuubillinen saniteetti silikonia. Laipan ruuvit oli myös katkastu, joten laippakin oli "kiinni" samaisella kylppäri töhnällä.
Nyt on sentäs sikaflexiä ja kemiallista metallia. Ei oo paras vaihtoehto sekään, mut eipähän oo vielä vuotanu.

Tosiaan, jos kerran 85/86 etiäppäin on ollu kytkyttimellä tehostimia, ni eipä ihme jos edellisen hojon kytkin oli köykäsempi.

Ajelin tänään tallille, mut empäs ehtinny muuta kun ettimään kadonneita työkaluja, ja ihmettelemään savuavia etujarruja.
Pahasti näyttää siltä että tämä käyttöauto yrittää olla perheen kolmas harrasteauto, joten elekääs nyt hyväne aeka puhuko mulle mistään 12H-T motista... Kohta ei lapset enää muista et kuka se on se ukko joka käy täällä nukkumassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.10.2010, 08:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Itsellä kans esiintyy tuota nytkyttämistä HJ:ssä. ~1500 kierroksilla ikäänkuin kaasua pumppais.
En ole saanut syytä vielä selville, mutta ei ainakaan minulla johdu ilmavaivoista.
Voisko pumpun ennakon keskipakosäätimestä johtua tuo ongelma?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.10.2010, 16:13
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Jep. Ilmeisesti ihan sama vaiva. Ei oo mitään pikku nykimistä, vaan just ihan kuin kaasua pumppailis. Loppuu ainoastaan kun nostaa kaasun, ja jatkuu normaalina ellei uudelleen kaasutellessa paina reippaammin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.10.2010, 20:34
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AteV8 Näytä viesti
J
Pahasti näyttää siltä että tämä käyttöauto yrittää olla perheen kolmas harrasteauto, joten elekääs nyt hyväne aeka puhuko mulle mistään 12H-T motista... Kohta ei lapset enää muista et kuka se on se ukko joka käy täällä nukkumassa.
Ei siinä tekniikan vaihdos mee ku yks lauantaipäivä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.10.2010, 21:12
emal1207 emal1207 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: sotkamo
Viestit: 6
Perusasetus

oli samaavikaa vaihdoin alipainesäätimenkalvon oli revennyt.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.10.2010, 06:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Auttoiko kalvon vaihto?
Olen kerran käyttänyt kalvon irti enkä havainnut siinä mitään vikaa. Saattaa tietysti olla, että on venynyt tai niin huomaamaton repeämä, etten sitä havainnut.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.10.2010, 06:39
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Se nykiminen siinä 1500rpm ympäristössä tuntuu olevan "tyyppivika". Asiaa on puitu SLCK:n puolella ja täällä, mutta sellasta parannusta ei oo siihen tainnu tulla.
Koittaa voimm. laskea ylimääräsiä öljyjä pois syöttöpumpusta, jäykentää kalvon taakse tulevaa jousta ja muuta pientä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Laturi ongelmaa EZU Tekniikka & Jutustelu 2 26.07.2009 10:06
Tehostin ongelmaa... kenni Tekniikka & Jutustelu 8 30.08.2006 19:23
Suzuki ongelmaa? 4wdass Tekniikka & Jutustelu 4 08.06.2004 09:25
Lukko ongelmaa Tekniikka & Jutustelu 2 02.02.2004 08:32
Pari ongelmaa -84:n kanssa... Vuosimallit 1984-1996 3 14.07.2003 14:07


Sivu luotu: 22:49 (GMT +2).