![]() |
Pari hj60 ongelmaa
En voinut mitään, taas oli "pakko" hommata hj60. :)
Mittariin kertynyt 580tkm, ja taitaa alkaa jo näkyä. Yksi ärsyttävä ominaisuus autolle on nytkyttäminen, joka esiintyy hyvin usein liikkeelle lähtiessä, tai sitten pintakaasulla ajeltaessa, siinä about 1500rpm paikkeilla. Kyllä edellinenkin teki välillä tuota, mutta ei näin häiritsevän paljoa. Mikähän siellä mättää? Voimansiirrossa on varmasti väljää jo näillä kilometreillä, mutta ei tuo kaikki voi siitä johtua..? :confused: Suuttimet? Syötöt? Häh? Lintsasin amiksessa diesel oppitunnit, ja nyt oon ihan pihalla ku lumiukko. :eek: Toinen ongelma on ihan pirun jäykkä kytkin! Voisko olla mahdollista että olis laitettu hj61 asetelma, kun eikös hj61 omaa tehostetun kytkimen työsylinterin? Varaosa-autona ilmeisesti ollut hj61 koska penkissäkin lukee "turbo". Oliskohan tuo paha homma laittaa hj61 tehostinkin tuohon, vai joutuuko purkamaan puoli autoa että saa homman tehtyä? Olis ihan kiva et ei ois aina polvi ja nilkka kipeenä. :) |
Tankin imuputki ruostunu, saa ilmaa sieltä...
Hyvä veikkaus varmasti tuo 61:n asetelma, enkä usko että tehostimen sovitus on kummonen homma. |
Joissain tapauksissa pieni syöttöruuvin säätö poistaa ton nykymisen.
|
Kiitoksia. :)
Joo, tuossahan oli niin hieno viritys tankin imuputken sisäänmenossa, että ensin aattelin itekkin että sieltä se imee ilmaa välistä. Mut eipä sen korjailu juuri muuttanut tilannetta.. Pitää vielä kurkkia jos löytyis märkiä putkia. Minkä verran on "vähän" jos syöttöruuvin kääntelystä on kyse? Tekis kyllä mieli säätää paljonkin, mut ei taida näillä ilmanpaineilla olla paljoa iloa. |
Se imuputki ruukaa ruostua sieltä tankin sisältä. Ei pitäs olla kauheen kallis tojotalla.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kytkintehostimia kun alat mettästämään niin sehän löytyy myös 60:sestä 85/86 etiäppäin. |
Juu, se nykyinen imuputkihan tuossa ei ole ruostunut. Edellinen omistaja oli viritelly sinne kupariputken. Yrittäny tinata sitä laippaan kiinni, ja kun ei ollu onnistunu niin oli tyhjennetty siihen ympäristöön tuubillinen saniteetti silikonia. :mad: Laipan ruuvit oli myös katkastu, joten laippakin oli "kiinni" samaisella kylppäri töhnällä. :mad:
Nyt on sentäs sikaflexiä ja kemiallista metallia. Ei oo paras vaihtoehto sekään, mut eipähän oo vielä vuotanu. Tosiaan, jos kerran 85/86 etiäppäin on ollu kytkyttimellä tehostimia, ni eipä ihme jos edellisen hojon kytkin oli köykäsempi. :) Ajelin tänään tallille, mut empäs ehtinny muuta kun ettimään kadonneita työkaluja, ja ihmettelemään savuavia etujarruja. :eek: Pahasti näyttää siltä että tämä käyttöauto yrittää olla perheen kolmas harrasteauto, joten elekääs nyt hyväne aeka puhuko mulle mistään 12H-T motista... Kohta ei lapset enää muista et kuka se on se ukko joka käy täällä nukkumassa. :D |
Itsellä kans esiintyy tuota nytkyttämistä HJ:ssä. ~1500 kierroksilla ikäänkuin kaasua pumppais.
En ole saanut syytä vielä selville, mutta ei ainakaan minulla johdu ilmavaivoista. Voisko pumpun ennakon keskipakosäätimestä johtua tuo ongelma? |
Jep. Ilmeisesti ihan sama vaiva. Ei oo mitään pikku nykimistä, vaan just ihan kuin kaasua pumppailis. Loppuu ainoastaan kun nostaa kaasun, ja jatkuu normaalina ellei uudelleen kaasutellessa paina reippaammin.
|
Lainaus:
|
oli samaavikaa vaihdoin alipainesäätimenkalvon oli revennyt.
|
Auttoiko kalvon vaihto?
Olen kerran käyttänyt kalvon irti enkä havainnut siinä mitään vikaa. Saattaa tietysti olla, että on venynyt tai niin huomaamaton repeämä, etten sitä havainnut. |
Se nykiminen siinä 1500rpm ympäristössä tuntuu olevan "tyyppivika". Asiaa on puitu SLCK:n puolella ja täällä, mutta sellasta parannusta ei oo siihen tainnu tulla.
Koittaa voimm. laskea ylimääräsiä öljyjä pois syöttöpumpusta, jäykentää kalvon taakse tulevaa jousta ja muuta pientä... |
Sivu luotu: 06:36 (GMT +2). |