![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vetokoukku ongelma Pajero 01--->Pajeron koukku on liian korkealla, eli kaikki perävaunut on takakenossa. Aisapainolla hommaa ei voi korjata. Oisko kukaan törmänny sellaseen koukkuun joka laskeutuisi alemmas? Onko muilla vetokokemuksia raskaiden kärryjen vedosta pajella? Nim. Manuaali sucks
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pahoitteluni vastauksen laadusta mutta...
Korota sitä kärryä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei viittis kolmee kärryä korottaa
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Monessa maasturissahan on juurikin sellainen säädettävä vetokoukku.
Itselläkin oli aikoinaan pajerossa koukku jota pystyi säätämään ylös/alassuunnassa about 15cm. Jos sulla on kiinteä se koukku niin katsoppas muita maastureita niin näet että sen korkeuden säädön voi toteuttaa monella erilailla. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eikö uudemassa ole tämmöstä vetokoukkua?
![]() Kannattaa asentaa sellanen jos ei ole, multakin löytyy ylimääräinen. Tot asennuslevyähän saa isommaksikin jos pajen perä on oikeen ylhäällä. Tietty yks vaihtoehto olis säädettävä alusta, mut se vaatii jo paljon jumppaa. ![]()
__________________
www.mitsubishi4wd.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toi koukkuhan on jostain 80-90 lukulaisista, ukolla on tollanen -88 mallissa.
-01 V60 mallissa on kahdella läpipultilla oleva kanki, joka sojottaa liian taakse ja on liian korkeella. Katoin netistä, että ko. vuosimalleihin olisi kahta eri korkeudella olevaa koukkua. Ei vaan raaskisi ostaa uutta. -01 tuli eu hyväksyntä pakolliseksi, joten se vähentää mahdollisuuksia. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Laitappa kuvaa siitä sun kangesta niin voi ehdotella modauksia.
Esim. jenkkimaastureissahan siinä kangessa on monesti kulmaa sen verran että putoaa koukku alemmas. |
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]() Varastin kuvan netistä. Miulla on just tollanen, mutta kuula osottaa ylöspäin ![]() Kiinitys on kahden lattaraudan väliin kahdella pultilla. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mopoissa oli jatkopalat takana, mites semmoset ?
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No käännä se noin päin
![]() ![]() Tai jos siihen tekisi ne laskupalat,niin sillähän tuo korjautuisi. Tai kangesta sorvaisi tuollaisen pitemmän,poraisi reijät ym koneistukset,ja sitten taivuttelisi sen haluttuun korkeuteen. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Teet sellaisen jenkkityyppisen mutkan tuohon. Siis teet heti kiinnityksen jälkeen tuohon mutkan.
Senhän voi toteuttaa sitten vaikka ihan eri tavarasta ja lyöt siihen irtokuulan kiinni. Noissa korkeimissa jenkheissähän käytetään juuri sellaisia ja enpä ole kuullut että niihi olisi virkavalta puuttunut. Esim .http://www.nettiauto.com/ford/excursion/3145288 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Heh, vai jatkopalat. Ei uskalla edes ajatella miten käy kun koukussa on yli 3 tonnia painoa
![]() Jaapa jaa joopa joo, taitaapi olla viisainta tehdä uus alas taivutettu koukku, vaikka laiton onkin. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Minkälaiseen ratkaisuun tässä päädyttiin?
Olisi samanlainen homma itselläkin ratkaistavana. Siinä on samantyyppinen J-mallin pyöreävartinen kuula, kuten aiemmin oli kuvassa: ![]() Noin päin en sitä käännä, on kuin vanhan miehen... ![]() Jos olisi tarpeeksi lyhyt yksiakselinen tai telikärry, niin liiasta korkeudesta ei olisi haittaa, mutta pidemmässä ja kaksiakselisessa tulee ongelmia: perä viistää maata tai kärry kulkee taaemman akselin varassa. Kaksiakselisessa voisi laittaa korkeammat renkaat etuakseliin tai korotuspalan etummaisen akselin ja rungon väliin. Silloin kärrystä tosin tulee sellainen "ylämäkimalli", joka ei taas sovi vakiokorkuisella kuulalla vedettäväksi, kun kulkisi etuakselin varassa ja nostaisi autoa kuulasta. Ei olisi Arskalla kuvaa laittaa, minkälainen muutoksesta tuli?
__________________
Jukka |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Niin että minkälaista modausta koukkuun tuli?
__________________
Jukka |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Helpoimman kautta mentiin, eli suora kanki edelleen paikallaan.
Mitään valmista ratkasua ei löytyny. Olisihan siihen voinut teettää sopivan käikäleen mutta kun muutkin hommat on vaiheessa ![]() Keinuteli pelastaa homman autonvedossa, muut kärryt onneksi yksiakselisia. Jos olisi kumijousitettu teli, niin pakko olisi ollu teettää uusi kanki. Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 24.07.2013 16:47 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Vetokoukku. | k.j | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.01.2010 20:31 |
Pajero napa ongelma. | Osmo87 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 17.09.2008 14:53 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 | |
Ongelma..... Pajero meni... | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.09.2005 07:20 |