|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Pajero napa ongelma.Kertokaapas kokemuksia mitzun omistaneet ja edelleen omistavat offi/metsästys miehet, että mikäs nuissa automaattisissa navoissa oikein reistaa kun välillä pitää hirveää pauketta ja kauheeta surinaa ja kerran on jo joutun sen lukite sokanki laittaan takasi paikalleen. Ääni kuuluu yleensä ratin ollessa ääri asenossa joten epäilin ensin hajonnutta murrosta mutta eipäs tuo sekään kovin väljältä tunnu ja kun ääntä lähtee vain satunnaisesti. Kannattaako/voiko asialle mitään tehdä, vai onko parempi unohtaa koko paska ja hankkia manuaaliset lukot keulille? Vais olisko sittenkin kyse vain käyttäjän omasta virheestä, esim. nelivedon laittaminen päälle väärässä paikassa, väärään aikaan!? Ja voiko sen alkuperäisen sokan tilalle laittaa tavallista seger-rengasta vaikka se onkin hieman orkkista ohuempi? Vai onko pienestä, 0.4mm klapista haittaa?
|
#2
|
|||
|
|||
Se on normaalia automaatti napoista paskoja ovat, ei siihen surinaan kannata päätä rasittaa kun ne pitää ja tavallinen sokka siellä pysyy kun painaa tarpeeks tiukaks ainakin itellä on pysyny
|
#3
|
|||
|
|||
kiitoksia tierosta. Täytynee lyödä toi tavallinen seegerin rollukka sitten sinne kun ei tuo orginaali enää halua pysyä urassaan.
Ja koitetaan ajaa aina niin pitkästi takatuuballa ku vaan pääsee ja lyörähän sitten vasta nelinkontin kun matka tyssää! |
#4
|
|||
|
|||
Pari vuotta -89 Pajerolla ajelleena tuli todettua että usein jos takavedolta laittoi nopean nelivedon, ei neliveto kytkeytynyt kunnolla päälle ja etupäästä alkoi kuulua kilkatusta kun lähti ajamaan. Tuolloin piti laittaa ensin hidas neliveto, ajaa sillä muutama metri ja sitten nopea neliveto päälle niin kilkatus loppui.
|
#5
|
|||
|
|||
Minulla ääniä alkoi kuulua kun vaihdoin sen sokan ohuempaan. Vetari oli jostain syystä niin syvällä ettei se sokan aluslevy mahtunut olemaan paikoillaan ja sokka ei meinannut pysyä paikoillaan. Kun käytin navan auki ja kasasin uudelleen niin aluslevy ja sokka meni hyvin paikoilleen. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään ääniä. Automaattinavoilla kannattaa välttää sellaista edestakaisin heijaamista koska lukko kytkeytyy päälle pienellä viiveellä. Eli jos ajat eteenpäin neliveto päällä niin menee hetki että napa lukittuu. Sitten kun lähdet peruuttamaan niin napa saattaa pysyä hetken lukossa jonka jälkeen lähtee pois päältä. Sitten se taas lyhyen ajon jälkeen menee taas päälle. Eli aina kun vaihtaa suuntaa niin lukko käy pois päältä joka ei varmaan tee kovin hyvää jos autoa heijataan eteen ja taakse.
|
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Sama koskee myös manuaalinapoja, nekin kannattaa kytkeä ennen kun on jumissa. |
#7
|
||||
|
||||
Ratkaisu!Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU : 13.09.2008 20:38 |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Nuita mekaanisia manuaali lukkoja olen katsellutkin sillä silmällä että varmasti olisivat kestävämpi vaihtoehto. Täytyy tässä katsastella rahatilannetta ja soitella sitten jos vielä sulla navat olisi tallella. Tokihan vois ajaa nuo automaattiset navat loppuun ja sitten suunnitella uusia mutta katsotaan.... |
#9
|
||||
|
||||
Kannattaa hitsata ensin ne automaattiset napalukot ja alkaa säästää rahaa oikeisiin (manuaalisiin) napalukkoihin...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#10
|
|||
|
|||
No onhan se toki tuokin vaihtoehto
|
#11
|
||||
|
||||
Toimii nuo SuperWinch:kin ihan hyvin...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu gaz kärryn napa | jeepisti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 23.07.2008 14:44 |
O: mersun napa | jsr1 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.01.2007 13:22 |
strangen napa | mauno | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.10.2006 16:20 |
O: Ford F-150 -78 napa | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.10.2006 10:23 |
Ongelma..... Pajero meni... | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.09.2005 07:20 |