Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.01.2010, 12:09
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.238
Perusasetus

moottori mäyrikseen


olisko kellään hyvin perusteltua mielipidettä mikä moottori(diesel) olis tgb volvoon paras vaihto ehto?

__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.01.2010, 12:36
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

En tiedä parasta, mutta ongelmahan on se jos käytät alkuperäistä laatikkoa, niin mikä tahansa kone kiertää liikaa! Eli järkevintä olis laittaa moottori+ ylivaihteellinen laatikko. Koskapa laatikko tulee niin kauas taakse, että vaihteensiirtovipujen tekeminen sinne on aika vaikeaa niin oisko automaatti mitään?

Itse laitoin Volkkarin D24t+aut. Siitä onkin juttua tuola projektipuolella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.01.2010, 12:45
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
En tiedä parasta, mutta ongelmahan on se jos käytät alkuperäistä laatikkoa, niin mikä tahansa kone kiertää liikaa!
Kuulostaa uskomattomalta, dieselitkö kiertäis alkuperäistä bensakonetta enemmän?
Paljos se alkuperäinen (B30??) motti sit kiertää? 3500 rpm??
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.01.2010, 12:53
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Kuulostaa uskomattomalta, dieselitkö kiertäis alkuperäistä bensakonetta enemmän?
Paljos se alkuperäinen (B30??) motti sit kiertää? 3500 rpm??
Tarkoitin että noilla välityksillä, mitkä mäyriksessäkin on niin moottori kiertää 80Km/h ajettaessa aivan liikaa. (myös se B 30:nen)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.01.2010, 12:55
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Niin joo aivan!
Ajatuskatkos...
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.01.2010, 19:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Mites joku Letukan 6.2 diesel tms. ja th 700 tomaatti vahvistettuna.

Muistaakseni aika lyhyt ykkönen ja pitkä nelonen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2010, 20:01
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

mersun 300 td? ruotsista kai saa adaptereita?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.01.2010, 21:25
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Siinä kuva tuon volkkarin TD-moottorista volvossa, eli ahdasta on! Mitenköhän sinne lie letukan kone menis? Eikös se mersun turbokonekin ole ylhäältä aika leveä imusarjoineen? Toki voimaahan noissa olis, mutta letukan malmikasan voi varmaan unohtaa jo painonsakin vuoksi. Mersun DT olis mainio kone jos sen sais sinne mahtumaan?
Jokin turboneloskone sinne automaatilla mahtuis helpoiten. Ahtoja lisää+ cooleri keulaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.01.2010, 21:47
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Wink

parhaasta motista en tiedä...


Tuohon mun Mäyrikseen on pultattu Land Roverin 300 TDI pannu sekä Roverin oma automaattilaatikko jakiksineen ja näyttäis hyvin pelaavan. Edellinen omistaja ajanut kyseisellä Volvolla tuolla teknikalla melkein 60 000 km. ei varmaankaan huonoin vaihtoehto.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.01.2010, 23:40
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Jos mersun 300:sta turbo dieseliä ajattelee on ainakin kaksi vaihtoehtoa. Leveä moniventtiili om606 sekä kapeampi 12 tappinen om603. Tehojakin saa irti kiitettävän määrän, väännöstä puhumattakaan. Tämä voi vähä hahmottaa näiden moottoreiden koko eroja. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67684
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.01.2010, 08:50
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.797
Perusasetus

suomessa on ainakin dieselöityjä volvoja patrollin 3.3 yks mäyris patrollin omilla laatikoillaja pari 303 volvon laatikoilla ja parikin tulossa lisää.
lamppu-samilla on mersun 300td mäyriksessä ja ainakin eilen näytti ihan hienosti sinne volvon kone tilaan istuvan tilaa on joutunu tekenään lisää mutta mahtuu,kiima-tapsalla on kanssa mäyriksessä mersun 300td ja hyvin sekin tuntuis toimivan.
Omaan volvooni meinasin laittaa joskus mersun 5-mukisen 2.9d ahtimella. Muutos sarja ruotsista niin ei tarvii nähdä niin hirveästi vaivaa sen kanssa.tai sitten 2.8cedrikin kone tai sitten patrollin 3.3

Tai ehkä iveco deilyn 2.5td kun se sopii aika varmasti volvon laatikostoihin kiinni pienellä sovituksella.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.01.2010, 09:25
Hippo Hippo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 785
Perusasetus

Ei kukaan ole toyota 12-HT moottoria sovitellu? Vai onks 6mukinen liian pitkä? Ajatus vaa.....
__________________
Kato ny vähä mitä sä höliset!?!?!
www.pirate4x4.no
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.01.2010, 10:40
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.797
Perusasetus

kyllä 12ht sopii volvoon onhan patrollin ja mersun kone kutonen ja samoitten volvon alkuperäinen kone.
Tilan ahtaus tulee korkeus ja leveys suunnassa piduudestaan menis varmaan syyläriä siirtämällä suora 12mukinen rolls roycekin. Joissain muistaakseni kuopion suunnalla oli volvossa 12ht kone ja laatikot sovitettu?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.01.2010, 17:29
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Oisko kelään kuvia, miten tuo vaihdekeppi on saatu toimimaan noilla patrolin tai hoojiin laatikoilla?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.01.2010, 17:42
lantikka:n Avatar
lantikka lantikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.181
Perusasetus

Niin mulla on tosissaan 3ltr mese turbo om603 sika hienosti rokkaa, paitsi hiukka lämpö ongelmia.

Tossa saattaisi löytyä yks td5 kone automaattivaihteistolla ja jakolaatikolla, tosin pitää hiukka varmaan muutella jos haluaa sen volvoon upottaa.
Eikös laasosen tuukalla oo veeåtta? tosin bensiini sellainen.

Lamppu sami
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.01.2010, 22:16
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.238
Perusasetus

hyviä ehdotuksia, kiitos.
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.01.2010, 13:30
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66265
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.01.2010, 20:31
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Bemari?
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.01.2010, 21:20
UAZtatu:n Avatar
UAZtatu UAZtatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.09
Sijainti: Kellokoski
Viestit: 85
Perusasetus

Miksi ei Volvon D24TD (tosin VAG tuokin on) ?
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB
"Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös"
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.01.2010, 22:58
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lantikka Näytä viesti
Tossa saattaisi löytyä yks td5 kone automaattivaihteistolla ja jakolaatikolla, tosin pitää hiukka varmaan muutella jos haluaa sen volvoon upottaa.
Tää ois kelpo peli (136hp?) mutta poksikone ja saatavuus suomesta...
Taitaa markkinoilla olla se tasan yksi paketti tarjolla.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 31.01.2010, 00:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Bemari?
Esim 324/524td moottori. 115 hv, ja 210 Nm. Tai sitten uudempi 325/525/725tds/range rover/opel omega. Siinä on 143 hv, ja 260 Nm. Vimeksi mainitusta on jolu 115 hv/222 Nm "neekerimalli", mutta en tiedä missä sitä on käytetty.

Bemarin koneesta saa väärällä käytöllä kannen yhtä hyvin halki kuin volvo/vw:n kuutosesta. Maltti on valttia näissä. Ei kovaa käskyä kylmälle koneelle, ja hetki tyhjäkäyntiä kuumalle koneelle ennen sammutusta. Onhan näillä, vw ja bmw, kummallakin ajettu puoli miljoonaa avaamatta. Täytyy vaan ymmärtää pitkän alumiinikannen tarpeet.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 31.01.2010, 00:58
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Jos Rangen laatikkoon ja jakolaatikkoon sovittaa Wv:n koneen, niin olikos niissä nyt miten kivasti vaihdettavissa kaavelit? Molemmathan on zf4hp22 lootia.

Mikä MoggiRangen laatikko/jakis yhdistelmä oli? Laatikko Volvon moottorin orkkis ja jatkeena alkup. jakis?

Meinasin ajatella Pajeron diiseliä ja automaattia jakiksineen, muttei se toimis. Liian pitkä yms.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 31.01.2010, 05:03
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Jos Rangen laatikkoon ja jakolaatikkoon sovittaa Wv:n koneen, niin olikos niissä nyt miten kivasti vaihdettavissa kaavelit? Molemmathan on zf4hp22 lootia.

Mikä MoggiRangen laatikko/jakis yhdistelmä oli? Laatikko Volvon moottorin orkkis ja jatkeena alkup. jakis?

Meinasin ajatella Pajeron diiseliä ja automaattia jakiksineen, muttei se toimis. Liian pitkä yms.
740 Volvosta kone+zf aut. alkuperäiseen jakikseen. Tuo diesel-mallin automaattiloota on välityksiltään parempi kuin rangen vastaava (1- ja 2 vaihde on pienemmät).

Ei se pajeron kone lootineen ole liian pitkä? Pitempihän tuo D24T+ZF on.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 05.08.2010, 19:39
Rune:n Avatar
Rune Rune ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.11.06
Sijainti: Posio
Viestit: 324
Perusasetus

Tuossa mittailin tallissamoottori vaihtoehtoja mitä itseltä löytyy niin omegan 2.5td(bmw) oli tomaatin kans 153cm pitkä. Pelkkä motti 72cm. sd33 oli bemun konetta 15cm pitempi. Nämä noin mittoja.

Eikös haisulissa ollut sd33t+volvon omat lootat patukan kytkinakselilla?

Miten tuon volvon oman kytkimen(6x6) kans menee kun laittais dieselin eteen jossa mukavasti vääntöä?

sd33 voi jäädä ulos vaihtoehdoista kun turboton vanhempi lohko.

bemun motti vois olla keveempi kilon kaks
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 05.08.2010, 21:04
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rune Näytä viesti

sd33 voi jäädä ulos vaihtoehdoista kun turboton vanhempi lohko.
Juuri kesällä otin -82 vai -83 pätkä-Patrollista koneen palasille.

Koneesta löytyi ne perinteiset 5 männänrengasta, mutta myöskin öljysuihkut oli männille ihan samanlaiset kuin -88 SD33T -koneessa.
Turbollisen 3-renkaiset männät on samankokoisia.
Toki tuosta 5-renkaisesta männästä voi ottaa pois ne alimmat öljyrenkaat sieltä männän helmasta (ei leikkaa mäntä kiinni jos rääkkää liikaa).

Isku ja poraus & kaikki kampiakselin kaulat ovat samanlaisia.
Jakopään rattaissa, öljynsuodattimessa ja -lauhduttimessa & kytkimessä on vähän eroja, mutta kyllä tuon SD33:n kärsii turbottaa.

Haittana on suuri paino (kuivana n. 300kg) ja kampiakselilla vain 4 runkolaakeria.
Toki laakerit kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, ennenkuin tuon malmikasan sinne autoonsa tunkee,
ettei taas käy niin, että 500tkm ajettu kone isketään avaamatta autoon ja sitten huudatetaan surutta jossain jorpakossa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mäyrikseen ovia? misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.12.2009 22:19
Ostetaan Mäyrikseen kahluusarja! misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.09.2009 20:27
Mistä mäyrikseen osia? misku Tekniikka & Jutustelu 15 25.09.2009 07:15
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 29.06.2009 19:53
Vinssin sovittelu mäyrikseen pyyvama Tekniikka & Jutustelu 0 08.03.2009 19:47


Sivu luotu: 03:30 (GMT +2).