![]() |
moottori mäyrikseen
olisko kellään hyvin perusteltua mielipidettä mikä moottori(diesel) olis tgb volvoon paras vaihto ehto?
|
En tiedä parasta, mutta ongelmahan on se jos käytät alkuperäistä laatikkoa, niin mikä tahansa kone kiertää liikaa! Eli järkevintä olis laittaa moottori+ ylivaihteellinen laatikko. Koskapa laatikko tulee niin kauas taakse, että vaihteensiirtovipujen tekeminen sinne on aika vaikeaa niin oisko automaatti mitään?
Itse laitoin Volkkarin D24t+aut. Siitä onkin juttua tuola projektipuolella. |
Lainaus:
Paljos se alkuperäinen (B30??) motti sit kiertää? 3500 rpm?? |
Lainaus:
|
Niin joo aivan! :o
Ajatuskatkos... |
Mites joku Letukan 6.2 diesel tms. ja th 700 tomaatti vahvistettuna.
Muistaakseni aika lyhyt ykkönen ja pitkä nelonen. |
mersun 300 td? ruotsista kai saa adaptereita?
|
Siinä kuva tuon volkkarin TD-moottorista volvossa, eli ahdasta on! Mitenköhän sinne lie letukan kone menis? Eikös se mersun turbokonekin ole ylhäältä aika leveä imusarjoineen? Toki voimaahan noissa olis, mutta letukan malmikasan voi varmaan unohtaa jo painonsakin vuoksi. Mersun DT olis mainio kone jos sen sais sinne mahtumaan?
Jokin turboneloskone sinne automaatilla mahtuis helpoiten. Ahtoja lisää+ cooleri keulaan. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=2159 |
parhaasta motista en tiedä...
Tuohon mun Mäyrikseen on pultattu Land Roverin 300 TDI pannu sekä Roverin oma automaattilaatikko jakiksineen ja näyttäis hyvin pelaavan. Edellinen omistaja ajanut kyseisellä Volvolla tuolla teknikalla melkein 60 000 km. ei varmaankaan huonoin vaihtoehto.
|
Jos mersun 300:sta turbo dieseliä ajattelee on ainakin kaksi vaihtoehtoa. Leveä moniventtiili om606 sekä kapeampi 12 tappinen om603. Tehojakin saa irti kiitettävän määrän, väännöstä puhumattakaan. Tämä voi vähä hahmottaa näiden moottoreiden koko eroja. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67684
|
suomessa on ainakin dieselöityjä volvoja patrollin 3.3 yks mäyris patrollin omilla laatikoillaja pari 303 volvon laatikoilla ja parikin tulossa lisää.
lamppu-samilla on mersun 300td mäyriksessä ja ainakin eilen näytti ihan hienosti sinne volvon kone tilaan istuvan tilaa on joutunu tekenään lisää mutta mahtuu,kiima-tapsalla on kanssa mäyriksessä mersun 300td ja hyvin sekin tuntuis toimivan. Omaan volvooni meinasin laittaa joskus mersun 5-mukisen 2.9d ahtimella. Muutos sarja ruotsista niin ei tarvii nähdä niin hirveästi vaivaa sen kanssa.tai sitten 2.8cedrikin kone tai sitten patrollin 3.3 Tai ehkä iveco deilyn 2.5td kun se sopii aika varmasti volvon laatikostoihin kiinni pienellä sovituksella. |
Ei kukaan ole toyota 12-HT moottoria sovitellu? Vai onks 6mukinen liian pitkä? Ajatus vaa.....
|
kyllä 12ht sopii volvoon onhan patrollin ja mersun kone kutonen ja samoitten volvon alkuperäinen kone.
Tilan ahtaus tulee korkeus ja leveys suunnassa piduudestaan menis varmaan syyläriä siirtämällä suora 12mukinen rolls roycekin. Joissain muistaakseni kuopion suunnalla oli volvossa 12ht kone ja laatikot sovitettu? |
Oisko kelään kuvia, miten tuo vaihdekeppi on saatu toimimaan noilla patrolin tai hoojiin laatikoilla?
|
Niin mulla on tosissaan 3ltr mese turbo om603 sika hienosti rokkaa, paitsi hiukka lämpö ongelmia.
Tossa saattaisi löytyä yks td5 kone automaattivaihteistolla ja jakolaatikolla, tosin pitää hiukka varmaan muutella jos haluaa sen volvoon upottaa. Eikös laasosen tuukalla oo veeåtta? tosin bensiini sellainen. Lamppu sami;) |
hyviä ehdotuksia, kiitos.
|
|
Bemari?
|
Miksi ei Volvon D24TD (tosin VAG tuokin on) ? :)
|
Lainaus:
Taitaa markkinoilla olla se tasan yksi paketti tarjolla. |
Lainaus:
Bemarin koneesta saa väärällä käytöllä kannen yhtä hyvin halki kuin volvo/vw:n kuutosesta. :D Maltti on valttia näissä. Ei kovaa käskyä kylmälle koneelle, ja hetki tyhjäkäyntiä kuumalle koneelle ennen sammutusta. Onhan näillä, vw ja bmw, kummallakin ajettu puoli miljoonaa avaamatta. Täytyy vaan ymmärtää pitkän alumiinikannen tarpeet. |
Jos Rangen laatikkoon ja jakolaatikkoon sovittaa Wv:n koneen, niin olikos niissä nyt miten kivasti vaihdettavissa kaavelit? Molemmathan on zf4hp22 lootia.
Mikä MoggiRangen laatikko/jakis yhdistelmä oli? Laatikko Volvon moottorin orkkis ja jatkeena alkup. jakis? Meinasin ajatella Pajeron diiseliä ja automaattia jakiksineen, muttei se toimis. Liian pitkä yms. |
Lainaus:
Ei se pajeron kone lootineen ole liian pitkä? Pitempihän tuo D24T+ZF on. |
Tuossa mittailin tallissamoottori vaihtoehtoja mitä itseltä löytyy niin omegan 2.5td(bmw) oli tomaatin kans 153cm pitkä. Pelkkä motti 72cm. sd33 oli bemun konetta 15cm pitempi. Nämä noin mittoja.
Eikös haisulissa ollut sd33t+volvon omat lootat patukan kytkinakselilla? Miten tuon volvon oman kytkimen(6x6) kans menee kun laittais dieselin eteen jossa mukavasti vääntöä? sd33 voi jäädä ulos vaihtoehdoista kun turboton vanhempi lohko. bemun motti vois olla keveempi kilon kaks:) |
Lainaus:
Koneesta löytyi ne perinteiset 5 männänrengasta, mutta myöskin öljysuihkut oli männille ihan samanlaiset kuin -88 SD33T -koneessa. Turbollisen 3-renkaiset männät on samankokoisia. Toki tuosta 5-renkaisesta männästä voi ottaa pois ne alimmat öljyrenkaat sieltä männän helmasta (ei leikkaa mäntä kiinni jos rääkkää liikaa). Isku ja poraus & kaikki kampiakselin kaulat ovat samanlaisia. Jakopään rattaissa, öljynsuodattimessa ja -lauhduttimessa & kytkimessä on vähän eroja, mutta kyllä tuon SD33:n kärsii turbottaa. Haittana on suuri paino (kuivana n. 300kg) ja kampiakselilla vain 4 runkolaakeria. Toki laakerit kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, ennenkuin tuon malmikasan sinne autoonsa tunkee, ettei taas käy niin, että 500tkm ajettu kone isketään avaamatta autoon ja sitten huudatetaan surutta jossain jorpakossa... :p |
Sivu luotu: 13:58 (GMT +2). |