![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuossa mittailin tallissamoottori vaihtoehtoja mitä itseltä löytyy niin omegan 2.5td(bmw) oli tomaatin kans 153cm pitkä. Pelkkä motti 72cm. sd33 oli bemun konetta 15cm pitempi. Nämä noin mittoja. Eikös haisulissa ollut sd33t+volvon omat lootat patukan kytkinakselilla? Miten tuon volvon oman kytkimen(6x6) kans menee kun laittais dieselin eteen jossa mukavasti vääntöä? sd33 voi jäädä ulos vaihtoehdoista kun turboton vanhempi lohko. bemun motti vois olla keveempi kilon kaks ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Koneesta löytyi ne perinteiset 5 männänrengasta, mutta myöskin öljysuihkut oli männille ihan samanlaiset kuin -88 SD33T -koneessa. Turbollisen 3-renkaiset männät on samankokoisia. Toki tuosta 5-renkaisesta männästä voi ottaa pois ne alimmat öljyrenkaat sieltä männän helmasta (ei leikkaa mäntä kiinni jos rääkkää liikaa). Isku ja poraus & kaikki kampiakselin kaulat ovat samanlaisia. Jakopään rattaissa, öljynsuodattimessa ja -lauhduttimessa & kytkimessä on vähän eroja, mutta kyllä tuon SD33:n kärsii turbottaa. Haittana on suuri paino (kuivana n. 300kg) ja kampiakselilla vain 4 runkolaakeria. Toki laakerit kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, ennenkuin tuon malmikasan sinne autoonsa tunkee, ettei taas käy niin, että 500tkm ajettu kone isketään avaamatta autoon ja sitten huudatetaan surutta jossain jorpakossa... ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko noissa Omege/BMW koneissa manuaali vai sähkökaasu? Onko sulla ilmasointi siinä koneessa? Laitakko kuvaa ja mittoja siitä keulasta apulaitteiden sijoittelusta? Minkä mallinen öljypohja, kuvaa? Onko tietoa automaattilootan välityksistä? Onko se loota zf4hp24?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mä laitoin c303:seen volkkarin D24tic koneen. Samalla tein vaihdelaatikosta 5 pykäläisen 1:6 ykkösellä ja 5. vaihde on suora. Siedettävä matkanopeus n.75- 80km/h ja huiput noin 120km/h vakio 5.99 perillä. Mitattu hakkiksella. Voimaa ja vääntöä tuosta saa ihan riittävästi, pikkupuolella kun hapettaa suolla saa lappaa kaikki pykälät laatikosta ja jaksaa mennä jos on kanttia polkea. Renkaat tosin 37" shitbullin slicksit. Orkkis b30 jaksoi mennä vastaavassa tilanteessa pikkukakkosella, joskus sai sillä jopa kolmosen silmään jos oli kiitorataa alkuvauhtiin saattamiseksi. Pumppu on tosin virimallia vaikkakin 10mm nestepäällä ja turbo on aika pieni. Cooleri on auton kyljessä omalla flektillä, joten ahtoputkisto pysyy vielä maltillisen pituisena, ei juurikaan kummempaa viivetttä kuin 740tdic volvossa. Pienimmällä vaihteella jaksaa jauhaa lukot päällä tyhjäkäynnillä, joten helppo vinssata ja kikkailla. Kone mahtuu aika hyvin tuonne, on kevyt eli piirun yli 200kg eli suunnilleen b30:sen painoinen. Volvon laatikko omalla kytkinkopalla suhtkoht helppo naittaa tuohon koneeseen 8 mm paksuisesta levystä tehdyllä laipalla. MUTTA se ongelma on siinä että tuohon menee sitten vain 228 mm kytkinlevy ja sitä ei löydy tuumaboorisilla mitoilla. Mulla on siellä 300tdt mersun kytkinlevy milliboorilla 10 boorisena ja vahdelaatikossa ivecon sisuskalut kun siinä on milliboori kytkinakselilla+saa sen pikkuykkösen.Silmälaakerin vastinholkki, se joka tulee kytkinakselin päälle käy suoraan mistä tahansa d24 varustetusta volvosta samoin silmälaakeri. Vaihdelaatikon kuoret on c306:sta. Paineasetelma on 740tdic volvosta. Eikä ole ollut kytkimen pito ongelmia. Koneen kestosta en osaa vielä paljoa sanoa. Paljon tuossa on kuitenkin sitten kaikenlaisia pikkujuttuja vielä huomioitavana, joten en sano että on bolt on paketti. mm. ohjaustehostimen pumpun ja laturin telineet on omavalmisteet ja startti vaihtaa puolta joten kytkinkoppaa joutuu vähän muokkaamaan ja käsijarru kahva vaihtoi mulla paikkaa muutaman sentin kun laitoin laturin koneen päälle. Laturina c303:sen oma 24 volttinen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mistäs ivecon lootasta ne sisuskalut käy 306 kuoriin ja vaatiko isompia sorvauksia? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Iveco 35-x sarjan pikkukuorkit 70 ja 80 luku. Osat on bolt on, ei tarvi sorvata. Kasatessa tarkat shimmaustoleranssit.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olen päätynyt siihen ratkaisuun, että laittaisin Toyotan 2lt2 koneen laatikoineen ja jakolaatikoineen, jos sellainen paketti jostakin kohtuudella löytyy. Ei vain löydy, eikä ole intoa kahtella.
Jos joku tietää sellaisen paketin, taikka vain koneen, niin KERTOO sen privana MULLE. Tiedän, myöhästyin, kun vasta yksi oli myynnissä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mullois ylimääränen Nissanin RD28 laatikoineen päivineen, eikö sellanen menis sitten volvossa?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eiks tosta nyt tule maailmankaikkeuden nuhaisin viritys?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Mäyrikseen ovia? | misku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.12.2009 22:19 |
Ostetaan Mäyrikseen kahluusarja! | misku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.09.2009 20:27 |
Mistä mäyrikseen osia? | misku | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 25.09.2009 07:15 |
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 29.06.2009 19:53 |
Vinssin sovittelu mäyrikseen | pyyvama | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.03.2009 19:47 |