Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.08.2010, 19:39
Rune:n Avatar
Rune Rune ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.11.06
Sijainti: Posio
Viestit: 324
Perusasetus

Tuossa mittailin tallissamoottori vaihtoehtoja mitä itseltä löytyy niin omegan 2.5td(bmw) oli tomaatin kans 153cm pitkä. Pelkkä motti 72cm. sd33 oli bemun konetta 15cm pitempi. Nämä noin mittoja.

Eikös haisulissa ollut sd33t+volvon omat lootat patukan kytkinakselilla?

Miten tuon volvon oman kytkimen(6x6) kans menee kun laittais dieselin eteen jossa mukavasti vääntöä?

sd33 voi jäädä ulos vaihtoehdoista kun turboton vanhempi lohko.

bemun motti vois olla keveempi kilon kaks

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2010, 21:04
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rune Näytä viesti

sd33 voi jäädä ulos vaihtoehdoista kun turboton vanhempi lohko.
Juuri kesällä otin -82 vai -83 pätkä-Patrollista koneen palasille.

Koneesta löytyi ne perinteiset 5 männänrengasta, mutta myöskin öljysuihkut oli männille ihan samanlaiset kuin -88 SD33T -koneessa.
Turbollisen 3-renkaiset männät on samankokoisia.
Toki tuosta 5-renkaisesta männästä voi ottaa pois ne alimmat öljyrenkaat sieltä männän helmasta (ei leikkaa mäntä kiinni jos rääkkää liikaa).

Isku ja poraus & kaikki kampiakselin kaulat ovat samanlaisia.
Jakopään rattaissa, öljynsuodattimessa ja -lauhduttimessa & kytkimessä on vähän eroja, mutta kyllä tuon SD33:n kärsii turbottaa.

Haittana on suuri paino (kuivana n. 300kg) ja kampiakselilla vain 4 runkolaakeria.
Toki laakerit kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, ennenkuin tuon malmikasan sinne autoonsa tunkee,
ettei taas käy niin, että 500tkm ajettu kone isketään avaamatta autoon ja sitten huudatetaan surutta jossain jorpakossa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2010, 15:52
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Onko noissa Omege/BMW koneissa manuaali vai sähkökaasu? Onko sulla ilmasointi siinä koneessa? Laitakko kuvaa ja mittoja siitä keulasta apulaitteiden sijoittelusta? Minkä mallinen öljypohja, kuvaa? Onko tietoa automaattilootan välityksistä? Onko se loota zf4hp24?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.08.2010, 23:58
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Mä laitoin c303:seen volkkarin D24tic koneen. Samalla tein vaihdelaatikosta 5 pykäläisen 1:6 ykkösellä ja 5. vaihde on suora. Siedettävä matkanopeus n.75- 80km/h ja huiput noin 120km/h vakio 5.99 perillä. Mitattu hakkiksella. Voimaa ja vääntöä tuosta saa ihan riittävästi, pikkupuolella kun hapettaa suolla saa lappaa kaikki pykälät laatikosta ja jaksaa mennä jos on kanttia polkea. Renkaat tosin 37" shitbullin slicksit. Orkkis b30 jaksoi mennä vastaavassa tilanteessa pikkukakkosella, joskus sai sillä jopa kolmosen silmään jos oli kiitorataa alkuvauhtiin saattamiseksi. Pumppu on tosin virimallia vaikkakin 10mm nestepäällä ja turbo on aika pieni. Cooleri on auton kyljessä omalla flektillä, joten ahtoputkisto pysyy vielä maltillisen pituisena, ei juurikaan kummempaa viivetttä kuin 740tdic volvossa. Pienimmällä vaihteella jaksaa jauhaa lukot päällä tyhjäkäynnillä, joten helppo vinssata ja kikkailla. Kone mahtuu aika hyvin tuonne, on kevyt eli piirun yli 200kg eli suunnilleen b30:sen painoinen. Volvon laatikko omalla kytkinkopalla suhtkoht helppo naittaa tuohon koneeseen 8 mm paksuisesta levystä tehdyllä laipalla. MUTTA se ongelma on siinä että tuohon menee sitten vain 228 mm kytkinlevy ja sitä ei löydy tuumaboorisilla mitoilla. Mulla on siellä 300tdt mersun kytkinlevy milliboorilla 10 boorisena ja vahdelaatikossa ivecon sisuskalut kun siinä on milliboori kytkinakselilla+saa sen pikkuykkösen.Silmälaakerin vastinholkki, se joka tulee kytkinakselin päälle käy suoraan mistä tahansa d24 varustetusta volvosta samoin silmälaakeri. Vaihdelaatikon kuoret on c306:sta. Paineasetelma on 740tdic volvosta. Eikä ole ollut kytkimen pito ongelmia. Koneen kestosta en osaa vielä paljoa sanoa. Paljon tuossa on kuitenkin sitten kaikenlaisia pikkujuttuja vielä huomioitavana, joten en sano että on bolt on paketti. mm. ohjaustehostimen pumpun ja laturin telineet on omavalmisteet ja startti vaihtaa puolta joten kytkinkoppaa joutuu vähän muokkaamaan ja käsijarru kahva vaihtoi mulla paikkaa muutaman sentin kun laitoin laturin koneen päälle. Laturina c303:sen oma 24 volttinen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2010, 15:26
Rune:n Avatar
Rune Rune ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.11.06
Sijainti: Posio
Viestit: 324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Onko noissa Omege/BMW koneissa manuaali vai sähkökaasu? Onko sulla ilmasointi siinä koneessa? Laitakko kuvaa ja mittoja siitä keulasta apulaitteiden sijoittelusta? Minkä mallinen öljypohja, kuvaa? Onko tietoa automaattilootan välityksistä? Onko se loota zf4hp24?
Ainakin tuossa megassa oli vaijerikaasu ja ilmastointi löytyy. Pitää käydä ottaan kuvia kun saan aikaseksi, ainaki näytti imusarjoineen leveeltä koneen yläosa. Lootan mallia en osaa sanoa ennenkuin käytän montulla.

Mistäs ivecon lootasta ne sisuskalut käy 306 kuoriin ja vaatiko isompia sorvauksia?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.08.2010, 17:27
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Iveco 35-x sarjan pikkukuorkit 70 ja 80 luku. Osat on bolt on, ei tarvi sorvata. Kasatessa tarkat shimmaustoleranssit.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.08.2010, 19:42
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Nyt olen päätynyt siihen ratkaisuun, että laittaisin Toyotan 2lt2 koneen laatikoineen ja jakolaatikoineen, jos sellainen paketti jostakin kohtuudella löytyy. Ei vain löydy, eikä ole intoa kahtella.

Jos joku tietää sellaisen paketin, taikka vain koneen, niin KERTOO sen privana MULLE. Tiedän, myöhästyin, kun vasta yksi oli myynnissä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.08.2010, 20:05
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mullois ylimääränen Nissanin RD28 laatikoineen päivineen, eikö sellanen menis sitten volvossa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.08.2010, 20:31
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Nyt olen päätynyt siihen ratkaisuun, että laittaisin Toyotan 2lt2 koneen laatikoineen ja jakolaatikoineen.
Eiks tosta nyt tule maailmankaikkeuden nuhaisin viritys?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mäyrikseen ovia? misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.12.2009 22:19
Ostetaan Mäyrikseen kahluusarja! misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.09.2009 20:27
Mistä mäyrikseen osia? misku Tekniikka & Jutustelu 15 25.09.2009 07:15
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 29.06.2009 19:53
Vinssin sovittelu mäyrikseen pyyvama Tekniikka & Jutustelu 0 08.03.2009 19:47


Sivu luotu: 12:35 (GMT +2).