Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2008, 12:30
Kirk Kirk ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.06
Sijainti: pirkanmaa
Viestit: 58
Perusasetus

Vetonivelen vaihto


Moi!

Minkähänlainen homma on tuolaseen sj413 suikkeen vaihta tuo vetonivel kun se on alkanut pikkasen käännellessä kilkattaman. Pallon tiivisteetkin vähän vuotaa mutta ei viittis niitä samalla vaihtaa kun ovat aika hintavia. Mutta niin, kun tuon akselinpään nyt avaa niin mitäs kaikkia stefoja ja laakereita sieltä tulee vastaan mitkä olis pakko vaihtaa että pääsee vetariin käsiks ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2008, 12:34
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Uusimmassa 4x4 Magazinessä oli projektikertomuksena etuvetarin tiivisteiden vaihtotyö kuvien kera.
Suzukissa rakenne on aivan vastaava,joten sieltä saa ainakin vinkkiä.
Murroksen lisäksi kannattaa vaihtaa samalla akseliputken puoleinen stefa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2008, 14:52
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Jos navan kautta purat niin pyöränlaakereissa tulee vastaan 50mm mutterit mutta periaatteessa niistäkin selviää ruuvimeisselillä naputtelemalla. Jos taas purat takakautta olkalaakerit auki ja nostat sivuun koko kääntöpään niin voi olla että pallon tiivisteet on irrotuksen jälkeen entistä huonompia. Suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa... Molemmat konstit kyl onnistuu tunnissa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2008, 19:32
Kirk Kirk ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.06
Sijainti: pirkanmaa
Viestit: 58
Perusasetus

Joo taidan kokeilla sitten navan kautta tällä kertaa.. ottaa sitten eri kerralla koko mötikän irti ja vaihtaa kaikki laakerit + tiivisteet. Täytyypi kuitenkin varata toinen auto remontin ajaks jos tarvinnee hakea jotaki tiivistettä, ettei autottomaksi joudu =)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinkkejä pajeron vetonivelen irroitukseen awd Tekniikka & Jutustelu 11 29.03.2008 14:57
HJ60 vetonivelen vaihto? Vito Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2007 19:54
4runner / Hilux risukeulan vetonivelen vaihto Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 4 08.06.2006 21:38
L98:n vaihto LT-1:een BlackJack Vuosimallit 1984-1996 7 21.12.2004 11:54
long field vetonivelen sopivuudesta hilux Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2004 12:35


Sivu luotu: 01:31 (GMT +2).